Forfatter |
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg kan trøste dig med at forskellen ikke er så voldsom som man kan få indtryk af, og slet ikke set i forhold til prisen.
bassen er bedre i de nye, mellemtonernes forskel er relativt minimal. men samme lyd/spillestil.
|
|
|
Ikke en direkte voldsom forskel, men jeg synes den er "stor", specielt mht. prisen da den gamle i sin tid stortset kostede det samme som den nyere model nu gør. Den er mere storslået overalt på lyden, specielt bassen - dybere men ligeså præcis. Mellemtonen og diskant minder om den gamle, men med endnu bedre perspektiv og præcision. Alt ialt et mere High End produkt, en tand højere oppe ad stigen. Den kan også spille højere og tåle mere effekt. Jeg synes det er forkert at blive ved med at sammenligne de to, den burde nok hedde andet end "Beethoven" for ikke at skabe al den debat.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi kan måske være enig om at de kommer noget mere ud af kassen?
det er ikke 100% ens setups jeg har hørt de to modeller på, og på trods af at have hørt bcg på en del forskelligt, så kan jeg kun give dig ret i din udlægning af dens evner til at spille højt 
der er ikke noget mere underholdende end at se enhederne bevæger sig for fuld hammer som et sæt sa bare fordi man spiller kraftwerk med skruen i bund... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en CD med kraftwerk der er så god, bliver nysgerrig?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et nummer der hedder kernkraft400/zombienation, kender kun single udgaven, og jeg er ikke engang sikker på at det er noget der er officielt udgivet.
faktisk har jeg hørt fra flere at det ikke er et originalt kraftwerk nummer men et remix af en ukendt kunstner??
ellers vil jeg anbefale Clemens, Tæt på en kant (en fordanskning af Grand master Flash's "Close to the Edge") fra hans nye album, Dans med Døden.
det fik virkelig enhederne til at rykke, og audia Flight 100 til at blive en smule varm  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Spændende tråd - kikker også bl.a. på BCG som erstatning for nuværende. En anden sjov mulighed for membran-massage er Weather Reports album "Domino Theory". Sidste track, som hedder "Domino Theory" har noget keyboard basgang og tromme(maskine)halløj som får basserne til at gå adskellige centimeter - scary stuff. Ved ikke om CDen har effekterne, men LPen har (og der er ikke tale om rumble).
RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
Til top |
|
|
RolfeZ Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle 
Må lige høre, hvad I synes kunne være alternativer til Beethoven CG. Jeg har surfet følgende:
- Tannoy TD10
- B&W 803S
- Dali Helicon 400W
- Audiovector MI3 signature
- QRS Merkurius
- Martin Logan Aeon
Jeg vil jo gerne træffe en 'informeret' beslutning inden jeg drøner ud og køber Vienna. Kom med et par indspark.
Mange hilsener
RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ
Jeg er jo en varm fortaler for System Audios nyeste højtaler - Explorer, den spiller fremragende. Har selv spillet Martin Logan Ascent i nogle år, men går nu efter dynamiske højtalere igen. Explorer har også fået fine anmeldelser, både fra brugere og her i forum - den spiller som sagt fremragende bund og retsen af registeret.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
Hej alle 
Må lige høre, hvad I synes kunne være alternativer til Beethoven CG. Jeg har surfet følgende:
- Tannoy TD10
- B&W 803S
- Dali Helicon 400W
- Audiovector MI3 signature
- QRS Merkurius
- Martin Logan Aeon
Jeg vil jo gerne træffe en 'informeret' beslutning inden jeg drøner ud og køber Vienna. Kom med et par indspark.
Mange hilsener
RolfeZ
|
|
|
Dynaudio JM-lab Magnepan
|
Til top |
|
|
RolfeZ Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indsparkene Jørgen og Jacobsen. Jeg er også lige faldet over en anmeldelse af SA Explorer og det ser jo interessant ud. Og så fås den i ahorn, som er et strategisk valg i stuen aht. WAF. Større panel-fætre er nok ikke så interessante af samme årsag. JM Lab stod også på min liste, men skal man have noget med tilstrækkelig bas er det mit indtryk, at man skal noget højere op i pris.
Hilsen RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
Til top |
|
|