Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hauppauge viste ny økonomisk High Definition video recorder for PC'er

Verdens førende udvikler og producent af digitale tv-modtager produkter til personlige computere, viste på CES 2008 for første gang deres' HD PVR ', en USB personlig video-optager som kan optage High-Definition TV-video til H.264 i realtid.

Tryk her.  

-jones-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hey PP

har fulgt denne tråd med glæde i langt tid, det lækkert med alt det viden du øser ud med.

Jeg ved du har en del erfaring med specielløsninger, så ville høre om du måske kunne hjælpe mig lidt.
Har i dag købt en beo 5 som jeg gerne vil bruge som multifjernbetjening i mit setup - en Samsung fladskærm, mediecenter og en zaptor boks - havde tænkt mig at bruge lintronics boks til at oversætte b&o koderne, men lige nu mangler jeg noget konfigurations software til beo 5 og ifg beoworld er der en del privatpersoner der har dette program.

Lyder det ikke som en ok løsning og hvis du har programmet ville jeg blive meget glad for en pb.

mvh.
Til top Vis -jones-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jones-

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej jones

Jeg har ingen erfarng med div. koder, ja jeg ejer ikke engang en Beo5. Nu nævner du selv
en Lintronics boks, og Michael vil absolut kunne hjælpe dig, os prøv at ring til Lintronic.

www.lintronic.dk skrev:

BEO5 is TradeMark of Bang&Olufsen

Styr dit non-B&O udstyr fra BEO5 ved hjælp af vores TT455-RT-238

Our TT455-RT-238 and RELAY 108 detect commands from the BEO5 and converts into:
- InfraRed, RS232, power line carrier signals (TT455-RT-238)
- timer controlled relays (RELAY 108)

for control of:

Amplifiers/Tuners/DAB, CD/DVD players, VCR/HDD players/recorders, etc, etc.

SAT/CABLE decoders, MediaCenters, MP3 players, Soundprocessors, etc, etc.

TVs, Screens, Projectors, etc, etc.

Airconditioners, Fireplaces, Light systems, etc, etc.

Curtains, Blinders, Relays, etc. etc.

X10 Light dimmers and relays

TT455-RT-238 ... read more

RELAY 108 ... read more

B&O Hjemmeside på danske  http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=365 
Brugervejledning på dansk  her.          

Find alt om produktet her:

http://www.lintronic.dk/LinTronicTableTopSeries-Danish.pdf 

http://www.lintronic.dk/

Eller ring Tlf  2876 7699 og spørg, det er jo et Dansk produkt.

Du kan også skrive til Michael Lindgaard på   Send privat besked

Se her indlæg 2 og 7. om en kunde der blev meget tilfreds.

Læs også "Den Store Lintronic tråd"

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30082& PN=1

jones, jeg håber dette kan hjælpe dig videre.

-jones-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Super, mange tak, jeg tror lige jeg skriver en besked til ham Michael.

skal nok skrive om min oplevelse når jeg får det op og køre
Til top Vis -jones-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jones-

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Denne adapter bruges kun til ældre B&O produkter.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hvad er der så i gennem tide blevet skrevet om Beosound 3000 på hifi4all.

Her to af mange eksempler.

Gufle skrev:

Man skal ikke tage fejl af B&O.

Min Beosound 3000 klare sig faktisk overraskende godt mod mit high end anlæg som består af en ml 335, ml 36, ml 38s og Sony ax30es.

Min Ml 38s har en ssp indgang der muliggør at a-b teste B&O´en mod mit high end anlæg. Dog skal det siges at B&O´en spiller gennem min ml 335 og mine Sota højttalere.

Men med denne a-b test kan man stadig, direkte sammenligne forforstærker og Cd-afspiller i Beosound 3000 mod min Sony ax30es, ml 36 og ml 38s.

Tro mig, forskellen er ikke særlig stor på de to alternativer. Hertil skal det tilmed tilføjes at B&O´en koster under 1/10 af min ml 36, ml 38s og Sony cd-afspiller.

B&O spiller gennem et 5 meter langt powerlink kabel til 100 kr., mens ml løsningen kører med signalkabler til over 15.000,- ialt.

Derfor mener jeg at B&O´s beosound 3000 til prisen, kan betegnes som et high-end produkt, der kan anbefales af en seriøs high-ender.

Hurtig skrev:

Jeg er faktisk i gang med noget i den stil. Jeg har købt et Beosound 3000. 

Beosound 3000 spiller fremragende, og ikke langt fra væsentlig dyrere HIGH END produkter. Grunden til at folk generelt ikke kan lide lyden fra B&O, skal findes i Deres højtalere. Man kan sige sig selv, at man ikke kan lave en højtaler i et tyndt alu-rør, basere den på nogle billige enheder, og så ellers forsøge at rette ulinariteter med en masse elektroniske filtre. Det skal jo lyde dårligt, og det er egentlig en skam. For selve anlægget spiller sgu godt.

Netop derfor har jeg IKKE købt B&O højtalere. Det har jeg ganske enkelt nedlagt veto imod. Til gengæld har jeg et par SystemAudio 1070 gulvhøjtalere koblet til, gennem en hjemmestrikket 20watt Linsley Hood klasse-A forstærker. Denne kombination lyder forbløffende godt.

Den totale pris er:

Beosound 3000: 13.495,-

SystemAudio 1070 : 7.000,-

Linsley Hood Klasse-A forstærker DIY: Hmm lad os antage en værdi på 3.000,-

Så er det totalt på 23.495,-

Prøv at komme med bud, på noget der kan gøre det væsentlig bedre end denne kombination, til samme pris.

Og prøv så at kigge på det du har samlet. Ser det godt ud?? Ser det godt ud om 10 år?? Gider du eje det om 10 år?? Virker det om 10 år, og er du i modsat fald garanteret at det kan repereres de næste 20 år?? Er det lækkert at betjene. Hvor mange remoter skal du bruge for at betjene det?? Og kan de også betjene dit TV og din video/DVD??

Med mindre man er dybt fanatisk anti-B&O mand, vil man nok ikke kunne svare ja til ret mange af disse spørgsmål. Så hvad med at droppe det der anti-B&O.

Idag skal Beosound 3000 købes brugt da den er blevet afløst af Beosound 3200. Man vil også erfare når man søger på en brugt Beosound 3000 at den holder prisen ganske godt. dba.dk: Tryk her.

BeoSound 3000 pdf manual: Tryk her.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Styr på energiforbruget med ICEpower® Bang & Olufsens forstærkerteknologi giver større ydeevne med et mindre energiforbrug.

Langt størstedelen af den effekt, som en forstærker tilføres, bliver til varme i stedet for at blive brugt effektivt. Det drejer sig om hele 99% af den tilførte effekt. Varmen skal væk fra forstærkeren, så den ikke brænder sammen, og derfor er forstærkere ofte udstyret med store køleplader. Det gælder dog ikke for ICEpower®, som er Bang & Olufsens forstærkerteknologi.

Forstærkeren bruger nemlig 10 gange så lidt strøm for at opnå den samme effekt som en almindelig forstærker. Det betyder, at forstærkeren på grund af den mindre effekttilførsel producerer langt mindre varme, hvorfor det ikke er nødvendigt med store køleplader. Miljøfordelene ses altså både ved det reducerede energiforbrug men også ved, at der spares materialer til køleplader.

Sammenligner man en BeoLab1, som er udstyret med ICEpower®, med et tilsvarende af Bang & Olufsens produkter, BeoLab Penta (uden ICEpower®), bliver miljøfordelene på effektforbruget meget tydelige.

Hvor BeoLab Penta bruger 24 W, når den er tændt, bruger BeoLab1 kun 14 W. Effektforbruget er altså faldet med 40 %, og det selvom BeoLab 1 har en maksimal ydeevne på hele 600 W mod kun 150 W i BeoLab Penta.

Se datablad for ICEpower500ASP i pdf file her

High Fidelity skriver "High-end" lyd i deres test af 1000ASP og 500ASP ICEpower.

Se pdf file her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Frede på det nye B&O museum Sturer.

Se billederne: Tryk her.   Eller i galleriet

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Universal AutoPowerOff. En helt ny El spareskinnen, produceret af et danske firma.

Et kvalitetsprodukt, som løser problemet med standby-forbrug på de tilsluttede apparater.
Interessante funktioner er blevet tilføjet for at tilfredsstille brugernes behov for "alt i én" tilgang.

El spareskinnen arbejder i henhold til Master-Slave-princippet, med en fuldstændig ny teknologisk,
udviklet til optimal funktion med de nyeste elektroniske enheder. På en lille switch kan man ændre 
følsomheden for standby strømforbruget, og dermed tilpasse sen bedre end det var tilfeldet på de
gamle modeller. 

Den universelle AutoPowerOff har en indbygget i overspænding beskyttelse anordning, som
beskytter tilsluttede apparater mod overspænding gennem nettet.

Denne anordning forhindrer skader på TV og / eller computer (dvs. pc og Mac) samtidig med du
spare penge, minimere du også risikoen for brand.

Dong energy sælger lige nu denne El-spareskinne for 129,00 Kr. Se her  el spareskinne 

Se også  Spar-O-Meter. til til 299,00 Kr Ca. det halve af prisen man ellers ser.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jan bygger billige højttaler.

Surround sound breder sig, og er nok kommet for at blive.
Det kræver jo nogle ekstra højttaler, og er du ikke alt for kræsen med
center side og baghøjttaler, vil dette være prismæssigt overkommeligt.

Hjemmebyg

Så skulle der også blive råd til ICE moduler til at trække dem

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Måske, men han skulle hellere bruge penge på rengøring.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Nå nå, må du heller ikke bygge højttaler i stuen, de kvinder stopper vores udfoldelses muligheder.

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Så vidt jeg husker er der en eller anden form for automatisk finindstilling af radiofrekvenser på BC9300 og BC9500; men jeg blev i tvivl så jeg prøvede det af, dog uden held. Det jeg tænker på er, at når man taster eksempelvis frekvensen 92.2, så skifter den automatisk over til 92.3 hvis signalet der er bedre. Mener jeg engang snakkede med dig om det, kan du huske det? - eller i såfald give svar på mit lille eksperiment?

M.V.H.
Jaco
Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juni 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jaco89

I manualen til BeoCenter 9300 står der følgende.

Her en pdf manual:

http://www.bbdownload.dk/pdf/stereo_anlaeg/BeoCenter_9300_Da nish.pdf 

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Ja, det fandt jeg også. Men jeg fortsatte mit lille eksperiment i går, og fandt endelig frem til det jeg gerne ville.

Ved at trykke frekvensen ind, eksempelvis 88.0, hopper den automatisk over til 88.1 - simpelthen fordi signalet her er meget bedre. Det var sådan set det jeg tænkte på. Men tak.

M.V.H.
Jaco

ujn2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvordan kan jeg på nemmeste mulige måde komme til at styre lyset med en Beo 4 / 5. Jeg har nemlig 3 lamper som jeg gerne vil kunne styre med min Beo fjernbetjening?

Kan man få noget som ikke kan "ses" og ikke kræver alt for meget arbjede for at installere har nemlig lige malet osv....

Ellers er det en rigtig god tråd med mange brugbare information.

Tak.

Til top Vis ujn2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ujn2

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har også selv været på udkig efter noget ligende. B&O har jo deres LC1 og LC2, men de produceres desværre ikke mere. Du kan læse mere om disse to her: http://www.beocentral.com/categories/lic

En anden mulighed er at skifte dine lyskontakter ud med nogle "jeg ikke kan huske navnet på" - men jeg mener det er LK der laver dem. De kan styres med en B&O fjernbetjening.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juni 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hej ujn2

Her  manual til Lyskontrol LC 2.  

http://radioogtveksperten.dk/tilbehoer-44/lysdaemper-49/

http://www.detailsupport.dk/FjbStyring_siden.htm

Martin RK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Man skal lige være opmærksom på, at hvis man skal have "intelligent" elsystem (IHC), så kræver det at hele ens elsystem er IHC, Da det styres af en central controller i bryggerset og alle kabler i huset er trukket anderledes end et traditionelt elsystem. Til gengæld kan man så selv programmere styringen af sit elsystem herunder f.eks hvilke lamper eller stikkontakter som skal reagere på tasterne fra Beo4. LK har lavet en IR modtager beregnet til Beo4, som kan modtage 16 forskellige "input" som "light - 1", "Light-2", "light - rød" osv. fra Beo4. Der kan programmeres scenarier, så man med ét tryk på beo4 hhv. slukker og tænder sine lamper, så det passer med f.eks. hjemmebio-lyssætningen i stuen - ja, det er kun fantasien der sætter grænser, og så skal man selvfølgeligt huske at det ikke må være mere

Skal man bygge nyt hus eller totalrenovere kan det anbefales at få IHC lagt ind, hvis man vel at mærke interesserer sig for det. Jeg bruger det selv meget, men oplever mange andre som ikke bruger mulighederne i systemet, og så kan man lige så godt spare den merudgift på 30.000 -50.000 kr. for et totalt IHC system   

Til top Vis Martin RK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin RK

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg står også og mangler 2 lysdæmpere, og synes det er under al kritik at de har stoppet produktionen... Spurgte hos min lokale B&O butik om de havde planer om at komme med noget nyt.. Men det gjorde de ikke, så vidt han var orienteret... Han sagde de havde flere skrevet op på en liste hvis de fik nogle.. Så forstår overhovedet ikke at det ikke er i deres sortiment mere, og da slet ikke når der en knap til det på deres Beo4..
Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes