| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frape skrev:
|
Hej
Jeg vil gerne høre om I har et godt forslag til en Non B&O sub!
Jeg har en surround opsætning med beovision 7 med Beolab 8000 som front og Beolab 6000 som baghøjtalere. Nu kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere dybde, både ved filmvisning men også når jeg bruger højtalerne i en stereo opsætning. jeg ved at Peter Pan også bruger et andet fabrikat i sin opsætning og er tilfreds med dette. Det er selvfølgelig et spørgsmål om pris da jeg syntes at beolab 2 er for dyr. Så hvis der er et konkret forslag til en sub på maks 5000 kr vil jeg være glad for lidt input.
|
|
|
Hej Frape, og velkomme.
Se indlæg 02 Februar sidst på dette link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=2&TPN=15 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
-jol Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frape skrev:
|
Hej
Jeg vil gerne høre om I har et godt forslag til en Non B&O sub!
Jeg har en surround opsætning med beovision 7 med Beolab 8000 som front og Beolab 6000 som baghøjtalere. Nu kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere dybde, både ved filmvisning men også når jeg bruger højtalerne i en stereo opsætning. jeg ved at Peter Pan også bruger et andet fabrikat i sin opsætning og er tilfreds med dette. Det er selvfølgelig et spørgsmål om pris da jeg syntes at beolab 2 er for dyr. Så hvis der er et konkret forslag til en sub på maks 5000 kr vil jeg være glad for lidt input.
| | |
Hej Frape.
Efter Peter Pan's anvisning købte jeg en Ace Bass 2, og den er bare kanon, men svær at få fat på. Så www.dba.dk så var den der pludselig og vær at vente på.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej -jol
Når jeg foreslår 3 andre aktive subwoofer fra Ace Bass, har det noget med prisen at gøre, der skal jo ikke så meget til for at løfte bas niveauet. Til gengæld mener jeg det er helt nødvendigt i et BeoLab 8000 setup.
Det forekommer mig at du havde lidt bøvl med tilslutningen mellem Ace Bass 2 og B&O, var det noget med at den kun har et Phono stik = venstre indgangs kanal, eller hvad var problemet ??
|
| |
-jol Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Nej, den har både venstre og højre Phone indgang Men jeg troede at en anden indgang var til at Trigge bassen med, men den var til Low level input fra forstærkeren (LFE), så jeg havde bare misforstået lidt. Så jeg skulle "bare" lave et 8 pol Din hunstik til 2 phone, så kunne jeg sætte den til et powerlinkkabel og derefter var alt i orden. Måtte af med 3k for bassen. 
Så det virker.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man købe ASX2 ICEpower moduler med 2 x 250 watt i 4 Ohm i løs vægt.
Ja det ser det ud til. Se her. Sidst på siden. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Patty Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et hurtigt spørgsmål til denne ellers nydeligt tråd..
Hvad er versions navnet på den samling der står nede i højre hjørne (Radio/Pladespiller med højtalere, i nydelig ramme med glidelåger)? Har nemlig en her i huset, men syntes ikke rigtig jeg kan finde ud af hvad den egentaget hedder :)
Hilsen Patrick Thagaard
Ps. Det er ikke mit billede, fandt det i den her nydelige tråd..
|
| Til top |
|
| |
Frape Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Peter Pan
Ang. Sub
Så er jeg ved at lede efter en Audio Pro Ace Bass 2. der er jo mange gode anmeldelser på denne sub i denne blog.
Troede lige jeg havde fundet en på Audioconsult til 4000 kr men så havde de ikke fler på lager
Jeg har også fundet mange internetsider i England hvor de sælger dem for 600 £
Men jeg kan da håbe der kommer nogle i den blå avis!
Jeg har da også set at Beolab 2 i den blå sælges til 12-13000, men hvis Ace Bass 2 kan købes, er det da et kompromis til at leve med!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 Februar 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen her der ved hvilken type terminaler der sidder på Beovox CX100? Sidder højttalerkablet permanent fast eller kan man selv tilslutte kablet?
|
| Til top |
|
| |
Froggen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
| Nogen her der ved hvilken type terminaler der sidder på Beovox CX100? Sidder højttalerkablet permanent fast eller kan man selv tilslutte kablet? |
|
|
På mine CX50 sidder der et 2-polet han dinstik, mener det er det samme på CX100...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Froggen skrev:
Mr_Tarantino skrev:
| Nogen her der ved hvilken type terminaler der sidder på Beovox CX100? Sidder højttalerkablet permanent fast eller kan man selv tilslutte kablet? |
|
|
På mine CX50 sidder der et 2-polet han dinstik, mener det er det samme på CX100...
|
|
|
Tak for svaret. Er det så et stik der sidder der permanent eller kan man godt tage det af og så forlænge kablet?
|
| Til top |
|
| |
Froggen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Froggen skrev:
Mr_Tarantino skrev:
|
|
|
|
|
Tak for svaret. Er det så et stik der sidder der permanent eller kan man godt tage det af og så forlænge kablet?
|
|
|
Det sidder permanent, de to ben "stikker ud" af højttaleren, du skal bruge et 2-polet hun dinstik for at tilslutte et kabel
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at spørge alt for dumt, men kommer højttaleren så ikke til at hænge skævt hvis der skal sidde sådan en bag på den?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket Peter Pan. Hvis jeg kan finde et sæt CX100 til en god pris kunne det godt ende med at blive sådan et sæt der kommer op i stuen. Det er mildest talt svært at finde nogle beolab gulvhøjttalere til en overkommelig pris... Og så må man jo gå på kompromis.
|
| Til top |
|
| |
Froggen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
| Ikke for at spørge alt for dumt, men kommer højttaleren så ikke til at hænge skævt hvis der skal sidde sådan en bag på den? |
|
|
Nej, der er hul til stikket og en lille rille til kablet (her er det bedst med et fladt kabel).
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|