Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 13:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

En anden ting, jeg har set et par BeoLab Penta pa ebay (2. eller 3. generation).
Hvad koster en ICE forstarker til at drive disse? (er der tale om to monoblokke?)

Hvis man skrotter den indbyggede forstarker kan man da stadig benytte displayet pa hojttaleren?

Jeg er ikke interesseret i at bruge en bondegard men overvejer om jeg skulel udskifte mine BeoLab 8000 og BeoLab 2 ud med et sat Penta.
Peter: hvorda synes du disse lyder i forhold til BeoLab 8000 og BeoLab 2? (vil i givet fald skille mig af med BeoLab 2 og BeoLab 8000 da mindes
Penta har rigelig med bass).
Er Penta igen en fin og moderne hojttaler safremt forstarkeren udskiftes?
Til top Vis beomedia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beomedia

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

beomedia skrev:

Hej Peter,

Ja desværre har den ikke surround dekoder. Din opsatning ligner meget det jeg selv forestillede mig at lave inden jeg fik denne japanske box.

I din opsætning er det næsten en forudsætning at det er en dyr av receiver man køber, da jeg ikke synes de billigere av receiver til omkring kr. 40.000,- har trigger signaler til aktive højttalere.

Derfor er boksen smart, for den får trigger signal fra av receiveren såfremt denne har 220v strøm udgang (til at give strøm til en tilsluttet CD afspiller eller lignende så alt tænder fint samtidig).

Endelig, der er en detalje som din box ikke ordner, hvilket er det jeg forsøgte at forklare ovenfor: det er synd, at når man har et B&O stereoanlæg at give afkald på at styre volumen på sit B&O stereo anslag (det kan man med den japanske box) og synd hvis man ikke kan benytte sig af

BeoLab 2's indbyggede delefilter (det kan man med den japanske box). Dette er muligt med den japanske box netop pga. det der ligger under guldfolien, nemlig relæer der dirigerer forbindelserne og skifter mellem to 'modes' surround og stereo fra B&O stereo.

Faktisk en detalje der er lækrere end hos B&O; der er i B&O setup er Video altid master enheden så selv man lytter til CD er det tv'et der styrer volumen og dette skal tænde op før du kan lytte til CD (med den japanske box er dette unødvendigt).

Hilsen BeoMedia

Desværre kan vi jo ikke købe den Japanske boks såeee!

Der er et gode i den måde den japanske boks arbejder, nemlig at man bevare fjernbetjenings muligheden med Beo4 / 5. Men problemet kan løses med Lintronics kontrol boks.

Et 5Volt trigger signal kan man skaffe med en TV- spareskinne tilsluttet forstærkerens 230Volt, og en gammel 5 Volt DC telefon lader.  

Vedrørende BeoLab2's indbyggede delefilter, har jeg netop lagt på til en snak om dette, da vi er mange der benytter non B&O subwoofer. Her finder du tråden:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=36  måske du vil se på den, og komentere.

Dit sidste spørgsmål læser du om her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&K W=B%26O&PN=0&TPN=20  Der er også link til emnet ICEpower.

BeoLab Penta har indbygger forstærker og er hermed aktiv, BeoVox Penta er en passiv højttaler. Jeg vil til enhver tid bytte BeoLab 8000 til BeoLab/vox Penta.

beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Jeg kan se du er stor fan af Penta, men safremt jeg kober mig et sat som er BeoLab Penta - vil du da anbefale mig at skifte forstarkerenhederne ud med ICE? Jeg mindes at lase et af dine links hvor der stod beskrevet hvorledes man konverterede BeoLab Penta til ICE. Husker jeg forkert_

Min tanke med at evt. anskaffe Penta er at disse sa skulle erstatte mine BeoLasb 8000 OG BeoLab 2 - er det muligt at droppe subwooferen_ Jeg ser du fortsat har subwoofer tilsluttet, er det nodvendigt?

Mvh BeoMedia

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Marts 2009 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Hej beomedia

Der er rigtigt mange som er godt tilfredse med den forstærker der sidder i bunden på BeoLab Penta, men det
er som årene er gået blevet en gammel forstærker, og hvis den bliver mere end håndvarm at føle på, eller giver
utilsigtede lyde, vil der jo ske noget alvorligt inden for kort tid.

Her ser du katastrofen

Du kan læse de to tråde og drage din egen konklusion.

Det jeg er glad for ved Penta er højttaler delen, altså BeoVox Penta. Jeg købte mit første sæt i 1987, og enhederne
er stadig på toppen. Når du ser billederne af de mørnet højttaler enheder, må det opstå fordi de ikke har spillet længe,
og har være opbevaret under fugtige/ kolde forhold.

Jeg købte i 2006 endnu et sæt, af de sidste BeoVox Penta der blev produceret i 1991, for altid at have reserve dele
hvis der skulle ske noget med en højttaler enhed.

arned skrev:

Jeg er ikke bekendt med, at højtalerenhederne til Penta højtalere evt. kunne købes andre steder end ved B&O via en aut. forhandler.

Jeg indhentede priser ved mange forskellige B&O forhandlere/værksteder, og lidt under halvdelen (gad) svare. Den lokale var tilfældigvis den billigste. Priserne lå ved de forskellige fra ca. 250,00 kr. + porto og op til godt 300,00 kr. pr. stk. for en mellemtone højtalerenhed. Ved det lokale B&O værksted var prisen 246,50 pr. stk. inkl. moms og porto pr. enhed - ialt kr. 1.970,00.

Jeg foretog selv udskiftning, da det egentlig er let nok. Ellers var vi nok kommet op på en hel anden pris.

Men der må stå mange Penta 3 højtalere rundt omkring med dårlige mellemtoner, - for slet ikke at tale om Penta 1 og 2, hvis de endnu ikke er udskiftet. Skal man ud at købe brugte Penta højtalere, skal man nok se sig godt for, og få det nederste frontstof af og se mellemtone enhederne efter inden man køb.

Mvh. arned  03-2009

BeoVox Penta er jo en passiv højttaler, som BeoLab Penta også bliver hvis man deaktivere bundforstærkerne,
så her benytter man almindeligt højttaler kabel til en eller anden forstærker der kan trække dem. ICEpower
moduler er blevet mit valg. Bang & Olufsen sælger ikke løse moduler, og man skal være heldig hvis man finder
ASP moduler, eller nyere moduler i løs vægt. Jeg købte en færdigt bygget ICEpower stereo forstærker med
2 x 500 Watt ASP moduler i 4 Ohm.

På dette billede er jeg netop blevet færdig med at lodde to stk. PowerLink Mk III kabler til XLR udgangene på modulerne.
Her efter er det bare at stikke de 8 polede DIN stik i to PowerLink stikdåser på et B&O anlæg eller et BeoVision TV, og
tilslutte ICEpower stereo forstærkeren til de to BeoVox Penta med almindeligt højttaler kabel.

Til dit spørgsmål nr.to:  

Du kan droppe subwooferen hvis du er tilfreds med en bund der går ned til 50 Hz. Jeg syntes ikke det er godt nok, og har
derfor en Bi-20 Ace-Bass subwoofer der tager sig af bunden fra 50 Hz og ned efter.

To aktive link.

beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Tak for fyldestgorende svar!
Jeg kan se at din stereo ICE enhed hedder IP205KW som jeg sa efter at have googlet ser koster kr15.500
Det synes jeg er mange penge hvis man ellers kan nojes med at reparere BeoLab delen i Penta. Er lyden med ICE enhederne da bedre end BeoLab varianten?
Tror gerne jeg vil have en BeoLab Penta hvad jeg end gor da hojttaleren i mk 3 er nyere og gerne vil have display aktiveret.
Hvad koster en ICE forstarker fra?
Hvor meget koster en god sub som den du har eller en tilsvarende idag?

Bedste hilsener, BeoMedia

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Marts 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

beomedia, så har jeg fundet lidt du kan se på.

Du må nok ringe til eAR, og få den aktuelle pris hvis du vil købe en ICEpower forstærker i Danmark.
Hvis du trykker
her finder du også de udenlandske forhandler.

Link til et ældre tilbud med telefon nr. og adresse:  http://www.nerds.dk/?page=visbranche&id=590

Link til eAR, ear502 svare til de ASP 500 Watt 4 Ohm  moduler jeg benytter:http://www.acoustic-reality.com/ear502.htm

Jeg tror ikke JJAZ producere min IP205KW mere, så dette er nok et gammelt link:

Jeg betalte år 2005, 10.000 Dkr. for IP205KW, som indeholder 2 x ASP 500 Watt i 4 Ohm  moduler.

Subwoofer. Jeg er til svenske Audio Pro, og min Bi-20 Ace-Bass kostede år 2000, 4995 Dkr. men laves ikke mere.

Audio Pro har mange subwoofer at vælge imellem. Her deres hjemme side:

Jeg vil mene at Feks. Aktive Audio Pro SUB SW-200 subwoofer til 2.999,00 Dkr. kan klare opgaven.

Men se også alle de andre, ved at trykke på blå tekst her:

Mange på dette og andre Hi-Fi forummer sværger til den lille Audio Pro Sub Ace Bass 2 Aktiv.

Rigtig god fornøjelse beomedia.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Panasonic, Philips og Sony gå sammen for at gøre Blu-ray Disc
licensudstedende enklere - og billigere - for fabrikanter.

Tryk her.

Så er der igen delvis ubekræftet info om
forventede nye produkter fra B&O.

Bang & Olufsen club. Tryk her

beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

DeToma X501 - surround dekoder til B&O hojttalere.
Se her hvis nogen skulle vare interesseret:
http://snipurl.com/cyjpf

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

beomedia

På side 18 talte vi meget om DeToma / B&O, men
det blev ikke til mere end snak, og denne tegninger.

Bemærk DeToma kun har analog Dolby Pro Logic 5.0

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

BeoLounge

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/Flash/BeoLoungeClearFr ontpage/

http://www.beolounge.com/

http://link.globasemail.com/webversion.php?5d925aed-5114bf63 -520ca84d

lindholdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige købt mig en Beolab2 til at supplere lidt i bunden til mine Beolab 4000. Og den virker. Den spiller godt - rigtig godt...

Min beolab 2 er tilsluttet min beosound 4 og mine Beolab 4000 er tilsluttet min beolab2. Altså virker beolab 2'eren som mellem led.

Jeg har dog et spørgsmål: Er der en grund til at beolab2'eren skal sidde i mellem min beosoun 4 og mine beolab4000? Sidder der et delfiler som filtrerer den lyd som når frem til mine beolab 4000 gennem beolab 2'eren.??

Kunne jeg ikke lige så godt lade min beolab 2 sidde direkte på beosoun 4'eren og lade mine beolab 4000 sidde direkte i beosound 4'eren også??

Til top Vis lindholdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lindholdt

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hej  lindholdt

Tilsluttes BeoLab2 til en PowerLink FRONT udgang, og tilsluttes Feks. to BeoLab 4000 via BeoLab2, som front højttaler, arbejder BeoLab2 som en slags delefilter, fordi ----

BeoLab2,s forstærker modul er klasse D, med en  maksimale udgangseffekt 850 watt. Frekvensområde går fra 23 Hz op til 120 Hz. Den øvre grænse fastsættes af opsætning, fordi ----

Indgangsfølsomhed er justerbar med tre skifte muligheder. Svarende til minus 7 dB i stilling 3. 0 dB i stilling 2, eller plus 3 dB i stilling 1, for de tilsluttede front højttaler.

Du skriver jo at det virker rigtigt godt. Men du kan jo prøve, at lade de to front højttaler og BeoLab2 arbejde hver for sig.

Hvis man ikke ved det:

BeoLab 4000 har PowerLink IN/ OUT så man har mulighed for at tilslutte de to BeoLab 4000 med hinanden, med et PowerLink kabel og indstille den lille kontakt på hver højttaler til at spille højre eller venstre kanal.

Har man et sæt BeoLab 8000 har man kun PowerLink IN, og mangler så en ledig PowerLink FRONT udgang for at kunne afprøve dette. Det klares ved hjælp af en 8 polet DIN T adapter som B&O kalder deres Y fordeler kabel.    

lindholdt, husk at skriv og fortæl hvad for en af de to opsætninger der lyder bedst.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg efterhånden læst en del om Penta højttalerne herinde. Nogen der ved noget om priserne på sådan nogle? Hvis man er interesseret i et sæt Beovox Penta`er, hvad må de så koste?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hej Mr_Tarantino

Jeg købte et par for 7000 kr. Uden buler på stålpladerne, højttaler
enhederne var som nye, og front stoffet var ikke sol afbleget.

http://radioogtveksperten.dk/hoejttaler-36/beovox-38/beovox- penta-230.html

Så hvis dette også er tilfældet med dette sæt er prisen OK.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg syns nemlig at der umiddelbart er stor forskel i priserne på dem. Lige 2500 og op til 7000. Så er det jo svært at vide hvad der er en fornuftig pris.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino

Uden buler i stålpladerne, højttaler enhederne som "nye", og ikke sol afbleget front stoffet.
Det har jeg ikke set til 2500 Kr.

Send et link på dem

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Her er der lige nogle eksempler:

Pæne og velholdt til 3000 Dkk.

Dog med lidt huller i frontstof, men til 2500 Dkk.

Hvis der ernogle  uden buler, og der så bare lige skal nyt stof på, så syntes jeg ikke man skal gi' 7000 Dkk for et sæt. Pænt frontstof er ikke 4500 Dkk værd. For 6300 Dkk kan man HER købe nogle med pænt frontstof + at de har fået skiftet de dårlige komponenter i forstærkerne, og så har Beolab Penta også display.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino

Dem burde du cheke for evt. fejl før køb.
Hvis ellers alt det andet er ok, er det hver at rejse efter.

Her alle oplysninger om BeoLab og BeoVox Penta.

PentaLab 1 PentaLab 2 PentaLab 3
Type no; year intro; last sold: 
6601 1986 05-89 
AUS 6605 1986 10-89 
GB 6602 1986 10-89 
J 6604 1986 11-89 
USA 6603 1986 11-89

RMS power handling capacity 150 watts 
Music power handling capacity 200 watts 
Frequency range +4 -8 dB 40 - 20,000 Hz 
Power at 96 dB SPL 2.5 watts 
Sensitivity 92 dB 

Distortion 250 - 1000 Hz 
<0.5% 
Distortion >1000 Hz <0.5% 

Cabinet principle: Bass reflex 

Woofer 
4 units 13 cm
Mid-range 4 units 8 cm
Tweeter 2.5
Net cabinet volume: 32 litres 

Power amplifier: 
Bass level switch Linear, +3 dB/40 Hz, +6 dB/40 Hz 
Sensitivity 3 dB, -3 dB, -6 dB 

Power supply 
6601 : 220V
6602/6605 : 240V
6603 : 120V
6604 : 100V 
Power frequency 50-60 Hz 
Power consumption Max 300 W
Stand-by 2 W

Dimensions W x H x D 
5-13.5 x 165 cm incl. stand 
Weight 24 kg 

Connections: Line Phono plugs 
Power input 4-pin DIN spring loaded contacts

6621 1989 05-92 
AUS 6625 1989 09-91 
GB 6622 1989 10-91 
J 6624 1989 01-92 
USA 6623 1989 12-91 

Long-term maximum power IEC 320 watts 
Maximum noise power IEC 150 watts 

Impedance 
8 ohms 

Frequency range +4/-8 dB 
40 - 20,000 Hz 

Power at 96 dB SPL (1m) 
2.5 watts 
Sensitivity 1 W (1m) 92 dB 
Distortion 0.250 - 6 kHz <0.5% 
Cabinet principle: Bass Reflex 
Woofer: 4 units 13 cm
Mid-range: 4 units 8 cm
Tweeter: 2.5 cm

Net cabinet volume:32 litres 

Power amplifier: 
Long-term maximum power IEC 300 watts 
RMS DIN 175 watts 
IHF 150 watts 

Total harmonic distortion IHF 
<0.015% 
Intermodulation IHF <0.02% 
Dynamic headroom >1.5 dB 

BASS EXTENSION switch 
0 dB, + 3 dB, + 6 dB 
INPUT LEVEL switch 0 dB, -3 dB, - 6 dB 
Dynamic Clipping Attenuator Automatic 

Power consumption 
Max. 300 W
Stand-by 2 W 

Dimensions W x H x D 
22 x 165 x 20.5cm 
Dimensions, stand 35.5 x 4 x 34 cm 
Weight 24 kg 

Connections: Power Link 
Speaker Link 
Line in
6631 1991 05-2000 
AUS 6635 1991 05-2000 
GB 6632 1991 05-2000 
J 6634 1991 05-2000 
USA 6633 1991 05-2000 

Dimensions W x H x D/Weight: 22 x 165 x 34cm / 12kg 
Cabinet finish: Stainless steel 

Power consumption 
Typical 24 watts/stand-by < 2.5 watts 
Mains 6630 KOR 120V
6631 EU 230V
6632 GB 230V
6633 USA-CDN 120V
6634 J 100V
6635 AUS 240V 

Maximum sound pressure level (stereo, pair) 
103 dB 
Power amplifier modules 1 unit 
Long-term maximum output power per module* 281 watts 
Effective frequency range* 39 - 20,000 Hz 
Cabinet principle Bass Reflex 
Magnetic shielded No 
Woofer 4 x 13 cm
Midrange 4 x 8 cm
Tweeter 2.5 cm
Net volume 32 litres
Bass equalizer Switch 0 dB, -3 dB, +6 dB

*According to IEC 268-3 and 268-5

Connections: Power Link 2
Phono (line) 1
Speaker Link 

Beovox Penta Specifications:
Market: Type: Intro. year: Last sold:
International 6611 1986 December 92
RMS power handling capacity 150 watts
Music power handling capacity 200 watts
Impedance 8 ohms
Frequency range 4+ -8 dB 40 - 20,000 Hz
Power at 96 dB SPL 2.5 watts
Sensitivity 1 W 92 dB
Distortion 250 - 1000 Hz <0.5%
Distortion > 1000 Hz <0.5%

Cabinet principle
Bass reflex
Woofer 4 x 13 cm
Mid-range 4 x 8 cm
Tweeter 1 x 2.5 cm
Net volume 32 litres
Dimensions W x H x D 5-13.5 x 150 cm incl. stand
Weight 17 kg

Søger du information om pris på eller køb af et ældre B&O produkt er dette et godt sted at søge. Tryk her

BeoVox Penta salg!

http://radioogtveksperten.dk/hoejttaler-36/beovox-38/beovox- penta-230.html?language=da     

Det nostalgiske B&O hjørne.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Men, Mr_Tarantino, du skal også huske at mellemtonerne nok skal skiftes. Lige et udsnit fra en bruger på Beoworld:

"Jeg indhentede priser ved mange forskellige B&O forhandlere/værksteder og lidt under halvdelen (gad) svare og den lokale var tilfældigvis den billigste. Priserne ved de forskellige lå fra ca. 250,00 kr. + porto og op til godt 300,00 kr. pr. stk.

Ved det lokale B&O værksted var prisen 246,50 pr. stk. inkl. moms og porto pr. enhed - ialt kr. 1.970,00. Jeg foretog selv udskiftning, da det egentlig er let nok. Ellers var vi nok kommet op på en hel anden pris.

Men der må stå mange Penta 3 højtalere rundt omkring med dårlige mellemtoner, - for slet ikke at tale om Penta 1 og 2, hvis de endnu ikke er udskiftet. Skal man ud at købe brugte Penta højtalere, skal man nok se sig godt for og få det nederste frontstof af og se mellemtonerne efter inden køb."

Læs det grundigt, især det sidste. 

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Så er Penta måske ikke den ideelle at gå efter. Gider ganske enkelt ikke alt det bøvl med at købe nogen som ikke er 100% OK og så skal man igang med at skifte enheder osv.

Så må det blive nogle andre B&O højttalere der kommer op i stuen

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes