Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 08:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hej Jaco89

Der står i manualen til Beomaster 8000:

Højttalere:

Beomaster 8000 yder maksimalt 150 watt i hver kanal, og højttalerne skal kunne behandle denne udgangseffekt. De kan opnå den optimale ydeevne på to måder: Med i alt 4 højttalere på 8 ohms impedans, eller med 2 højttalere på hver 4 ohm.

Det der bliver ment med det er, at hvis man kun har to 8 ohms højttalere sat til får man "kun" 100 watt i udgangseffekt, men hvis man derimod har fire 8 ohms højttalere så "tillægger" Beomaster 8000 de sidste 50 watt, sådan at der er 150 watt til at drive højttalerene, det er i vært fald sådan jeg har forstået det.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 April 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for svar.

Jeg sidder nu med et lidt mere alvorligt spørgsmål, det drejer sig om mit Beocenter 9500. Det opfører sig fra tid til anden meget mærkeligt. I dag har der f.eks været flimmer i det lille display. (se billede). Den viser eksempelvis minus foran frekvensen samt står og blinker; skiltene FM og AM står også og blinker. Dette har jeg oplevet en gang før. En ny ting anlægget er begyndt på er, at opføre sig yderst mærkeligt når jeg afspiller bånd. Nogle gange kan jeg ikke få lov til at spole båndet tilbage, den giver istedet et lille klik og sætter båndtælleren på 0. Hvis jeg optager kan jeg heller ikke altid bruge 'Return'. Som jeg tidligere har forklaret PP, så opfører anlægget sig også ulogisk hvis jeg programmere en afspillingsrækkefølge på en CD, for derefter at ændre i den.

[PP] Du forslå sidste gang, at der nok skulle indtastes en kode på anlægget, eftersom løbeværket er blevet skiftet; men jeg har endnu ikke været i stand til at få denne kode noget steds fra..

Er der nogle der kan stille en diagnose på mit anlæg? :)

Jaco

Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 April 2009 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja jeg har skrevet dette før. Du må prøve igen.

Dette skulle løse problemet: BeoCenter 9300 skal have gendannet fabriksindstillingerne, dette gøres ved først at tage strømmen ca. et minut. Strømmen sluttes til igen. Med BeoCenter 9300 i standby, trykkes først på Programming. En talrække kommer frem og en kode indtastes 2 5 1 6. Oppe i højre hjørne vises herefter D 7 som betyder at fabriksindstillingerne er gendannet. Beocenter 9500 har nok ikke samme kode. Prøv at kontakte DILLEN på BeoWorld. Tryk her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 April 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Der gættes på at Samsung LE55A956D1M med LED technology og 100Hz, i princippet
vil være grundlaget for den ny BeoVision 7 -55" LCD/LED tv-model, fra Bang & Olufsen.

Produktkode: LE55A956D1M LE55A956D1M

Samsung LE55A956D1 55" LCD Digital TV Full 1080p HD er Samsungs 2 generation
LED-baggrundsbelyst LCD HDTV  i den nye series 9. Link:
http://tinyurl.com/yktlx8t
Læs forum: http://tinyurl.com/yjmhyjt

Dette TV vil være en 55 tommers Full HD model, som blandt andet bygger på 100/120 Hz teknologi. De øvrige funktioner skulle være integreret LED-lys, som forbedrer kontrast, og giver en god strømbesparelse. Indbygget digital surround sound modul, og integreret Adaptive Sound Technology. Dette TV vil have et integreret DVB-HD (Full HD) modul, og Blu-ray-afspiller som tilvalgs mulighed.

Der bruges op til 40 procent mindre energi med LED, sammenlignet
med et LCD-TV med lysrørsbaseret standardteknologi.

BeoVision 7-55" vil blive lanceret December 2009. 

Beo4all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 15 April 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Håper samme type skjerm også blir å se på BeoVision 7-40 MkIV... 
Til top Vis Beo4all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beo4all

Lasseliten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2009
Sendt: 16 April 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hei Peter P

Utrolig informativt alt du har skrevet om B&O... Imponerende.

Har selv beocenter 9300, som jeg nå vurderer å skifte ut med beosound 4. Har passive høyttalere og aktiv sub (Tannoy Arena) som jeg vil beholde.

Kan man koble dette sammen med en forsterker, og allikevel kunne styre lyd igjennom Beosound 4?

Har du evt forslag til en ok forsterker som ikke er for dyr......?

Mvh

Lasse

Til top Vis Lasseliten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasseliten

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse, og velkommen til hifi4all

Yamaha RX-V663 kan være et valg til en rimmelig pris. 3.617,00 Dkr.
Den har preout så du kan styre volumen på aktive højttaler, men også
passive højttaler via styring af line in signalet, med Beo4.

I princippet kan det bare være en lille stereo forstærker, da den bare skal
forstærke det tilførte volume styret linie signal til de passive højttaler.

http://cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v663-sort-3998p.html?gcli d=CMnbw5m39pkCFZCD3god7CLdQw

Download tilslutnings panel : Tryk her for Yamaha RX-V663 back.

Pre Out: For samtliga 7.1 kanaler (2 subwoofer ut)

Trigger OUT:  + 12 Volt

http://www.yamaha-hifi.com/index.php : Søg efter Yamaha RX-V663

Lasseliten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2009
Sendt: 17 April 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hei igjen Peter

Takk for hurtig svar og flott oppsett.

Mange forsterkere har i dag egen sub out, vil det gi en bedre lyd?

Min sub har kun 1 inngang for subkabel?

Hvor kan man kjøpe/få tak i kabler som dette, kan du kanskje hjelpe. Er ikke så god med loddebolten...

Mvh

Lasseliten

Til top Vis Lasseliten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasseliten

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Lasseliten skrev:

Mange forsterkere har i dag egen sub out, vil det gi en bedre lyd?

Mvh Lasseliten

En selvstændig sub udgang findes ofte, fordi alle idag har aktive subwoofer. Producenterne er så nødt til at lave denne ene udgang med volumenstyret pre-out. Med det setup du ønsker dur det ikke. Men hvis du lader være at købe BeoSound 4 så den ikke skal blandes den ind i dit setup vil det virke fint, speciel med dit højttaler valg.

Forstår jeg dig ret har du kun mulighed for at tilslutte enten højre eller venstre kanal til din subwoofer, og så vælger du venstre kanal indgang. Køber du denne adapter 5 polet DIN <-> 4 x Phono han. Tilslut så, 1. Venstre ud (Hvid) til din subwoofer.

Ennu et stk. af samme kabel bruges mellem BeoSound 4 og line ind på en forstærker, her tilslutter du, 4. Højre ud (Rød) og 1. Venstre ud (Hvid).

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 April 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Min B&O desktop til Beo-folkets PC skærme er nu opdateret med BeoSound 5.

Jeg havde altid svært ved at holde orden i ikonerne på mit PC skrivebord,
derfor har jeg opfundet en desktop med felter til ikonerne. Beo4 på skrivebords
billedet bruger jag til genvejs ikoner til min musk.

Desktoppen er til skærm størrelse 1024 x 768.

Du har mulighed for at download billedet - Tryk her.

God fornøjelse.

Martin RK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Sendt: 20 April 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et spørgsmål om tilslutning af subwoofer, for jeg bruger mit Beocenter 9500 til at drive 3 stk. MCL X-TRA speaker kit. Jeg har bl.a. et X-TRA speaker kit ude på min terrasse, hvor jeg har tilsluttet et sæt billige marine-højttalere, som kan tåle at sidde udendørs hele året til. 

Selv om jeg ikke spiller højt på terassen, så synes jeg at der mangler lidt bas i højttalere, så jeg købte en marine-subwoofer, som jeg også vil slutte til via X-TRA speaker kittet. Subben har dog kun en + og - tilslutning, lige som de alm. højttalere, så jeg skal finde ud af at forbinde subben med de andre højttalere.

Fra X-TRA speaker kittet er der jo kun en højre og venstre kanal til alm. højttalerstik. Hvordan får jeg nemmest subben sluttet til, uden at det koster noget særligt, da vi snakker om højttalere til 4-500 kr. og det mest er for sjovt...jeg har kigget lidt på passive delefiltre til Subwoofer, men kan ikke lige gennemskue om det er nødvendigt.

vh

Martin

Til top Vis Martin RK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin RK

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 April 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej Martin RK

MCL X-TRA Speaker Kit er jo i princippet kun styre enheden til BeoCenter 9500 som max. har IEC 2 x 80 watt i 8 ohms. Det ser ud til at den passive marine-subwoofers højttaler er på 4 Ohm, så det er dine andre højttaler enheder vel også. Med 3 stk. 4 Ohm højttaler sammenkoblet skal du passe på. Prøv at læs om tilslutning af forskellig impedans (Ohm),

Jeg har lavet nogle tegninger af forskellige muligheder for "Sammenkobling af højttalere" 15 Marts 2008

MCL X-TRA speaker. Hent Master Control Link Handbook. Tryk her.

Martin RK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Sendt: 20 April 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Nej, de er nu på 8 ohm alle sammen (de kan fås i både 4 ohms og 8 ohms udgaver), men derfor er det nu meget interessant at læse

Hvad mener du om at sætte to delefiltre på hhv. højre og venstre højttalerkabel mellem X-TRA speaker og de alm. højttalere for at dele frekvensen på 150 hz, og så forbinde subben på den ene - subben er jo et monosignal. Tror du at det vil virke ?

http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_i d=93432

vh

Martin

Til top Vis Martin RK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin RK

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 April 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ok Martin

Jeg kan huske at Jamo engang solgte et sort "delefilter" eller hvad det nu var,
hvor man tilsluttede højttalerne efter det princip du nævner, men jeg har ikke
selv prøvet det, og kan ikke svare. Måske andre her, kan komme med et råd.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 April 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Ny designperle fra B&O: BeoCenter2, var overskriften den 30.10.2003.

Design perle eller ej, det var der delte meninger om ved lanceringen.

Der er nu gået 5½ år, og spørgsmålet er så om skeptikerne idag har vændet
sig til BeoCenter2's design. 

BeoCenter2 DVD kostede i 2003, 26.000 Kr. Idag koster den 31.245 Kr.
Det er en stigning på 5.245 Kr. + et tillæg på 2.795 Kr. for DAB versionen.

Bang & Olufsen har så siden da, startet produktionen af BeoCenter 2 Audio
som er uden DVD, men med CD afspiller. Denne model koster 25.595 Kr.
altså næsten det samme som DVD versionen i 2003. + et tillæg for DAB
radio, på 2.795 Kr. Min mening

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Heller ikke jeg... Designet ligner godt nok en spyflue i åbent frontalt angreb på en kobækasse 

Måske er det også meningen

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Maj 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Billedet er fra vores besøg hos Bang & Olufsen i Struer.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=8

Ha' en god dag!

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Maj 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

STBbrackets.co.uk har endnu engang et smart væg ophæng til:

Bang & Olufsen BeoVision 7- 40" & BeoLab 7.2
Bang & Olufsen BeoVision 7- 40" & BeoLab 10

Stb luxe gyro 10 kan bestilles direkte, eller igennem din B&O forhandler.

Pdf fil her:

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Her en samlet oversigt over hvad Bang & Olufsen har skrevet om DVB - T, DVB-S, DVB-C tuner i 2008. Som i 2009 er blevet til DVB-HD. Samt lidt om hvad Common Interface er.  

Digital opdatering fra B&O af gamle tv

Bang & Olufsen er klar med digitale løsninger, der sikrer, at trofaste kunder kan se frem til overgangen til digitale tv-signaler med ro i sindet. Struer-virksomheden kan nemlig tilbyde digital opdatering til en række tv-apparater, selv om de er helt op til fem år gamle.

Det er vigtigt for Bang & Olufsen og hele vores produktfilosofi, at vi ikke blot kigger fremad, men også tilgodeser de mange, der inden for de senere år har købt tv hos os, siger Product Manager, Video, Ole Moltsen.

Overgangen fra analoge til digitale tv-signaler er netop nu i fuld gang rundt omkring i Europa. I Danmark bliver der lukket helt ned for de analoge signaler i november 2009. Derefter vil det – med mindre man har kabel-tv – kræve et tv eller ekstern set-top boks, der kan modtage digitale signaler, for at få billeder på skærmen.

Derfor er vi glade for også at kunne tilbyde denne opdatering til en række ældre modeller, så vores kunder fortsat har et tv, der er helt på omgangshøjde med den teknologiske udvikling, siger Ole Moltsen.

På nuværende tidspunkt kan ikke blot topmodellen BeoVision 9 men også modellerne BeoVision 7, BeoVision Avant DVD, BeoVision 3-32, BeoVision 6-26, BeoCenter 6-26, BeoVision 5, BeoVision 4/BeoSystem 3, opdateres eller leveres med DVB-T modtager. Fra juni i år vil der også kunne leveres DVB-T modul til BeoVision 8.

Klar til næste DVB-T standard
Bang & Olufsen er i øvrigt godt i gang med at udvikle næste generation DVB-T/C modtagere, som vil kunne modtage DVB-T MPEG 4 i SD (Standard Definition) og HD (High Definition).

Vi vil være klar til at lancere næste generation DVB-T/C i vores top video produkter i efteråret 2008, siger Ole Moltsen.

Firmaet Boxer er valgt som gatekeeper på de kommende digitale tv-kanaler i Danmark og har valgt at anvende DVB-T MPEG 4 standarden i SD (Standard Definition). Også det er Bang & Olufsen forberedt på.

Vi forsøger at sikre en opdateringsløsning til vores kunder, som sikrer, at de også vil kunne modtage de nye tv-kanaler. Til kunder, der allerede har købt et Bang & Olufsen-tv med indbygget DVB-T modtager, forventer vi at kunne tilbyde et ekstra dekodermodul, som kan sættes ind i det allerede eksisterende DVB-T modul ved hjælp af såkaldt Common Interface, siger Ole Moltsen og tilføjer, at Bang & Olufsens kunder dermed er godt dækket ind, når de gamle analoge tv-signaler endegyldigt afløses af digitale signaler.

Digitalt.tv 19. maj 2008. Kilde: Bang & Olufsen a/s

Hvad er "Common interface / CI" egentligt ?
Common Interface er de slot eller "Stik" man kan sætte en kortlæser i for at tilføje flere kodningssystemer til sin modtager.
Dvs. man kan ikke bare putte et kort i, uden at man har købt eller lejet et CA-Modul. 

Hvad er et "CA-modul" ?
Et CA-Modul eller CAM kan betragtes som en udvidelse til modtageren. Dette CA-Modul er en dekoder der gør det muligt at dekode TV-Kanaler som er kodet med et andet kodningssystem end modtageren er født med. F.eks. Hvis du har en modtager med Viacces dekoder, til Viasat indbygget, kan du dertil købe et Conax CA-Modul der gør det muligt at se Canal Digitals programmer. Dette CA-Modul er et PCMCIA kort hvor man kan indsætte programkort fra udbyderen.

CI Common Interface
De fleste fladskærme på det danske marked har en CI-port, og disse apparater vil uden videre kunne opgraderes til at modtage digitale signaler, der er MPEG4-kodet, ved at stikke et MPEG4-kort i fjernsynet, når disse kort kommer på markedet.

Bang & Olufsen introducere DVB-HD modulet til indbygning.

Se side 114.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Maj 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Digitalt TV på din Computer?

Ole Perch Jensen skrev en fin vejledning d. 12/10-2008.

http://dvb.perch.dk/DVB.php

Bypass computerne lydkort ved hjælp af en USB lydkvalitets DAC.

Bypass computerne lydkort ved hjælp af en USB lydkvalitets DAC.
Du skal blot tilslutte USB DAC til dit hi-fi-system ved hjælp af  RCA
outs til dit  hi-fi system eller dine hovedtelefoner. Du vil opnå CD
quality (16bi/44.1kHz) sound. CARAT- i 3 udgaver.
CARAT-PERIDOT. / CARAT-UD1. / CARAT-HD1V, inc.TCXO.

http://styleaudio.typepad.com/styleaudio_hifi_usb_mini_/2008 /07/new-carat-peridot-introduction.html   

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes