| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 Januar 2013 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Det er der et ganske simpelt svar på:
Det er fordi de aller..aller..allerfleste - lige som mig - ikke har råd til det.
Det er der nok nogle kinesere, der har - fordi vi har proppet alle vores penge i kæften på dem gennem de sidste tyve år.
N.B. Jeg kan altså også godt nøjes med mindre, og en dvs to BeoLab 5 har jeg slet ikke plads til her i min ydmyge bolig.
Hilsen Millemissen |
|
|

Jeg syntes nu de ville passe godt ind i min stue.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Januar 2013 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVAD TROR DU NABOERNE VILLE SIGE TIL AT DU OGSÅ BRUGER DEM?
Eller er det kun for at kigge på dem, at du vil have dem?
Hilsen MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Januar 2013 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Nu lykkedes det jo nok ikke at nare dem fra en heldig kineser, men ellers er mine naboer forstående, de har allerede lært at leve med __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Januar 2013 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang og Olufsen satser på Kina

Resultaterne for B&O skuffer i Europa, hvilket får koncernen til at søge til vækstlande som Kina for at finde fremtidens indtjening.
Det skriver dagbladet Børsen. Trods en vækst i omsætningen på over 5 pct. i det regnskab for 2012 virksomheden præsenterede 9. januar var hverken analytikere eller topchef Tue Mantoni tilfredse.
- Når produktlanceringer og introduktionen af Play-serien kun lige skaber 12 pct. vækst i Europa, og de samtidig vælger at lukke op mod 125 butikker, så tror vi ganske enkelt ikke, at væksten i resten af verden kan opveje problemerne i Europa, udtaler Michael Friis Jørgensen, analytiker i Alm. Brand Markets, til dagbladet Børsen.
Nedgang gør ondtDet påvirker bundlinjen i B&O markant, at det går dårligt i Europa, da virksomheden henter mere end halvdelen af sit salg på det hjemlige kontinent. Den fordeling vil der dog blive lavet om på i fremtiden, hvis det står til B&O selv, der i de seneste år har satset stort på at bygge forretningen i BRIK-landene, og især Kina, op.
Sidste regnskabsår faldt om sætningen på disse markeder 22 pct., hvilket primært skyldes forhandlinger om overtagelse af forhandlere i Brasilien og Kina, hvilket har fået de nuværende forhandlere til at udsætte deres indkøb. For fremtiden regner virksomheden og analytikere dog med, at satsningen på det hastigt voksende kinesiske marked vil lønne sig.
Når vi kigger ind i det næste regnskabsår, skulle selskabet gerne have en tocifret salgs vækst i Kina. Min vurdering er, at den nuværende aktiekurs afspejler et noget lavere indtjeningsniveau, og jeg ser derfor gode muligheder for, at B&O på sigt kan overgå markedets forventninger, udtaler analytiker i Sydbank Søren Løntoft Hansen til dagbladet Børsen.
21-1-2013. Ritzau Finans __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2013 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa,
sådan har jeg faktisk haft mine BeoLab5000 stående en gang i tidernes morgen - jeg brugte standen fra en BS9000.
Det fungerede ikke ret godt, var vakkelvorent og lyden var dårligere end når de var på væggen.
Hilsen MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 25 Januar 2013 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Tror du pin 6 = data plus i PowerLink porten på BeoVision 11 er connected så man kan få display visning som på billedet, for det er ikke tilfældet i BeoVision 10. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2013 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det kan du være 100% sikker på at den ikke er - de tider er forlængst forbi.
Mht til billedet må du nok hellere spørge den, der har lavet det
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2013 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok mange her på forummet, der ikke har oplevet denne display-funktion.
Jeg var selv ked af det, da de gik op for mig at B&O ikke ville gøre brug af denne mulighed mere.
Jeg tænker, at det dengang ville have været oplagt netop at bruge den i linkrum - i forbindelse med et udvidet linkøje.
Det kunne sagtens have været videreudviklet til at vise de nye kilder (som de gamle højtalerdisplay ikke kunne), og
status på kilden, tracknummer, navn, lydstyrke m.m.
Sådanne informationer ser vi jo på f.eks BS4.
Måske endda en lille lcd-skærm - sammenbygget med et linkøje - der viser coverbilleder, netradio-programlogo osv.
Men sådan skulle det ikke være.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 25 Januar 2013 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
 BeoLab 5000.
 BeoLab Penta Mk 3.
Ja display-funktion var en af Bang & Olufsens indbyggede overraskelser i de første aktive BeoLab højttaler.
Det har vist sig at mange BeoLab ejere på vores b&o tråde gennem tiden har været rigtig glade for denne funktion. Så glade at selv om en forstærker stod af, blev den repareret, fordi display visningen kunne de ikke undvære.
Når jeg gennem tiden har foreslået et sæt BeoVox Pente istedet for at repareret de nyeste gamle BeoLab Penta Mk 3, År 1991 til juli 2000, blev det modtaget med surmulerig over manglende display-funktion.
Hvis jeg så foreslog at de bare betalte 4.995 Kr. for en Beo6 inkl. bord lader, (tidligere Beo5) og hermed kunne få langt flere display visninger, blev der ikke skrevet mere. Hvad jeg mener om det __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, én Beo6 til hvert rum - eller hvor var nu lige den lå sidst?
4x4.995kr=19.980kr  .
Eller vi kunne vente på, at vi får omstillet alt til NL - så kan vi bare bruge BeoRemote på iPad'en.
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2013 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 27 Januar 2013 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Ja, én Beo6 til hvert rum - eller hvor var nu lige den lå sidst? 4x4.995kr=19.980kr .
Eller vi kunne vente på, at vi får omstillet alt til NL - så kan vi bare bruge BeoRemote på iPad'en.
Hilsen MM |
|
|
Hej Millemis.
Rigtig nok, men skal du har 4 x Ipad (En i hver rum) så bliver det næsten lige så dyrt. 
4 x 3.800 = 15.200 lidt besparelse er der da. 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt nok hr doktor,
men min iPad har jeg bare altid med mig - ligegyldigt, hvor i huset jeg er (undtagen på lokummet).
Den kan jo bruges til mange andre ting, end en Beo6 - f.eks til at 'fodre en Playmaker', eller til at skrive på hifi4all
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hr. Mis 
Det kan du jo også med BEO 6 (Nøjes med 1) den kan bruges til meget dog ikke skrive på forumet 
Og flytte den fra rum til rum, men ja det er en dyr spøg at ha en i hver rum. Det er ikke alle der er så "dovne" som undertegnede og har en i hver rum.
Men en dyr spøg er BEO 6 - Enig 
Og nej jeg er ikke den store fan af BEO 6, som missen også har konstateret.
Min favorit er stadig Beo 4 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2013 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker bare på, at når vi nu med NL er på vej til en IP-baseret teknologi, må vi også tænke på,
hvordan vi styrer det.
NL vil betyde, at vi kan 'adressere' vores enheder - audio, video og måske mere.. - individuelt.
F.eks vælge, at vi vil afspille et bestemt 'content' på en bestemt enhed med den eller den højtalerkonfiguration
(og måske også styre lyset tilsvarende) - samtidig med, at der afspilles noget andet i et andet rum - og sætte en optagelse i gang, og........
Derfor må vi også have mulighed for at kunne styre det på en overskuelig måde.
Tidligere skulle man typisk tænde en stationær computer til sådanne opgaver.
Nu om dage - efter at iPad og andre tablets er opfundet - har vi helt andre, og langt mere komfortable/overskuelige muligheder.
En Beo6 er fantastisk til nogle ting - men hører entydigt fortiden til.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2013 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
En Beo6 er fantastisk til nogle ting - men hører entydigt fortiden til.
Hilsen Millemissen |
|
|
Til dels enig, den er for dyr !!!
Kunne købe 3 Ipads for samme pris for de 2 Beo 6 jeg har !
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 28 Januar 2013 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et BS5 anlæg i vores køkken med nogle BL3 koblet på, men igår sad jeg i stuen, hvor jeg har nogle BL9, for at lytte lidt
til musik.
Og her savner jeg virkelig en god mulighed for at kunne navigere BS5 i et link rum, uden brug af Beo6 (jeg har Beo5, men
bruger kun Beo4....). Jeg har ca. 17.000 numre på BS5, og min forhandler sagde at han syntes Beo6 var lidt bøvlet at bruge
med store musiksamlinger. Ærlig mand, som idag er konkurs
Som MM skriver, de fleste hjem har idag en eller anden iDims, så jeg er stadig forundret over hvorfor man ikke fra B&O's side
har åbnet op for denne mulighed (endnu?).
Nå, jeg venter stadig på den forkromede løsning fra B&O
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 28 Januar 2013 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
//Beolion, jeg ved ikke om det vil kunne løse dit problem, men har du prøvet Creation 5 til iPad?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2013 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beolion,
eller enhver anden DLNA-app!
Prøv dig lidt frem med de gratis eller de billige - de findes forøvrigt også til Android-dimser - f.eks PlugPlayer!
Husk at music-server funktionen på BS/BM5 skal være aktiv.
Og husk lige at fortælle om dine erfaringer, når det er så vidt
Bare rolig - B&O's BeoRemote er jo allerede igang. Når vi får flere NL-produkter, vil den givetvis få mere fokus.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 29 Januar 2013 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejrup skrev:
| //Beolion, jeg ved ikke om det vil kunne løse dit problem, men har du prøvet Creation 5 til iPad? |
|
|
Jeg har faktisk købt Creation 5, og den virker efter hensigten. Ulempen er dog, at 1/3 af mit musik ligger i WMA Lossless, og
det kan den ikke afspille.
På min BS5 bruger jeg primært Cover som indgang til navigering, da det hos mig svarer til Album Artist. Jeg bruger aldrig
Artist, da mangle plader har mange Artist, fx. Timbaland feat. Nephew. Så hvis jeg gerne vil høre Timbalands CD, så skal jeg
søger via Album navn for at fange alle numre på en gang. For mig er Album Artist det mest naturlige, sådan er det også
"sorteret" i en pladeforretning
Min tagging af musik er ret grundig lavet med Covers og tilpasset BS5 interfacet. Derfor håbede jeg på et B&O Interface.
Som måske også kunne Radio......selvom det ikke er det mest svære at huske, he he.
|
| Til top |
|
| |