| Forfatter |
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var så heldig at finde Eagles Live from Aspen (1994) - ud fra det ekstra-materialle der er vedlagt på skiven skulle dette være deres første koncert efter de fandt sammen igen.
Jeg kendte ikke bandets historie så må indrømme at jeg ikke var klar over de var brudt, men både musik og billede er fremragende.
Skiven blev fundet i Tyskland til den minimale pris af 5 euro 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart den bedste er RW
Alt andet er kedeligt i forhold til , ok der er meget godt , med RW slår dem alle .
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
PSSO skrev:
|
The Eagles - "Live from Melbourne"
Hvad lyd og billed kvalitet angår, er den markant bedre end "Hell freezes over"
|
|
|
Markant bedre er et stærk udtryk. Jo lyden er god, hvilket den også er på Hell Freezes Over. Det kan jo også være mit udstyr kan gengive den "markant bedre" lyd.
MEN. 2 dvd'er inkl. en del "nye" numre og solo numre. De har slet ikke den kvalitet som Eagles nummerne havde fra starten til Hotel California. De skulle spille nogle flere sange fra de 2 første og Hoel Californina
|
|
|
Jeg synes nu heller ikke at den er "markant bedre" end Hell Freezes over. De (Glen Frey) har valgt den samme alternative måde at mixe lyden på, så man har instrumenterne placeret alle mulige og umulige steder, hvilket jeg personligt ikke synes passer til en "rigtig" live optræden. Det var ok på HFO fordi det var nyt og det var et tv-show.
Jeg er tilgengæld skuffet over deres optræden på den nye. Det virker som om det kører på rutinen, der mangler simpelthen spilleglæde. På det punkt får den dvd så meget baghjul af Phil Collins farvel-dvd at det gør helt ondt! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, her er jeg helt enig men "MichaelWB" jeg begriber ikke hvorfor instrumenter, hornsektion mm. skal mixes til bagkanalerne. Det har ikke meget med "live" lyd at gøre. På Don Henley`s solo dvd er lyden mixet meget bedre, men her mangler spilleglæden og engagementet desværre også. Prøv i stedet at se/lytte til Doobie Brothers - Live from the woolf trap. Der kommer musikglæden ud over scenekanten, og de spiller både gamle og nye numre. Med god lyd og godt billede.
Mvh Kenson
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenson skrev:
|
Ja, her er jeg helt enig men "MichaelWB" jeg begriber ikke hvorfor instrumenter, hornsektion mm. skal mixes til bagkanalerne. Det har ikke meget med "live" lyd at gøre. På Don Henley`s solo dvd er lyden mixet meget bedre, men her mangler spilleglæden og engagementet desværre også. Prøv i stedet at se/lytte til Doobie Brothers - Live from the woolf trap. Der kommer musikglæden ud over scenekanten, og de spiller både gamle og nye numre. Med god lyd og godt billede.
Mvh Kenson
|
|
|
Er det Don Henley Inside Job (eller noget i den stil)? Den har jeg også og den var en stor skuffelse. Musikken er jo god, musikkerne kompetente og så er det dræbende kedsommeligt 
Den Doobie brothers må jeg have checket ud, mangler nogle flere gode koncert dvd'er. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om Björk at the Royal Opera House har været nævnt, men den er da ikke mindre end fantastisk.
Goldfrapp: Wonderful Electric Live in London til en hund i TP kan også anbefales.
|
| Til top |
|
| |
simart Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coldplay Live 2003 er total nice - næsten samme show som på Roskilde '03
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden dvd der er værd at se er Standing In The Shadow Of Motown. Det er godt nok ikke en live dvd i den forstand, selvom der er noget live. Det er en film om musikerne der spillede på stort set alt hvad Motown havde af hits i Detroit årene, så det blev til en del hits!
Fandt den på tilbud i Fona og der er DTS. Hvis man interesserer sig bare en smule for den musik er den helt klart værd at investere i. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Soundfreak34 Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nogen dvd-er jeg ejer og er selv meget glad for.Kan sagtens anbefale.
Alice in Chains-Unplugged,David Gilmour in concert,Pink-Floyd-Live at Pompei The director's cut,Depeche Mode-Live in Paris,Tiesto in concert!
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et must have er føjet til listen over alletiders bedste koncert dvd'er:
Faithless: Live at Alexandra Palace (DTS).
Super flot produktion hvor både billed og lyd er absolut i top 
Et godt statement, når man har været til 3 fantastiske live koncerter.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
DKsoulman skrev:
PSSO skrev:
|
The Eagles - "Live from Melbourne"
Hvad lyd og billed kvalitet angår, er den markant bedre end "Hell freezes over"
|
|
|
Markant bedre er et stærk udtryk. Jo lyden er god, hvilket den også er på Hell Freezes Over. Det kan jo også være mit udstyr kan gengive den "markant bedre" lyd.
MEN. 2 dvd'er inkl. en del "nye" numre og solo numre. De har slet ikke den kvalitet som Eagles nummerne havde fra starten til Hotel California. De skulle spille nogle flere sange fra de 2 første og Hoel Californina
|
|
|
Jeg synes nu heller ikke at den er "markant bedre" end Hell Freezes over. De (Glen Frey) har valgt den samme alternative måde at mixe lyden på, så man har instrumenterne placeret alle mulige og umulige steder, hvilket jeg personligt ikke synes passer til en "rigtig" live optræden. Det var ok på HFO fordi det var nyt og det var et tv-show.
Jeg er tilgengæld skuffet over deres optræden på den nye. Det virker som om det kører på rutinen, der mangler simpelthen spilleglæde. På det punkt får den dvd så meget baghjul af Phil Collins farvel-dvd at det gør helt ondt!
|
|
|
Jeg er helt enig . Det er en slap og rutinepræget præstation de leverer på DVD'en fra Melbourne . Den anden du nævner med Phil Collins er helt fænomenal, jeg er ellers slet ikke Phil-fan men denne Farewell koncert er bare totalt i orden  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
devinthedude Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
fade 2 black
afskeds koncert med jay z
i madison square garden
|
| Til top |
|
| |
Kenson Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået en ny sending dvd`ere, og haraf er der en der skiller sig klart ud:
Legends - Live At Montreux 1997 Og disse legender er alle Musikere med stort M. Eric Clapton - Guitar, vokal. Steve Gadd - Trommer. Marcus Miller - Bas. Joe Sample - Piano mm. David Sanborn - Saxofon.
Vikelig god koncert, med en flok musikere der hver i sær viser hvad de kan. Musikken er inspireret af Rock, Jazz & Blues, og er klart anbefalelsesværdig. Som det fremgår af titlen, er den optaget ved Montreux Jazz Festival 1997 Og de har en vis "rutine" med at optage deres koncerter. Der i efterhånden udkommet en hel del gode koncerter med titlen: Live At Montreux. Og billed & lyd er på de fleste i den bedre ende, og også på denne dvd. DTS - Dolby Surround 5,1 & PCM Stereo.
Mvh Kenson. __________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
| Til top |
|
| |
Soundfreak34 Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
|
|
|
|
Hvor kan man finde denne her koncert?
|
| Til top |
|
| |
Kenson Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soundfreak34 skrev:
torpedo skrev:
|
|
|
|
|
|
|
¨
De har den til 169,-Kr. på CDON.COM
Mvh Kenson __________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soundfreak34 skrev:
torpedo skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg fandt den hos den lokale pladepusher i Kbh., men det hjælper jo ikke dig, da du ser ud til at bo i Jylland. Jeg kendte faktisk ikke denne udgivelse selv, så det var en glædelig overraskelse at finde den. Endnu størrere var glæden, da jeg fandt ud af at lyd, billed og produktion var helt i top. Jeg gav 150,- kr. men prisen på CDON er helt ok. Kan også købes her: http://www.axelmusic.dk/productDetails/828767240398
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og når DR snød os for Nick Cave live i Operaen, formentlig grundet manglende rettigheder, er det da rart at man på DVD kan glæde sig over:
Nick Cave and the Bad Seeds: God is in the House (Live fra Lyon 2001)
En stor personlighed med de sejeste og legendariske "bad seeds" i backing gruppen.
|
| Til top |
|
| |
Nikoceci Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
U2 Live from Slane Castle er nævnt flere gange og det er jeg da absolut enig i. I går fik jeg så nyeste bud på stammen fra U2 - nemlig den nye Vertigo - Live fra Chicago. Den er bestemt også værd at nævne. DVD'en indeholder både DD og DTS. Det jeg nåede at høre af den lød fedt, omend lyden måske ikke er helt på højde med Slane Castle.
U2 styrer 
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Karismatiske, sensuelle og lidenskablige: Marianne Faithfull: Live in Hollywood (DTS)
Mick Jagger har virkelig haft talent for dejlige kvinder...
Koncerten er fra 2005 og sammen med DVD'en medfølger en CD version. Klassisk filmet med godt billed og god lyd.
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der føjet et juleindkøb til listen over endnu en anbefalelsesværdig koncert DVD:
Kraftwerk: Minimum - Maximum (DTS - dobbelt DVD)
Med flot C64 grafik i sceneshowet. 
Så kan vi bare vente på, at endnu et af de stilskabende bands udgiver deres længe ventede live DVD, nemlig Pink Floyd med Pulse. Er der nogen som kender en valid udgivelsesdato?
|
| Til top |
|
| |