Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: SD-feet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

jeg har jjaz fødder, samme princip, og selv på mine gamel jbl tlx 400 virkede det.

forbedringen på cd var dog minimal.. men dengang var det... low end...

jeg har ikke gennemtestet det på mit nuværende setup, men med det resultat der var på jbl'erne, ja der glæder jeg mig..

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt de fødder for et stykke tid siden på trægulv med gulvtæppe på og de er bedre her end uden mener jeg.Der er bare det men umiddelbart at højtaleren kan rokkes med som den står gyngende når man lige skubber lidt til den,her skulle man så mene at enhederne får svært ved at arbejde optimalt starte og stoppe eks.Nu står de på spikes på en flise ligeledes forstærkerene og det har ændret lyden i den grad sjovt at der sker SÅ MEGET.Tænker da også lidt på at prøve de audiofile efter de gamle er kommet under flisen med forstærkerne.

Sjovt at nogle har problemmer med at veje ca.40 kg hvad så med 87kg.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Henning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

AkilleuZ skrev:
Kan man ikke kombinere SD og spikes? Ved evt at ligge en lille mønt metalplade på sine SDog oven på spikes også sine højttalere? Jeg har ikke selv SD, bruger kun spikes, men jeg over vejer at skifte pågrund af trægulv.

nogen der har mod på at teste?

Hey AkilleuZ ... se lige mit anlæg, da jeg allerede har gjort det du efterlyser lige der!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14108&K W=Kajkagen&PN=0&TPN=2

Jeg har endnu ikke oplevet nogen der ikke synes om effekten af SD-fødder... og Skoust, selvom du er sur på verdenen og tror at SD-fødder er voodoo, og os som siger de virker er blevet hårdt ramt af placebo-effekten, skulle du tage at prøve dem før du kommer med flere skråsikre udtalelser om de ikke burde virke...  jeg bruger dem på betongulv med gulvtæppe, og de giver en meget hørbar effekt og gør så meget for lyden at man skulle være døv for ikke at høre forskellen...  så hvis du har brugt mange penge på anlæg ville det nærmest være en skam ikke at smide de 250 (eller 520) kr for et sæt SD's...men...det må du jo om...

hilsen Kajkagen...

Mit setup er også betongulv og gulvtæppe. Det hjælper med SD fødder !!

Jeg undrer mig lidt over at producenterne ikke i højere grad leverer højttalerne med to sæt fødder, spikes og vægtafpassede gummifødder. Men det kommer måske senere.

F.ex. et par Strauss er jo ikke gratis (pris/ydelse/kvalitet er uden tvivl i orden! Glæder mig til at høre dem en dag), men det ville da klæde fabrikanterne af High End højttalere at levere med begge dele.

Måske fabrikanterne ikke er overbevist endnu. De har sikkert det perfekte lytterum, i modsætning til, vil jeg tro, godt 90 % af køberne.

Til top Vis Henning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Kajkagen skrev:

og Skoust, selvom du er sur på verdenen og tror at SD-fødder er voodoo, og os som siger de virker er blevet hårdt ramt af placebo-effekten, skulle du tage at prøve dem før du kommer med flere skråsikre udtalelser om de ikke burde virke...  jeg bruger dem på betongulv med gulvtæppe, og de giver en meget hørbar effekt og gør så meget for lyden at man skulle være døv for ikke at høre forskellen...  så hvis du har brugt mange penge på anlæg ville det nærmest være en skam ikke at smide de 250 (eller 520) kr for et sæt SD's...men...det må du jo om...

hilsen Kajkagen...

Det kan være du også skulle læse det hele igennem igen, men jeg bøjer GERNE i neon for din skyld! Jeg har STADIG ikke sagt de ikke virker, jeg siger jeg ikke TROR på dem. Som sagt tidligere, tror jeg heller ikke på elkabler, da det heller ikke på nogen måde virker realistisk, hvis man tænker lidt over det.

Jeg har aldrig sagt at du har sagt at de ikke virker, har jeg ? Jeg har derimod sagt at du har sagt at de ikke burde virke..."ikke TROR på dem"... det er det samme...  når det er sat på plads, så tror jeg at du bliver skudt ned i denne tråd fordi du kommer med nogle ukonstruktive indlæg hvor du skriver at du ikke TROR på SD-fødderne og alle os der har købt dem er "Tåbelige" folk der tror på Voodoo...fint nok...hvis du havde testet dem og ikke har kunnet høre en forskel så er det helt i orden at skrive sådanne udtalelser, men det du gør kan vi ikke bruge til noget som helst...så ta at prøv dem før du griner for højt af os voodoo-ramte idioter..."ignorant" tror jeg det kaldes   

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

Jeg har aldrig sagt at du har sagt at de ikke virker, har jeg ? Jeg har derimod sagt at du har sagt at de ikke burde virke..."ikke TROR på dem"... det er det samme...  når det er sat på plads, så tror jeg at du bliver skudt ned i denne tråd fordi du kommer med nogle ukonstruktive indlæg hvor du skriver at du ikke TROR på SD-fødderne og alle os der har købt dem er "Tåbelige" folk der tror på Voodoo...fint nok...hvis du havde testet dem og ikke har kunnet høre en forskel så er det helt i orden at skrive sådanne udtalelser, men det du gør kan vi ikke bruge til noget som helst...så ta at prøv dem før du griner for højt af os voodoo-ramte idioter..."ignorant" tror jeg det kaldes   

Inden du begynder at kalde mig alt for mange ting her, så læg mærke til jeg ikke har kaldt hverken dig, eller andre, for hverken tåbelige eller idioter, som du skriver. Det må stå for DIN regning - ikke min!!!

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ja der er forskel men er det mere korrekt eller hvad man får måske noget og sætter noget til på et andet punkt.Forstået på den måde dejligt at højtaleren ikke sætter gulvet i svingninger det er jo ikke hensigten,men hvad med højtaleren ikke står så fast når enhederne skal starte stoppe.Muligvis er det mere udtalt med en ret høj højtaler som jeg har her kan den øverste den svinge mere.Derfor har jeg forsøgt med spikes på en flise istedet her står højtaleren fast og det skulle også dæmpe der er forskel også i den grad.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Har selv det sidste stykke tid brugt spikes mellem HT'er og en flise. Må dog sige at det er hørbart bedre med mine SD mellem HT'er og flise. Så jeg kan klart anbefale SD feets.

Som ekstra info, så står fliserne direkte på et gammelt fyrplanke gulv.

Har også prøvet med JJAZ under fliserne, og spikes mellem HT'er og flise. Igen må jeg sige at det bedste er HT'er, SD, flise & trægulv.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Kajkagen skrev:

Inden du begynder at kalde mig alt for mange ting her, så læg mærke til jeg ikke har kaldt hverken dig, eller andre, for hverken tåbelige eller idioter, som du skriver. Det må stå for DIN regning - ikke min!!!

jeg skriver skam ikke at du har kald mig eller andre for "idioter" gør jeg ?  Du har bare skrevet at det for dig virker "tåbeligt" at SD-fødder skulle virke...når vi nu er ved ordkløveriet  og når nu det virker "tåbeligt" må os der har købt dem jo være "tåbelige" i dine øjne...

men, men... gider ikke mundhugges med dig mere...   host*1gn0raNt*host   Prøv nu bare de SD-fødder ... der er for mange der har haft gode oplevelser med dem til at lade dem overse...   hvis ikke du vil prøve dem...så lad være med at ødelægge Voodoo'et for os andre som tror på deres effekt  

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

En anden mulighed var jo også bare at ha ladet mig ha min overbevisning, i stedet for at lave denne tråd til en "lad-alle-os-der-tror-på-sd-fødder-hakke-på-Skoust-sammen" tråd. Jeg skal nok lade være med at sige min mening om andre ting i dette forum igen, når man ikke har lov til at være uenige med flertallet.

Kajkagen skrev:
host*1gn0raNt*host
Den her tager vi op senere Rynke..

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Birger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Et lille fif som virker!

Køb fire stk. viskelæder eller flere hvis der er tale om tunge genstande i Tiger butikken man får tre for en flad tiér de fuldstændig samme egenskaber som Sdérne.

Mitonord m. ScanSpeak
Ear202
Classic cd
Xindak tube preamp
Bertram
Til top Vis Birger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birger

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

En anden mulighed var jo også bare at ha ladet mig ha min overbevisning, i stedet for at lave denne tråd til en "lad-alle-os-der-tror-på-sd-fødder-hakke-på-Skoust-sammen" tråd. Jeg skal nok lade være med at sige min mening om andre ting i dette forum igen, når man ikke har lov til at være uenige med flertallet.

Kajkagen skrev:
host*1gn0raNt*host
Den her tager vi op senere Rynke..

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Jamen du er da også helt uskyldig i at tråden er blevet som den er, det kan jeg da godt se. Jeg tror at man som normalt tænkende menneske nok kan regne ud at folk reagere lidt voldsomt når en person har en mening om noget han ikke har noget at have den i.

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev min overbevisning, ikke at sådan var det. Der er en væsentlig forskel, kære Hr Slips..

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så bestilt SD..

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Nu har jeg så bestilt SD..

Det lyder godt, så lad os få en mere kontruktiv debat om dem når du har fået lyttet.

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Jeg var ikke ude på en debat om emnet.. ville bare fortælle om min overbevisning.. Det her er sidste "debat" jeg deltager i! Synes det har taget en sjældent latterlig drejning, hvilket jeg aldrig har været ude for før, og absolut ikke er interesseret igen.. men jeg skal nok sige min mening, når jeg har lyttet.. (Jo min ærlige mening.. kan sagtens indrømme hvis jeg tager fejl..)

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Jeg var ikke ude på en debat om emnet.. ville bare fortælle om min overbevisning.. Det her er sidste "debat" jeg deltager i! Synes det har taget en sjældent latterlig drejning, hvilket jeg aldrig har været ude for før, og absolut ikke er interesseret igen.. men jeg skal nok sige min mening, når jeg har lyttet.. (Jo min ærlige mening.. kan sagtens indrømme hvis jeg tager fejl..)

Det er da trist du tager sådan på vej, men jeg har lige læst tråden igennem og det er faktisk din egen skyld den løber af sporet på den måde, kig øverst på side 2, du påstår at sd fødder er ren woodoo og griner hånligt, sådan opfatter jeg det og det er en meget provokerende attitude at lægge for dagen.

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Det er også det jeg oplevede af din udtalelse Skoust...  Desuden er det en debatside, så man kan godt gå hen og havne i en debat nu og da

Men jeg er glad for at du har købt dig et sæt SD's, så er du ikke så stivnakket som du har virket i denne lille debat   er det ikke også rigtig at de virker positivt på lyden

De kærligste hilsener til Skoust fra Kajkagen som er ked af hvis Skoust er blevet lidt ked af det i denne hårde debat

Luksus Bumsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

MÅ altså lige tage den her tråd op igen!... har lige fået mine sd-feets efter lang tids venten pågrund af vejret. Man må sige at hvis det er voodoo skal jeg have noget mere af det. Der er stor forkel selv på mit lille værelse med et par dali 909, og ikke mindst er der også en positiv forskel i forhold til spikes.

best voodoo EVER
Til top Vis Luksus Bumsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luksus Bumsen

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har ikke fået mine endnu, men nu jeg alligevel har købt dem, så håber jeg sq I har ret..

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes