Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
V1 og 'AV' kommandoen.
Interesserede kan følge med her
Hilsen MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
WISA-kompatible for trådløse højttaler.

Den trådløse højttaler-og Audio (Wisa ™) foreningen og dens medlemmer er hurtigt ved at blive den nye trådløse standard for high-definition digital surround sound.
Teknologien er designet til at blive inkorporeret i transmissionsudstyr såsom HDTV, Blu-ray afspillere, spillekonsoller, set-top bokse, AVRs, og selvfølgelig, højttalere.
Medlemmer af Wisa Association omfatter Sharp, Klipsch, Martin Logan, Polk Audio, Pioneer, Paradigm, Definitive Technology, Meiloon, Nyne, Gibson, Dali, Onkyo, Gibson, Summit Semiconductor, Silicon .
WISA ™ nøgleegenskaber
Nogle af de vigtigste egenskaber for Wisa teknologi omfatter:
24-bit ukomprimeret lyd til ægte audiofil lyd - HD kvalitet, mærkbart 50% bedre end cd-lyd Sample rate, der matcher indholdet: 32, 44,1, 48 og 96k samples/sekund. Hurtig fejlsøgning og genopretning for uafbrudt lytteglæde 5 ms fast latency - perfekt synkronisering og øjeblikkelig game reaktion Under 160ns højttaler-til-højttaler forsinkelse - surround oplevelse i teater kvalitet Forstærkere og højttalere matchet og afbalanceret som en enhed - samme lydkvalitet i alle retninger.
http://www.wisaassociation.org/
http://www.audioholics.com/news/editorials/wisa-certificatio ns-wireless-speakers
http://wisaassociation.tumblr.com/page/2
http://summitwireless.com/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
B&O behøver jo bare at bygge en sender ind i deres kommende BV (det indeholder jo allerede audioprocessor m.v.),
og så lave BeoLab's med indbyggede modtagere.
Men mon det sker?
MM
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis
BeoLab 8k er vist nok en afløser for BeoLab 8002. Altså et aflangt design. Foden er inspireret af en højhælet sko, og frontstoffet er afløst af et vifte formet lamel panel i træ, og ja måske en trådløs modtager enhed bliver indbygget, men som altid først i Mk II versionen.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
"en højhælet sko" - how nice 👠
MM
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
V1 og 'AV' kommandoen.
Interesserede kan følge med her
Hilsen MM
|
|
|
Et tip fra den tråd:
Brug den digitale udgang på ATV-boksen (en omformer fra optisk til koaxial er nødvendig).
Vælg en AV-kilde i menuen (source list setup) og vælg SPDiF under avanceret.
Hvis der så ikke er noget (andet) tilsluttet på dette AV-stik, vil skærmen være slukket, når kilden vælges.
"Another workaround is to connect the optical of the ATV to the spdif of the tv. (convertor required)
Setup the AV-source in the Source List Setup to a free source and open the Spdif in the advanced settings.
Because there is no signal on the AV-connector of the V1, the screen will stay muted."
Hilsen Millemissen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|

Accesspoint (AP) - Kategori 5-6-7/ kabeltyper - DHCP - DLNA - DNS - Extender (wi-fi) - Firewall - FTP - Gbit / Gbit/s / gigabit - Hub - IEEE 802 - IP adresse - IPTV - ISP. - LAN - MAC adresse - Mbit / Mbit/s / megabit - Modem. - NAS - OSI modellen - Patchkabel - Port. - Portforward. - Powerline (Homeplug) - QOS - RIP - RJ45 - Router - Server - SOHO - SSH - SSID - Statisk IP (Fast IP) - Stream - Subnet - Switch - Telnet - VLAN - VOIP - WAN - WEB interface - WEP - Wi-Fi - WLAN - WPA - UTP/ FTP/ STP - DMZ.
Opslagsliste med forklaring - hvad betyder det - Tryk her.
http://www.engadget.com/2013/06/05/intel-thunderbolt-2-2013- launch/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 03 August 2013 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2013 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbindelse med en mindre om-rokering af værelserne her i vores hus har min BV8-40 nu indtaget
min gode gamle Avant's plads.
Denne er så - midlertidigt - vandret ind i det 'nye' arbejdsværelse.
Midlertidigt, fordi det er meningen, at der skal en V1-32 op at hænge på væggen dér.
Avant'en er simpelthen for stor til det rum, og  er 'til salg' nu.
Så jeg tænkte, at det måske var tid til at eksperimentere lidt.
En ekstra AppleTV-boks skulle jeg jo før eller siden have til V1'eren - så den er blevet købt.
Nu ved alle jo, at man ikke bare kan sætte en ATV til en gammel Avant, så der måtte trikses.
Jeg ville simpelthen se, hvordan det kunne komme til at se ud.
Jeg har købt en 'HDMI to scart converter' - en lille boks, som tager imod HDMI i den ene ende
og sender et scartsignal ud i den anden.
Og ja, resultatet er da til at holde ud at se på - men man skal ikke forvente for meget.
Mærkeligt nok er man nødt til at ændre billedformat manuelt hver gang, man tænder - og lidt
problemer med overscan er der også.
Og man er selvfølgelig også nødt til at bruge den lille Apple fjernbetjening til styringen.
Alt i alt en brugbar løsning, hvis man ikke har andre muligheder.
Og til at høre musik/sende musik via AirPlay er det jo lige meget med billedet - det kan bare "mutes"
hhv man kan bruge 'AV'-kommandoen på Beo4, før man tænder for indgangen, som boksen er tilsluttet.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
cadmann Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 13 August 2013 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde AV 9000 med master modul og 4 penta
Hvis man ville tabe penge så skulle man købe det set over 100.000 kr på 10 år YES Det var godt til at høre radio avisen på det Så det gør jeg aldrig mere mere mere mere  VEnlig
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2013 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne da bare have beholdt de 4 Pentaer - så var noget af investeringen da hjemme stadigvæk.
N.B. kunne det AV9000 ikke spille CD'er?
Man kunne også sætte et andet (B&O) anlæg til AV9000 via et Audio-kit, så man kunne høre vinyl'er og også det,
som man kunne sætte til A-AUX indgangen.
Nå ja, det var virkelig toppen af poppen dengang - men skærmen er ikke meget bevendt i dag.
Hilsen Millemissen
|
Til top |
|
|
swoon2223 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 13 August 2013 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan og Millemis
Vi har tidligere skrevet sammen ifbm. opsætning af mine beolab 4000 højtalere med AppleTV/airport express. Fik uden problemer lyden til spille via
airport express'en som er tilsluttet en Argon MiniDAC D/A konverter og derefter videre til beolab 4000 højtalerne.
I midlertid er jeg stødt på et andet problem. Når jeg afspiller musik fra mit iTunes bibliotek via f.eks. min iPad så oplever jeg periodiske drop i
volumen. Beolab højtalerne lyser stadig grønt og er aktive og det sker selv om jeg regulerer volumen til lav/høj. I første omgang troede jeg, at det var
mit trådløse netværk, som gav mig grå hår. Siden har jeg dog forsøgt at tilslutte en lille x-mini capsule højtaler direkte til airport express'en. Ved
denne opsætning er der ingen lyd problemer.
Har i nogen bud på hvad der kunne være problemet? Er det mon Argon MiniDAC D/A konverteren som den er gal med eller beolab 4000 højtalerne?
De bedste hilsner Swoon2223
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2013 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Swoon2223,
du regulerer vel lydstyrken med din iPad!
Det tager tid før forstærkeren i BL4000 slår fra - den venter pænt om der skulle komme lyd
eller det bare var en pause.
At regulere lyden fra et iDevice er ikke optimalt - måsker bemærker du det bare ikke på den x-bette højtaler.
Egentlig bør du have en volumenreguleret forforstærker i mellem, men det har du nok ikke tænkt på endnu.
Er det meget, et stort problem - eller blot ind i mellem at det sker?
Hilsen Millemissen
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2013 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
se nedenfor i stedet
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2013 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan sætter man en non-B&O skærm til et BeoSystem 4:
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 14 August 2013 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis,
Hvor kan man se flere detaljer på BeoSystem 4? Jeg kan ikke se den på B&O's hjemmeside endnu.
Hvad koster BeoSystem 4 alene? Har den ikke længere udgang til såvel plasma som projektor?
Hilsen BeoMedia
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2013 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beomedia,
se her
og her
BSys4 koster - så vidt jeg husker - omkring de 25k +-
Dual monitor udgang bliver realiseret på en anden måde - og først senere på året.
Hilsen Millemissen
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2013 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Millemisse,
Det ser spændende ud. Man må antage at det er samme video platform som man finder i V1 og BV11, betyder det da også at man kan forvente en løsning der tillader disse at videresende et signal til en ekstern projektor? Ville være en lækker løsning med et 40" som kan styre en projektor når man vil have 100"+ billede.
Hilsen BeoMedia
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2013 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beomedia,
nu findes der jo ikke nogen seperat HDMI-udgang på et BV11/V1, så chancerne er nok små.
Med mindre de laver en MK2 udgave (og hvis, så da ikke af V1'eren), der tilføjer en sådan.
Der skal bruges en ekstern switch til 'dual monitor'-løsningen i fremtiden.
Hilsen Millemissen
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2013 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis,
Det giver fin mening at det ikke tilbydes til V1 (men maske BV11 gen 2). Sporgsmalet er hvorvidt man er nodt til at vente pa en ny udgave af
BeoSystem 4 for man kan vare helt sikker pa at dual monitor losningen er mulig? (lidt ligesom BeoCenter 2 alligevel ikke kunne opgraderes til at have
DAB som forst var lovet).
En anden ting, kan man tilslutte hvilken som helst monitor og projektor til en BeoSystem 4? Hvad hvis man valger fx valger et Panasonic LED TV som
jo allerede har indbygget tv tuner, hdmi indgange etc? Man vil jo helst bypasse Panasonic TV'ets egen billedbehandling og benytte sig af BeoSystem
4's system.
Hilsen BeoMedia
|
Til top |
|
|