Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
theCooler Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocenter 9000.
Jeg havde fornøjelsen at være til et stort kickoff i mit firma i fredags. I bussen sad jeg tilfældigvis ved siden af en fyr, som havde en Beocenter 9000 "til overs".
Kunne dette være noget for mig? (selvom det er 15 år gammelt); og er der noget jeg skal være opmærksom på?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
theCooler
Hold dig fra Beocenter 9000 den har ikke PowerLink udgangsbøsninger, den kan kun tilsluttes passive højttalere.
Vælg 9500 eller den nyeste BeoCenter 9300, den største foreskel på de to sidste, er at der blev udviklet en ny CD til 9300.
|
Til top |
|
|
cavagner Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både et Beocenter 8000, 9000 og 9500, og 9000'eren måtte lige en tur på værksted da cd'en ikke virkede, og det er vist det gennemgående problem med de anlæg. Og det kan være svært (umuligt) at få et nyt cd-drev. Mit kunne heldigvis repareres.
Jeg ville nok gå efter et Beocenter 9500 eller 9300, da der er powerlink udgange i dem.
mvh
Claus Vagner
|
Til top |
|
|
theCooler Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige svar - så medmindre han "smider" den i hovedet på mig, så er jeg ikke interesseret.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
cavagner
Der behøver ikke være fejl på CD afspilleren i de af dig nævnte modeller.

Derfor købte jeg Cayin 257 CD, selv om jeg har en CD i mit BeoCenter 9300 anlæg. Det er et problem for forbruger med ældre CD-afspiller, som overholder CD standarden, at kunne afspille alle CD-skiver. Dette gælder også B&O´s mange ældre cd-afspillere.
Det er bedst at bruge 74 minutter (650 MB) cd'er frem for 80 minutter (700 MB). cd'er over 74 minutter overholder ikke cd-standarden og flere (især ældre) cd-afspiller har problemer med at afspille cd længere en 74 minutter.
I alle tilfælde opnår man det bedste resultat med 74 minutters cd'er frem for 80 min. cd'er, fordi der er længere afstand imellem de enkelte spor, og sporene går længere ind mod centrum og ud mod kanten. cd standarden er lavet efter 74 minutters maks., på en 12 cm skive, men man er gået mere og mere over til 80 minutter cd, især til PC'en.
Mange lidt ældre CD-løbeværk virker ikke med 80 minutters cd'er fordi sporene er uden for de beregne område og laseren ikke kan bevæge sig langt nok ind eller ud. Jeg ved at dette blandt andet har været et problem med B&O cd-afspillere, fordi flere købe cd'er der ikke overholder cd-standarden. Der findes efterhånden en del originale cd'er hvor de har lagt mere end 74 minutters musik på, og det er derfor reelt ikke en cd fordi de ikke overholder cd-standarden som er fastlagt af Philips og Sony som opfandt cd'en
Flere forbruger har klaget over at deres købte kopisikrede cd'er, ikke kunne afspilles i deres cd-afspiller og mente at der er noget galt med cd-afspilleren, men i virkeligheden er der intet galt med cd-afspilleren, det er bare nogle musik-producenter der ikke kan finde ud af at overholde standarden. (Byt dem).
Det har været et problem for b&o, som anvendte cd-løbeværk fra Philips, som overholdt cd-standarden men ikke kunne afspille alle cd'er. Selvom det er producenterne af cd-skiverne der har lavet en fejl, så er det ikke dem det går ud over, men forbrugeren og producenterne af cd-afspillere. Nogle forstår ikke at deres nye 400 krones køkken radio/cd afspiller kan afspille en cd, når et 10.000 kroners fra Bang & Olufsen ikke kan.
I dag kan stort set alle afspillere også klare CD'er der ikke overholder standarden, også B&O.
Jeg købte en cd skive er med Helmut Lotti, der hedder My tribute to the king. Kopisikring på denne Cd'en der var årsagen til jeg må opgive at afspille denne cd-skive.
Hvis du har samme oplevelse, så gå til din musik forhandler og klag, den cd-skive overholder ikke cd-standarden.
Prøv altid en ældre cd-skive, før du sender din b&o cd afspiller på værksted.
PC'en som omdrejningspunkt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny harddisk optager fra B&O |
|
|
5. februar 2007 - Lars Ladingkær |
|
|

B&O er på gaden med deres harddisk optager nr. to. Navnet er HDR 2.
Den har 250GB harddisk, som giver 126 timers optagelse i normal kvalitet og 59 timer i bedste kvalitet.,
B&O HDR 2 er enkel i betjeningen. Den styres via TV'ets Beo4 fjernbetjening, på en intuitiv måde. Der er lagt vægt på en støjsvag konstruktion, med en lydløs harddisk og god plads til blæseren så den er praktisk talt lydløs.
I forhold til den tidligere model HDR1, så har HDR 2 fået flere redigeringsfunktioner. Bl.a. en split title. Men det er først og fremmest en box til tidsforskydning af TV, og den indbyggede "husholdning" sørger selv for oprydningen af de ældste titler.
Pris 10.995,-
Kilde: B&O
Technical specifications
Designer David Lewis Dimensions/weigh 47 x 10.1 x 26.4 cm / 6 kg Cabinet finish Aluminium/Black Remote control Via BeoVision, Beo4 recommended Power supply 220 - 240 V, 50 Hz Power consumption Typical 21 W, standby <1.0 W Record and playback Simultaneous Capacity 250 GB, recording capacity 59 hours in high quality, 126 hours in standard quality. Peripheral Unit Controller Built-in
Connections:
TV Scart AV Link 21-pin socket AUX Scart AV Link 21-pin socket Y/C Input AUX Mini DIN, 4-p INPUT TV TV aerial 1 x 75 ohm* OUTPUT TV TV aerial 1 x 75 ohm DATA (IR-CRTL) 3.5 mm, Minijack

|
|
|
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er ny i forumet men har læst en del af de tidligere B&O relaterede indlæg. Jeg har et setup bestående af BeoSound 4, 4* BeoLab 8000 og BeoLab 2. Mit tv er et Samsung LCD og min DVD er Sony. Jeg styrer ikke-B&O produkterne med en Lintronic enhed og det virker upåklageligt.
Nu vil jeg gerne implementere surround sound og har læst en del om DeToma X501 men kan forstå der er nogle problemer. 1) Er det korrekt, at hvis man føder DeToma X501 med et coaxialt digitalt signal at den så spille med fuld lydstyrke og at man ikke kan skrue ned (enten via Beo4 eller medfølgende DeToma fjernbetjening)?
2) Hvis man spiller CD/Radio fra BeoSound, går signalet fra PowerLink jo via DeToma. Det er fint, men vil DeToma da så kun aktivere fronthjttalerne per default, eller tænder den alle 5.1 kanaler? (sidstnævnte ville være irriterende)
3) Er der nogen der en brugermanual til DeToma som de kanuploade? -det ville være rart at kunne læse DeToma's egne ord om tilslutningsmulighederne.
På forhånd tak og tak for et godt forum med stor indsats fra Peter Pan!
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beomedia, og velkommen til hifi4all og tak.
Hvis du overvejer at købe en DeToma X 501, skulle den giver dig mulighed for surround lyd, i Dolby Digital Ac3® =5.1 og Dolby Pro Logic® 5 dekoder. Med den skulle du kunne styre lyden på dine aktive højttaler med din Beo4 fjernbetjening.
Der er skrevet meget frem og tilbage om en DeToma / B&O tilslutning. vi nåede for snart længe siden, frem til en løsning hvor jeg lavede denne tegning med en omskifter kontakt, jeg ved ikke om alt vil fungere, men her den mekaniske omskifter kontakt og tilslutnings diagram.
Beskrivelse af hvordan du kan, tilslutte aktive højttaler med PowerLink tilslutning, mellem en Beosound model og DeToma X 501, med mulighed for volume tilpasning, også ved digital lyd tilslutning.
En Beosound model vil i dette setup kunne afgive analog Radio / CD og videre give normal TV lyd i stereo, til to aktive front højttalerne og en aktiv subwoofer.
Beosound vil også afgive et start signal til DeToma, som den kræver, uden at sende lyd, i stilling højttaler-- DeToma.
DeToma vil i dette setup forhåbentligt kunne afgive Dolby ProLogic 5.0 og 5.1 digital lyd til to aktive front højttalerne, en aktiv subwoofer, en aktiv center højttaler og to aktive bag højttaler. Det er muligt at tilslutte TV, DVD, HD/DVD med et digitalt eller et analog liniesignal til DeToma X501.
Beo4 fjernbetjening bruges til styring af lyd styrke på b&o produkterne.
Det skal understreges at denne opsætning ennu er uprøvet, og en uforudset tilpasning måske bliver nødvendig. En en brugermanual til DeToma har jeg ikke kunne finde, og jeg kan heller ikke svare på fakta, da jeg ikke selv har en De Toma X 501.

Mp3gear er distributør for DeToma. Tryk her.
Gå tilbage til side 11 og side 18 hvor DeToma indlægene starter. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan og tusind tak for opstillingsforslaget. Jeg har et par spørgsmål og ideer:
1) Er der volumenregulering i en DeToma X501?
2) Hvad hvis fronthøjttalerne (inkl. BeoLab 2) fortsætter med at være tilsluttet til BeoSound 4 kun. Dernæst tilsluttes BeoSound 4 DeToma ved at forbinde DeToma's front højttaler udgang til BeoSound 4's AUX.
Når man vil høre surround skruer man BeoSound 4 op til volume 50 (som man har kalibreret til at passe med resten af højttalerne tilsluttet DeToma). Note: såfremt DeToma også reagerer på Beo4 signaler (volume) skaber det problem for både DeToma og BeSound 4 skruer op og ned. Med mindre man kan sætte DeToma i option 2 så den kun reagerer på VIDEO volumen kommandoer og bevare BeoSound 4 i option 1 (audio kommandoer).
Med min Lintronic kunne jeg måske programmere en makro der skruer BeoSound 4 op til vol 50 (10 trin fra reset værdi 40), dernæst tænder DVD afspilleren der er på samme elspareskinne som DeToma, baghøjttalere og centerhøjttaler således at 5 kanals lyd nu aktiveres i modsætning til stereo ved konventionel CD/radio lytning.
Mon ovenstående er en god idé eller er jeg helt gal på den? Jeg foreslår denn idé for så kan man undvæe omskifter kontakten og bevare den simple B&O betjeningskomfort.
Hvis man ikke kan undgå omskifterkontakten til PowerLink signalerne, hvor kan man købe den, har B&O noget man kan bestille og bruge? Jeg er ikke skarp til at lodde...
Er der nogen i forumet der har en DeToma med B&O jeg kunne spørge til råds og test af ideer?
På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg han kun sige at du må afprøve din teori. Boksen er noget du må få en til at lave for dig, og husk at B&O ikke har nogen interesse i De Toma X 501, så du kan ikke forvente hjælp der fra.
Ved at læse side 18 finder du svar på en del af dine spørgsmål. 
Find flere oplysninger om De Toma X501 på nettet, der er også en til salg, tryk her.

UMAX Dolby Digital AC3 Decoder
Dette produkt ser ud til, bortset fra at tilslutningerne er Phono, og ikke DIN, at være tæt beslægtet med De-Toma. Tryk her
beomedia skrev:
Er der nogen i forumet der har en DeToma med B&O jeg kunne spørge til råds og test af ideer?
På forhånd tak.
|
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer de endeligt de nye produkter fra B&O vi har skrevet om et ½ år
Den danske audio-/videokoncern Bang & Olufsen fortsætter lanceringen af nye produkter, hvilket vil have en positiv indflydelse på regnskabet for anden halvdel af regnskabsåret 2006/07.
For få uger siden blev højttaleren BeoLab9 lanceret på markederne i Storbritannien, Holland og Belgien. Den er siden rullet ud i Japan, Centraleuropa og Skandinavien, mens de resterende markeder følger efter de næste uger.
Bang & Olufsen meddelte så mandag, at koncernen nu også er klar med lanceringen af et stort fladskærms-tv BeoVision 9, der vil være et oplagt midtpunkt for hjemmebiografen og et flagskib for Bang & Olufsen inden for den type produkter.
Der er tale om et apparat med en plasmaskærm på 50 tommer samt bl.a. centerhøjttaler. BeoVision 9 kan med en indbygget harddiskoptager eksempelvis også give mulighed for at optage, afspille samt råde over en række andre finesser.
BeoVision 9 bliver først introduceret i Holland, Belgien, Storbritannien, Tyskland, Japan og på de sydeuropæiske markeder, mens det kommer ud i de skandinaviske B&O-butikker til april. B&O lancerede i november sidste år en amerikansk version af BeoVision 9, som sælges i USA-forretningerne.
I løbet af den næste tid vil B&O også lancere et nyt fladskærms-tv BeoVision 8, der bliver i 26 eller 32 tommer med høj billedkvalitet og stor lyd, som koncernen fastslog i januar, da den offentliggjorde halvårsregnskab.
Af JESPER OLESEN Offentliggjort 12.02.07
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skærmet støjsikret antennestik købes her
Hvis man først har prøvet at have støj, sne og striber på sit dyrt købte fjernsyns billede,- ja -så ved man også hvilket helvede, det er at komme af med det igen.
B&O har brugt megen tid og resourser på at forbygge udefra kommende støj,, således at det ikke er modtageren som har problemet. men alligevel sker det meget ofte at billedet ikke er perfekt. og det skyldes som oftes at støjen kommer via antennesignalet.
Ferrit kerner, spoler (indbygget netstøjfilter på 220Volt netledningen er standard på alle B&O fjernsyn,men kan også kan købes løst) kan være nødløsninger, men den værste støj kommer fra dine uskærmet antennestik.
Normalt er dit antennekabel enkelt eller sågar dobbelskærmet, for at beskytte mod elektrisk støj hele vejen fra dine antenne til modtageren, men det mest almindelige antennestik man kan købe i tømmerhandel og radioforretninger er slet ikke skærmet!, og så er det altsammen jo ligegyldigt!
Der sidder kun en grå eller hvid plastic kappe udenpå og den er ikke spor støj tæt - det lille stykke, hvor der er utæthed (gennem plastic-kappen) er nok til, at det er fuldstændigt værdiløst.
Det samme kan siges om de coax-kabel samleled (dem med to plastic-muffer man skubber ind over hinanden), man kan købe sådanne steder:
Denne type stik har eksistere i årtier og har slet ikke taget højde for den enorme elektriske støj som siden er kommet til, og de er derfor komplet uegnet og absolut værdiløse til moderne TV modtagelse m.m
Ud med skidtet ! Støj i TV-billedet stammer 9 ud af 10 gange herfra.
Jamen, hvor køber jeg så disse HF tætte antennestik. Forhandleren har jo ikke andet end de gamle stik at sælge.
Svaret findes her:
Et 100% HF-tæt antennestik, for optimal billedkvalitet og minimal støj i ren metal koster omkring en tyver, plus en 50èr til porto m.m, så snak også lige med venner og bekendte, inden du bestiller, hvis du mener at de også fortjener det bedste.
Husk at skifte alle antenne stik i huset og køb gerne et par ekstra som reserve, man ved aldrig hvad der kommer ind i huset af nyt udstyr ;-) og så er det rart at have et par af de rigtige kvalitets stik liggende.
AVexperten sælger en type, som jeg selv har prøvet med godt resultat , men stikket har ikke noget navn og reference...
Forhandler http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennestik/antennes tik.asp
 |
|
RF Antennestik 9,5 mm HAN. Metal. HF-tæt antennestik, for optimal billedkvalitet og minimal støj. Antennestik til påmontering for enden af et antennekabel.
|
|
|
|
> |
|
pris: 18,50 DKK | |
|
|
|
|
 |
|
RF Antennestik 9,5 mm HUN. Metal. HF-tæt antennestik, for optimal billedkvalitet og minimal støj. Antennestik til påmontering for enden af et antennekabel.
|
|
|
|
> |
|
pris: 18,50 DKK | |
|
|
Et andet forslag kunne være HF-tætte helmetal/keramiske antennestik fra det spanske Televés. som bl.a. Tune kabelnet benytter
Se datablad og beskrivelse (på engelsk).
Tune kabelnet skriver
" Vi har forsynet medlemmer, som ønsker det, med sådanne stik (til en god pris: 20 kr/stk), og alle som én melder tilbage, at de har markante forbedringer. I de fleste tilfælde kræves der også et nyt antennekabel fra vægdåsen til videoen og videre til Tv-apparatet. "Se vor egen monteringsvejledning for Televes-stik .
Forhandler http://www.antennelageret.dk/

84020
| Coax Stik Han 100% Hftæt
| Kr. 19,50
|
|
84021
| Coax Stik Hun 100% Hftæt
| Kr. 19,50
| |
|
Til top |
|
|
2hansen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kommentar til ovennævnte reklame om skærmede antennestik. Prisen hos Antennelageret er på ingen måde exceptionel, og flere detail-antenneforretninger fører samme stik til samme pris. Bare et tip til at spare portoen.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlægget drejer sig på ingen måde om prisen, da den er ubetydelig, men indlægget drejer sig primært om, at der rent faktisk findes HF tætte stik, der kan løse støjproblemer på fjernsyn fra B&O og andre, og hvor man hurtigt og enkelt kan købe disse HF tætte stik.
Det er der nemlig ikke ret mange som ved, for radio forhandleren og tømmerhandlere o.a. sælger kun de gamle stik .
I nogle tilfælde kan man købe dem hos antenneforeningen, men det er bestemt ikke sikkert.
Tune kabel TV sælger kun disse antennestik til medlemmer og skal afhentes når de har åbent og f.eks Kalundborg antenneforening har ingenting, men henviser til byens radioforetninger der kun har de gamle stik.
Dit råd om at henvende sig til detail antenne forretninger kan vise sig at være meget dårligt og rent tidsspilde, da man skal henvende sig personligt uden sikkerhed for at de har dem på lager. og hvor ligger mon disse forretninger henne..
Det er også lidt dyrt at ligge at køre rundt efter par antennestik,- så er det da nemmere og billigere at bestille via nettet, specielt hvis man bestiller med nogle venner og bekendte og så har du dem med sikkerhed leveret til døren dagen efter.
Derudover er det ikke bare en gratis reklame for disse to forhandlere , men det er de eneste som jeg har fundet der sælger dem via nettet, og derfor skal de naturligvis nævnes.
|
Til top |
|
|
2hansen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, min kommentar var vist også noget u-informativ. Jeg ville blot gøre opmærksom på, at jeg -- inspireret af indlægget -- undersøgte mulighederne for at finde omtalte stik og via google fandt en del forhandlere rundt om i landet. I øvrigt sælger Antennelageret også detail - hvis man skulle bo i nærheden af Brønshøj og have lyst til at spare portoen.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De andre forhandlere, er du da velkommen til at nævne her!
Det er altid rart med lidt valgfrihed, hvilket Vi der er vænnet til B&O produkter normal ikke har ret meget af.. men jeg har altså ikke fundet andre end de 2 nævnte forhandlere, der sælger disse specielle HF tætte stik og jeg har også brugt Google til at søge nær og fjern med..
Så hvis du kan hjælpe med nogle dybe links vil det være fint, forretninger åbner og lukker hele tiden, så jo flere der er at vælge imellem, jo bedre vil det være, -også når tråden læses af andre om et år eller to.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil benytte lejligheden til at beskrive hvordan, og hvad jeg har købt til fordeling af antennesignaler mellem BeoVision 7-40" og Selector HD 81 fra TDC.
En F-connector bruges til at skabe den bedst mulige forbindelse mellem kablet og apparatet. F-connector er højkvalitets adapter / stik / bøsninger.
Det kabel jeg har brugt er et tyndt coaxkabel Caval DKT Mini 1 kabel, hvid, 3.7mm, som også er det kabel TDC har brugt i den ejendom hvor jeg bor. Kablet anvendes typisk indenfor radio / TV branchen, hvor det er blevet meget populært grundet de gode data og den lille ydre diameter.
Tekniske data på Antennekabel : Impedans: 75 ohm / Dæmpning (dB / 100 m): 50 MHz 10,9 / 200 MHz 22,1 / 300 MHz 26,0 / 500 MHz 31,9 / 800 MHz 42,4 / 2050 MHz 80,5. Skærm: Cu fortinnet / alufolie. Udvendig diameter: 3,6 mm. Kappe: PVC.
Sidst et billede af det støjsikrede 230 Volt stik Bang & Olufsen sender med deres A/V produkter.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
2hansen Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, herunder en kort liste. Jeg kender naturligvis ikke kvaliteter etc. på disse produkter, da der (tilsyneladende) findes flere forskellige producenter. Online (Esbjerg), 24,95, http://www.hb-elektronik.dk/mb_articles.php?catid=631&sa Search%5Bcategory%5D=Coax+stikOnline (Silkeborg), 21,69, http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=404Online, 12,00, http://www.netto-sat.dk/shop/advanced_search_result.php?sear ch_in_description=1&keywords=hf-t%E6t&osCsid=a07bbd6 553b00e9e489c7a4ab68dab1a&x=0&y=0 Online (Fuglebjerg), 12,00, http://www.furadi.dk/butik/_115.htmOnline (Nexø), 14,40, http://www.el-supply.dk/?Gid=532&Vid=6987Da jeg bor i Kbh. vil jeg selv smutte omkring Antennelageret og se på udvalget. (Alle links fundet ved denne søgning: http://www.google.dk/search?hl=en&q=%22hf+t%C3%A6t%22&am p;am p;am p;amp;btnG=Search )
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
2hansen.
Jeg er sikker på at BeoFan har fat i noget rigtigt som mange burde gå efter i sømmene. Vi der bor i lejligheder har ikke de store muligheder hvis det antenne signal vi får ind, ikke er iorden. Men alle jer der bor i ejet hus og bruger mange penge på A/V udstyr, bør også sikre jer at antenne forløbet er i top. Her er alle dine link rigtigt gode. Tak for dem. 
____________________________________________________________ __________
Test din internet hastighed, både Upload og Download.
Brug hastighedstest til at teste, om din hastighed passer med det produkt, du har købt. Se også hvilke muligheder du har, og hvad forskellige produkter kræver af din hastighed. Eks. Streamt TV / Hent musik / Netradio / Ip-telefon. Målt i Kbit/s.
Tryk her for test.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, 2hansen. Det er super! Det kan man kun værdsætte og sætte pris på.
Jeg kan godt se se at der findes flere typer, udover dem jeg har fundet billede af, det er lige før vi skal lave en test for at finde det bedste kvalitets stik til vores hi-fi udstyr..
.Her et vises billeder af de stik som 2hansen har fundet frem til ,og som alle kan bestilles på ovenstående links

Der findes flere forskellige typer HF antennestik og hvilken som er de bedste er umiddelbart umuligt at sige, der er dog ingen tvivl om at de alle har sine berettigelse.
Bemærk at disse forretninger også sælger HF tætte fordeler til små penge, bl.a til de ekstra fjernsyn, man har stående.
Intet led i en kæde er stærkere end det svageste, og støjen skal nok finde det led!
Peter Pan er som sædvanelig kompromiløs, og har allerede beskytte sig godt, jeg bliver altid imponeret over Peter Pan og hans forudseendehed Se f.eks den tovejs splitter som Peter Pan benytter, den lukker alt støj ude.
Bemærk også billedet af 230 volt nedledningen stik , med de indbyggede spoler på 2 X 0,5 mH.
Så vidt vides er det kun B&O som benytter den type støjsikre netstik som standard i deres fjernsyn, og det kan kun kendes på symbolet der sidder mellem benene på stikket
Det kan købes løst hos din B&O forhandler og kan naturligvis monteres på andre apparater og det beskytter mod indstråling der kommer ind via lysnettet. (støj ysstofrør, halogen, køleskab osv)
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|