| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvoffer ka' man ik' bar' tryk' på billedet, Peter
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der 'RET'-knap kan du vist ikke undvære
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 12 Februar 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket!
|
| Til top |
|
| |
dinnsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
Jeg har søgt og søgt i nogle uger nu, for at finde den optimale løsning til vores nye lejlighed, men jeg kan simpelthen ikke finde rundt i Masterlink, Powerlink osv.
Jeg har B&O Ouverture i køkkenet med to stk. Beolab 4000.
Jeg vil gerne, på sigt hvis det er dyrt, have en enkelt højttaler eller to på badeværelset og have tilsluttet vores harman/kardon surround anlæg i stuen. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne styre det hele med en fjernbetjening.
Kan du forklare mig hvordan jeg skal opnå dette? Eller har du en tråd hvor du allerede har et sådan setup?
Jeg kan sagtens lodde og den slags, men jeg har stiret mig blid på nettet.
Håber du kan hjælpe!
Med venlig hilsen Christian
__________________ Med venlig hilsen
Christian D
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dinnsen
BeoSound Ouverture i køkkenet med de to stk. Beolab 4000. Kan du jo betrakte som en selvstændig del. Fra harman/kardon anlæget i stuen, kan du så trække højttaler kabler til passive højttaler i badeværelset. B&O har BeoVox 1 - BeoVox 2-1 - BeoVox 2-2 som er passive højttaler der passer til formålet.
http://www.bang-olufsen.com/en/sound/loudspeakers/beovox-2
Alternativ kan være ennu et sæt BeoLab 4000 i badeværelset tilsluttet en BeoLink aktiv boks med link øje. BeoLink aktiv skal så tilsluttes Ouverture i køkkenet med et MasterLink kabel.
Du kan også videresende lyden via et PowerLink Mk III kabel fra den sidste BeoLab 4000 i køkkenet, og tilslutte ennu et sæt BeoLab 4000 i badeværelset. Men så har du konstandt samme lyd/ lydstyrke som i køkkenet. Det kan lade sig gøre fordi BeoLab 4000 både har en PowerLink ind og udgang. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
dinnsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første prioritet er at få lyden fra køkkenet(ouverture) til badeværelset, sådan at de kører sammen. Jeg bruger airport til at få lyd fra mac/iphone til ouverture via jack-din. Mit problem er hvilke komponenter jeg skal bruge for at tilkoble evt. andre mærker en b&o til anlægget. Jeg bruger kun den ene udgang i ouverture, så der er en fri til andre ting. Hvilket kabel kan fikse det? Og kender du evt. en billig løsningen på at få en trådløs højttaler tilsluttet?
__________________ Med venlig hilsen
Christian D
|
| Til top |
|
| |
mentallapse Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 Februar 2013 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle i forummet.
Jeg er stor Bang Olufsen fan og har et dejligt B&O audiosystem, hvor alle rum er linket op. Hvert rum har en fjernbetjening
så det er nemt og bekvemt at vælge den lyd man lige har lyst til.
Jeg er også begejstret for Apples produkter og købte for nogle måneder siden en B&O Playmaker for at afprøve Airplay
mulighederne med denne nye enhed.
Jeg har tilkoblet Playmakeren til mit Beosound 4 anlæg via A.AUX og Playmakeren er kabelforbundet til min Cisco e4200
Router.
Alt er fint og sat op som det skal. Min opsætning begrænser naturligvis mulighederne for at lytte til en valgfri kilde da jeg kun
benytter een Playmaker og streamer til min centrale Beosound 4, i modsætning til en Playmaker i hvert rum koblet direkte til
en rummets Beolab.
Nu er problemet blot, at løsningen ikke er stabil !!
Jeg får udfald fra tid til anden. Omfanget er vel een gang i timen af i snit 10-30 sekunders varighed. Nogle gange kommer
lyden bare tilbage af sig selv, andre gange skal jeg stoppe app'en og genstarte og påny vælge Airplay kilde. Udfaldet
kommer uanset om kilden er iPhone/iPad/mac eller om den benyttede app er Tunein, BeoPlayer eller iTunes. Endvidere
optræder udfaldet uanset om jeg er tæt på Playmaker/Cisco e4200 eller om jeg er i et rum længst fra Playmaker/Cisco
e4200.
Jeg synes at faciliteten, at kunne streame til sine lokale Beolab højtelere direkte eller som jeg har gjort det, streame til
Beosound 4 er rigtig fed. Men noget af fornøjelsen går unægteligt tabt når "tråden tabes" midt i et fedt 60'er dansenummer
med 10 glade mennesker på dansegulvet javascript:AddSmileyIcon('')
Er dette virkelig den nye teknologi som B&O satser på ??
Jeg overvejer at anskaffe en Apple Airport enhed og tilslutte den, bare for at se om den gør det bedre en Playmakeren !!
Lad mig høre jeres erfaringer med Playmakeren ?? Har I den samme oplevelse som jeg ??
__________________ mvh
mental
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 Februar 2013 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mentallapse
Dette er muligvis vejen til en mere stabil løsning.
beobrian fra B&O skrev:
Jeg vil anbefale at tilslutte router nummer to til et af de ledige Ethernet porte på din eksisterende router. Og så sætte kablets anden ende i Internet eller WAN stikket på router nr. 2. Herved skaber du et subnet, dog skal du huske at router nummer 2 skal have et helt andet IP range. Hvis router nr. 1 hedder 192.168.1.1 så kald router nr. 2 for 192.168.200.1
Vi anbefaler vores kunder at investere i en Linksys E4200 Router eller Cisco WRT610 som vi installerer som et subnet, på kundens eksisterende netværk. Så kan alle AV produkter køre sammen på denne router upåvirket af den trafik der er på kundens egen router.
Vores nye produkter vil kunne køre trådløst på 5 GH båndet op imod Cisco routeren, som bliver nerven i et Network Link netværk. |
|
|

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
mentallapse Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 Februar 2013 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter !
Det lyder som en løsning der skal prøves af. Det virker oplagt at isolere AV til et subnet
Jeg kommer tilbage med mine erfaringer !!
__________________ mvh
mental
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mentallapse,
på Beoworld er der en del folk, som klager over de samme problemer
som du har.
Min egen Playmaker har kørt upåklageligt siden jeg fik den (lige efter
at den kom på markedet). Og den kører sogar trådløst.
I de allerfleste tilfælde er det det trådløse netværk, som er overbelastet.
Er der meget trafik på dit?
Er der meget trådløst netværkstrafik i nærheden af, hvor du bor?
Ofte hjælper det at ændre på den kanal, routeren sender på.
Prøv også event. at tjekke indstillingerne for QoS, så audio får forrang.
Selvfølgelig vil overstående anbefaling være en god idé - men hvis ikke
du ligefrem "skubber" store mængder data rundt via dit nuværende
Netværk, burde det være nok at optimere routerindstillingerne.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Februar 2013 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opgraderet bitrater giver mulighed for bedre lyd, når du streamer musik fra treamingtjenesten WiMP.
WiMPs trumfkort De esser, som WiMP har i ærmet handler om FLAC - et såkaldt ’Lossless’ kompressionsformat, der komprimerer musikken så lidt, at der ikke sker noget kvalitetstab af betydning. Musikken, der ligger på WiMPs egne servere, ligger i FLAC-formatet. Og lige nu arbejder firmaet på at kunne sende musikken ud til forskellige musikafspillere uden yderligere kompression. Læs mere - Her.
------------------------------------------------------------ ---------
Programmet Shairport4w kan gøre en PC i hjemmet til Airplay-kilde
Har i nogen erfaring med dette program  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2013 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
et program som "Shairport4w" på en pc giver vel kun mening, hvis der er tilsluttet nogle gode højtalere/et godt lydkort til denne.
Om man så på sin iDims vil vælge musikken (som måske endda ligger lokalt på pc'en eller på en NAS) fremfor bare at bruge
en god afspiller som f.eks. Foobar2000 (som forøvrigt kan fjernbetjenes via en app), er vel lidt af en smagsag.
Helt sikkert er det i hvert fald, at det vil bruge unødvendig strøm og generere en del trådløst netværkstrafik i vores små hjem
Jeg tror nu nok, at jeg foretrækker at streame fra NAS'en (eller fra Spotify en gang i mellem) til min iDims og derfra via AirPlay
til en Playmaker tilsluttet min AudioMaster - og jeg kan høre det i mine linkrum også.
Og så kan pc'en forblive slukket!
-------
Hvis WIMP nogensinde kommer ud over beta-stadiet med FLAC-streaming, kan vi kun klappe i vores små hænder.
Men mon ikke så Spotify følger trop - de vil nok ikke gerne miste deres kunder.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Februar 2013 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
det betyder blot, at du kan bruge din pc hhv dens højtalere som en AirPlay-modtager.
Har du flere AirPlay-enheder (ATV/AirportExpress/Playmaker...Libratone osv...) vil din pc stå i listen på iDimsen.
Du kan sende lyd fra enhver iDims til den - forudsat at de er på samme netværk.
Musikken kan ligge lokalt på iDimsen, på nettet (WIMP...), på din NAS (iDimsen er så blot 'controlpoint').
Hvis man vil bruge sin pc til at lytte til musik på (med gode højtalere tilsluttet) kan man altså spare en
AirPortExpress-boks.
Bare spørg igen, hvis dette er uklart.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 Februar 2013 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Millemissen
Jeg forventede når flatpanels.dk skriver - Et tip: Shairport4w kan gøre en PC i hjemmet til Airplay-kilde, fortolkede jeg teksten sådan, at en computer så kunne sende trådløst lyd til en eller flere Airplay-højttaler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2013 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
så er det Airfoil du skal have fat i:
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
Programmet koster godt nok lidt, men det er et helt igennem stabilt program, som er meget rost.
Det er blevet og bliver løbende opdateret og forbedret.
Du kan hente det i en test-version.
Men husk! Man skal først have en eller anden AirPlay-modtager for at have gavn af det
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 Februar 2013 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|