Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Acoustc Reality. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej Mikael

Jeg tænkte det samme, men så søgte jeg på

Lehnert Kjeldsen

på Google.dk - og fik en del interessante hits!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

msby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo være interessant at se, hvordan alt det High End udstyr
er installeret og brugt i et rigtigt lydstudie.

Med venlig hilsen
Mikael

Til top Vis msby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msby

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

AR: citat: " Og ja, det er den største nyskabelse, opfindelse og gennembrud indenfor højttaler konstruktion i dette årtusinde, det tør jeg vist godt sige!!!
"

I er godt klar over at der er ca. 997 år tilbage i dette årtusind ?

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Ja, det kunne være rigtig interessant at se billeder fra et sådan studie - samt at høre Lehnert Kjeldsens ord om forstærkeren!

Var der måske en ide for hifi4all.dk at besøge hans studie?

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

AR: citat: " Og ja, det er den største nyskabelse, opfindelse og gennembrud indenfor højttaler konstruktion i dette årtusinde, det tør jeg vist godt sige!!!
"

Hæ hæ hæ.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Til Peter-AR, kanskje du kan kommentere de beskyldningen som du kommer med på www-siden din.

http://www.acoustic-reality.com/news/text3.htm

Som mange godt er klar over, saa er Norske FIDELITY det mest kurrupte magasin i Skandinavien. F.eks. lyttede KV kun i 15 min. til en enkelt eAR Two (gammel model), så hvordan kan han udtale sig om eAR One??? (KV lyttede aldrig til dem, da han var syg) Hvis der stod "Made In Norway", saa ville KV uden tvivl havde skrevet det var Verdens Bedste Produkt (som han f.eks. goer ved de komplet ubrugelige Elektro Kompaniet CD afspillere og forstærkere). Det er nu et helt aar siden og mange ting er sket siden da, i dag bruger vi bl.a. ikke standard ICEpower, men vores helt egen SUPER version. Derfor kan han i dag IKKE udtale sig om vores produkter.

Det er startet en diskusjon på det norske forumet http://www.hifisentralen.no/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?b oard=hifi1;action=display;num=1076613923  Der også KV kommenterer påstandene.

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hm, jeg forstår slet ikke den kommentar, hvad er årsagen til dette citat fra AR's hjemmeside, hvad ligger der bag?

Er der nogen, som kender til eller kan tyde, hvad der ligger bag?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hvis du læser det igen burde du kunne forstå det!

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Ja ja, det giver mening, men sådan en kommentar kommer da ikke ud af den blå luft??

Det er vel også derfor, at nordmanden med kommentaren før mig beder om en kommentar!

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

AR: citat: " Og ja, det er den største nyskabelse, opfindelse og gennembrud indenfor højttaler konstruktion i dette årtusinde, det tør jeg vist godt sige!!!"

Hej Jesper Juul!

Jo, der er ganske mange år tilbage i dette årtusinde, så den påstand kan vi vist godt tage som branchens sædvanlige reklamegas :-)

Ikke desto mindre, så har jeg faktisk HØRT Line Source One, og den spiller sq godt!

Med "godt" forstås ikke den samme, fysiske gengivelse, som konventionelle membraner/domer formår. Men stereoperspektivet rykker sig ikke særlig meget, når man går rundt i lokalet. Subwoofer'en virker - trods problemer med at få leverandøren til at lave nogle ordentlige enheder - meget velintegreret. Samtidig er der en voldsomt dejlig mellemtonegengivelse.

Achilleshælen kunne man forestille sig var noget i stil med, at båndet må overlade den nederste del af det yderst vigtige grundtoneområde til sub'en. I min verden er dette et no-go!

Men jeg vil helt sikkert gerne køre 300 km for at høre den færdige version.

Og til sidst lige en yderst generel og meget moralsk pegefinger:
Det er i almindelighed ikke særligt konstruktivt at udtale sig om produkter, man endnu ikke har hørt, men kun hørt om!

Og til allersidst et både rimeligt og relevant spørgsmål: Hvor mange i denne tråd, har rent faktisk HØRT det pågældende produkt?

Nej? Ikke?... vi lader billedet stå et øjeblik...

MVH
G&s
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jamen, det er da meget muligt de lyder godt, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg kunne aldrig finde på at handle med et firma hvor indehaveren opfører sig som et forurettet barn i en børnehave, og slynger om sig med tilsvininger af konkurrenter, anmeldere og kommer med udtalelser såsom det er den største revolution i dette årtusind, det er simpelthen en ynkelig måde at drive virksomhed på.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Jamen, det er da meget muligt de lyder godt, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg kunne aldrig finde på at handle med et firma hvor indehaveren opfører sig som et forurettet barn i en børnehave, og slynger om sig med tilsvininger af konkurrenter, anmeldere og kommer med udtalelser såsom det er den største revolution i dette årtusind, det er simpelthen en ynkelig måde at drive virksomhed på.

Hej Jesper Juul!

Jeg er absolut enig med dig.

Peter AR burde nok beskæftige sig mere med udvikling, end med salg. Men nu taler vi altså også om en (generel!) forbrugerorienteret manglende abstrakstionsevne mellem produkt og udvikler. Måske ikke så heldigt... Jeg foretrækker selv, at skille tingene ad. Hvis produktet er i orden, så er det i orden. Men... resten er sq kun folks egne små sko!

Som sagt, så fejler produkterne ikke noget, de spiller r*ven ud af bukserne på det meste. Men der er tilsyneladende gået sport i at gå efter manden fremfor bolden. Små højttalerenheder (f.eks. SA, hæ-hæ) og små meninger har generelt set åbenbart deres tid. I mellemtiden kan vi "ægte freaks" kun håbe på, at folk generelt bliver mere oplyste og kritiske, førend de udtaler sig negativt om noget, som de i virkeligheden slet ikke har lagt øre til...!

Og lad mig lige understrege, at jeg har intet med AR eller Peter AR at gøre. Jeg oppunerer udelukkende mod den infantile form for manglende begavelse når det kommer til at bedømme produkter uden forudgående kendskab.

MVH
G&S

PS: En rituel masseafbrænding af SA højttalere ville virkelig tænde mig! Er der slet ikke nogen, der vil være med...? Verden ville blive (i hvertfald lydmæssigt) et bedre sted, at leve! (savle-savle...)
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Hvis Peters produkter er så gode som han siger, så burde de stor-skrydende og uklædelige udtalelser være ganske overflødige

Hej Macwerk!

Enig!

Men det er i dag (desværre) forbrugerens pligt at være i stand til at læse indad.

MVH
G&S

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Jesper Juul skrev:

AR: citat: " Og ja, det er den største nyskabelse, opfindelse og gennembrud indenfor højttaler konstruktion i dette årtusinde, det tør jeg vist godt sige!!!"

Hej Jesper Juul!

Jo, der er ganske mange år tilbage i dette årtusinde, så den påstand kan vi vist godt tage som branchens sædvanlige reklamegas :-)

Ikke desto mindre, så har jeg faktisk HØRT Line Source One, og den spiller sq godt!

Med "godt" forstås ikke den samme, fysiske gengivelse, som konventionelle membraner/domer formår. Men stereoperspektivet rykker sig ikke særlig meget, når man går rundt i lokalet. Subwoofer'en virker - trods problemer med at få leverandøren til at lave nogle ordentlige enheder - meget velintegreret. Samtidig er der en voldsomt dejlig mellemtonegengivelse.

Achilleshælen kunne man forestille sig var noget i stil med, at båndet må overlade den nederste del af det yderst vigtige grundtoneområde til sub'en. I min verden er dette et no-go!

Men jeg vil helt sikkert gerne køre 300 km for at høre den færdige version.

Og til sidst lige en yderst generel og meget moralsk pegefinger:
Det er i almindelighed ikke særligt konstruktivt at udtale sig om produkter, man endnu ikke har hørt, men kun hørt om!

Og til allersidst et både rimeligt og relevant spørgsmål: Hvor mange i denne tråd, har rent faktisk HØRT det pågældende produkt?

Nej? Ikke?... vi lader billedet stå et øjeblik...

MVH
G&s

Din beskrivelse af lyden, er vel sådan en linesource normalt lyder

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Jesper Juul skrev:

Hej Jesper Juul!

Jeg er absolut enig med dig.

Peter AR burde nok beskæftige sig mere med udvikling, end med salg. Men nu taler vi altså også om en (generel!) forbrugerorienteret manglende abstrakstionsevne mellem produkt og udvikler. Måske ikke så heldigt... Jeg foretrækker selv, at skille tingene ad. Hvis produktet er i orden, så er det i orden. Men... resten er sq kun folks egne små sko!

Som sagt, så fejler produkterne ikke noget, de spiller r*ven ud af bukserne på det meste. Men der er tilsyneladende gået sport i at gå efter manden fremfor bolden. Små højttalerenheder (f.eks. SA, hæ-hæ) og små meninger har generelt set åbenbart deres tid. I mellemtiden kan vi "ægte freaks" kun håbe på, at folk generelt bliver mere oplyste og kritiske, førend de udtaler sig negativt om noget, som de i virkeligheden slet ikke har lagt øre til...!

Og lad mig lige understrege, at jeg har intet med AR eller Peter AR at gøre. Jeg oppunerer udelukkende mod den infantile form for manglende begavelse når det kommer til at bedømme produkter uden forudgående kendskab.

MVH
G&S

PS: En rituel masseafbrænding af SA højttalere ville virkelig tænde mig! Er der slet ikke nogen, der vil være med...? Verden ville blive (i hvertfald lydmæssigt) et bedre sted, at leve! (savle-savle...)

Jeg tror der er andre ting i denne verden der kunne have gavn af en rituel afbrænding end lige SA-højttalere - fordi du ikke kan lide lyden betyder ikke at resten af verden automatisk følger trop! Jeg kan mindes et eller andet med små sko.....!

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Macwerk skrev:

Hvis Peters produkter er så gode som han siger, så burde de stor-skrydende og uklædelige udtalelser være ganske overflødige

Hej Macwerk!

Enig!

Men det er i dag (desværre) forbrugerens pligt at være i stand til at læse indad.

MVH
G&S
Jeg er opdraget til at sætte spørgsmålstegn ved folk o.a. der er nød til at påråbe sig et eller andet. Min far's skole-eksembel var 'DDR' som var den udemokratiske del af det tyske rige.

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Tusind tak Ghammel & Suhr for dine ord uden løgne,

Hej, det er MIG, som er PETER fra AR, der IKKE forstår marketing. Det har jeg det sku' helt fint med, jeg kan nemt leve uden både TV og reklamer, men ikke audio.

Ja, kom og lyt. Ghammel & Shur, du har slet ikke hørt dem siden de nu kan spille ned til 100Hz, det har jeg, men den endelige delefrekvens har jeg besluttet mig for bliver 150Hz.

Spørg løs!

De bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Hvis Peters produkter er så gode som han siger, så burde de stor-skrydende og uklædelige udtalelser være ganske overflødige

Jamen, G&S har jo også udtalt at Peter burde beskæftige sig med udvikling, fremfor salget. Udvikle det kan han trodsalt.

Hørte selv eARTwo fornyeligt. Jeg var ikke forudindtaget. Men jeg forventede OVERHOVEDET INTET !

Jeg er selv til rør, men denne digitale forstærker spiller rent faktisk rigtig godt. Masser drive og energi i bunden. Mellemregistret, stemmer olign formidles meget naturligt. Toppen er letflydende. Til de penge man ligger for en eARTwo, vil jeg sige at man får meget vellyd for pengene.

Produktet er i alle tilfælde iorden, men man kan altid diskutere metoderne hvorpå de bliver lanceret, og af vem. Det er måske noget man bør se lidt på hos AR. Måske dette kunne fremme interessen/salget for AR, istedet for Peter tit og oftest overskygger det det drejer sig om: De gode produkter, for de fejler sgu intet !

Det vil være i alles interesse, inkl. Peter AR.

Intet personlig, blot et godt råd

Ps. Peter får også en thumbs up, for en meget fin forstærker ved navn, eARTwo

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Macwerk skrev:

Hvis Peters produkter er så gode som han siger, så burde de stor-skrydende og uklædelige udtalelser være ganske overflødige

Jamen, G&S har jo også udtalt at Peter burde beskæftige sig med udvikling, fremfor salget. Udvikle det kan han trodsalt.

Det var efter jeg havde slettet mit ikke-konstruktive indlæg igen (men det nåede åbentbart at blive citeret alligevel).

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg,

Faktisk burde jeg lade alt vedr. AR ligge og ikke svarer tilbage, med det kan jeg ikke lade være med. Altså, jeg er ikke en snob, så hellere snak og dårlig reklame.

Nu er det sådan at vi faktisk for første gang i DAG, FREDAG D. 13., har leveret et sæt fuldt tweaket mono-blocks til en kunde i Danmark, nærmere bestemt Randers.

Den skulle du hører. For andre ejere, så tilbyder vi fuld upgrade. Ja, de mono-blocks med sølv i hele signalvejen, og hvor ALT plastik i forstærkeren er fjernet, den rykker musikalsk og kan spille musik (det er efter MIN mening, andre har lov til at have en anden mening).

De bedste hilsner,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes