| Forfatter |
|
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, man får jo næsten lyst til at prøve sådan en Enigma fætter.
I giver ikke noget studierabat..? 
Ej, spøg til side, men det lyder da spændende. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep, det lyder ganske spændende -og når først produktet er modnet og mere udbredt (flere producenter/mærker) -så bliver det først rigtigt spændende !
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag igen, så har jeg fået Min LE2 opgraderet til Enigma, som nu hedder Enigma Plus.
Jeg har lyttet til den i et par timer. Det skal lige siges at som LE2 har den kun spillet en mdr. og med den nye opgradering to timer. "Man er ikke i tvivl". Øjeblikkelig efter der er lyd igennem kan man høre en forskel. Den første tanke der røg igennem hoved på var rørlyd.
Efter en time må man mene at den er kørt varm.
Bassen er blevet strammet op, hvilket i mit tilfælde ikke er et plus, med et q på 0.28, når der skal bare skrues lidt op på Q-controlleren, så er bassen fin igen og meget slagkraftig. Mellemtone er helt fantastisk: meget klar, jeg får løst til at sige glasklar, utrolig detaljeret mere end før og så er den lidt blødere, ikke på den måde at, hvis det skal lyde "fælt" så gør det det stadigvæk. Diskanten synes jeg er blevet roligere og mere detaljeret, med mere luft. Som jeg oplever det skal der ikke skrue lige så højt op som før for at nå det samme lyd niveau, hvilket jo nok skyldes forøgelsen af strømforsyning. Den er også blevet hurtigere, det hørtes tydeligt med et funknummer, hvor der blev slået godt til lilletrommen den sad lige i fjæset på mig så der måtte blinkes med øjnene, det samme kunne siges med bas spillet hvor der blev tæsket på srengene dvs. bedre dynamik
Lydbilledet er en tand bedre.
Min konklusion er at det har bestemt været vente tiden værd, og jeg kan kun anbefale denne opgradering.
Man må sige en ting om Peter AR. at på trods af at det er hans egne babyer, så formår han at forholde sig opjektivt til bedømmelsen. Sagt på en anden måde det er sku rigtigt hvad han siger.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eriek
Om lyden bliver bedre efter en halv times spilletid har jeg nu ikke lagt mærke til. Men det er nu også yderst sjældent at jeg kan sætte mig ned en halvtime og bare lytte musik. Jeg tegner, sidder ved computeren, danser og synger og har måske ikke nok fokus på detaljerne i musiken til at mærke forskellen. Det kan da godt være jeg skal sætte mig ned og stene msuik en halvtimes tid og lytte om der sker noget, men hvem siger ikke at det er cd-afspilleren der lige får det sidste til at hænge sammen. AR oplyser jo at deres forstærkere ret hurtigt kommer op på arbejdstemperaturen mens Opera'en (min afspiller) først når denne efter en halv times tid.
Når du nu nævner rørlyd så er det vel ikke den der sump af musik vel? Den er vel stadig i en god opløsning og med kraft på. Jeg kan godt lide det flow en rørforstærker har men jeg styntes nu den bliver for keddelig at lytte til i længden man mangler nerve og engagement.
Mvh
Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mir det er ikke afspileren, for den er tændt hele tiden. Jeg har yderlig siddet og lyttet bla. til Poul Banks og Steen Vig ( gitar, klarinet og sax) det er en plade jeg tit hører og der er der kommet nye ting frem som jeg enten ikke har hørt elller kun meget svæt, det står meget rent og klart. Det er bestemt ikke sumpet. Når jeg siger rørlyd tænker jeg på den åbne og letflydende måde som musik kan flyde ud af en rørting på, men samtidig er der masser af dynamik og smæk på drengen. Jeg er da godt nok spændt på hvor meget bedre det bliver som tiden går, og den bliver endu mere tilspillet.
Hilsen Eriek
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
Der findes ikke andre forstærkere på markedet med dette ultra-silke-bløde-spillende ICEpower design. Der er ikke tale om standard ICEpower, som f.eks. i JR forstærkere, men udviklet hos os.
|
|
|
Hej Peter,
Det du beskriver her lyder virkelig interessant. Standard ICEPowermoduler som I så har videreudviklet. Er det virkelig Jer der har udviklet dette? Hvad siger Powerhouse A/S til denne modifikation? Eller får i fremstillet modulerne efter egne specifikationer? Hvad med det gældende ICEPower patent? Og er der søgt patent på det "nye" design? Og af hvem?
Jeg spørg fordi jeg aldrig har hørt en producent videreudvikle på et OEM produkt, uden at få ørene i maskineriet rent juridisk. Din forforstærker minder mig ekstremt meget om min Beocom 6000 basestation, er sikker på at Kim Bo Hansen også har rømmet sig i anledning af din introduktion af dette produkt.
Venligst,
Christian
|
| Til top |
|
| |
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
He, he, Mir
HELT OK.
Nu blev jeg helt grebet af at fortælle lidt om Q-controlleren:
Jeg udviklede den i sin tid i forbindelse med vores ABC (Adaptive Bass Corection), som er en yderligere forbedring af Q-controlleren, men aldrig frigivet til markedet, da jeg mener helt klart der ligger et patent her og venter.
|
|
|
Jf. B&O - skulle ABC bassystemet være deres patent??? __________________
Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bandit skrev:
|
[Jf. B&O - skulle ABC bassystemet være deres patent???
|
|
|
Det er vist mange år siden at Peter-AR forlod B&O mig bekendt. Han kender sikkert til Beolab5'erens patent. Gad vide hvad hans eget egentlig vil dække over når det kommer til stykket. Jeg afventer spændt forklaringen på det der såkaldte forbedrede ICEpower modul.
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta,
Du vil gerne vide så meget, men jeg har jo også mine hemligheder
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo dig selv der offentliggøre at der er tale om modificerede moduler. Jeg kan da bare sammenligne dit modul i AR'en med et nyt rent ICEpower modul og se hvad forskellen er, siden du ikke vil fortælle mere.  Det var jo bare nemmere hvis du kunne af- eller bekræfte nogle ting du selv har lagt frem på bordet ikke?
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da bare en hel masse, eller kan du virkelig noget som helst?
Når produktets label "Warranty lost if broken" er i stykker, en label som er på alle vores power amps med vores kraftige forbedring af ICEpower, så har man mistet garantien. Sådan gør andre fabrikanter nemlig også
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Peter,
Hvorfor skal du være hånlig med din udtalelse? Jeg har åbnet en forholdsvis ny AR fra dig og kigget i det nydelige indre. Og har da allerede kigget på de 2 "rå" ICEpower moduler der er monteret på fronten. Nu vil jeg da, når du ikke selv vil oplyse mere, selv sammenligne 2 moduler og se den visuelle forskel. Jeg skal nok afholde mig fra at poste resultatet herinde. Bortfald af garanti afskrækker mig ikke for at pille et kabinet af 
Der ligger så vidt jeg kan se i databasen hos Patent- og varemærkestyrelsen ikke nogen ansøgninger eller tilkendte patenter i dit eller selskabets navn.
Det er da klart at du vækker interesse, når du udtaler at I selv har videreudviklet ICEpower modulet. Meget endda må jeg erkende. Det er da også lidt naivt at tro at et klistermærke skal forhindre reverse-ing. 
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har raset div. debatter om icepower, AR, Rowland osv. på
f.eks. diyaudio.com og audio-asylum og hvad de hedder.
Jeg har også hørt at de moduler skulle koste 400 kr. stk. osv.
osv. Aner ikke om det passer.
En ting er sikkert. Jeg behøver ikke min lysende radiator af
en rørforst. hvis det viser sig AR's eller andres Icepower (eller
lign.) ting virkelig kan det de påstår.
Der er vel kun een måde at finde ud af om det dur.
Prøve det af derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Hej igen Peter,
Hvorfor skal du være hånlig med din udtalelse? Jeg har åbnet en forholdsvis ny AR fra dig og kigget i det nydelige indre. Og har da allerede kigget på de 2 "rå" ICEpower moduler der er monteret på fronten. Nu vil jeg da, når du ikke selv vil oplyse mere, selv sammenligne 2 moduler og se den visuelle forskel. Jeg skal nok afholde mig fra at poste resultatet herinde. Bortfald af garanti afskrækker mig ikke for at pille et kabinet af 
Der ligger så vidt jeg kan se i databasen hos Patent- og varemærkestyrelsen ikke nogen ansøgninger eller tilkendte patenter i dit eller selskabets navn.
Det er da klart at du vækker interesse, når du udtaler at I selv har videreudviklet ICEpower modulet. Meget endda må jeg erkende. Det er da også lidt naivt at tro at et klistermærke skal forhindre reverse-ing. 
|
|
|
Mon ikke indpakningen er anderledes !! Den har da hvis det er tilfældet øget prisen på ICEpower modulet bare en lille smule 
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Enligt Peter från eAR inngår mera enn 20 modifikationer på ICEpower modulet. Utskiftning och ändring av komponenter som tilsammens giver mera end 10 gange mindre distorsion och støj! Detta er altså inte längre en standard ICEpower modul."
Det er jo ganske morsomt at man kan læse i dit link at du der har oplyst at der indgår 20 modifikationer i det nye design, når vi her ikke kan få dig til at sige et kvæk Jeg vil når jeg får lejlighed og tid, nøje gennemgå 2 moduler og se hvad forskellen er. Et bud på stor forbedring vil være spolen.
Gad vide hvad Powerhouse har at sige til dette 
Peter, er der i dit gamle design tale om modificering af standard ICEpower modulet? Jeg har nemlig kun dit nye og et standard 250 og 500W modul at sammenligne med.
En Cute ICEpower forstærker han iøvrigt har banket sammen med standard moduler de kan måle sig med den omtalte Krell.

|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
Jeg har haft en NAD3020 engang, skulle den være speciel? Den kan jo ikke trække andet end hornhøjttalere og så kan jeg huske, at den lød meget meget "kunstig" i diskanten. Bas var der heller intet af. Den var måske nok prisen værd, men så heller ikke en krone mere. Måske fik den kult status fordi alt andet (i prisklassen især japansk) var så dårligt dengang. |
|
|
Hej
Okay - jeg kommer måske lidt sent ind i diskussionen - men når jeg nu for en gang skyld er enig med Jonas....så.
NAD 3020 er ikke noget specielt - men den sætter ofte smarte (dyre !?) forstærkere i et lys som som de ikke kan tåle, fordi 3020 ikke gør noget forkert - og faktisk spiller musik. Det er der mange nye (digitale) forstærkere der ikke gør.
Jeg ville nu også passe på at sætte den ved siden af en LINN KLIMAKS 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil når jeg får lejlighed og tid, nøje gennemgå 2 moduler og se hvad forskellen er. Et bud på stor forbedring vil være spolen.
I vores nye modificeret ICEpower design, hvor er der tale om UFATTELIGE forbedringer (forvrængning er nedsat til meget mere end en faktor 10) kan du kun få lejlighed til at studere, hvis du har 50kkr til en eAR Two Extreme forstærker, da halvdelen af begge ICEpower moduler renses (det tager meget lang tid og er svært), samt forstærkeren wires op med 99,99% fladvalset finsølv isoleret med glasfiber.
Så dit hjemmefusk har ingen hjælp herfra.
Så fik vi vist lige sat den på plads....
Peter
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og forresten så har jeg for længst meddelt ICEpower A/S, at Acoustic Reality ikke kan bruge modulerne som de er, når vi modtager dem. Det betyder vi skal dække garantien. Andet er der ikke i det og det har jeg ingen problemer med, da kvaliteten er enestående.
Peter
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvem sagde B&O, samt Jeff Rowland bruger standard ICEpower....
|
| Til top |
|
| |