Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 07:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: VA Beethoven Test..igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Henning skrev:

Mit "problem" er nu at jeg næsten ikke tør høre de nye, det kunne jo blive dyrt  .

Mvh Henning

Kan også kun sige: Ja pas på med det! *GGG* Selvom de gamle SLET ikke er at foragte. Dem havde jeg tidligere. Pragtfulde højttalere.

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Henning skrev:

Lige en komentar til denne ivrige debat om VA Beethoven.

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt "gamle" Beethoven, og de spiller fantastisk !!

Frontbaflen er vel omkring 30-33 mm tyk, hvilket er OK skulle jeg mene.

Mit "problem" er nu at jeg næsten ikke tør høre de nye, det kunne jo blive dyrt  .

Mvh Henning

det lader til at jeg snart skal høre den gamle Beethoven på mit eget anlæg.. det glæder jeg mig meget til, især fordi flere siger at de to modeller ikke kan sammenlignes..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Henning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

[

det lader til at jeg snart skal høre den gamle Beethoven på mit eget anlæg.. det glæder jeg mig meget til, især fordi flere siger at de to modeller ikke kan sammenlignes..

[/QUOTE]

Har du den nye model nu eller ?

Det kunne være sjovt at høre din vurdering af de to, eller i al fald din vurdering når du hører den gamle model.

Mvh Henning

Tilføjelse.. Jeg så lige din hjemmeside, flot side ! Nu vil jeg lige give mig tid til at læse den.

Til top Vis Henning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Henning skrev:
witzel skrev:

Det kunne være sjovt at høre din vurdering af de to, eller i al fald din vurdering når du hører den gamle model.

jeg har haft den nye til test, og denne kan læses på hifi4all.dk .. jeg skal nok poste min vurdering af den gamle, når jeg får hørt den..
Jeg regner endda med at der bliver en større tråd i forummet, når vi er færdige med alt det grej der skal lyttes til.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Henning skrev:
[

Mvh Henning

Tilføjelse.. Jeg så lige din hjemmeside, flot side ! Nu vil jeg lige give mig tid til at læse den.

[/QUOTE]

Jeg har haft den gamle og har den nye nu. Det er som mange siger to forskellige højttalere, alt er nærmest ny udviklet i Concert Grand. Den nye lyder af mere på alle punkter. Størrere lyd, dybere bund, bedre perspektiv. Det er ikke småting hvor nogle kunne være i tvivl om hvad der er sket. De nye stiller lidt størrere krav til effekten.

Men tag ikke fejl, dem gamle model er stadig en super HT!

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

At lukke basporten plejer at amputere dynamikken, ikke kun bassen, kan bestemt ikke anbefales!!  Stil højttalerne der hvor de fortjener det...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

nå nu har jeg hørt begge, og endelig (på acer's opfordring) fået taget mig sammen til at skrive lidt om beethoven classic.
Jeg synes ikke man kan sammenligne de to beethoven, der er de klasser fra hinanden, den gamle beethoven kan nok nærmere sammenlignes med SA 3070, som vi havde på samme anlæg i søndags.

den gamle beethoven er slet ikke nogen ringe højttaler, ihvertfald ikke så slem som mange har snakket om. Jeg kan godt lide det perspektiv den laver, og det er vel det største plus beethoven får i denne 'duel' .. bunden er knap så god, meget af det er nok den fikse afkobling vi lavede, men næppe det hele.

clarity
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej witzel.

Bare lige en kommentar.

Jeg tror du tager helt fejl mht. bunden i den. gl. Beethoven. Hvis den er rigtigt stillet op (kan være drilsk) og parret med en god forstærker, så går den ganske dybt og spiller faktisk meget dynamisk og nuanceret i bunden. Det er bestemt ikke bas jeg mangler på denne højttaler.  Som du nævner  er det også min opfattelse at perspektivet (det meget store, brede og dybe lydbillede) er dens helt stærke side.  

Clarity
Til top Vis clarity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clarity

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

clarity skrev:

Hej witzel.

Bare lige en kommentar.

Jeg tror du tager helt fejl mht. bunden i den. gl. Beethoven. Hvis den er rigtigt stillet op (kan være drilsk) og parret med en god forstærker, så går den ganske dybt og spiller faktisk meget dynamisk og nuanceret i bunden. Det er bestemt ikke bas jeg mangler på denne højttaler.  Som du nævner  er det også min opfattelse at perspektivet (det meget store, brede og dybe lydbillede) er dens helt stærke side.  

... og klarhed, sprødhed, frigjortheden og attacken i mellemtonen. Den utrolig lækre diskant, der aldrig bliver grim som kun en B&W diskant kan blive det. En generel åben og dynamisk HT for livet.. (ind til man køber en endnu bedre VA model..)
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
clarity skrev:

Hej witzel.

Bare lige en kommentar.

... og klarhed, sprødhed, frigjortheden og attacken i mellemtonen. Den utrolig lækre diskant, der aldrig bliver grim som kun en B&W diskant kan blive det. En generel åben og dynamisk HT for livet.. (ind til man køber en endnu bedre VA model..)

det har nok været afkoblingen.. eller rettere, det VAR afkoblingen der har gjort udslaget.. men jeg turde ikke have dem stående på de jjaz fødder, den ville jo vælte bare man pustede til den..

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
At lukke basporten plejer at amputere dynamikken, ikke kun bassen, kan bestemt ikke anbefales!!  Stil højttalerne der hvor de fortjener det...

Tja, jeg lukkede nu porten på mine gamle JBL ti3000 og den spillede faktisk noget mere fast  i bunden, men knapt så dybt til gengæld, dynamikken var nu den samme.

Mine Tannoyer skal køre med propper i, men det er også en akutisk ventil,et lidt andet princip selfølgelig.

Henning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2004
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

det har nok været afkoblingen.. eller rettere, det VAR afkoblingen der har gjort udslaget.. men jeg turde ikke have dem stående på de jjaz fødder, den ville jo vælte bare man pustede til den..

[/QUOTE]

Hej Witzel.

Hvad er det for en afkobling du taler om på de nye Beethoven? Måske de orginale med spikes? 

Men jeg kan tilføje at mine "gamle" Beethoven var monteret med JJAZ fødder, som lød "OK", så satte jeg spikes på, det duede ikke i mine ører, nu er der SD på, og det duer. Men de er godt nok noget vakkelvorne, det skal man lige vende sig til. 

Jeg leger lidt med ideen om at lave en slags base til dem, så de får lidt bredere trædefod.

Men det er spændende at høre hvad du skriver, det er dog utroligt at de er klasser bedre, så er de meget meget gode. (Jeg tør ikke høre dem.. )

Vh Henning

Til top Vis Henning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

hej henning

det var 2 bøger under hver højttaler, som afkobling til den gamle beethoven. udelukkende fordi de spikes jeg har ikke passer til beethoven, og fordi vi ikke ville sætte jjaz fødderne fast med "limen" på højttalerne.
Den nye var monteret med org. spikes.

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Tro mig - de nye ER klasser bedre.. på alle områder. Jeg var vild med de gamle da jeg havde dem, men problemet var jeg havde hørt de nye, og dem kunne jeg bare ikke få ud af hovedet, så til sidst måtte jeg grave muldvarpen frem, og lukke møllene ud. Dette er den bedste "opgradering" jeg nogensinde har lavet. De nye
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Tro mig - de nye ER klasser bedre.. på alle områder. Jeg var vild med de gamle da jeg havde dem, men problemet var jeg havde hørt de nye, og dem kunne jeg bare ikke få ud af hovedet, så til sidst måtte jeg grave muldvarpen frem, og lukke møllene ud. Dette er den bedste "opgradering" jeg nogensinde har lavet. De nye

Hold så op med at blive ved med at sige det! Nu (snøft) er jeg (snøft) så glad (snøft) for mine æld gamle (snøft) Beethoven.......................................... ...... (snøft igen)

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

jeg kan trøste dig med at forskellen ikke er så voldsom som man kan få indtryk af, og slet ikke set i forhold til prisen.

bassen er bedre i de nye, mellemtonernes forskel er relativt minimal. men samme lyd/spillestil.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jeg kan trøste dig med at forskellen ikke er så voldsom som man kan få indtryk af, og slet ikke set i forhold til prisen.

bassen er bedre i de nye, mellemtonernes forskel er relativt minimal. men samme lyd/spillestil.

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Kim er tonedøv..

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Kim er tonedøv..

.. og du er dåm!! (ok den nye Beethoven er bedre, men det ændre ikke ved at jeg er gald for mine gamle................. (hulk hulk) Bee....tho..ven..

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Det er jeg nemlig.. og nej det gør ej.. de gamle ER gode.. ingen tvivl om det.. jeg var glad for mine da jeg havde dem..

....men.. *LOL*

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes