Emne: Lyd og billed udstillingens bedste lyd? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt hørte du på Dali/Denon kombinationen hvor monsterreciveren og deres nye DVD maskine stod på bordet.Som Dali "mand" må du da græmmes og have svært ved at holde fanen højt, det må være 4-5 i din liste.
Sjov humor du har skal ikke forståes negativ.
Tankevækkende at der er så stor forskel på oplevelserne mht. lyd prøv bare lige at kigge på indlægene.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste lyd uden tvivl B&W og Classé! Det lød bare super! Min fejl
var så bare at starte med at høre dem da det passede med at en ny
præsentaion startede lige da jeg kom. Pink floyd og Queen har aldrig lydt bedre! Så mange detaljer...
Dog var den Opera cd de brugte ikke den bedste. Det Classé grej er så
lækkert og det display er så cool. Bare ærligt at løbeværket i cd
afspiller virkede lidt skrabet, da det næsten bøjede hver gang der blev
skiffet cd.
Bagefter ( de første 20 min tids...) lød alt dårligt eller kedeligt. 
Bedste billede Sony PJ hos TC! Uden tvivl. Hvis de viste HD hele dagen derinde havde jeg bare blevet sidende hele dagen. 
Jeg tror dog at deres dvd af Find Nemo var en hjemmelavet bacup, for
den så MEGET komprimeret ud. Måske var det bare fordi jeg lige havde
set HD TV.
En anden ting jeg ikke rigtig forstår er hvorfor der altid bliver vist
klip fra Star wars Episode 1. Denne skive er EE helvede, det ser
frygtlig ud! Lyden er dog meget god.
Det samme med klip fra Peter Pan. Er det bare mig eller kan Buena Vista
( Disney ) ikke finde ud af at lave dvder af film? ( Pixar er noget
andet. ) Det står uskarpt med masser af EE.
Vienna var jeg lidt skuffede over, basen lød grimt i det rum. Til gengæld lød DLS HT rigtig godt på det Roksan anlæg.
JM LAb / Rotel var også utrolig skuffende! Det D-vhs de viste så ikke
særligt godt ud i forhold til at det var 1080i! Måske var det bare PJerens
skyld. Lyden var da meget god, men lidt rodet. Også lidt skuffende at der ikke var lidt Blu Ray...oh well.
Alt i alt en noget bedre messe end sidste år og en god oplevelse.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Mit gæt er også den kraftige vinkling.......for det først så det "helt vildt" ud, og jeg syntes virkeligt at jeg primært hørte den højre kanal mest. Men tænkte det måske bare var mig, eller mit venstre øre som var stoppet!!!
Og jeg sad endda også på forreste række, så der var jo ingen der "skyggede" for mig.....
|
|
|
Ja jeg spurgte også Svenskeren hvorfor de vinklede så meget og fik den forklaring at det gjore man til udstillinger for at alle kunne få en ordentlig lyd.Han snakkede i øvrigt om spredning på højtaleren under demo'en og reklamerede for den gode spredning på den. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der ved hvad PJ systemet hos TC kostede, med det hele ?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså PJ koster 25k hos dem.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Ja jeg spurgte også Svenskeren hvorfor de vinklede så meget og fik den forklaring at det gjore man til udstillinger for at alle kunne få en ordentlig lyd.Han snakkede i øvrigt om spredning på højtaleren under demo'en og reklamerede for den gode spredning på den.
|
|
|
Mannen var nå norsk :)
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm biorummene interessede mig ikke så dem vil jeg næsten hoppe over.. der var nogle flotte plasma, og ok snurrerundt lyd..
Ankom klokken 13:30, var klar til at gå 13:40.. men måtte jo hellere tage mig sammen til andet end en hurtigt rundtur. så slog mig sammen med witzel og gav det en chance:
bedste lyd.. nej vel..
glædede mig til at høre B&W på classe.. men de havde så os et af de3 største rum.. flot perspektiv !! meget kontant bund, men ku sku ik bedømme den, virkede underlig og resonant, men vil godt tilskrive det til måske at kunne være expert der forpestede alt på messen med elendig lyd i alle rum omkring dem, dog ik værre end inde hos dem selv.. dog var der noget ved B&W der gav mig lyst til at hænge mig selv, har stadig dens lyd ringene i øregangen 300000 var det setup på ingenmåde værd !!! var lige ved at spørge om jeg ik nok måtte komme ud, men vidste jo på forhånd det tog en halv time
hurtigt videre til strauss på musical fidelity.. det var sku behageligt, dejligt sødsuppe agtigt slet slet ik hvad de speakers kan med ordentlige betingelser, men idag var det lige hvad man trænger til efter det B&W setup.. (de havde så os messens ringeste betingelser, og ku på ingenmåde vise hvad de kunne (latterlig fordeling af rum)
Inde hos Densen var der fodtramp i et rum på størrelse med det strauss havde.. de spillede på audiovector som jeg slet ik kan lide.. men selve forstærkerne virkede meget interessante.. den første positive oplevelse og på andre speakers ku det ha været rigtig fedt !! hvilken cd spiller brugte de, den virkede bestemt os til at være et lyt værd ?
Systemaudio spiller som de nu engang gør, ok opstilling, de havde et ok rum det fik de vist det bedste ud af, men den bund stak fuldstændig ud fra resten af speakerne. og NO på primare er ik min kop te !!
så videre til rega ca et setup til 20 k, det var nu ok, men meget papkasse lyd over det. jeg ville købe brugt istedet.. og hvis han vil overbevise folk om de skal købe det, var det nok en ide ik at virke som en gnaven mavesur gammel ... mage til kommentar når folk vil høre noget andet musik skal man lede længe efter 
Raidho ville ik rigtig spille musik
på vejen ud støder man jo sørme ind i kubikken der med julelys spørger.. kan du høre det kan du høre det, hvis han havde en hale er jeg sikker på den var gået i selvsving høre hvad spørger jeg jo høflig som jeg er.. BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT kommer det prompte med et slet skjult grin 
en lille kommentar:
smid expert ud !! føj hvor de larmer giv da de gode rum til dem der har udstyr til det ? og ik kun klubben der har tre rum der alle er større end det deres konkurrenter havde.. og så vælger de gudhjælpemig at fylde det ene op med pod speakers og et snoldet lcd tv et rum langt større end det strauss/TC og Densen havde..
og et opråb: HOLD SÅ FORHELVEDE OP MED AT SPILLE NIELS LOFGREEN !!!!!!! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Kurt hørte du på Dali/Denon kombinationen hvor monsterreciveren og deres nye DVD maskine stod på bordet.Som Dali "mand" må du da græmmes og have svært ved at holde fanen højt, det må være 4-5 i din liste.
Sjov humor du har skal ikke forståes negativ.
Tankevækkende at der er så stor forskel på oplevelserne mht. lyd prøv bare lige at kigge på indlægene.
|
|
|
Well Dali/Denon line uppet kørte noget Clapton DVD da jeg var der. Den lyder normalt ikke særligt godt og det gjorde den heller ikke da jeg var der, så mon ikke det var rimeligt, når det kommer til stykket. Og som jeg begyndte med at skrive, så mener jeg ikke at have hørt god lyd på nogen stand overhovedet Den der Denon sag er godt nok stor også DVDén - holy sh*t hvor er den bare voldsom.  . Forskellene i oplevelserne er altid store. Ud over ejeren af ørerne, så er der også placeringen i lytterummet. Antallet af gæster og så lige softwaren. Hvis man er lidt heldig, så spiller de noget man kender, men det skete kun en enkelt gang for mig. Det er dog nemt at høre, hvad de forskellige line-ups gør hele tiden, eller hvad de ikke gør. I øvrigt kan jeg kort berette, at jeg har én 5 dobbelt ørlespand at uddele, og så lige to 4 dobbelte.
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige kommet hjem fra messen, og endnu engang er jeg blevet forvisset om at det er den rigtige sammensætning af anlæg jeg har herhjemme i stuen !
Men lige et par af de oplevelser af de anlæg jeg lagde ører til på turen:
B&W / Classé ... sjældent er jeg blevet så skuffet! Total udynamisk og meget aggressiv i diskanten, højttaleren er alt for klinisk og steril!...da de spillede det sidste nummer, med Queen (Another one bites the dust) havde jeg mest af alt lyst til at holde mig for ørerne så pinefuldt blev det ...magen til hovedpinefremkalder skal man da lede længe efter, og jeg er ellers Queen fan! Jeg sad til og med lige i sweetspot! (Er jeg den eneste der synes at ham nordmand-fætteren bare skulle holde kæft med alt hans salgsgas, så man kunne få lov at høre en masse musik i stedet for en masse teori?)
Raidho højttalere og Cyrus forstærker og cd afspiller ... Jeg har hørt anlæg fra Bilka der leverer bedre sammenhæng i lydbilledet end ovenstående anlæg ...ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive min oplevelse af det... som om den flydende overgang fra bas til mellemtone til diskant manglede, så den enten spiller det ene eller det andet på en og samme tid...der var i hvert fald ingen problemer med at høre den mudrede bas der fyldte rummet og den skrigende diskant der var smidt oven i... absolut ikke min kop the! Men meget sjovt at dette anlæg til mange penge få smæk af nedenstående Dali/Denon løsning til meget få penge 
Dali/Denon surround... Utrolig positiv oplevelse, at man kan få så god lyd til så få penge (var det 1200kr højttalerne kostede stykket ) Diskanten blev lidt skærende på nogle få tidspunkter, men absolut value for money!
Linn ... For tilbagetrukket og søvndyssende højttalere, men fedt klip fra Ice Age de havde valgt at vise :) Dog tror jeg at Linn laver nogle formidable source-enheder (Cd, DVD, LP-afspillere), men de skulle have holdt sig langt væk fra højttalermarkedet! Og så er der nu noget særligt over Linn's løbeværk..prøv at lade mærke til det næste gang i kommer til en Ikemi cd-afspiller eller en Unidisk 2.1, så tryk på "eject" og se/hør så løjer når skuffen kører ud og ind ! det er sku kram!
JM Lab + Rotel ... En meget behagelig oplevelse efter alt det øregas inde i B&W 800D rummet... helt sikkert det bedste surround der var på udstillingen... kunne på tidspunkter godt blive for skinger i diskant og dominerende i bassen, men det gør ikke så meget i surround!
Alle Pioneer fjernsynene hakkede i billedet...se ude i kanten og når der så er noget der løber ind over skærmen er det tydeligt at se at billedet hakker...ufatteligt hurtigt, ja, men stadig ikke hurtig nok til man ikke kan se det, det er jo nok derfor at mange af demoerne på fjernsynene viser ufattelige langsomme klip uden meget hurtige bevægelser, da det specielt bliver tydeligt ved disse . Ud over hakkeriet er der på mange af fjernsynene ikke definerede kanter...en kant der burde være helt skarp, så som en stol eller kanten af en guitar mudres ud...samme problem er der også på mange computerskærme!
Rega ... Imponerende opsætning til prisen! Hørte det kun ganske kort, men det jeg hørte var meget musikalitet! Dog er det en meget flad fornemmelse at skrue/trykke på knapperne på sådan en Rega sag...føles, og ser ud, som noget billigt l**t ren ud sagt. Men sådan er det jo med så mange hifi-produkter i dag...til jer der ikke kender følelsen, prøv at skrue på de potmetre "Primare" har på deres udstyr, og gå så hen og skru/tryk på en NAD, Rega, Roksan, Arcam, H/K osv osv, der vil straks melde sig en udpræget "plastic feel" og følelsen af at det er noget billigt l**t!
Nå..MEN det værste på hele udstillingen er dog Tapeconnections skamfering af Strauss højttalerens gode ry! Synd at så god en højttaler skal svines så meget til bare fordi man ikke kan få Beethoven til at lyde godt i rummet! Bassen var alt for mudret og dominerende og diskanten skar igennem marv og ben, og det piner mig helt vildt, da jeg ved hvor stor en klasse højttaler Strauss er, at den skal udsættes for sådan en behandling! Og da demomanden spurgte mig til hvordan jeg synes det lød, idet jeg var på vej væk fra lokalt, og jeg sagde at jeg synes det var synd at skamfere strauss'ene på denne måde, og M.F. sættet de havde spændt foran var total underdog til højttaleren, indrømmede han, efter en masse øregas, at bassen var for dominerende og diskanten for skrigende i setuppet, men de havde brugt Strauss'ene i stedet for Beethoven da rummet var både det ene og det andet, så Beethoven kom til at lyde, om muligt, endnu værre
Så da jeg lige efter gik ind ved siden af og hørte Densens formidable opsætning som var klart det bedste stereo på messen, havde jeg en ustyrlig lyst til at slå et par TC-medarbejdere ned og tilslutte Densen til Strauss'ene (en ting jeg har prøvet herhjemme, med formidabel lyd til følge!) så Strauss'ene kunne komme til deres ret i stedet for at blive spoleret of TC og deres M.F. crap! (Hvorfor bruge det "kolde" NordOst kabel og M.F. sammen med en "varm" højttaler som Strauss?)
Jeg er ellers glad for TC og deres gode service, men det her er sku en skam, mest af alt fordi jeg ved hvor god en højttaler Strauss er og så se den blive fremstillet på den måde! 
Så alt i alt en messe med blandede oplevelser...både gode og dårlige!
Tillykke til dig Hr. Sillesen (Densen), som leverede mesterværket til messen...du skulle bare have haft B&W800D rummet og tilsluttet Strauss'ene, så ville alt andet være blevet blæst af banen! Og så er der vist heller ingen tvivl om at det er Densen der leverer de flotteste hifi-komponenter... SMUKT!
Og så lige en sidste galde: Hvorfor fanden fremviser man ikke det bedste kram man har at byde på til sådan en hifi-messe i stedet for at bruge rum på middelmådigt udstyr ? Det er da til at blive total p***ed over at gå ind i et rum og se topmodellerne udstillet, men ikke i brug! f.eks. Denon's topmodel, SA topmodel osv osv...så giv den dog hvad den kan ta i stedet for at spille på de små snotanlæg, så det kan betale sig at komme på sådan en messe i stedet for at lalle ned i jeres butikker og få en demo...hvorfor skal det hele være på Hr. og Fru. Danmarks præmisser ?
Hilsen Kajkagen __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
| Skal vi så ikke høre hvem du har tildelt dem? |
|
|
Æhhhh! Nej! Vinderne får besked direkte. De afhenter selv spandene her hos mig.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke været til den udstilling. Men jeg kan forstå at der, som altid, er problemer med akustikken.
Det undrer mig faktisk at man slæber udstyr for flere hundrede tusinde Kroner med til en udstilling, og så ikke gør det mindste for at det skal lyde ordentligt. Hvis man ikke råder over akustiske absorbanter / diffusere, så køb dog nogle rockwool A-batts og stabel dem op i hvert hjørne. De kan bare blive i plastik´en. Hvis det skal se lidt mere professionelt ud, så beklæd dem med molton.
Den slags gør underværker for lyden. Men det er åbentbart sjovere at forklare hver eneste kunde om, at grunden til det lyder forfærdeligt, er rummets skyld. Jeg undres, og glæder mig iøvrigt til at se hvem der har gjort sig fortjent til de 5 ørlespande.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HUSK NU LIGE PÅ AT DET ER UMULIGT AT GØRE ALLE TILFREDS KUNNE DOG FRYGTE AT SURROUND OVERTAGER MESSERNE EFTERHÅNDEN.  __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Jeg har desværre ikke været til den udstilling. Men jeg kan forstå at der, som altid, er problemer med akustikken.
Det undrer mig faktisk at man slæber udstyr for flere hundrede
tusinde Kroner med til en udstilling, og så ikke gør det mindste for at
det skal lyde ordentligt. Hvis man ikke råder over akustiske
absorbanter / diffusere, så køb dog nogle rockwool A-batts og stabel
dem op i hvert hjørne. De kan bare blive i plastik´en. Hvis det
skal se lidt mere professionelt ud, så beklæd dem med molton.
Den slags gør underværker for lyden. Men det er åbentbart sjovere at
forklare hver eneste kunde om, at grunden til det lyder forfærdeligt,
er rummets skyld. Jeg undres, og glæder mig iøvrigt til at se hvem der
har gjort sig fortjent til de 5 ørlespande.  |
|
|
TC havde også stillet nogle akustik ting op, de havde nok gjort hvad de
kunne! Det var lidt skuffende da jeg meget gerne ville høre de Viennna.
Man har jo hørt så meget om dem herinde... 
Ville også meget gerne have set Denons monster dvd og Surround
forstærker i aktion. Men det var der vidst ikke rum til. Derudover
ville det kræver meget at sætte det op---måske næste år, men der er det
nok deres BD topmodel vi ser i stedet.  Forhåbentligt.
Så en LCD hos Hitachi med dts demo...det så altså rigtig skidt ud! Jeg
skal ikke have LCD særm foreløbigt! Og plasma har burn in!
Når det er sagt stod Pioneers store 43" plasma rigtig godt med HD mat. via D vhs.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
og et opråb: HOLD SÅ FORHELVEDE OP MED AT SPILLE NIELS LOFGREEN !!!!!!! 
|
|
|
hold dog op.. jeg kunne da se at du nød det, alle 12 gange vi hørte nummeret
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm "Oplev fremtidens TV-format: HDTV" og så var der sat en alm. DVD på
med blue man group - og folk stod bare pakket for at se dette nye
format, hehe - eller måske var det fordi de syntes om blue man, som jo også er visuelt flot (samt lydmæssigt).
Jeg fandt "foredraget" om Nautilus 800 ret interessant, svenskeren (undskyld: Normanden!)
var god til at forklare og visualisere det han snakkede om, dog blev
det lidt for teknisk omkring enden med 3/4-vejs højttalere til at jeg
kunne følge med på svensk. Angående højttalerne synes jeg de spillede
godt (selvfølgelig) med meget meget præcis og voldsom bas, men synes
slet ikke de er merprisen værd fremfor andre løsninger.
Det var min første rigtige hifi-messe, og konklusionen er at jeg er
glad for det low-end setup jeg har (dali 8008 + marantz sr7500) - synes
ikke forbedringen med de virkeligt dyre systemer er så markant at den
er pengene værd :)
Savnede nogle high-end sennheiser, HD600 - HD650 - Orpheus(?).
PS: Er åbenbart den eneste der ikke var benovet over HS50. Synes der
manglede spræl og kraft i farverne, sammenlignet med min panasonic
ae700. Til gengæld var kontrasten lidt bedre, men ikke overvældende
meget.
PPS: Da vi var inde og høre VA Strauss spillede de Rammstein på dem :D
|
| Til top |
|
| |
malra Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg virkelig den eneste der synes at afregning i 'ørlespande' og
diverse andre mavesure bemærkninger er en underlig kvittering for et -
i mine øjne - godt arrangement??
Naturligvis er der irritationsmomenter og ting der kan gøres bedre -
f.eks. en isolering af surrounddemoerne så de kun sådan cirka spiller i
det rum det er meningen de skal spille i.
Ja, selvfølgelig kan man lave bedre lyd derhjemme. Ikke desto mindre
synes jeg mageligt lyden rundt omkring er god nok til at man kan danne
sig et realistisk billede af centrale egenskaber ved det udstyr
der spiller. For en der, som jeg, desværre er lidt hifiisoleret i
bekendtskabskredsen, er det en super mulighed for at høre lidt
forskelligt grej på en gang. Ved man alligevel i forvejen hvordan
(eller for visse snarere hvor dårligt) grejet spiller - tjah så har jeg
svært ved at forstå at man gider bruge en 50'er på at få bekræftet sine
fordomme.
Uden på nogen måde at ville genåbne den uendelige diskussion om Vienna
(som jeg iøvrigt havde fornøjelsen af at opleve første gang på messen -
lækker lyd), så har jeg svært ved at forstå den varsomhed man skal
udvise på dette felt, mens man på andre kan tildele alle de ørlespande,
båthorn m.m. som man lyster.
Jeg havde et par gode timer søndag - og kunne sagtens have brugt mere tid.
Jeg synes det lille regasystem gjorde det ganske godt. Jeg havde også
fornøjelse af at høre audiovector Mi3 signature - både med Densen og
med Naim. Det var spændende for første gang at lægge øre til de herinde
efterhånden sagnomspundne VA Strauss - det kunne godt give appetit på
mere når jeg engang måtte komme i besiddelse af flere m^2 (og kroner
:-). Demoen af B&W 800D var et i mine øjne fornuftigt kompromis -
jeg synes det var spændende at høre om de tekniske aspekter og kan også
godt lide at man bliver præsenteret for forskellige musiktyper - det
var det eneste sted på udstillingen hvor der blev spillet klassisk mens
jeg var der. Lyden var ikke perfekt, bevares, men jeg synes alligevel
man fik et glimt af rigtig stor lyd.
Surroundrummene var ikke det der tog mest af min tid - man kunne
alligevel høre dem i de andre rum. Jeg synes dog at TC-rummet med de
små monitor audio ikke var helt ueffent.
mvh
Mads
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Jeg tror dog at deres dvd af Find Nemo var en hjemmelavet bacup, for den så MEGET komprimeret ud. Måske var det bare fordi jeg lige havde set HD TV. |
|
|
Backup, ja (for betjeningsvenlighedens skyld) - men det var en ren 1:1 kopi, uden nogen påvirkning af billedet. Om noget er det bedre end originalen, da makrovision er fjernet. Jeg gætter derfor på at du bare var ramt af HDTV "hangover"...
Raskolnikov skrev:
| En anden ting jeg ikke rigtig forstår er hvorfor der altid bliver vist klip fra Star wars Episode 1. Denne skive er EE helvede, det ser frygtlig ud! Lyden er dog meget god. |
|
|
Bortset fra HD-klippene, så var målet at vise mange forskellige ting i løbet af dagen (sidste år undervurderede jeg nok folks interesse for at vende tilbage til rummet senere, så dét ende med at blive ensformigt). Nogle klip er gode på lydsiden, andre på billedsiden, og andre igen på begge dele. Episode 1 var kun i afspilleren 3-4 gange i løbet af weekenden, så jeg synes da ikke jeg voldspillede den i hvert fald... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
| (Hvorfor bruge det "kolde" NordOst kabel og M.F. sammen med en "varm" højttaler som Strauss?) |
|
|
Det var nu Argento Serenity kabler.
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|