| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mik112, tusind tak for roserne.
Mik112 skrev:
2 umonterede ICE500 moduler. |
|
|
Hvorfor har du ikke fundet anvendelse for dem ?. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hej Mik112, tusind tak for roserne.
Mik112 skrev:
2 umonterede ICE500 moduler. |
|
|
Hvorfor har du ikke fundet anvendelse for dem ?.
|
|
|
Jeg er skam igang, men mangler stadig kabinet(ter)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mik112.
Dette var da ellers et både flot og godt råd der kom fra T2Madsen, bliver det for besværligt ?.
_________________________________________________________ Her kan man se forstærkerne forfra og bagfra!

"moduler" er ZapPulse 2.2SE og alt kører ball. drift! ... Kabinetterne har jeg selv lavet - dvs. selve profilen har jeg jo bearbejdet, - men resten er hjemmelavet! (det tog lidt tid, skulle jeg hilse og sige) ________________________________
Og så det der er meget interesant, nemlig hvor kabinetterne kommer fra ?

Det er en "Martin Exterior 600"
http://www.martin.com/product/product.asp?product=exterior60 0
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Jeg har netop fået SACD afspilleren hjem, men der skrives udtrykkeligt at der IKKE er SACD lyd via den koaksial digitale audio udgang og ej heller på den optiske digitale audio udgang.
SACD lyden ligger altså alene på de analog 5.1 udgange.. -
SACS afspillere har naturligvis digitale lydudgange, men der IKKE er SACD lyd på de digitale udgange,-optisk og coaxial ( dette på grund af kopibeskyttelse,- og dette gælder ALLE afspillere!)
Da B&Os surroundmoduler "kun" har digitale indgange (s/pdif) så må de "rene" B&O ejerne tilsyneladende vente med den ægte SACD lyd. Andre med en normal surroundforstærker skal blot benytte de 6 seperate (5.1) analog udgange (phono) hvor SACD signalet ligger.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
der IKKE er SACD lyd via den koaksial digitale audio udgang og ej heller på den optiske digitale audio udgang.
|
|
|
Det er da surt ikke at kunne få digital lyd, nu du ellers har muligheden.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Automatisk scart skifter, det giver 3 eller flere muligheder for tilslutning af billede og analog lyd.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1&TPN=7
Automatisk scart skifter hvor en eller flere scart phono IN/OUT adapter er tilsluttet, vil nok ikke virke. Jeg har tidligere prøvet med en anden automatisk scart omskifter model, hvor jeg troede at det var muligt at få skiftet lydindgangene automatisk, alt efter om det var CD eller båndoptageren der blev tændt, men der var ikke hul igennem. Jeg tror det skyldes, at kun med normalt scartstik og tilførte billede signaler, sendes den skiftespænding der får det til at virke. Det kunne ellers være godt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej peter
Har lige et spørgsmål til beo4, jeg kan ikke finde A-V.A.AUX i List. jeg har et beocenter 2 hvor højtaler er sat til anlægget, Min computer er sat til A.Aux indgangen i anlægget, hvordan pokker får man lyden fra A.Aux indgangen over i tvèt.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Homie Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Peter Pan.
Jeg ledte efter info om ko-eksistensen mellem B&O og andre produkter - og så faldt jeg over dine indlæg... og jeg kan kun sige WOW! Jeg må slutte mig til listen over folk, der er SÅ imponerede over dels din viden og dels din iver og entusiasme - det er sjældent at støde på en person, der brænder så meget for området og ofrer så meget tid!! Dertil er der kun een ting at sige: RESPEKT !!! 
Og så til mit spørgsmål, som jeg HÅBER du vil hjælpe mig med - for jeg er sgu lidt på herrens mark her...
Jeg har købt et Pioneer 427XD plasma tv (ja - det blev ikke et B&O). TV'et tilbyder en række tilslutningsmuligheder som det også fremgår af manualen - se side 14, der beskriver for- og bagsiden af 427XD: http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.n sf/0/5B7025D807AB5405C12571ED002819A2/$File/ARE1428_PDP-507X D.pdf
(Det er vigtigt at det ikke er side 13, der studeres, da det er "storebror" - 507XD - der beskrives her - og der er stor forskel)
Jeg har altid været vild med B&O - ikke mindst deres højttalere. Derfor er mit håb, at jeg kan lave følgende udvidelse - HVIS DET ELLERS ER MULIGT:
Step 1: Beolab8000 tilsluttes direkte til TV (Kan dette lade sig gøre - hvorledes - og i så fald hvilke færdiglavede kabler skal jeg købe?)
Step 2: Sub'en Beolab 2 tilsluttes de 2 Beolab8000 (Kan dette lade sig gøre - hvorledes - og i så fald hvilke færdiglavede kabler skal jeg købe?)
Step 3: B&O Ouverture (den med båndoptageren) tilsluttes (Kan dette lade sig gøre - hvorledes - og i så fald hvilke færdiglavede kabler skal jeg købe?)
Jeg vil som udgangspunkt helst undgå en ekstra forstærker og har på nuværende tidspunkt ikke planer om at skulle have Surround sound, selvom man selvfølgelig aldrig skal sige aldrig!
Jeg HÅBER ikke at det for meget at spørge om - og hvis du skulle finde tid til at svare mig, håber jeg at du kan gøre det så pædagogisk, at selv om Hifi-novice kan bestille varer efter det.
Endnu engang tak for dit store arbejde
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Homie Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hej. sıdder lıge nu og soler mıg ı Tyrkıet. Vender tılbage med svar.
|
|
|
...og det er dig vel ondt  Hvis det kan glæde dig, så siger vejrudsigten herhjemme kun lidt sol hist og her - mellem 14 og 17 grader - men heldigvis ikke megen regn de kommende dage
Fortsat rigtig god ferie! 
/Homie
|
| Til top |
|
| |
B&O begynder Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Jeg overvejer at købe et brugt sæt Beovox Penta højttalere, som dem du har. Det er min plan at de skal stå ved side af mit philips 32pw8206/12r tv. Mit spørgsmål er om det vil blive et problem at pentaen ikke er magnetisk afskærmet og hvis ja, kan jeg så afhjælpe problemet.
På forhånd tak for din hjælp til en nybegynder.
Ps. fortsat god ferie
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej B&O begynder
Peter Pan holder en tiltrængt ferie i sydens sol, så jeg vil da gerne bidrage med lidt info.
Peter Pan vil jo meget gerne, at vi alle deltager aktivt i tråden, for at få mulighed for at dele viden og derigennem hjælpe hinanden til at få endnu mere glæde af vores (B&O) udstyr.
Jeg har en ide om, at B&O ejere er mere hjælpsomme end gennemsnittet, og det synes jeg denne tråd og andre B&O relaterede indlæg viser.
BeoVox Penta et godt højttalervalg, da den er udpræget musikalsk, men det har du jo nok fundet ud af ved at læse lidt lidt om den, og der er senere gode og nemme muligheder for at modificere den, for at gøre den helt up-to date.
Jeg har tænkt mig at lave en lille foto serie, der viser hvordan.
Penta højtalerene er lavet som en sanwich konstruktion, indvendig er kabinettet fremstillet af et syntestisk lyddødt kunststof og udvendigt belagt med rustfrit stålplader, for at fjerne evt. egenresonans fra kabinettet. Samtidigt er formen femkantet (deraf penta) som modvirker stående lydbølger inde i kabinettet.
Om det er pga af det rustfri stål, skal jeg ikke kunne afgøre, men det er et faktum at Penta højtaleren kan stå relativt tæt, dvs 30- 40 cm, ved dit billedrørsfjernsyn, uden at misfarve billedet.
Billedet viser, hvor tæt Penta højtalerne står hjemme hos os uden problemer.

|
| Til top |
|
| |
B&O begynder Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BeoFan
Tak for dit hurtige svar, det underbygger helt klart din teori om at B&O folk er mere hjælpsomme end gennemsnittet.
Jeg tror jeg tager chancen og køber et sæt - Det er jo ikke hver dag fruen tillader at man køber et sæt 150 cm høje højttalere til stuen.
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke, B&O begynder, for at have fået tilladelsen af din hustru. Uden den kommer man ikke langt 
Vi venter spændt for at høre mere fra dig og din ny erhvervelse... Spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om:
At begyndelsen er lidt svær, kan jeg også tale med om, for lige i øjeblikket roder jeg noget rundt med mine egne billeder og upload hertil
På trods af ferie har Peter Pan alligevel fundet tid, og sendt mig en mail, direkte fra tyrkiets gule sandstrande, for at guide mig igennem, så nu er det faktisk lykkes at oploade og sætte egne billede herind.
www.imageshach.us er et enestående enkelt og genialt program til at kunne oploade egne (B&O) billeder og tilpasse det, - husk at det ikke må overstige max 800 x ?, ellers bliver det alt for stort, hvorefter det kan kopieres herover i forrummet
Tusind Tak, Peter Pan. Det program skulle findes som standard på alle Pc´ere. Jeg er dig dybt taknemmelig.
Min lille foto serie om B&O Penta og andre projekter bliver herefter enkelt for mig at vise, forhåbentlig til glæde for de fleste...
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Penta - et par gode råd om stål overfladen.
Husk at fjerne ringe, ur og livrem inden du flytter på højttaleren, mange ridser, som er umulige at fjerne, stammer derfra!

Husk at være to personer om at transportere dem, mange buler kommer, fordi man tror at man kan klare dem alene.- det kan man ikke...

Værd ikke bekymret, hvis stålet ikke rigtigt skinner mere. Ved at bruge et særligt pudsemiddel til rustfrit stål, bliver de garanteret som fabriksnye igen.
Et sådan produkt kunne være STARCLEAN som bl.a. kan købes i BAUHOUSE byggemarkeder. Det kan varmt anbefales, da det næsten virker af sig selv, helt uden at bruge knofedt! og evt.cremerester fjernes blot med vand

|
| Til top |
|
| |