Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 19:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

I dag  har denne tråd 2 års fødselsdag.

Jeg vil benytte lejligheden til at takke administrator og hans gruppe, for det store arbejde der lægges i at holde hifi4all,dk kørende, og en tak til alle jer som er kommet med kommentar og ideer, tak skal i ha'.

Jeg mener jeg kan sige at tråden er populær. Sidste år på denne dag, havde der været 30.000 visninger, og i dag er der over 70.000. En person skrev tidligt i denne tråd, at alle tråde på hifi4all,dk forsvandt i glemslen, og det har han nok ret i, men det behøver ikke ske foreløbig, for der er så mange dimensioner i at have Hi - Fi som hobby og Bang & Olufsens produkter er så mangfoldige, at der altid vil være noget nyt eller gammelt vi kan skrive om, og det håber jeg også at i vil gøre.

Tager forbehold for eventuelle skrive og stavefejl, såvel som grammatiskefejl.

Med venlig hilsen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Der er mange muligheder for at sammensætte et A/V surround musik anlæg, her et forslag.

C550 Aktivt Stereo Center Højttaler kan købes her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Februar 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Gennem tiden har rigtigt mange spørgsmål været Eks. Jeg har aktive B&O højttaler, men vil nu gerne have surround, hvordan gør jeg det bedst ?. Eller. Jeg har et Beocenter, men vil nu gerne have surround, har du et forslag til det ?. Eller. Hvordan tilslutter jeg en ikke B&O aktiv subwoofer til mit B&O ?. Eller. Jeg har et Avant TV, nu vil jeg gerne have fladskærm, hvordan tilslutter jeg en ikke B&O fladskærm ?. Eller. Hvordan får jeg musik fra min PC til mit B&O anlæg. ?. Eller. Hvordan styre jeg nu det hele med min Beo4 fjernbetjening, når jeg har solgt mit Beovision TV ?. Eller. Nu er det ikke hele mit anlæg der er fra B&O, hvordan får jeg det til at slukke automatisk som før ?, Osv.

Da i alle sammen har forskellige produkter og ønsker, har jeg også gennem tiden lavet mange tegninger, hvor jeg har brugt billeder der passede til den beskrivelse af jeres setup, som i har sendt mig.

Ovenstående tegning vil kunne besvare rigtigt mange af de spørgsmål jeg beskriver. Vedrørende tilslutninger, er en 8 polet DIN PowerLink bøsning den samme om den sidder på et BeoVision TV en BeoSound, eller et BeoCenter, og i vil også kunne se hvordan en automatisk tænd / sluk løsning kan laves. I vil kunne se hvordan kablet for tilslutning af et lydkort kan se ud, og hvis det er mini Jack istedet for Phono stik du skal bruge en loddetegning til, så kan du finde den her:  DIN kabler.

Her under ser du mit forslag til løsning på spørgsmål om styring af ikke B&O produkter med Beo4 fjernbetjening.

For jer der har fulgt denne tråd, vil der være mange gentagelser fordi der kommer nye folk til. Jeg prøver at variere mine indlæg så der er lidt for er hver smag, men vil ennu engang opfordre jer til at komme med indlæg, i syntes passer på denne tråd.

Find alt om produktet her:

http://www.lintronic.dk/

Eller ring og spørg, det er jo et Dansk produkt.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

B&O barsler med Trådløst BeoLink - BeoWireless 1

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Se tråden Gratis Internet TV, hent det her.

Sådan får du internet TV på din computer gratis.

Tryk her.

Download Internet TV her. 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Her den nye Digital TDC bredbånds modtager.

For at se TDC TV skal du have en digital modtager, der omsætter de digitale signaler via bredbåndsforbindelsen
til signaler, som tv-apparatet kan vise. Du kan vælge mellem en digital modtager med eller uden indbygget harddisk.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Her B&O's fjernbetjenings familie.

Men her ses den nyfødte

Beo4 med lys. Den er døbt  Beo4 Cinema.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Snart bliver signalet til vores Tv og anlæg trådløst.

HDMI-standarden ser ud til at være forældet, allerede før det blev ordentligt udbredt. Adskillige af de ledende elektronikproducenter har annonceret, at de arbejder sammen på at udbrede det nye WirelessHD™-teknologi til trådløs overførsel af High Definition billede og lyd.

Mange af de store elektronik-producenter er gået sammen om en fælles standard for at sende HD-signaler trådløst. Det drejer sig om firmaerene LG Electronics Inc., Matsush*ta Electric Industrial Co., Ltd. (Panasonic), NEC Corporation, SAMSUNG ELECTRONICS, CO., LTD, SiBEAM, Inc., Sony Corporation og Toshiba Corporation, der er gået sammen i " WirelessHD™ Consortium".

WirelessHD™ arbejder i 60GHZ-frekvensområdet og skal kunne levere en hastighed på fem gigabit i sekundet over afstande helt op til ti meter. Det er omtrent 100 gange hurtigere end dagens trådløse netværk. Standarden kan overføre video i både 720p, 1080i/p samt ukomprimeret multikanals lyd.
Allerede fra 2008 vil vi se tv med trådløs videoforbindelse for HD, men WirelessHD™ vil også kunne finde anvendelse i alt fra DVD-afspillere, HD-disk afspillere, spillekonsoller, CD-afspillere, computere, digitale kameraer m.m.  

Det er meningen, at "WirelessHD" skal kunne sende minimum to signaler trådløst. Man har mulighed for at forbinde andre elektroniske produkter til fjernsynet samt anlægget, og der kan sendes video og lyd frem og tilbage mellem de enkelte enheder.

For mere information, se venligst:

WirelessHD™  Web:
www.wirelesshd.org

hosmir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Ny "fattig" bruger siger forsigtigt !!!

Jeg er flittig bruger af dette link
http://www.beoworld.co.uk/

For når jeg søger enheder i aviser osv. er det "altid" muligt at se oplysninger fra
""alfabetisk orden"" Link i venstre side..

Min vej tilbage til B&O

Peter Pan skrev:

Her er en rigtig godt link, hvor du kan finde stort set alt om B&O fra A til Z.

http://www.beotech.co.uk/

Til top Vis hosmir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hosmir Besøg hosmir's Websted

hosmir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Thi hi hi
Kan da kun sige "" Feeedt""
Du har da klart min respekt Peter....

Peter Pan skrev:

Se tråden Gratis Internet TV, hent det her.

Sådan får du internet TV på din computer gratis.

Tryk her.

Download Internet TV her.

Til top Vis hosmir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hosmir Besøg hosmir's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Tak for  hosmir  

Opdatering

På side 44 beskrives Murano Audio, og deres nye forstærkere
baseret på B&O's ICEpower ASP forstærkere moduler.

Ny dansk importør af Murano Audio er fundet.

Odyssey Audio Denmark.

http://www.murano-audio.com/dist.php

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Køb af brugt grammofon, til brug eller som samlerobjekt.

Hvis du er interesseret i topkvalitet, kan det betale sig at se dig ekstra godt for, før du investerer i en brugt kvalitets-pladespiller. Brug øjne og ikke mindst ører!
Det er muligt at købe en brugbar pladespiller på et loppemarked eller i en genbrugsbutik. En ældre B&O-pladespiller kan gøre god fyldest. Regn dog med, at der skal bruges en del knofedt, før du er kørende, og at det kan være svært og dyrt at finde en ny pick-up nål, en ny rem eller andre reservedele.
Beogram 1000 tonearmen er noget af det smukkeste, verden endnu har set, desværre er man med netop denne arm bundet til Bang & Olufsens pickupper, der tidligere kunne fås i både versioner til vinyl- og lakplader. Beogram 1000 og dens forgængere G 42, G 610 m.fl. er blandt verdens smukkest designede pladespillere og kan købes for en slik på loppemarkeder - ofte endda i en version med indbygget forforstærker, lige til at slutte til minianlægget.

Desværre kan det være både kostbart og svært at finde en ny nål - ikke mindst hvis du også vil kunne spille 78-plader. Man kan blive nødt til at investere i pickupnåle fra det britiske specialfirma Expert Stylus.

I alle tilfælde skal du være opmærksom på, at jo ældre spillen er, jo mere handyman skal du sandsynligvis være for at sætte den i stand. Erfaringer med mekanik, loddekolbe og elektroniske kredsløb er en udpræget fordel. Selvgjort er ikke altid velgjort, og ind imellem kan man støde på pladespillere, der stort set er ødelagte af hjemmefusk, så selv en professionel kan have svært ved at rette op på "fortidens synder".

Hvis du ikke selv er en handyman eller -woman, så lad en fagmand se på dit "fund", helst før du køber. Møre ledninger og "reparationer" kan udgøre risiko for brand og/eller elektriske stød. Vær opmærksom på, at den seneste version af Beogram 1000 savner 78 rpm - og at B&O ikke længere finder det umagen værd at føre nåle til disse plader. Selv vinyl-versionen af SP 6-7 er ved at være et problem. Expert Stylus i England laver dog fine specialnåle, så det mange år frem vil være muligt at holde liv i de smukke pladespillere.

Korrekt nåletryk er vigtigt for pickuppens  og pladens overlevelse. Tjek undervejs i undersøgelsen af tonearmen, at nåletrykket kan justeres, og at mekanismen ikke ser ud til at have lidt overlast. I hi-fi butikker kan man låne eller købe en nåletryksvægt som fx en Shure laver: Et svagt punkt er tonearmens lejer, som kan være udslidte, og det letteste er så at montere en helt anden tonearm af bedre kvalitet.

Før du køber, bør du tjekke  i hvert fald dette:

1. Værket skal køre jævnt og rummelfrit.
2. Tonearmen skal være uden slør i lejerne.
3. Pickuppen skal være intakt. 4. Elektronikken skal være brumfri.

Værket:

Værket skal køre støjfrit, ellers vil lyden blive forstyrret af rummel i højttalerne. Hvis du ligefrem kan høre værket uden at lægge øret helt ned til kabinettet, så drop projektet, hvis du ikke er inkarneret gør-det-selvŽer. Ellers prøv at lytte til spillen via et stereoanlæg. Synes lyden at svinge i hastighed, og dette ikke skyldes en skævt centreret eller bulet plade, bør du tjekke værket nøje. Den korrekte hastighed tjekkes med en med en stroboskoskive. På nogle - men ikke alle - grammofonværker kan man finjustere hastigheden.

Ofte skyldes rummel og ujævn gang blot en slidt drivrem eller et mellemhjul, hvor gummibelægningen er blevet hård. Tjek at reservedele kan fås til den udkårne model, før du springer på en tvivlsom spille! Med en stroboskop-skive (her Beogram 1000) kan du tjekke, at værket kører jævnt og med korrekt hastighed. Lys på skiven med en almindelig lysnet-lampe. Netfrekvensen på 50 Hz får mærkerne til at synes, når værket kører. Hvis værket kører med forkert hastighed, vil mærkerne køre med uret (for hurtig hastighed) eller mod uret (ingen præmie for at gætte rigtigt). Kører værket meget ujævnt, vil stroboskopmærkerne "flakke" frem og tilbage.

Tonearmen:

Tonearmen skal kunne bevæge sig frit og uden slør i lejerne. Ellers vil plade og pickup med tiden blive ødelagt. Vibrationer fra pickuppen vil i øvrigt også kunne få lejerne til at "rasle" under afspilningen. Tonearmens lejer bliver med tiden slidte. Prøv - forsigtigt - at rokke armen i lejerne. Hvis der er synligt/hørbart slør, der ikke kan justeres væk, er det nok bedre at lade spillen stå. Tjek før købet at grebene til justering af nåletryk og antiskating stadig virker og ikke bærer præg af "voldtægt".

Pickuppen:

Pickuppen er et stykke finmekanik, som let tager skade af hårdhændet behandling, ligesom ælde og slid nedbryder såvel diamanten, som kører i pladerillen, og det ophæng, nålearmen er monteret i. Tjek i det mindste at pickuppen ikke har synlige skader og vær forberedt på, at du skal købe en ny nål eller komplet pickup, hvis nøjere undersøgelse afslører, at den siddende er udslidt. Nåle-slid afslører sig ved forvrængning og unormalt pladeslid, trods korrekt nåletryk og rene plader. Nålens ophæng er ofte slidt op, før man kan se slid på diamanten, så skift i tide.

Elektronikken:

Løse ledninger, dårligt udførte lodninger i stik, udslidte komponenter i en forforstærker m.v. kan medføre brum, som forstyrrer musikken. Lyt kritisk til pladespilleren, mens den står tændt og er tilsluttet et stereoanlæg - både når den spiller, og når pickuppen er hævet fra pladen. 

Gør op med dig selv, hvor meget gør-det-selv mand du er, inden du slipper pengene.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Men her ses den nyfødte

Beo4 med lys. Den er døbt  Beo 4 Cinema.

Ser egentligt ret lækkert ud og så er det tilmed nyttigt. Ved du om den købes her i landet og hvad vejl. udsalgs pris er?
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej jetz

Lige nu må du nøjes med dette Pris 435 Euro. ca. 1936 Dkk

Link: Se her.

beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

snarere kr. 3000,-

Kan de købes i Danmark? Produceres de stadig? Hvad er vejl. pris?
Til top Vis beomedia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beomedia

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

beomedia skrev:

Kan de købes i Danmark? Nej du må foreløbig en tur til Rumanien. Produceres de stadig? Den er helt ny. Hvad er vejl. pris? Se en måske pris på tidligere indlæg.

http://www.techhome.ru/catalog/audio/272/D4001831_2.htm

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Hvordan tror du mulighederne er for at få internet TV fra linkrum (kontor) over på hovedfjernsynet (stue) ?

Jeg ved at, B&O media1 kan overføre fotos, internetsider, musik, internetradio, videoklip  mm til hovedrummet fjernsyn , og Beo-PC2 gør modsat , at man kan se og høre alle hovedrummets kilder på sine PC, men internetTV  i stuen, er måske er det alt for tidligt at bede om?

Langt de fleste  TV kanaler, modtaget via internettet  er stadig i en dårlig kvalitet, og det gælder også de danske som TV2 CHARIE og TV2NEWS ,  til trods for en modtagelse via en 3-4 Mbit forbindelse, men en gang i mellem ville det være rart at se dem på hovedfjernsynet, specielt er TV2NEWS  disse timer/dage  ganske underholdende

Har du et par kommentarer til det?

Ps vejl. pris pris på en Beo4 med lyd ligger på 6000 kr.!!

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Ps vejl. pris pris p� en Beo4 med lyd ligger p� 6000 kr.!!

OK.

Jeg dropper lige tanken igen......vil godt give lidt ekstra, men det der er ude af proportioner.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

MrSB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej Alle i kloge B&O folk..

Jeg har et B&O anlæg i stuen og et link anlæg i køkkenet. Førhen, havde jeg ikke noget B&O tv, så det var ret nemt at lave linket. Det gik direkte fra Beosound 9000 og ud i køkkenet.

Nu har jeg så købt et Beovision 3-32, og vil gerne have det linket sammen med min Beosound 9000 i stuen og mine Beolab 4000 (beolink active) i køkkenet...

Jeg er godt klar over at jeg skal bruge nogle flere masterlink kabler, men hvordan skal jeg forbinde de forskellige ting. Der må vel skulle bruges en boks af en eller andet slags, da der er 1 ML stik i Beovision, 1 ML stik i Beosound og 1 ML stik i Beolink active...

Håber mit problem står klart for jer.. Og i er i stand til at hjælpe!

På forhånd tak

Søren

Til top Vis MrSB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrSB

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej MrSB

Prøv at se her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1, der er billeder af de MasterLink samledåser der skal bruges.

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes