| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle undre mig om AR er så ringe, som Jonas Bojer naturligvis siger den er, når danske High Fidelity skamroder den. Du skal ikke tage dig af de nedgørende bemærkninger fra JB om at en oldsag som en NAD 3020 kan få dig til at græde. Om ikke andet, så bliver det da at græde af glæde!
Jeg er også spændt på dine tilbagemeldinger. For mig er der ikke skyggen af tvivl om at fremtiden ER digital forstærkning.
Mvh
Jagge
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jale skrev:
|
Det skulle undre mig om AR er så ringe, som Jonas Bojer naturligvis siger den er, når danske High Fidelity skamroder den. Du skal ikke tage dig af de nedgørende bemærkninger fra JB om at en oldsag som en NAD 3020 kan få dig til at græde. Om ikke andet, så bliver det da at græde af glæde!
Jeg er også spændt på dine tilbagemeldinger. For mig er der ikke skyggen af tvivl om at fremtiden ER digital forstærkning.
Mvh
Jagge
|
|
|
Der er ikke noget naturligvis i det jeg siger jeg referede jo blot til en test mellem de to produkter og der var flere af samme holdning til denne test. Jo digital teknologi er fremtiden men noget undre mig hans priser falder og falder og hvis det virkelig var HIGH-end så ville folk som normalt har highend jo købe det selvom det koster 100.000kr vis af kroner. Jeg har ikke lyttet disse AR produkter seriøst nok men det kommer jeg helt sikkert til en dag og så skal du nok få min uforbeholdende mening.
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Der er ikke noget naturligvis i det jeg siger jeg referede jo blot til en test mellem de to produkter og der var flere af samme holdning til denne test. Jo digital teknologi er fremtiden men noget undre mig hans priser falder og falder og hvis det virkelig var HIGH-end så ville folk som normalt har highend jo købe det selvom det koster 100.000kr vis af kroner. Jeg har ikke lyttet disse AR produkter seriøst nok men det kommer jeg helt sikkert til en dag og så skal du nok få min uforbeholdende mening.
[/QUOTE]
Hvad mener du med "falder og falder"?? Så vidt jeg ved, faldt priserne da AR startede med at sælge Factory Direct og dermed skar forhandlernes store avancer væk. Det kan man som forbruger ikke klage over.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hvad mener du med "falder og falder"?? Så vidt jeg ved, faldt priserne da AR startede med at sælge Factory Direct og dermed skar forhandlernes store avancer væk. Det kan man som forbruger ikke klage over.
Mvh
[/QUOTE]
Nej da jeg håber da alt det jeg vil købe også falder i pris. Men hvorfor benytter han sig ikke af butikker jeg har endnu ikke forstået hvad der er så grumt ved butikkerne og det jeg frygter er at til de priser at AR produkterne kom til at koste i butikkern kunne AR produkterne ikke hamle op med de andre produkter nok derfor butikkerne ikke ønskede dem. Jeg vil da gerne høre historien istedet for at gætte. Men AR folkene er vel forretningsfolk og kunne de tage mere for produkterne så ville de gøre det de sælger dem jo ikke fordi de er flinke nej de skal jo leve af det.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg har fået lyttet til mit nye dejlige forstærkersæt. Jeg havde nu tænk mig at vente med at skrive til jeg havde hørt det på den cd-afspiller jeg forventer at få i denne uge da denne gerne skulle være et par klasser over min gamle HD 75 Jeg satser også lidt på at smide et par billeder med hvis jeg ellers lige kan hitte ud af det. Nu må vi se.
Så jeg havde ikke glemt jer og her på det sidste har det virkelig kriblet i fingrene for at skirve et ordentligt indlæg. Men jeg må lige høre det på en bedre cd-afspiller for lige at fornemme om jeg har ret omkring lyden. Så jeg vil lade jer vente en smule længere så regner jeg med at have noget klar i uge 42 antaget at cd-afspilleren finder vej fra et ukendt sted i verden. Sendingen af cd-afspillere er nemlig ikke dukket op og forhandleren ved ikke hvor de er. Skummelt! Hvis i skulle være interesseret så låner jeg en Opera cd 2.2 hjem i to uger. Så må vi se om den er god nok til at vippe de andre emner af pinden. 
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirovich skrev:
|
ja jeg har fået lyttet til mit nye dejlige forstærkersæt. Jeg havde nu tænk mig at vente med at skrive til jeg havde hørt det på den cd-afspiller jeg forventer at få i denne uge da denne gerne skulle være et par klasser over min gamle HD 75 Jeg satser også lidt på at smide et par billeder med hvis jeg ellers lige kan hitte ud af det. Nu må vi se.
Så jeg havde ikke glemt jer og her på det sidste har det virkelig kriblet i fingrene for at skirve et ordentligt indlæg. Men jeg må lige høre det på en bedre cd-afspiller for lige at fornemme om jeg har ret omkring lyden. Så jeg vil lade jer vente en smule længere så regner jeg med at have noget klar i uge 42 antaget at cd-afspilleren finder vej fra et ukendt sted i verden. Sendingen af cd-afspillere er nemlig ikke dukket op og forhandleren ved ikke hvor de er. Skummelt! Hvis i skulle være interesseret så låner jeg en Opera cd 2.2 hjem i to uger. Så må vi se om den er god nok til at vippe de andre emner af pinden. 
|
|
|
Jaaa lav en ordenlig omgang test og tekst til os hungerende HIFI folk jeg glæder mig til at høre hvad du skriver. Husk at hvis du beskriver hvad komponenterne gør ved musikken på nogle forskellige plader så bliver jeg så frygtelig glad.
|
| Til top |
|
| |
thomasl Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.. Thomas her..
ja jeg har ganske rigtigt et sæt AR monoblokke som jeg er rigtig glad for. lyder fantastisk på mit setup. ..og nej, jeg græder ikke når jeg hører en nad 3020 igen... sådan en startede jeg med da jeg var 14 og dengang var den fin..men idag en den kun interessant af historiske grunde (den spiller stadig i familien). 
Jeg har testet AR monoblokkene mod bl.a. Gryphon m100 monoblokke samt flere andre setups fra bl.a Threshold og Luxman. Jeg har sågar haft dem med i Audio Consult (Audio Note) hvor intet kunne matche dem i hele butikken. Dette er selvfølgeligt min egen mening.. (Anders var ikke enig).
Men køb dog et sæt forstærkere fra AR og prøv dem. Alle har forskellige preferencer og det er helt OK. (Hvad ikke er OK, er den holdning at "min lyd preference er den absolutte og bedste, og jeg kan ikke lide denne forstærker, derfor er den noget L... det er for useriøst).
Man skal helt sikkert vende sig til lyd helt uden forvrængning. Hos mig gik der 2 timer og så var jeg 110% hooked. Hvis i ikke kan lide dem så send dem tilbage.
Jeg svare gerne på spørgsmål om forstærkeren (men jeg har tidligere beskrevet mine oplevelser med forstærkerne i en anden tråd så læs lige der først)
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thommas. Jeg har haft en eAR 2 hjemme og var også meget imponeret et langt stykke hen ad vejen. Har du hørt den "lille" eAR 2?. Jeg synes at den til tider har nogen problemer med noget musik, i især mellemtone området. Jeg ved så ikke hvor meget den udvikler sig efter flere måneders drift. Har du slet ingen negative ting at sige om dine monoblokke?
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas,
I hvilken tråd har du beskrevet dine oplevelser?
Jeg vil da gerne lige nævne mit indtryk med AR.
For nylig købte jeg en eAR Two og en eAR LE3 (LE2 med en eksta kanal).
Der er siden blevet afspillet en masse musik og film, og hver gang har jeg bare siddet og nydt den uforvrængede og ufarvede lyd. Ligegyldigt hvor højt der blevet skruet op, har forstærkerne kvitteret med en fuldstændig klokkeren lyd uden antydning af lyttetræthed. Der er virkelig fjernet adskillige tæpper foran lyden (undskyld den forslidte floskel) . Det virker ikke som om, man kan bringe disse forstærkere ud af fatning. Lyden virker desuden meget glat og luftig, især i toppen, som efter min mening kendetegner god high-end. F.eks. har jeg haft Mark Levinson i en del år, som også har en dejlig letflydende karakter, men i et rent ML setup kan lyde lidt mørk i klangen og meget tilbagelænet. Disse tendenser finder jeg ikke i eAR forstærkerne. Til gengæld lyder de i mine ører utrolig klangneutrale med en virkelig god dynamik. Ikke i noget af frekvensområdet savner jeg noget.
Udover den daglige glæde ved en super lyd, kan jeg også glæde mig over, at disse forstærkere bliver bedre og bedre pga. af deres relativt få timer på bagen.
Yderligere kan man så også glæde sig over en betydelig mindre elregning, man kan selv flytte rundt med dem, når der skal støves af og jeg skal ikke smide 80.000+ efter effekttrin, som var min oprindelige plan.
For mit eget vedkommende er disse forstærkere fantastiske, men folk må selv lytte sig frem. Lyd opfattes som bekendt ikke ens i alles ører...
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke selv hørt AR forstærkere, men jeg vil da lige tilføje at Jeff Rowland i hans nye effektforstærker 302, bruger ICE moduller!!!, denne forstærker koster små 19.000 EURO!, selvfølgeligt incl. den fantastiske finnich, som kennetegner alle hans produkter, men det er dog stavæk noget af en prisforskel ned til AR, med de samme moduller.
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Calle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg er ny i dette forum men har fulgt debatten i et stykke tid.Nu har jeg selv lige anskaffet mig et forstærkersæt fra AR, og vil gerne lige give mit besyv med. Jeg har købt en eAR LE2 og en eAR pre two. Jeg har nu haft det i næsten 3 uger og jeg kan sige. "Det bliver ikke returneret"
Forstærkersættet har i den grad overrasket mig positivt. Jeg var også lidt skeptisk om disse digitale forstærkere nu også ER blevet gode. Men da man jo har 3 ugers returet, er det eneste rigtige jo at prøve det i sin egen stue.
For det første vil jeg sige at de lyder bestemt ikke "digitalt" i ordets negative forstand. De har derimod en meget blød og lækker lyd. Man skal måske lige vænne sig til, at der virkelig bliver åbnet for toppen. Der er masser af diskant men uden den er hverken hård eller fnidret. Der er masser af luft. Mellemtonen er en lille smule tilbagetrukket men der mangler ingenting. De spiller utrolig detaljeret og præcist. Deres evne til at "skille" tingene ad er formidabele. Jeg måtte igen til at eksperimentere med vinklingen af mine Martin Logan SL3'ere for at få det fulde udbytte af dette, men forstærkerne spiller fortræffeligt sammen med disse højtalere! Bassen er også virkelig til stede. Den er præcis og man kan tydeligt høre nuanceforkellene. Den kunne godt gå lidt dybere, men jeg er ret sikker på at min CD afspiller lige netop på dette punkt ikke er den bedste. Jeg spiller på en Marantz CD6000OSE LE som til prisen er en fantastisk maskine, men jeg er udmærket klar over at det kan gøres bedre. Hørte en Mark Levinson nr. 390S den anden dag. Det var en oplevelse men der er prisen jo desværre også!!!! Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad den ville gøre ved MIT anlæg!
En anden meget positiv ting ved forstærkerne er deres evne til at have fuld kontrol over tingene, selv når der spilles højt. De har de samme dejlige egenskaber både når der spilles lavt og tordnende højt. De bliver aldrig "hårde og påtrængende" at høre på, og man må knibe sig i armen når man høre musik "med fuld skrue", så står dyrene kun og trækker 20W fra stikkontakten. Det er virkelig rystende! Så mine blive aldrig slukket(kun i tordenvejr).
For at runde af vil jeg bare sige at AR laver nogle rigtig gode forstærkere til en meget konkurrencedygtig pris. Det er da klart der kommer sure opstød i branchen, når man kan sælge produkter der kan matche rør/transistor forstærkere der er mange gange dyrere. Det er lidt det samme der skete med HI-FI klubben da den startede i starten af 80'erne. Da blev deres produkter jo også nedgjort af radiobranchen. Den kritik holdt jo heller ikke en meter. Jeg har netop solgt mine 14 år gamle Denon forstærkere for næsten 50% af nyprisen. Hvem siger HI-FI er en dyr hobby!! Konen kunne i hvert fald ikke modargumentre!!
Calle! __________________ Calle
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Calle skrev:
|
Hej alle!
For det første vil jeg sige at de lyder bestemt ikke "digitalt" i ordets negative forstand. De har derimod en meget blød og lækker lyd. Man skal måske lige vænne sig til, at der virkelig bliver åbnet for toppen. Der er masser af diskant men uden den er hverken hård eller fnidret. Der er masser af luft. Mellemtonen er en lille smule tilbagetrukket men der mangler ingenting. De spiller utrolig detaljeret og præcist. Deres evne til at "skille" tingene ad er formidabele. Jeg måtte igen til at eksperimentere med vinklingen af mine Martin Logan SL3'ere for at få det fulde udbytte af dette, men forstærkerne spiller fortræffeligt sammen med disse højtalere! Bassen er også virkelig til stede. Den er præcis og man kan tydeligt høre nuanceforkellene. Den kunne godt gå lidt dybere, men jeg er ret sikker på at min CD afspiller lige netop på dette punkt ikke er den bedste. Jeg spiller på en Marantz CD6000OSE LE som til prisen er en fantastisk maskine, men jeg er udmærket klar over at det kan gøres bedre. Hørte en Mark Levinson nr. 390S den anden dag. Det var en oplevelse men der er prisen jo desværre også!!!! Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad den ville gøre ved MIT anlæg!
En anden meget positiv ting ved forstærkerne er deres evne til at have fuld kontrol over tingene, selv når der spilles højt. De har de samme dejlige egenskaber både når der spilles lavt og tordnende højt. De bliver aldrig "hårde og påtrængende" at høre på, og man må knibe sig i armen når man høre musik "med fuld skrue", så står dyrene kun og trækker 20W fra stikkontakten. Det er virkelig rystende! Så mine blive aldrig slukket(kun i tordenvejr).
For at runde af vil jeg bare sige at AR laver nogle rigtig gode forstærkere til en meget konkurrencedygtig pris. Det er da klart der kommer sure opstød i branchen, når man kan sælge produkter der kan matche rør/transistor forstærkere der er mange gange dyrere. Det er lidt det samme der skete med HI-FI klubben da den startede i starten af 80'erne. Da blev deres produkter jo også nedgjort af radiobranchen. Den kritik holdt jo heller ikke en meter. Jeg har netop solgt mine 14 år gamle Denon forstærkere for næsten 50% af nyprisen. Hvem siger HI-FI er en dyr hobby!! Konen kunne i hvert fald ikke modargumentre!!
Calle!
|
|
|
Jeg har præcis haft den samme lydmæssige oplevelse. Og mine eAR bliver heller ikke returneret.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Calle. Har du oplevet nogen udvikling i forstærkerens lyd, efterhånden som den for spillet til. Jeg oplevede næsten det modsatte med den jeg havde hjemme (eAR 2). Den blev næsten mere "kunstig" i lyden, som tiden gik!!?? Woodoo måske? Måske passede den bare særdeles dårligt med min rør-preamp? Jeg har bestemt ikke afskrevet AR. Den har så mange kæmpe +er og jeg ender sikker med at købe en igen, når jeg har råd til at få den matchende preamp. (surt den ikke har remote) (men hvad faén)
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Til Calle. Har du oplevet nogen udvikling i forstærkerens lyd, efterhånden som den for spillet til. Jeg oplevede næsten det modsatte med den jeg havde hjemme (eAR 2). Den blev næsten mere "kunstig" i lyden, som tiden gik!!?? Woodoo måske? Måske passede den bare særdeles dårligt med min rør-preamp? Jeg har bestemt ikke afskrevet AR. Den har så mange kæmpe +er og jeg ender sikker med at købe en igen, når jeg har råd til at få den matchende preamp. (surt den ikke har remote) (men hvad faén) |
|
|
Mon ikke AR får lavet en remote med tiden..og evt en opgraderingsmulighed..
|
| Til top |
|
| |
Calle Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Til Calle. Har du oplevet nogen udvikling i forstærkerens lyd, efterhånden som den for spillet til. Jeg oplevede næsten det modsatte med den jeg havde hjemme (eAR 2). Den blev næsten mere "kunstig" i lyden, som tiden gik!!?? Woodoo måske? Måske passede den bare særdeles dårligt med min rør-preamp? Jeg har bestemt ikke afskrevet AR. Den har så mange kæmpe +er og jeg ender sikker med at købe en igen, når jeg har råd til at få den matchende preamp. (surt den ikke har remote) (men hvad faén) |
|
|
Jeg har i hvert fald oplevet at tilspilning gør dem klart bedre, og jeg synes stadig de bliver bedre. Kan det mon være rørene i din preamp der trænger til udskiftning???? Det er jo en af ulemperne ved rør grej, at slitagen af rørene stille og roligt melder. Det var bare en mulighed.
Vedr. remote til eAR pre two, så kommer det som opgraderingsmulighed senere. Indtil da giver det jo lidt motion
__________________ Calle
|
| Til top |
|
| |
Calle Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
[/QUOTE]
Når du vurderer HI-FI. Er det så kun HIGH END hvis det er rasende dyrt???Er det ikke lyden det kommer an på??? Hans produkter bliver jo ikke dårligere af at han sætter priserne ned, fordi han så kan sælge mere.
__________________ Calle
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De overvejede faktisk at komme med en remote til pre two men droppede det af for mig ukendte grunde. Jeg savner nemlig også en fjernbetjening man bliver jo hutigt forvent. Det minus jeg har ved fjernbetjent lyd er at det til tider kan være svært at ramme netop der hvor man gerne vil. Det bliver enten for højt eller for lavt. det virker som om knappen at lydjusteringen køre i hak i stedet for en glidende bevægelse. Men indtil fjernbetjeningen kommer så må jeg bare få det mere motion.
Foresten kommer AR med nogle højtalerkabler der skulle være rigtig gode og ikke alt for dyre. __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi bestemte i dag at skifte knappen på eAR Pre Two til en sort model. Det giver i mine øjne et visuelt bedre indtryk, en blank knap virker bare ikke til mine øjne, dog er lyden helt den samme.
NATURLIGVIS koster det ingenting for kunder, som har købt denne nye preamp - send den over til os og vi giver den en "shine-up", porto er 45 dkr - hver vej, eller vi sender dig en ny knap og du sparer portoen.
Lige en meddelse til ThomasL, som købte den allerførste version mono-blocks for snart et par år siden: Lad os give dine mono-blocks en GRATIS upgrade med DC filter på traffo, m.m. jeg har desværre ikke dit tlf. nr, så derfor kan jeg ikke ringe til dig.
Mvh,
Peter - AR
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu den blanke er pænest, det passer bedre ind i den rolige overflade. Jeg vil mene at en sort knap er for dominerende og vil bryde for meget med designet på effektforstærkeren. Men det er da et fint initiativ at man kan customize sit hifi grej og gøre det lidt anderledes end det i forvejen allerede er.
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mir,
Jeg er bestemt ikke enig (det skal sammenlignes i virkeligheden), jeg manglede noget til at bryde fladen, men en smagssag, dog blot en knap.
Mvh,
Peter - AR
|
| Til top |
|
| |