Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er glad for mit V1 tv men der en funktion som jeg har været vant til på tidligere B&O TV som jeg ikke kan finde ud af her, men
måske der er en bedre fremgangsmåde?
Med tidl TV trykkede jeg fx "AV dernæst V.MEM" hvilket i seneste opsætning sikrede at jeg aktiverede tv'ets højttalere så (i mit
tilfælde) den tilsluttede Apple TV fik lov at spille musik gennem TV'et (og dettes tilsluttede højttalere) uden at tænde skærmen.
Dette virker ikke på V1. Har I en god ide eller alternativt forslag?
Hilsen BeoMedia
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Ja har set det igennem men der er ingen omtale om netop dette hvilket måske mere er et billede spørgsmål, altså sikre sig at
billedet ikke tænder.
Andre forslag?
Hilsen BeoMedia
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 Juli 2013 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 Juli 2013 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
30% rabat tilbydes i danske B&O butikker, på et sæt BeoLab 4000, som nu udgår.
 Delvis af Guy
BeoLab 4000 ses her, i en midlertidigt tilsluttet med Playmaker.
------------------------------------------------------------ ------------------
BeoLab 3500 med playmaker - prototype.

BeoNottingham skrev:
Hey Guys!
Efter at være blevet spurgt mange mange gange, hvis en BeoLab 3500 kunne arbejde med playmaker, besluttede vi at give det en go og har brugt de sidste par uger at udvikle en prototype.
Vi brugte MCL (Master control link) stikket på bagsiden af BeoLab 3500 højttaleren og udført interne kredsløb ændringer og tilføjelser, således at BeoLab 3500 nu aktiveres af trigger spænding fra playmaker (samtidig opretholde on / off muting)
Vi har testet det i vores showroom for den sidste uge eller deromkring, og det fungerer glimrende!
Hilsen, B&O Nottingham. |
|
|
http://beostores.bang-olufsen.co.uk/nottinghamshire-nottingh am/welcome
Følg evt. udviklingen på dette link - http://forum.beoworld.org/forums/p/6704/60186.aspx
____________________________________________________________ ___________________________
http://www.iconic-av.co.uk/item/1192/Added/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 Juli 2013 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her et gør-det-selv projekt til sommerferien. Du behøver skam ikke at kede dig. 

Vælger du et non-b&o TV frem for et BeoVision TV, og har aktive BeoLab højttaler til et 5.1 surround setup, fra dit tidligere B&O setup.
At skifte fra et B&O TV til et non-B&O er ikke nemt. Du finder hurtigt ud af hvor afhængt man er af de små ting som gør B&O til noget særligt. Indbygget surround processer, og dermed altid rigtigt god stereo lyd med en nem opsætning. En hammer fed fjernbetjening som bare altid virker, lige meget hvorhen man peger, Bare disse ting gør det svært at skifte fra et BeoVision TV til et non-B&O TV. Men det finder du udad. Her er så alternativ mulighed.
En Rotel surround processor vil kunne klare opgaven, endda med de nye DTS-HD Master og Dolby TrueHD signaler. Et krav er at den valgte surround processorer har Pre-out analog line udgange til alle højttalerne, samt 12v trigger-out, til at tænde og slukke alle BeoLab-højttalerne samtidig med surround processoren.
Her et eksempel på hvad du kan bruge.
Ovenstående er en tilslutnings måde, der er den samme højttaler tilslutning som B&O benytter.
Valget er dit. God fornøjelse. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 Juli 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er AirPort Extreme 6th-gen fra 2013.

AirPort Extreme inkluderer seks antennekabler, der kører op i midten enheden og tillægger en plade på toppen, der fungerer som antennen. Den nye 802.11ac Wi-Fi lover hastigheder på op til 1,3 Gbps, hvilket er tre gange satsen for de tidligere 802.11n modeller. Det er virkelig forbedret signalstyrke.
En andet design forandring, er den opdaterede AirPort Extreme strømforsyning - En Delta Electronics 12V 5A enhed som er flyttet til indersiden af enheden.

Reparations mulighed af den nye AirPort Extreme blev rost. Enheden får en score på 8 ud af 10 fra iFixit. Det siges at være en af de mest reparations venlige Apple- enheder i nyere historie. Konkret er den nye 802.11ac-stand router holdt sammen af en minimal mængde lim og standard Torx-skruer. Det vil gøre det lettere for entusiaster og eksperter at komme ind i AirPort Extreme.

Bortset fra omkostninger, er der nogen anden grund til Apple ikke design en mindre, hurtigere, og mere støjsvag, samt mindre strømslugende SSD harddisk i stedet for en SATA. Eller findes der allerede en SSD harddisk for Airport Extreme (6th Generation) 2013- ?
MacBook Pro - Kloning fra harddisk til SSD - Hvad er mine muligheder ?
https://discussions.apple.com/thread/2736421?start=0&tst art=0
____________________________________________________________ _____________________
Western Digital WD TV Live -
Media boksen spiller næsten alle slags elektroniske medier. Med en pris på ca. 619 kr. er Western Digital TV Live en nem måde at udvide indhold fra internettet til din stue.
WD TV Live er en digital Wi-Fi streaming media player, med indbyggede trådløse-N, så du behøver ikke at bekymre dig om kompatibel dongle, eller placering af afspilleren nær adgang til et Ethernet-kabel.
WD TV Live Key Features:
*Dimensions: Height: 1.2 in (30 mm) *Depth: 3.9 in (100 mm) *Width: 4.9 in (125 mm) *Weight: 0.42 lb (0.19 kg) *Media Formats Supported: Video - AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9 *Picture - JPEG, GIF, TIFF, BMP, PNG *Audio - MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA/WMA Pro, AAC, FLAC, MKA, AIF/AIFF, OGG, Dolby Digital Plus, DTS *Playlists - PLS, M3U, WPL *Subtitle - SRT, ASS, SSA, SUB, SMI *MPEG2 up to 1920x1080p24, 1920x1080i30 or 1280x720p60 resolution. *MPEG4.2 up to 1280x720p30 resolution and no support for global motion compensation. *WMV9/VC-1 up to 1280x720p60 or 1920x1080p24 resolution. VC-1 up to 1920x1080i30, 1920x1080p24 or 1280x720p60 resolution. H.264 up to 720x480p30 or 720x576p25 resolution. H.264 and up to 1920x1080p24, 1920x1080i30, or 1280x720p60 resolution.
An audio receiver is required for multi-channel surround sound digital output. (En audio receiver/ Et BeoVision TV er nødvendig for multi-kanal surroundsound digital udgang.) Compressed RGB JPEG formats only and progressive JPEG up to 2048x2048. Single layer TIFF files only. Uncompressed BMP only.
http://www.shopping.dk/ds/649-2803656/Media-Center/Western-D igital-WD-TV-Live.html
http://www.legitreviews.com/article/1738/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 20 Juli 2013 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia skrev:
Hej,
Jeg er glad for mit V1 tv men der en funktion som jeg har været vant til på tidligere B&O TV som jeg ikke kan finde ud af her, men
Med tidl TV trykkede jeg fx "AV dernæst V.MEM" hvilket i seneste opsætning sikrede at jeg aktiverede tv'ets højttalere så (i mit
tilfælde) den tilsluttede Apple TV fik lov at spille musik gennem TV'et (og dettes tilsluttede højttalere) uden at tænde skærmen.
Hilsen BeoMedia |
|
|
Hej beomedia,
Tja, det har fra starten af været et problem ved V1'eren.
Jeg mener dog, at dette burde være løst nu, efter at V1 kan indgå i en NL-opstilling hhv kan bruges sammen med en NL/ML Converter.
Dér er mulighed for yderligere optionsprogrammering - netop dette er forudsætningen for at tv'et kan reagere på AV-kommandoen.
Måske er dette kun muligt, hvis V1'eren indgår i et NL/ML netværk?
Jeg kan ikke lige huske, om der i V1'eren er et menupunkt ang aktivering af NL/ML-konverteren?
Det fremgår ikke af den userguide version, der ligger på hjemmesiden p.t. - måske kan du kigge efter på tv'et og event prøve at aktivere den.
Herefter kunne (???) det være muligt at sætte den i Option 2 - det er da forsøget værd!
Alternativet med 'P-Mute', virker det da ikke?
Hvis du får klarhed via en forhandler, må du meget gerne melde tilbage - jeg vil da også selv spørge ved lejlighed.
Hvis jeg da ikke når at få min egen inden da
N.B. Kigger man i 'Lexicon'et' over ekstra "knapper" i 'List' til 'Beo4 m. navi-knap' finder man masser af muligheder
med netop denne funktion - f.eks "A-APPLE - For selecting AV and then APPLETV"
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
....Media boksen spiller næsten alle slags elektroniske medier.
Med en pris på ca. 619 kr. er Western Digital TV Live en nem måde at udvide indhold fra internettet til din stue.
*Media Formats Supported:
*Video - AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC,
MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV
(MPEG4, h.264), M2TS, WMV9 *Picture - JPEG, GIF, TIFF, BMP, PNG
*Audio - MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA/WMA Pro, AAC, FLAC,
MKA, AIF/AIFF, OGG, Dolby Digital Plus, DTS.....
|
|
|
WDTV Live-boksen er som regel den, som bliver nævnt, når man absolut vil finde et alternativ til en AppleTV-boks.
Jeg havde selv én for nogle år siden (før jeg opdagede ATV-boksen), og solgte den ret hurtigt igen.
Det var før iPad'en kom til, så eneste mulighed var at sidde og fedte rundt i et kedeligt menusystem, når man
ville finde noget at afspille.
Jeg blev hurtigt træt af at skulle tænde for tv'et, hver gang jeg skulle høre musik - en ikke holdbar løsning.
Og ja, jeg havde da dengang stadigvæk en del videofiler fra diverse 'kilder' og derfor i 'diverse' filformater - det var den fin nok til.
Kigger man på specs, ser man bl.a at den ikke understøtter HD lydformaterne. Da jeg forlængst er gået over
til Bluray-kvalitet og delvist til streaming (Netflix), og jeg ikke hører til dem, der absolut vil investere i dusinvis af terrabyte
drev til min NAS for at lagre Bluray-iso'er, er den ikke rigtigt til nogen gavn. Jeg foretrækker en god Blurayafspiller og skiver.
Problemet med afspilning af musik har jo ikke ændret sig - dér har en tablet som iPad'en i forbindelse med en Playmaker
et kæmpe forspring. (Et Android-device kan efterhånden også bruges).
Man kan nu om dage styre WDTV Live-boksen med diverse app's, men prøv at se, hvad de kan. Ofte er det ikke meget mere end
en 'normal' fjernbetjening...nu på en smartphone/tablet.
Det eneste, der nogenlunde duer til den, er ZappoTV HD app'en - dér kan man smide indholdet direkte over på boksen.
At den app også findes til Android er selvfølgelig en fordel, hvis man nu ikke vil have en iPad.
Jeg har selv haft den app i længere tid - den kan også AirPlay - men er ikke blevet overbevist.
Det er nu en gang nemmere at trykke på AirPlay-knappen, når man har fundet noget på Youtube, noget genudsendelse fra
f.eks DR's hjemmeside, en netradiostation, noget musik (fra Spotify-app'en eller fra NAS'en) eller bare et par fotos (egne eller fra Picasa og co.).
Boksen kan sikkert bruges, hvis man er non-Apple bruger og har 'diverse' film i 'diverse' obskure filmformater på sin NAS/PC.
Jeg mener, at tiden er løbet fra den - efter at AppleTV, iPad'en og AirPlay er opfundet.
Nå ja, så der var jo noget med Miracast.
Når det engang kommer til at virke, er det vel helt slut med WDTV Live-boksen.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2013 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miracast - tja, det er så droppet.
Nu er det åbenbart Chromecast, der er det nye sort.
Se f.eks her
Jamen, held og lykke med det
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Juli 2013 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolby® TrueHD eller DTS-HD Master Audio Set Up

Hvis du bruger Dolby ® TrueHD eller DTS-HD Master Audio , via din bag surround højttaler, bør de vinkles så de producerer en 60 ° vinkel til din lytteposition.
Derudover bør du gå til "THX Set Up" Menu i din THX Certified AV-receiver / Pre-amp og indstil ASA surroundbaghøjttaler indstillingen til "Ud (større end 48)". Læst her.
millemis skrev:
Læsere med interesse i, hvordan man udvikler højtalere og tænker om lyd i Struer nu om dage, kan med fordel læse dette indlæg. - http://t.co/e9utk9095l
|
|
|
Havde også været interessant hvis Geoff Martin havde beskrevet hvordan ASA indstilles på et BeoVision TV.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2013 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
"ASA indstilles..."
Er det ikke noget man havde på gamle fotoapparater?
Nå, nu er der jo ikke nogen THX certificeret processor i Bang & Olufsen's nyere tv, vel!
På den nye platform (BV11/V1/BSys4) bruges deres egen TrueImage processor.
Forudsætningen er jo også, at man har et BV/BSys, det understøtter mere end 5.1 kanal. (BV11 op til 12 kanaler).
Kan man ikke blive klog på det i 'Technical Sound Guide' (se sidste side) eller i vejledningen, kan en habil forhandler nok hjælpe.
Eller måske en af gutterne, der har puslet med dette derhjemme 📺🔊
Mon ikke bare man fortæller systemet, hvilken slags BeoLab, der bruges hvor - det behøver vel ikke at være så svært.
MM
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Juli 2013 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Nå, nu er der jo ikke nogen THX certificeret processor i Bang & Olufsen's nyere tv, vel!
Og hvorfor er der så ikke det ?
TrueImage processor. Er det ikke kun for at skabe fake surround snurre rundt B&O lyd i biler ?
I manual for BeoVision 1140 - BeoVision 1146 - BeoVision 1155, på side 26. står der -

Og hvorfor benytter B&O Dolby Digital plus dekoder i BV 11, når Dolby TrueHD er bedre ?
Hilsen provokatøren __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Provo-Peter,
jeg kan desværre ikke svare på alle dine spørgsmål?
Brugen af TrueImage er nok ikke et spørgsmål, om at lave "fake surround sound".
Det er nok snarere et spørgsmål, om at kunne skabe lyd til netop den situation, som billed/lyd-anlægget bruges i - alt efter kilden.
Al surround-lyd er dog 'fake' - om det så er skabt med den ene eller anden processor.
Vil du høre naturlig lyd, skal du en tur ud i naturen eller gå til akustiske koncerter - eller bare snakke med konen.
Derfor vil der altid være brug for en eller anden form for 'elektronisk' behandling af lyd i en hjemmesituation.
Spørgsmålet er, hvad der virker!
TrueImage , som B&O har udviklet og nu bruger, har heldigvis mange indstillingsmuligheder - ud over standartindstillingerne -
som kan bruges af 'den kritiske/utilfredse lytter'.
Læs mere her
Med hensyn til tilstædeværelsen og brugen af diverse dekodere, er det vel også et spørgsmål om de penge, der skal betales i licens for det.
Dolby Digital/DTS-dekodere kommer man nok ikke udenom i dag - de bruges til flere af de signaler, som SKAL behandles internt,
da f.eks flere tv-programmer, Netflix osv bruger dem.
HD-lydformaterne findes stort set kun på Bluray-diske.
Bluray-spiller tilsluttes som bekendt eksternt via HDMI, og det er intet problem at lade dem afkode til PCM-lyd.
Napper man f.eks en OPPO, er sagen klar - og man behøver ikke at betale licens to gange.
Forøvrigt tror jeg ikke det vil være noget problem, hvis der i fremtiden skulle være brug for flere/andre dekodere internt.
Det er den nye platform gearet til - der er masser af potientale til at håntere softwareopdateringer.
Men det kan være at andre hhv B&O-folkene kan give mere fyldestgørende svar.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Juli 2013 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis, skal vi kalde Oppo redningen for B&O folkets lyd nørder. 
Utroligt hvad min Oppo BDP-93EU, til ca. 5.000 Kr. kan dekode til high fidelity lyd:
Dolby ® TrueHD - Dolby TrueHD leverer tabsfri studieoptagelsen lydkvalitet designet
specielt til high definition underholdning. BDP-93EU understøtter bit-stream output
Dolby TrueHD via sin HDMI 1.4a udgang. Det kan også internt afkode Dolby TrueHD
i LPCM og output via HDMI eller 7.1-kanals analog lydudgang terminaler.
DTS-HD Master Audio - DTS-HD Master Audio leverer en auditiv oplevelse, der
matcher de livagtige billeder af high-definition video med op til 7,1 kanaler, er bit-for-bit
identisk med studiet master.
BDP-93EU understøtter bit-stream output DTS-HD Master Audio. Der kan også internt
afkode DTS-HD Master Audio og output via HDMI eller 7.1-kanals analog lydudgang
terminaler. (DTS-HD High Resolution Audio og DTS Digital Surround er også understøttet)
via 7.1-kanals analog udgang - Individuel analog 7.1-kanals surround udgange er ideelle til
at forbinde til et 7,1-kanals eller 5.1-kanals surround sound system.
BDP-93EU leverer en utrolig lyd scene og en medrivende surround-oplevelse.
For brugere med stereohøjttalere, kan 7.1-kanals analog udgang kan konfigureres til et
stereo down-mix-mode.
Digital Optisk og koaksial udgang - Til enkel og nem tilslutning til mere traditionelle A/V-
receivere, BDP-103EU funktioner både optisk og koaksial udgange til digital lyd. Stift chassis - Bygget omkring en stål chassis, aluminium frontplade, og center-monteret
discholderen er BDP-93EU designet til at imponere, samt for at give en stabil base for
den højeste kvalitet reproduktion af dine foretrukne medier.
Ultimate Convenience: Dual HDMI udgang - Two HDMI v1.4a.
Idag er Oppo BDP- 93EU, opdateret til Oppo BDP-103EU. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2013 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja OPPO'en er om ikke redningen, men så værktøjet, som enhver B&O bruger, der tager lyd alvorligt, bør have.
Ok - der er også et par andre i samme kategori, der kan bruges!
Dette er velkendt i Struer, hvor de da også både anbefaler og bruger den.
Strengt taget kunne man barbere meget væk fra OPPO'en, hvis den 'blot' skal bruges i forbindelse med et moderne BV.
F.eks er der ikke brug for bitstream-understøttelsen - det er bedre at lade OPPO'ens dekoder gøre arbejdet.
Dens analoge (7.-kanals) udgang er unødvendig i den forbindelse.
Her rækker en HDMI-udgang - og to er der bestemt ikke brug for.
Den optiske og koaxiale digitale udgang kunne også undværes.
Den ekstra HDMI-indgang behøves heller ikke - moderne BV'er har sikkert nok af dem.
Nå ja, medieplayeren udelader vi så også lige - hvorfor have to af dem!
I grunden kunne man forestille sig, at Bang & Olufsen i samarbejde med OPPO lavede en Bluray-spille med OPPO'ens
kvaliteter og med kun de nødvendige egenskaber/stik - låst fast til afkodning til PCM.
Et stik til et Puc-kabel har den jo i forvejen.
Put den i en 'pæn lille kasse' med en disk-skuffe som på de gamle 6500/7000 cd-spillere - så er jeg helt bestemt den første kunde.
Hilsen OPPO-misten
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2013 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
beomedia skrev:
Hej,
Hilsen BeoMedia |
|
|
Hej beomedia,
Tja, det har fra starten af været et problem ved V1'eren.
Jeg mener dog, at dette burde være løst nu, efter at V1 kan indgå i en NL-opstilling hhv kan bruges sammen med en NL/ML
Converter.
Dér er mulighed for yderligere optionsprogrammering - netop dette er forudsætningen for at tv'et kan reagere på AV-kommandoen.
Måske er dette kun muligt, hvis V1'eren indgår i et NL/ML netværk?
Jeg kan ikke lige huske, om der i V1'eren er et menupunkt ang aktivering af NL/ML-konverteren?
Det fremgår ikke af den userguide version, der ligger på hjemmesiden p.t. - måske kan du kigge efter på tv'et og event prøve at
aktivere den.
Herefter kunne (???) det være muligt at sætte den i Option 2 - det er da forsøget værd!
Alternativet med 'P-Mute', virker det da ikke?
Hvis du får klarhed via en forhandler, må du meget gerne melde tilbage - jeg vil da også selv spørge ved lejlighed.
Hvis jeg da ikke når at få min egen inden da
N.B. Kigger man i 'Lexicon'et' over ekstra "knapper" i 'List' til 'Beo4 m. navi-knap' finder man masser af muligheder
med netop denne funktion - f.eks "A-APPLE - For selecting AV and then APPLETV"
Hilsen Millemissen |
|
|
Hej Millemissen,
Jeg har nu set gennem menuerne og kan se at tv'et faktisk er i "option 2". Dette ses i SETIP->PRODUCT INTEGRATION->B&O
CONNECT.
Men, alligevel fungerer det ikke. Jeg har ikke NL/ML konverter installeret da jeg mener den er ret dyr, ca kr. 5.000,-?
P.Mute virker fint efter hensigten men ikke AV-KILDE (har prøvet A-APPLE men virker heller ikke).
Bare der var en måde da jeg savner denne funktion. Jeg kan jo styre min MacMini (tilsluttet TV) med min iPhone men jeg vil jo
gerne bruge mine højttalere men helst uden at skulle behøve tænde for hele tv'et og så dernæst slukke for skærmen med P.MUTE.
Hilsen BeoMedia
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2013 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BeoMedia,
det må der så arbejdes videre på - lav event. selv en tråd på BeoWorld.
Jeg ved ikke om det er muligt, HVIS der er en NL/ML-converter med i spillet??
Ydermere ville det være interessant at vide, hvordan en BV11/et BSys4 opfører sig i samme situation.
Hilsen Millemissen
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beomedia,
se her
Hvis det kan lykes at løse 'gysse's problem', så må vi jo også kunne få dem til at opdatere V1'eren,
så den kan forstå en AV-kommando.
Du og andre V1-ejere må have fat i forhandlerne/skrive til B&O osv.
For det er da en lige så stor 'fadæse' , hvis den ikke kan det.
Hilsen Millemissen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|