| Forfatter |
|
Froggen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Er allerede i en del butikkerne.

Du spare jo nogle penge ved at købe BeoVision 7-40" LCD uden DVD, og her en af mange muligheder for at tilslutte en DVD med mulighed for tilslutning af div. surround højttaler som styres med Beo4. En måde at holdende budgettet nede. 
|
|
|
Hej Peter Pan
Kommer BeoVision 7-40" også uden DVD troede kun at det var 32"-eren?
Mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus
BeoVision 7-32" Mk? uden dvd kan købes i butikkerne nu. BeoVision 7-40" Full HD / digital 7.1 Mk? uden dvd kan købes i nogen butikker nu, og om kort tid i dem alle.

Du vil kunne bestille et BV 7-40 nu. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MasterLink gateweay til EIB-bus
Det blev sagt af B&O's britiske chef i en af Lee's interview, at det nye digitale MasterLink vil blive baseret på Ethernet. Han sagde også, at "BeoLink konverter" type i kasser vil være til rådighed.
Fordelen ved Ethernet:
Det er en standard der har fordele. Nogle hjem har allerede fået insteleret Ethernet. Andre ikke, B&O-ejere kan have deres software tilpasset til slutte interface med Beolink system. Det kunne bære Beolink signaler og din internet / LAN på samme tid. Så hvis dit hus ikke har Ethernet, er her hvad der vil ske:
Du vil stadig være i stand til at benytte det nuværende system, men analog (et blandet ML / MCL netværk). Du kan bruge Wifi i stedet. B&O kan yde en Ethernet over MaterLink løsning.
http://www.qlab.dk/index.php?option=com_content&view=art icle&id=45&Itemid=53
Man har flere løsninger. http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=656
http://www.innotechsystems.com/accenda/
Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan download mit hjemmebio billede "True HD" i størrelse 1024x768.

Tryk her.
Billedet kan så printes ud og sættes i ramme. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian Møller ny udviklingsdirektør hos B&O ønsker, at Bang & Olufsen teknologisk kommer på højde med konkurrenterne på markedet.

Læs her.
Dette syntes jeg er en glædelig meddelelse, som jeg længe har efterlyst. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om der er krise rundt omkring, og salget ikke blev så stort som
forventet, gør Bang & Olufsen faktisk noget for at vende billedet.
De har åbnet 3 nye B1 forretninger i -
29 Jan 2009 New York : Se her.
22 Jan 2009 Greenwich USA : Se her.
10 Oct 2008 Washington DC : Se her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
stl4 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Jeg har lige købt et Sony lcd tv kld46w4500 og har i forvejen beocenter 2 ,beolab2 og 4 beolab3 så spørgsmålet er hvordan forbinder jeg dem så jeg får glæde af mit anlæg sammen med tv'et jeg har prøvet at søge rundt på nettet men uden resultat og du er nok den eneste der kan svare på det med din viden på B&O
På forhånd tak
Steen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej stl4, og velkommen til hifi4all 
Tillykke med din nye fladskærm. Du har ikke fortalt om du vil have surround eller kun stereo lyd.
Prøv og at trykke på dette link Læs mere her. Se på tegninger med Pre-out forstærker, for sådan en skal du have imellem fladskærm og dit B&O, hvis du vil have surround.
Hvis du vil nøjes med stereo, sender du lyden fra dit TV's Phono OUT til AUX IN på BeoCenter 2. Du finder kabel tegninger du kan bruge hvis du selv vil lodde dit adapter kabel, og link til hvor kablet kan købes. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Master Link Gateway fuld integration løsning.
Tilslutning af Bang & Olufsen A / V produkter og indre automatiseringssystemer. Master Link Gateway klare fint tovejs-drift, og giver kunderne fuld kontrol over deres hjem.
Intelligente hjem er blevet stadigt mere populære blandt mange Bang & Olufsen kunder, for hvem enkelhed og lethed af den davlige betjening er af afgørende betydning. Ud over den fantastiske A / V-integration og kontrol der tilbydes af Master Link systemet, tilbyder Bang & Olufsen derfor også at give kunderne en løsning, der også problemfrit kan integrerer anddet elektronisk udstyr i hjemmet.
Problemfri integration
Via Master Link Gateway har kunderne nu kontrol over, og drift af alle deres home automation udstyr fra Beo5 fjernbetjening i hele huset. Kunderne kan kombinere aktioner, der involverer både home automation og A / V-udstyr, for eksempel er det muligt at tænde for lyset og TV i køkkenet med et enkelt touch på den programmerbare Beo5 fjernbetjening. Kunderne kan også vælge at kontrollere deres A / V-system fra hjems automatiserings panel, hvis det er mere bekvemt.
Betjeningen er helt fleksible, dermed at Master Link Gateway giver så mange som 130 kommandoer per værelse, lige fra lokale kommandoer såsom lukning gardinerne i et rum, til global kommandoer som at slukke lyset i hele huset.
Med Master Link Gateway og Beo5 fjernbetjening, har Bang & Olufsen dermed sikrer at kontrol og brugergrænseflade af tredjepartsprodukter er taget til et anden plan. Den brugervenlige Master Link Gateway platformen tilbyder med problemfri integration mellem A / V-produkter og tredjeparts produkter, opfattes ikke som en barrierer mellem disse.
Master Link Gateway omsætter blot Bang & Olufsen Master Link kommandoer til LAN (Ethernet) eller RS 232/RS 485 kommandoer så home automation systemer kan forstå, og vice versa. Tilføjelse fordele
Med Master Link Gateway bruger Bang & Olufsen sin omfattende erfaring inden for systemet, for at forøge det eksisterende Master Link system.
I mange år har Bang & Olufsen tilbudt integrationen af ikke A / V-produkter såsom lys, gardiner, projektorer og indre automatiserings systemer, som alle er blevet behandlet så tilføjelses programmer til et A / V-setup, på et individuelt grundlag i henhold til kundernes behov.
Integrationen af disse produkter er derfor blevet gjort på ad hoc-basis, og som en ikke naturlig del af produktet. Begrebet forårsager dette at være noget mindre fleksible og problemfri, end hvis den havde været en del af produktet konceptet fra starten.
For at opnå den højeste grad af integration, har Bang & Olufsen indgået strategiske partnerskaber med en række strategiske home automation tredje parts leverandører, såsom Busch Jaeger (der bygger på KNX-standard, som bruges af mere end 120 andre producenter af hjem automatiserings systemer), LK Schneider, Lutron og Conson, for at sikret at Master Link Gateway er synonymt med problemfri integration, og at Beo5 vil være den eneste fjernbetjeningen der findes på sofabordet i vores kunders hjem.
På denne måde sikre Master Link Gateway og Beo5 også optimal brugervenlighed for Bang & Olufsen kunder, uanset anlægets sammen sætning.
Master Link Gateway er derfor det perfekte valg for Bang & Olufsens kunder som er på udkig efter ekstraordinær komfort, effektivitet, sikkerhed, brugervenlighed, fleksibilitet, og sidst men ikke mindst ren nydelse.
Dette link indeholder de fleste af de komponent blokke der er nødvendige for at opbygge og EIB installation. Herunder bus koblingskomponenter, strømforsyninger og linje koblingskomponenter.
Audio / Video
Masterlink Gateway
BeoWorld forum:
Audio
Hvordan man instelere B&O MasterLink med LET NET produkter.
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen og godt nytar. Det er efterhanden lang tid siden jeg har logget in dpa forumet men har da fulgt med via email opdateringerne. Jeg har et system bestaende af Panasonic full HD 50" plasmaskarm, Panasonic Blu-Ray, Apple TV, Denon AVR-1908, LinTronic til at styre ikke-B&O produkterne og et sat BeoLab 8000 og BeoLab 2. Ja, jeg har ikke B&O stereoanlag eller tv, men mine hojttalere styres og tandes helt perfekt med en japansk kobt box der muliggor perfekt integration af B&O hojttalere med ikke-B&O av receiver og lignende.
Jeg havde selv tankt i baner med en NAD receiver der har triggers og med Peter Pan's design af kabler dermed muliggore tilslutning af B&O hojttalerne saledes at fx NAD receiveren kunne tande dem. Problemet er blot, hvordan integrerer man sa sit B&O stereoanlag hvis man har sadan et? Er hojttalerne forst tilsluttet et sted kan de nappe tilsluttes et andet sted samtidig. Man kan lave dobbelt stik og lignende, men ud over interferens mister man sa ogsa sin subwoofer BeoLab 2 i stereo lydbilledet nar der skal tilsluttes B&O stereoanlag. Normalt tilslutter man jo sin BeoLab 2 til sit B&O stereoanlag hvortil man sa tilslutter BeoLab 8000 (eller andre). BeoLab 2 optrader derfor som delefilter sa BeoLab 8000 ikke skal belastes med de dyve frekvenser men kun mellemtone og opefter. Denne fkt mister man ved at tilslutte hojttalerne til kun av-receiveren. Efter lang tids sogen fandt jeg frem til en japansk opfindelse. Til denne tilslutter man alle sine beolab hojttalere. Desuden tilslutter man sit B&O stereoanlag og sin AV-receiver. Tander man sit B&O stereoanlag tandes stereohojttalerne og BeoLab 2 og BeoLav 2 bruges som delefilter helt som original opsatning. Tander man sa sin AV-receiver (hvortil der er tilsluttet en lille transformator som producerer fa volt og som er tilsluttet den japanske box) aktiveres relaeene i den japanske box og 'over rider' B&O stereoanlag og alle hojttalere drives nu af av-receiveren. De aktive fronthojttalere er (inde i boxen) tilsluttet av-receiveren direkte og bruger ikke langere BeoLab 2 som delefilter, pa samme made som BeoLab 2 er tilslutte x.1 kanalen i av-receiveren. Fungerer perfekt!
Eneste lille problem jeg har er at LinTronic ikke kan styre Apple TV helt sa godt som den originale Apple fjernbetjening, kommandoer som at soge hurtigt gennem playlist fungerer ikke sarlig godt. Jeg har ladet mig fortalle at B&O's STB controller indbygget i de senere tv kan klare dette perfekt.
Jeg har lange villet kommenter det nye BeoSound stereoanlag som jer andre. Rent personligt har jeg ikke varet fristet af at kobe B&O produkter pa rigtig lange. Det seneste jeg kobte var et BeoSound 4 som jeg ikke brod mig om. Faltisk bruget jeg det kun til at tande mine fronthojttalere (trigger) indtil jeg fik den sakaldte japanske box til at gore dette. Tidligere har jeg haf t BeoSystem 7000, BeoCenter 2300 og BeoSound 3000. Disse var langt bedre rent betjeningsmasigt. BeoSOund 3000 er mere indbydende til at man gider bruge Cd-afspilleren da glaslagerne flyver hurtigt op og man ilagger en CD. BeoSound var langsom til at abne lagen og nar forst den var aben skulle man langt ind i gabet for at lagge CD'en pa plads. Som sa mange andre ting er smagssag subjektivt men dette streoanlag fungerede ikke for mig og det er sidenhen solgt. Tror nu ogsa jeg kobte det da jeg havde lyst til at kobe noget B&O hvilket jeg bliver fristet til at gore mindre og mindre...
Nuvel, nu har de sa lanceret BeoSound 5. Jeg synes, med al respekt for B&O og tidligere flotte produkter, det er det mest latterlige produkt jeg sjaldent har set fra dem. Det er koldset med stor box og lille skarm til at navigere rundt i musikken med. Der er tale om en Windows maskine som sa sikekrt 'crasher' me dtrovardige mellemrum. Prisen er helt hen i vejret for et produkt som ikke kan halvdelen af andre konkurrentetrs bud - B&O er og skal vare dyrere men her er der simpelthen for stor forskel. Bedre produkt er Apple TV. Det kan endda afspilel HD film via HDMI udgangen, lejele og kobe film og musik direkte fra apparatet. Du kan navigere rundt i musikken fra din lanestol pa tv-skarmen. Har du ikke tv-skarmen tandt kan du styre og navigere dundt i musikken med covers pa din iPhone eller iPod Touch. Hvad gor man pa et BeoSound 5? Hvordan kan man se musikken i et link rum inden man valger det nummer man vil hore? (det kan man med iPhone eller iPod touch som er koblet pa det hele via wifi). Ja, det var sa min vurdering som sikkert er i strid med mange andre men forum er vel nu engang til at komme med egne vurderinegr.
Nej, mere interesseret er jeg i BeoVision 7 som nu tilbydes som monitor i 32" og 40". Det kunne straks vare mere interessant, men hvad er prisen pa disse? Er der nogen der har prisliste indeholdende disse nye produkter? Og, hvornar komemr BeoVision 7 i 50" som jeg har last om og kender I prisen?
Bedste hilsener, BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BeoMedia, ja det er længe siden.
Du spørger: Problemet er blot, hvordan integrerer man sa sit B&O stereoanlag hvis man har sadan et? Har man valgt at skille sig af med sit B&O master produkt, til fordel for en forstærker med pre-out så er det denne forstærker der overtager kontrollen, og der med må B&O apparater på lige fod med non B&O apparater tilsluttes på forstærkeren. Det vil folk også gerne for at få surround lyd.
De nye BV7 uden DVD er kommet, og der skulle komme flere BV7 i april mdr. Pris ukendt.
Du spørger: Hvad gor man pa et BeoSound 5? Hvordan kan man se musikken i et link rum. Ja det har jeg også forsøgt at få svar på, men har ikke fundet andet end at B&O må barsle med denne her:
Den japanske box virker smart, vil du tage et billede, hvor man ser boksens indhold please
B&O har forbudt import af boksen fra Japan.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, Jeg skal forsoge at tage et billede af indholdet pa et tidspunkt, men du vil nok blive skuffet da man blot ser alle de monterede relaer og ikke meget andet. Hvad angar tegningsdiagram er det vel ikke sa svart - det eneste smarte ved den er at de monterede relaer dirigerer lydsignal fra BeoLab 2 delefilter til direkte sub og fronthojttalere tislutning til av-receiveren. Ved du hvornar der kommer et BeoVision 7-50? Kender du pris, lanceringstidspunkt og om det kan fas uden dvd drev?
Jeg forstar at det nye BeoVision-40 er bygget pa naste generations tv chassis fra b&O, betyder det at BeoVision 7 star for at blive faset ud eller gennemga en storre revision? Hvad er egentlig forskellen pa BeoVision 7 (BS3) chassis og BV8-40?
Hilsen Beomedia
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia
Først om boksen. Jeg ved det bliver besværligt, men jeg vil være glad hvis du gider sende billeder. Er du, eller kommer du til Japan, så tager vi den lige på privat post, hvad jeg kunne tænke mig du tager med hjem, for så kan jeg jo selv undersøge det. Er det for resten den box på billedet ?
Der tales om endnu to nye versioner af BeoVision 7. endnu en 40" i 100 Hz og måske 7-40"Mk IV, som måske kommer efter april mdr.
BeoSystem 3 er indbygget som billed/lyd motor fra og med BV. 7 MK III Full HD.
Om man mudifisere på den vides ikke.
Jeg kan også forestille mig at 100 Hz TV kræver en ny generation af billede paneler. Ny Blu-ray/ normal DVD afspiller, skulle også være indbygget. Alt er opsamlet rygter, og priser har ikke været på tale.
Ikke for at genere nogen, men BeoVision 8 er konstrueret på en måde så den ikke kan blive en konkurrent til BeoVision 7 versionerne. Om Bang & Olufsen så ændre på den holdning, kan jeg naturligvis ikke vide. BeoSystem 3 ligger IKKE i BV. 8. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, Jeg er bosiddende i England men jeg var heldig at fa en box (som iovrigt er magen til den du har uploadet billlede af) sendt til mig fra en i Japan som ikke langere havde brug for den efter at vare flyttet fra Japan og sidenhen opgraderet til BeoSystem 3. Jeg skal nok tage billeder af boksen inden i fra forskellige vinkler og uploade dem til forumet men for ikke at skuffe nogen bliver det ikke lige de naste dage. Skal finde tid til at komme ind bag mine skjulte ledninger, fraslutte det hele og dernast skrue vidunderet fra hinanden.
Spandende med de nye BV7 modeller du har opsnuset rygter af. Hvad menes der helt specifikt med 100hz? Vedr. HD film er det optimale at de kan handtere 24fps eller misforstar jeg noget her?
Jeg vil gerne snart have mig et B&O tv hvis de kommer ned i pris hvad de jo gor med det nye valg uden DVD imdbygget.
Bedste hilsener, BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
STB controller, er der nogen der kan henvise til en komplet liste over 3rd party udstyr som nuvarende B&O STB controller kan handtere? Jeg har f.eks. en Panasonic DMP-BD35EB, Apple TV og en Virgin Media set top box som jeg gerne vil kunne styre, men hvor kan jeg checke om det er muligt?
Pa forhand tak, BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia
Med hensyn til 100 Hz må du google lidt, det giver en bedre forklaring end jeg kan give. Jeg har læst mig frem til at netop HD TV ikke er det bedste i 100 Hz, at det altid vil være et kompromis. Om 24fps håndteres bedre ved jeg ikke, det er måske derfor vi skal have 100 Hz, og måske også der kompromiset ligger.
STB controlleren opdateres efter bestilling af din lokale B&O forhandler, og jeg har ikke hørt at man ikke kan få indlagt styring af de kendte produkter. Jeg havde engang en liste fra tyskland, men den er ikke brugbar mere. Måske der er en der kan lægge den ind her.
Jeg forstår godt du vil ha' et B&O TV, og BeoVision 7, i Full HD version er det et rigtigt godt TV.
____________________________________________________________ _____
Råd hvis du vil behold dine aktive BeoLab højttaler, men har solgt dit B&O TV.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
bjarke-t Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Før i tiden kunne man gennem beoworld finde oplysninger om tidligere produkter og ændringer.
Er det ikke muligt længere? Er der et andet sted hvor man kan slå sådan noget op? Feks. forskel på beolab 9000/3500 og hvornår der kom forbedret bass i beolab 8000 osv osv.
Er det evt. muligt at vi kan samle "vores" viden i en tråd?
Jeg søger pt. oplysninger om BL3500 - (er betegnelsen MCL det samme som masterlink?)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bjarke-t
Det gamle BeoWorld lukkede vist af økonomiske årsager. Nu har du "Det nostalgiske B&O hjørne" hvor du kan stille spørgsmål om tidligere produkter og ændringer. Der kan du også på en af siderne se at BeoLab 9000 var først, og havde Master Control Link = MCL, det gamle MasterLink, = ML som BeoLab 3500 tilsluttes fordi det er en link-roms højttaler.
bjarke-t, det vil da være en god ide hvis du gider at organisere sådan en tråd. Det jeg mener er vigtigt er at samle relevante oplysninger, og lægge det hele ind på en gang. Ellers vil de indlæg folk kommer
med jo hurtigt ødelægge overblikket.
Pøj pøj med projektet.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle her i B&O Land!
Jeg har netop "arvet" mine forældres gamle Beocenter 8500 som dog lige skal en tur på værksted da hverken CD eller bånd virker i den, ellers er der dog ikke intet galt. Men nu har jeg lige lidt problemer jeg håber nogen her kan hjælpe med:
Min TX-2 pladespiller skal tilsluttes, men den har phono stik OG en ledning til jordforbindelse. Jeg kan kun finde en DIN-phono adaptor uden en jordledning - hvad kan man gøre der?
Jeg vil gerne have kørt lyden fra DVD afspilleren og TV`et gennem anlægget, også phono udgange, hvad gør man så her? Kan man få en så lang DIN-phono kabel?
Jeg beklager de måske dumme spørgsmål, men aner snart intet om B&O, jeg er bare ved at blive godt og grundigt forelsket i deres design og for den sags skyld også lyd 
Håber meget på jeres hjælp!
|
| Til top |
|
| |