Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 22 December 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se forrige side - Peters indlæg:
Jeg har en lille XP-maskine stående i kælderen.
Den er kun lidt brugt - det var et fejlkøb en gang.
Såååå....
...hvis du skulle være interesseret.
Eller - du kunne jo bare lægge et WinXP på den, du har i kælderen
Hvis du så rykker din stol frem i stuen, så den står i 'sweetspottet' mellem dine Penta'er og også
mht baghøjtalerne, er der helt sikkert plads til en lille 'minimalistisk' pc-plads til fruen dér, hvor den ellers står.
Bare sig til, hvis du vil have flere gode ideer
P.S. Hvad sker de efter april 2014???
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 22 December 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2013 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - det!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
mnkmnk Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2013 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 26 December 2013 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne ikke have lavet mit setup her hjemme uden denne tråd så mange tak til Peter for det første, også en ide i andre måske kan bruge som trigger til beolab min trigger består af føgende en us til dk adapter, denne her dims http://www.ebay.com/itm/IR-Wireless-Remote-AC-Power-Switch-O utlet-Socket-Plug-1-/261288727842?pt=UK_TravelTickets_Access ories_RL&hash=item3cd6059522 også en gammel Nokia oplader også en ir extender så det hele er gemt væk så kan man tænde og slukke sine beolab med hvilken som helst fjernbetning og det kosted mig ca 300 kr også en gammel oplader fra rodekassen...
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mace Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 27 December 2013 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt Denon X3000 til B&O-surround med Beolab 3 som front.
Tilslutning af beolab 3 fra pre-out på forstærkeren - nogen der ved om det er muligt at benytte TO phono->Powerlink (LR & LR) og
kun benytte left stikket + powerlink til venstre lab3 og højre-stikket + powerlink til højre lab3.
Istedet for at benytte Phono->powerlink + power-link Y-adapter + power-link
Altså to af disse: http://www.av-connection.dk/?PGr=6691&ML=1040
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mace
Vi må lige have tingene på det rene, og så kan du rette dit spørgsmål ind efter det.
Når du benytter Denon X3000's Pre-out udgange uden triggersignal, taler vi om LINE tilslutning. Den lille omskifter kontakt på hver højttaler skal så stå i LINE IN. Kanal valget sker ved forstærkeren.
Når du/vi taler om PowerLink tilslutning, skal højttalerrelæerne trigges med max 5 volt strøm, og den lille omskifter kontakt på hver højttaler skal stå i Right eller Left.
Da du ikke på BeoLab 3 kan videresende hverken et LINE eller et PowerLink signal fra den ene BL3 videre til den anden BL3, skal du bruge et kabel ud til hver BL3.
Bemærk det kabel du linker til, har denne lydretning -5 polet DIN til 2 x RCA stik.
På denne tråd finder du både råd og tegninger.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&T PN=1 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
mace Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se min formulering er lidt vag, men det er svært at forklare hvad jeg mener.
Jeg har læst dine gode forklaringer, og jeg kender til tilslutningsmulighederne (LINE vs "ægte powerlink" med trigger). Min
beolab2 skal tilsluttes med powerlink (trigger)
Jeg taler om en LINE-tilslutning, hvor hver højttaler får hver deres linje-tilslutning. Altså flg:
- Venstre kanal: Pre-out L -> phono/powerlink -> powerlink som tilsluttes venstre lab3
- Højre kanal: Pre-out R -> phono/powerlink -> powerlink som højre tilsluttes lab3
Så hvert enkelt af de to phono/powerlink-kabler har et "ubenyttet" hhv. venstre og højre phono-stik..
Lidt som at benytte dette kabel, men uden powerlink-tilslutning/trigger og så tilslutte som LINE:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5665&ML=2126
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vælger at gå ud fra div. pin nr. til ennu et DIN stik for højre og venstre adapter kabel, kan du godt gøre det.

DIY LINE tilslutning - DIN til RCA adapter, fx til BeoLab 3 / 8002. / 6002
Bemærk: Til brug for BeoLab højttaler med indbygget ICEpower forstærker, laves en lus mellem pin 2 & 7 for at sikrer en god stelforbindelse = ingen støj. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
mace Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, tak skal du ha' !
EDIT: Jeg kan se du har stel på pin 7 (?) på din tegning og den er på pin 2 på de kabler jeg kan finde.. Er det ok eller?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mace Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så det godt, men det er lige teknisk nok til at jeg forstår det.. Betyder det at det er godt eller skidt at der er stel på pin2? :)
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ mace
Pin 2 er signal stel. - Pin 7 er data stel. Data stel startede B&O med at benytte som stel for ICEpower forstærker allerede da BeoLab 1 blev lanceret.
Som tidligere beskrevet laves en lus mellem pin 2 og pin 7 som på min tegning, for at sikrer at ICEpower forstærkeren i dine BeoLab 3 højttaler får stel nok. Manglene stel (ringe kabel volumen kapacitet) er en hyppig årsag til støjproblemer.
Det er også vigtigt for at undgå indtrængende elektrisk støj, at stel fra Pin 2 løber som en strømpe uden om henholdsvis højre og venstre leder.
Altså er det en god sikring at du indlodder denne lus, så din diy adapter kommer så tæt på at ligne PowerLink Mk III kablet, som det kan lade sig gøre, her er pin 7 også minus for trigger signalet, og pin 4 er plus.
AV-Connection skrev:
På vores nye adapter-kabler er Pin 2 og 7 naturligvis lagt sammen, i alle udgaver (for at undgå støj).
Mvh. Thomas Laukamp |
|
|
------------------------------------------------------------

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
mace Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2013 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror desværre jeg er nødt til at holde mig fra selv at begynde at lodde ...
Jeg regner med at købe fra AV-cables (de eneste med trigger), mon ikke de også kører med dobbelt stel? Alternativt kan jeg jo
prøve at høre dem..
I al fald, mange tak for hjælpen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du B&O pick-up problemer, så se her.
Her ennu en muligheder hvis du har B&O pickup problemer. Axel Schurholz i Tyskland reparerer B&O originale pickup'er, monterer nyt ophæng, nålerør og nål osv. Der er også muligheden for at få monteret en bedre nåle type end den originale. Resultatet er godt og prisen er aldeles rimelig, sammenlignet med alternativet.
Med mindre din pickup er elektrisk defekt, ville jeg sende den ned til Axel. Hvis man ingen pickup har, ville jeg købe en brugt (måske slidt) original, der stadig er elektrisk i orden (det er de fleste) og så sende den til Axel. Kilde: Dillen

Link til Axel Schurholz Tyskland B&O pick-up:
http://www.schallplattennadeln.de/index.html?kunden_forum.ht m
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Axel kan absolut anbefales!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådløs lydoverføring i høj kvalitet ser ud til at blive en trende i 2014.

CES-messen 2013. Sharp Electronics tog for eksempel også en Innovations-pris for sin WiSA Universal Player SD-WH1000U. En mediespiller med indbygget sender til trådløse WiSA-kompatible højttalere. WiSA-standarden understøtter overføring af høj topløst 24-bits surroundlyd til 8 højttalere.
 Sharp WiSA Universal Player SD-WH1000U
WiSA benytter sig af 5GHz-frekvensbåndet til overføring mellem enhederne. Et frekvensbånd, som oprindelig er forbeholdt andre typer af datatrafik, men gennem såkaldt Dynamic Frequency Selection anvender systemet kanaler, som ikke er i brug, ved at “lytte” efter andre brugere, og vælge den frekvens, som er ledig.
Alle højttalerne kommunikerer over samme kanal, og hvis en af højttalerne får et modtageproblem, skifter alle højttalerne til ny kanal automatisk. Summit Semiconductor har udviklet sin egen koder/ dekoder-teknik, som analyserer lydsignalet og laver fejlkorrektion, hvis der skulle mangle nogle bits i lydsignalet.
Bang & Olufsen kalder sin udgave af systemet Wireless Powerlink, hvor op til 8 lydkanaler med 24-bits lydkvalitet kan overføres tabsfrit mellem en sender/koder og en højttalermodtager. Rækkevidden er 12 meter i samme rom, men systemet er testet op til 20 meter. Maks forsinkelse mellem kanalene er 1 mikrosekund mellem hver højttaler. Det vil i praksis sige, at man kan lytte til stereo eller multikanal uden at lydbildet forskydes eller forplumres af forsinkelse.
Den trådløse sender til højttalerne sidder som udgangspunkt i et Bang & Olufsen tv, men der kommer også en ekstern sender. Beolab Transmitter 1 er beregnet til at koble de trådløse højttalere til et almindeligt tv, stereo- eller surroundanlæg. Prisen på senderen bliver ca. 3.000 kroner. Der komme en trådløse modtagere, så man kan anvende eksisterende aktive B&O højttalere.
http://wisaassociation.tumblr.com/ - http://wisaassociation.org/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLab Transmitter 1 ER allerede lanceret!
Bemærk venligst, at B&O ofte omtales, når man læser om Sharp'en.
Der er ikke oplyst nogen pris på denne endnu.
Personligt synes jeg, at det ville være mere interessant, hvis der kom en WiSA-kompatibel OPPO
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 Januar 2014 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|

Med din iPad monteret på væggen, og tilsluttet strøm evt. netværk med kabel og PowerLink kabel/adapter, er det muligt at styrer lys i din bolig og lyd fra tilsluttet aktive BeoLab højttaler.
Se monterings YouTube her.

Her en tegning hvor du ser hvordan en iPad tilsluttes med PowerLink adapter til de aktive BeoLab højttaler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|