Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hej Mr_Tarantino

TX-2 : Lod jordledningen på DIN stikkets metal hus.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun finde 5 polet DIN stik, kan de også bruges?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Februar 2009 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino

Læs her: 

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Og så bare en DIN/phono adaptor på og så er man kørende med lyd fra DVD osv til anlægget?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Februar 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen Mr_Tarantino

Ønsker man datelink og dermed styring mellem BeoCenter 8500 og div. ældre B&O produkter bruger man det kabel jeg linkede til. Når/hvis dit øvrige setup ikke er B&O kan du nøjes med at købe en adapter som på dette link: her.    

5 polet DIN til/fra 4 phono stik. Det kan også købes i flere radio butikker. Når jeg foreslår denne adapter er det fordi et TV næsten altid tilsluttes spejlvendt til en forstærker, og med denne adapter for du to muligheder. Du skal så yderligt købe en 2 x Phono stik ----> 5 polet DIN adapter, for tilslutning af din DVD.

Du kan også bare købe to adapter som den første. Nu er jeg ikke helt sikker på hvad indgange du har, men TV til Aux/Data Link stikket, og DVD til Tape 2 stikket er mit bud.

Her et billede af en del af mit setup hvor BeoCenter 9300 indgår.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Tak for svaret! Har kigget lidt rundt, kan den passe man ikke kan få et phono til DIN kabel på mere end 1,2 meter? Det er nemlig det længste jeg har fundet. Kunne jo være med så få adaptore som muligt mellem de forskellige ting.

Tror ikke Datalink bliver aktuelt, det eneste andet B&O jeg har er min TX-2 pladespiller og jeg er ikke sikker på at den giver mulighed for dette.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Februar 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Så må du købe det antal 2 x Phono/RCA Han-Hun 3m kabel du skal bruge
til at forlænge med. Han stik i den ene ende og hun stik i den anden ende. her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Februar 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Februar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

B&Os nye farve er guld

BeoBrian skrev:

Nu er det ikke blot en maling, det er ægte guld som sprayes på aluminiumet i anodiserings processen, det vil sige at guldet bliver en komponent i aluminiumet, og det kan ikke slides eller ridses væk, det er en del af materialet. Det er umuligt at producere produkter som TV, anlæg i ægte guld, da materialet i sig selv er alt for blødt. Det her er det tætteste vi kan komme på at bruge guld hele vejen igennem. Der er stor efterspørgsel på denne farve i produkterne, så der er en masse kunder rundt om i verdenen B&O nu kan glæde, og det er jo det, det handler om. Denne teknik til at muliggøre endnu flere farver og nuancer med aluminium end vi hidtil har kunnet, er dels banebrydende, og et efterspurgt produkt. Og sådanne produkter kommer der flere af fra B&O i 2009.

Det ser da rigtigt flot ud, men det er det ikke alle der mener.

Læs her

Michael.102
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Ved nogen om Beo4 kan bruges på Yousee's Kiss KMM3000 serien som det ser ud ti lat Yousee vil bruge i forbindelse med bredbånds tv? Står og
overvejer at skifte til dette men ikke hvis det betyder at man skal have en eller anden plastik remote til at ligge og flyde.
Er der derudover nogen der har erfaringer med bredbånds tv??
Til top Vis Michael.102's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael.102

johnnys
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hei!
Er det noen som kan tips meg om hex koder for styring av Beomaster 4500

mvh
johnny
Til top Vis johnnys's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnnys

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Februar 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Michael.102

Jeg har set på min STB tabel 5.20b og der figurer Kiss KMM3000 ikke.
Jeg er dog sikker på din B&O forhandler kan lægge den ind mod betaling.

Spørgsmålet om erfaringer med bredbånds tv, sender jeg videre.

Hej johnny, og velkommen til hifi4all

Jeg har kun hex koder for Beo4.                     

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

LED baggrunds lys, ikke at forveksle med lys der placeres på vægen bag et fladskærms TV.

IFA viste den 6 september 2006 Samsungs 40" LCD TV med høj strøm LED baggrundslys teknologi. Den nye teknologi har allerede modtaget den prestigefyldte " Innovation Award " fra EISA (European Image og Sound Association) for sin fremragende funktioner, herunder LED lyskilde, 146% dækkende farve gamut og branche førende kontrastforhold (10000:1).

Den nye 40" med LED lys kilde indsætter langt rigere farvegengivelse, der er baseret på et bredt farve gamut, der er 46% forbedret fra tidligere modeller og det giver en hidtil uset lystyrken. High Dynamic Contrast Ratio, Samsung's proprietær teknologi, giver dybere og mere raffinerede billeder med den højeste kontrast i branchen.

Dette LED LCD TV bringer også en ny standart for klarheden af levende billeder, der er baseret på Samsungs eksklusive LCD 100 Hz video kvalitets forbedrings teknologi.

Jeg forventer at Bang & Olufsen har haft tid nok til at fin pudse LED lys teknologien, så vi får det præsenteret på det ny BeoVision 7-40" Mk IV 100 Hz TV i april måned. 

Når jeg skriver sådan, tager jeg for givet at alle ved at billedepaneler fra Samsung danner grundlaget for BeoVision 7 serien. Dette panel er grundlaget for BV. 7-40 MK III Full HD, hvis min kilde ikke er utroverdig.

Det er så heldigt at det ikke er Pioneer som levere panelerne, nu de dropper Tv produktionen.

På dette link kan du lodde tendensen på Samsungs TV udvikling for 2009, og dermed hvad vi kan vente i BeoVision 7 serien.  Tryk her

Til spørgsmålet
Er der nogle der ved om BluRay afspilleren til indbygning i BeoVision 7-40 Full HD, vil kunne dekode alle de nye HD lydformater ?

Er mit bud på en løsning.
Da BeoSystem 3 ikke selv kan afkode de forskellige lyd formater, såsom Dolby TrueHD og DTS-HD, vil mit bud være at vi får et blu-ray drev samt en ny indbyggede dekodere i BV.7 der udpakker lyden og sende den som ren PCM lyd/strøm i op til 7 kanaler. Dette signal kan BeoSystem 3 håndtere, og sende ud til de respektive højttalere. Så er problemet løst som jeg har forstået det.

Dette vil også svare til hvad en non / eller B&O blu-ray afspiller i kabinet vil indeholde. Den tilsluttes så til et af de 4 HDMI stik. B&O benytter jo HDMI version 1.1 som kun vil kunne streame de nye HD lydsignaler via PCM.

Det bliver så intressant at se hvad prisen bliver på en Blu-ray afspiller i kabinet, der bære navnet Bang & Olufsen.  

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke der kommer en selvstændig Bluray afspiller fra B&O, men til som en del af BV7.

De har endvidere også en udemærket STB styring af eksterne enheder.

Jeg er også meget spændt på hvordan lyden bliver afkodet i den kommende Bluray afspiller, håber også drevet selv dekoder signalet og sender det som ukomprimeret PCM til BV7 via HDMI.

Med et BV7 MKIII der får monteret DVB HD & Bluray forsvinder der 2 stk. HDMI og dermed 2 stk. tilbage til andet isenkram.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Februar 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har modtaget en kedelig meddelse.

BeoBrian skrev:

LED teknologien er endnu ikke god nok til at kunne levere de samme farver, som ved traditionel lyskilde. Derfor ser du ikke LED teknologi i nogle af B&O's produkter i år. Men det er en teknologi som kommer, blot skal den være bedre end den er nu.

Tak BeoBrian. Dit svar er netup hvad jeg havde forventet.  

Altså stadigt et strømforbrug 40% højere end nødvendigt.

LED-TV fra Samsung bidrager til virksomhedens miljøtilpassede vision ved at bruge op til 40 procent mindre energi sammenlignet med et LCD-TV med lysrørsbaseret standardteknologi. De nye LCD-TV her har yderst lavt energiforbrug og indeholder intet kviksølv.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået mit Beocenter 8500 hjem og afprøvet det sammen med min Beogram TX-2 pladespiller og det spiller rigtig godt sammen! Langt bedre RIAA end i min Sony receiver.
Nu er den så aflveret til den lokale B&O butik som vil komme med et tilbud på hvad de skal have for at lave CD-afspilleren og evt kassetten som begge ikke længere dur. Resten af anlægget dur perfekt.

Når det er lavet skal jeg så have fundet en Beolink 1000 fjernbetjening (det er den der passer dertil ikke?)

Næste skridt: B&O højttalere  - Hvad kan anbefales? Gerne til en overkommelig pris Om de er aktive eller passive er ikke så vigtigt for mig så kom endelig med nogle gode råd og ideer og evt. jeres egne erfaringer

På forhånd tak

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Februar 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino,

JA .Beolink 1000 Remote:  http://www.bbuy.dk/product.asp?product=336 

Læs om Beocenter 9000 - 8500 - 9500 - 9300. på side 17.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&P N=0&TPN=17

Prøv også at trykke på fjernbetjeningen, der føre dig til en tråd hvor du finder rigtigt
meget om ældre B&O grej. Der er også meget om passive Beo højttaler.

Pris ca. 7000 Kr. for 2 stk.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Så det er Beolink 1000 der passer dertil ikke?

Du kan vel ikke anbefale en mindre højttaler? Penta`en er godt lidt en drømme højttaler, men de er bare for store til min stue.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Februar 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Beolab 3500 er normalt en link-rums højttaler med MasterLink tilslutning.

Et kit til Beolab 3500 giver mulighed for at anvende den som PowerLink højttaler. 

http://madsystemes.free.fr/UK/Page_kit3500.php

http://www.bang-olufsen.com/beolab3500

Frape
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil gerne høre om I har et godt forslag til en Non B&O sub!

Jeg har en surround opsætning med beovision 7 med Beolab 8000 som front og Beolab 6000 som baghøjtalere. Nu kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere dybde, både ved filmvisning men også når jeg bruger højtalerne i en stereo opsætning. jeg ved at Peter Pan også bruger et andet fabrikat i sin opsætning og er tilfreds med dette. Det er selvfølgelig et spørgsmål om pris da jeg syntes at beolab 2 er for dyr. Så hvis der er et konkret forslag til en sub på maks 5000 kr vil jeg være glad for lidt input.

Til top Vis Frape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frape

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes