| Forfatter |
|
MBEN Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaeh, man sidder da og bliver helt lun på at høre et sæt AR derhjemme!
MEN... Har jeg ret i, da her er tale om digitale forstærkeren, at de mangler analoge indgange til pladespiller, tuner etc.??? (Udover RIAA forståes).
Ifølge AR's hjemmeside er der i øvrigt kommet en ny effektforstærker til; ENIGMA. Erstatter den den gamle Ear Two, nu hvor Ear Two kun sælges som Mk2, og til en væsentlig højere pris???
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Peter AR. Kan du beskrive hvad der er anderledes ved den "gamle" L2 110 wattere og den nye ENIGMA? Og til sidst. Hvornår kommer der en integreret model med hele svineriet?
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er også blevet en af de heldige ejer af AR. LE 2 og pre two. Det har spillet i ca.en mdr. Før købet var jeg meget i tvivl om det overhoved var nogen god ide. Mange har fortalt mig at det lød af h....til, at det roddet i bassen og der var ikke det som der ikke var galt, og så er det jo "digitalt". Havde de mon overhoved hørt det, ja på messen og på et evolution bord, som hører til barndoms stadiet i Ice power udviklingen. Ser man på test og tilbagemeldinger fra ejer så fik man dog et andet indtryk. At sælge dyre Krell, Mark Levinson mm. for et AR. produkt. Det måtte prøves. Man skal vide at det skal spilles til i overordentlig lang. Efter ca. tre uger er der dog sket meget. Jeg må sige at alle de negative ting som jeg har hørt om dísse produkter, kan jeg på ingen måde genkende. Der er alt det luft, perspektiv,rum mm. som man kan ønske sig.
En sjov ting som jeg har oplevet, når man sidder og lytter til musik sker der noget efter en halv times tid. Højetalerne forsvinder pludselig helt væk,rummes øges til nærmest uendelighed, alt går op i en højere enhed,og man sidder bare der helt afslappet og bliver suget ind i musikken.
Jeg har endnu ikke hørt EN forstærker som kan gengiver de tre tone områder så godt som AR. og samtidig have styr på timing, drive, og detaljer mm. Er du i tvivl som jeg var prøv det.
Til Peter AR. Bare klø på.
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. High Fy og MBEN
Vi kan ikke stoppe udviklingen og det er forhåbentlig også helt ok; intet er forældet af den grund, men kan opdateres.
Forskellen imellem eAR Enigma og eAR LE/LE2:
Vi har ændret det indre ICEpower design, således forstærkeren nu spiller silkeblød som den allerbedste rør-forstærker (uanset pris), men med dynamik som ingen transistorforstærker har, plus detaljer som ingen andre forstærkere har. Store ord, ja, men sandt. I går fik vi bl.a. en ordre fra Danmarks måske nok største rør-fanatiker, en reviewer fra HIGHfidelity, gæt selv hvem det er! Som han skrev i en e-mail: Nu lyder det jo af musik.
Igen: Det er en opdatering, som virkelig RYKKER.
Jeg vil helt klart anbefale alle eAR forstærker ejere får vores ændring af ICEpower designet indført i deres forstærkere. Problemet er blot vores tid, derfor koster det 1151 dkr. plus moms. Det er vigtig med en tidsbestilling til opdateringen.
Alle eAR forstærkere har analog input. Det er en analog forstærker, men som på ingen måde kan sammenligens med en traditionel Solid State eller Rør-forstærker. Mange bruger ordet digital forstærker (har gjort det selv), men i sidste ende kommer der et analog signal. Man kan vel ikke forstærker et digitalt signal (med 0'er og 1'er)!
Ja, alle eAR forstærkere kan opdateres.
PS: Der findes ikke andre forstærkere på markedet med dette ultra-silke-bløde-spillende ICEpower design. Der er ikke tale om standard ICEpower, som f.eks. i JR forstærkere, men udviklet hos os.
De bedste hilsner,
Peter
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Eriek
Har opdateret din forstærker i dag. Vil du fortælle din mening om opdateringen? (du har forstærkeren tilbage fredag).
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, ja selvfølgelig vil jeg det hvis den er blevet endnu bedre. Er den blevet dårligere får du det også af vide. Men jeg glæder mig da.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eriek,
Bare si' din mening. Forresten var der tidligere noget med bas -- et rum-problem?
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, dog ved jeg at det først bliver rigtig godt når jeg får et ht. kabel (Duelund) med større tværsnit. Så får klart mere bas, bedre pespetiv "det er afprøvet" så jeg ved at det virker, men det var med min gl. forstærker. Med LE 2` èren bliver det nok endnu bedre.
Mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek, justerbar Q-controller ??
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så pumper det for meget, kablet ved jeg hvordan virker uden Q-controller. Q-controlleren skal stadigvæk bruges, da jeg har et l....rum.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det l....rum kan man nu spille i ?
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt. Jeg har de sidste 10 år hvor jeg har boet her, revet mig i håret når jeg skulle lytte til musik. Subwoofere due ikke, forstærkermoduler i ht. due ikke men din Q-controller dur. Det tykkere kabel giver bare lige det sidste i bassen plus perspektivet.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par spørgsmål Peter: Er min LE2 nu efter opradering identisk med en Enigma?
Ang. Q-controller: Flere pc programmer som beregner reflektioner/stående bølger og hvor man skal placere ht. har disse beregnet mine ht. til at skulle stå f.eks. 207 cm fra bagvæk. Vil det stadigvæk være nødvendigt at stille ht. så langt fra bagvæk, ved brugen af Q-controller eller hva?
Er Q-controlleren en ægte Linkwitz Greiner som bare kan varieres?
Hilsen Eriek
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er min LE2 nu efter opgradering identisk med en Enigma?
Du har et gammelt bagpanel, men ellers ja.
Ang. Q-controller: Det er en Linkwitz/Grainer, som kan varieres/reguleres/justeres på div. højttalere med et Q fra 0.1 til 1.0. Det nye, som adskiller vores Q-controller fra andre: Det er en JUSTERBAR Linkwitz/Grainer. Den gamle/originale er næsten ubrugelig, flyt blot højttaleren 10cm, og så går det galt; man SKAL nu justerer igen, dvs. skifte en flok komponenter hver gang højttaleren flyttes en smule! Dette er nødvendigt for at opnå den korrekte akustiske impedans i rummet, i det rum hvor der lyttes, og hvor højttaleren er placeret. Den gamle/originale Linkwitz/Grainer konstruktion passer ikke til alle rum, men kun til de rum den er konstrueret til.
Vores sidste nye version er også 100% DC koblet (igen anderledes end set tidligere), hvorfor der ikke er kondensator i signalvejen (dvs. ingen forvrængning fra kondensatorer i signalvejen), altså, der er heller ikke DC på udgangen. Q-controlleren er som sagt en gammel opfindelse, men nu i en forbedret udgave. Det er efter mange eksperters mening den eneste og rigtigste måde at lave rum-korrektion på (vel også efter Duelunds mening), også min mening, samtidig med det ikke koster ret meget. Måske kender du en TacT superuser, som har opnået bedre resultater med Q-controlleren (magen til din) end med TacT RCS!
Det med PC program beregningerne kan man nok ikke helt regne med!
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eriek
Jeg har samme forstærkersæt som dig bortset fra at min effekt ikke er oprgaderet. Så jeg ville gerne høre hvilke erfarringer du har gjort med din efter du har fået den opgraderet. En ting er jo hvad en fabrikant der kender sit produkt ud og ind kan høre, noget andet er brugeren.
venlig hilsen
Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he, Mir
HELT OK.
Nu blev jeg helt grebet af at fortælle lidt om Q-controlleren:
Jeg udviklede den i sin tid i forbindelse med vores ABC (Adaptive Bass Corection), som er en yderligere forbedring af Q-controlleren, men aldrig frigivet til markedet, da jeg mener helt klart der ligger et patent her og venter.
Det er ikke blot rummet, som spiller ind, når man skal få bassen integreret i rummet. Det afhænger også af de andre system komponenter, CD-player, kabler, m.m., dvs. ikke to komponenter har samme bas. Nu kan man justerer sig ud af problemet.
Det er også vigtigt at vide Q-controlleren kun virker på højttalere med lukket kabinet, dvs. højttalere uden port! Derfor sender vi altid "æg" med Q-controlleren, "æg" som er lavet i flamingo, som så indsættes i eksisterende port. Derved får vi fuld kontrol (mere eller mindre) over alle akustiske parametre i højttaleren og bassen kan nu styres helt på plads i det rum hvor den er opstillet, vi er nu næsten ude over placerings-problemer af højttaleren vedr. bas (kun reflektioner i de øvre oktav). Vi slipper nu samtidig helt for de mega fase-fejl, som en port genererer, det eksisterer ikke på en none-portet højttaler. (og hvad skal man så bruge en TacT RCS til, som skaber resonanser og andre ulemper?)
Jeg mener højttalere med port laver flere problemer end de løser, derfor er mit råd: Undgå til enhver tid en højttaler med port. Så er der mange som vil sige: Næsten alle højttalere er med port! Ja, men så luk portene og brug en Q-controller. (evt. også dig MIR, bare vent til du oplever forskellen, så er det svært at leve uden en JUSTERBAR Q-controller).
Til sidst syndes jeg vi skal kalde "en spade for en spade og en skovl for en skovl" eller omvendt. En JUSTERBAR Q-controller er lige så meget rum korrektion, som eks. BeoLab 5 eller TacT RCS, men koster blot en brøkdel, så alle kan få råd til en sådan. Hvad der så virker bedst er op til Jer at bedømme!
PS: Jeg kan godt give en forklaring på hvordan man også "fjerner" (reducerer) stående bølger i rummet, hvad man ligeledes kan med Q-controlleren. Denne forklaring kan følge i morgen, det er for sent nu!
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |
MBEN Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være, at jeg er lidt tung i det(!), men hvad er så forskellen på ENIGMA og EAR TWO Mk2?
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den mailen sendte jeg til AR og fikk svar:
Hva er forskjellen på 2*220W eAR Enigma og 2*220W eAR Two MKII?
Mange tak for dit spørgsmål, her er svaret:
2 x 220W eARTwo MKII har - WBT højttaler terminaler. - Balanceret inputs. - Single-ended RCA inputs. - Dobbelt kondensator bank. - Dobbelt størrelse traffo.
eAR Enigma har - Speakon højttaler terminaler - Kun single-ended RCA inputs. - Halv kondensator bank. - Lille, men normal størrelse traffo.
Det kom opp på hjemmesiden deres dagen etterpå og kan leses der også.
Regards
|
| Til top |
|
| |
MBEN Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak bambadoo! Det var lige det svar jeg søgte.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak Peter jeg vil gerne vide hvordan man fjerner stående bølger med Q-controlleren.
Postvæsnet nåede ikke forbi min bopæl i dag øv.
Til Mir, jeg skal nok skrive lidt om opgraderingen, når jeg får den tilbage.
Kan du forøvrigt gendkende det med at der sker noget meget dræstisk med lyden ef. en halv times tid, at det hele går op i en højere enhed.
Ht. har selvfølgelig også noget at sige. Jeg kører med et sæt trevejs Duelundht. De server musikken uden slør af nogen art. Dvs. også LE2 og det er meget positivt det der kommer ud af det.
Når jeg skal til julefrokost. Hej Eriek
|
| Til top |
|
| |