Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 08:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: LMC fælles bestilling vol. 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Så har jeg endelig fået lavet mit første kabel. Fik mine WattGate apparatstik i dag, og de ser rigtigt godt ud.

Blot et hurtigt billede, men jeg har taget en masse. Jeg smider dem op på min hjemmeside sammen med en guide på et tidspunkt.

Noter:
Skærmen er tilkoblet jord, men kun i stikproppens ende.
Som eksperiment har jeg rullet hele kablet ind i sølvpapir, før jeg har trukket strømpen over. Sølvpapiret er ikke tilkoblet jord, men skulle skærme lidt yderligere. Hvis ikke, så pynter det på kablet. Billedindstillingerne er desværre for begrænset til rigtigt at kunne se det.

Jeg kan sende billeder i høj opløsning, hvis der er nogen der ikke kan vente til jeg får dem lagt op på min hjemmeside (går nok to-tre uger).
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 05 April 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Nydelige kabler daniels. Håper du blir fornøyd(tilfreds) med dem. 
Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har ikke testet dem endnu. Skal lige have skiftet delefilter på mine højttalere, og have fikset min strømskinne.
Skal jo også have lavet flere kabler - mindst otte, og det tager jo lidt tid.
(Der er altid noget at lave, når man er DIY-nød)

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 14 April 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Nåda, er de testet? Hvordan går det med montering og slikt?

Regards
Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden fået lavet otte kabler med WattGate 320 stikkene (glimrende stik - by the way).
Alle dele i mit anlæg har derfor fået sit eget kabel. Alt er så sat i én stor stikdåse, med schuko-jord, og med samme kabel og stikprop. Så hele anlægget er altså pseudo-jordet via stikdåsen.

Det første lytteindtryk efter jeg skiftede kablerne, er at hele lydbilledet er blevet skarpere. Tonerne gengives mere præcist. Jeg kan sammenligne det lidt med at lydbilledet før var som et komprimeret JPG billede, men nu er ukomprimeret. Der er ikke samme "udvaskning" at start og slut på de enkelte toner (det er godt nok svært at beskrive lyd - Håber det giver mening).

Efter de første musiknumre, frygtede jeg lidt at dette også betød en hårdere diskant, men efter et par tests med lidt lyse kvindestemmer, må jeg konstatere, det ikke er tilfældet. Jeg tog mig selv i flere gange at bide tænderne sammen, og vente på lyden af en hård metalisk diskant i nogle at musikkens passager, men det udeblev fuldstændigt - kun præcis dynamisk musik. Ganske godt!

Mine højttaler er standerhøjttalere, og spiller derfor ikke helt så dybt, som mange måske kunne ønske - jeg er mere til diskant og mellemtone end til dyb bas. Men den mere dynamiske og præcise gengivelse, giver indtryk af at højttalerne spiller dybere. Forvrængningen er simpelthen mindre, og helt dybe toner der før forsvandt i den lette forvrængning, står knivskarpe.

Jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker, når min LokaSub20 bliver tilsluttet med sit F3 på 17,5Hz!! Av min nabo...

Det er uden tvivl det bedste netkabel jeg har haft fat i (har dog kun Supra som reference), og til prisen, er det utroligt at der ikke er flere der kaster sig ud i det.

Jeg har lavet en lille modifikation til mine kabler, i forhold til den oprindelige opskrift. Jeg har pakket alle kabler ind i sølvpapir, før jeg trak strømpen udover. Om det giver nogen forbedring er svært at sige, det skulle skærme yderligere, men om ikke andet, så får det kablet til at se bedre ud.

Lige et link til et billede af kablet i en bedre kvalitet:
Loka Power Reference 1

Af musik har jeg specielt brugt; Tori Amos, Lisa Ekdahl, Chris Isaak, Lars H.U.G., The Corrs, Norah Jones, Rammstein, Sheryl Crow.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes