Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 04:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 04:51 | IP-adresse registreret  

Har dit BeoVision 7-32 nummeret 931x eller 932x er der ikke indbygget HDCP. Her kan du læse hvad HDCP er:

(Der står. Hvis et display er HD-Ready, så kan det altid dekode HDCP.)

Du er altså nødt til at anskaffe et HD-Ready kit, hvis dit TV er en af de to modeller. Det hænger sådan sammen. Dit display er godt nok er HD Ready, men det er den elektronik som B&O lagde ind  ikke, i de første BV7 modeller. Dette gæller også BeoVision 7-40" med nr. 935x.

Konsekvensen ved ikke at have HDCP installeret er at du ved overførsel af digitale billede signaler fra eks. DVD afspiller eller en Selector med HDMI eller S/pdif kabel, kun oplever et ca. 4 sek. billede på din skærm, derefter bliver skærmen blå eller en anden farve. HDCP er en kopisikring som giver tilladelse til at åbne for overførsel af digitale billede signaler, fordi dit setup er godkendt. 

B&O havde i den allerførste version af BeoSystem 3 også valgte at lancere den uden at indbygge HDCP, B&O blæste altså på hvad HD Ready standarden foreskriver.

Jeg ved ikke om du er klar over hvordan HDCP virker, men hvis der er HDCP i dit displayet, så kan du tilslutte afspillere, både med og uden HDCP. Hvis der IKKE er HDCP i displayet, kan du kun tilslutte en afspillere uden HDCP.

På dette link kan du se hvad et HD-ready kit er :

Kontakt en B&O teknikker, han kan så hvis du ønsker det, komme og montere kittet inde i dit BeoVision 7-32, samt indlægge de nødvendige opdateringer.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juni 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

beo1 skrev:

Lidt opklarende info fra en insider; Det er korrekt at man er nødt til at bekoste opdatering af "ældre" Bevision 7 som Peter beskriver , man kan desværre ikke fysisk se en ændring efter opdatering, men scalerboardet bliver skiftet, og software, både fysisk og flash opdateres. Det giver umiddelbart 2 hd-input, dvi-d og component, lyd skal overføres via s/p-dif. MEN, man kan vhj.a. eksternt kit fra Oneremote (2195,00 vejl.) ændre status på dvi-d til 4 stk HDMI input, stadig med lyd via s/p-dif. Boksen bliver styret af Beo4 via Gefen-ir koder, som føger med opdateringen nævnt ovenfor.

Det er også korrekt at det ikke er helt gratis at skulle opdatere diverse flash-sw, men det kræver en tekniker som mig, og jeg arbejder som de fleste andre ikke gratis. I den forbindelse vil jeg dog påpege at det mig bekendt kun er B&O produkter der kan opdateres løbende i kundens hjem, og med tanke på den rivende udvikling på mediefronten, er det vist ikke så tosset endda

Ideen om at man stadig kan nøjes med 1 stk Beo4/5 til at kontrollere hele sin hjemmebio, og mulighed for at gemme alt det grimme isenkram væk er enestående i mine øjne!

HRRB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej B&O-eksperter!

Jeg mener bestemt, at jeg engang har set noget med en remote switch eller sådan noget lignende, så man kan tænde/slukke for 230V-forsyningen til andre produkter via link-systemet...men pokker tage mig, om jeg kan finde det igen...og Google giver jo en miliiard hits at sortere i! Eller også har jeg bare alzheimer og er pløk-umulig ved tastaturet!

Jeg har en Beomaster 5500 (og dermed hedder det selvfølgelig Master Control Link), som jeg gerne vil have til at tænde/slukke min effektforstærker. Findes der en relæ-enhed til dette? -eller er der en, der har styr på link-stikket på en Beomaster 5500, så man evt selv kan mure en relæboks sammen? Jeg kan sagtens styre en loddekolbe og dimensionere noget elektronik. Jeg ved bare ikke en døjt om spændingsniveau, max. strøm, hvad på hvilket ben osv. på MCL-stikket.

mvh Henrik

Til top Vis HRRB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HRRB

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej HRRB

En Remote mains switch fra b&o var der engang noget der hed, men de laves ikke mere. Trigger signalet  på PowerLink DIN stikket ligger på pin 4 = + og pin 2 = 0. Trigger spænding mellem 2,5 - 5,0 Volt. 

Men se lidt på dette her:

Dong energy sælger lige nu denne El-spareskinne for 129,00 Kr. Se her  elspareskinne  Den vil du kunne bruge i stedet for.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Yamaha DSP-Z11 - Helt enkelt verdens bedste!

http://www.smartson.se/index.aspx?id=23465

http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/dspz1 1.html

http://www.yamaha-hifi.com/cat2.php?archivset=1&newsset= 0&idcat1=1&idcat2=2&lang=d

PDA1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hej Peter og i andre.

Jeg skal i den kommende tid have købt mig et Beovision 7- 40".

Jeg kan se de kan købes brugt ned til 45.000.-kr, men er der stor forskel på modellerne og fra hvornår (fabrikationsnr) er det en god ide at købe. Er de alle med Beosystem 3. jeg ved at den nyeste er FullHD, men er der ret stor forskel i det daglige?

Er der andet en software i forskel på MK1 og MK2

Hvad med dig Peter, syntes du der er bedre billede på den nye du har i forhold til den forige du havde?

Mvh PerD

Til top Vis PDA1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PDA1

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej PDA1

Jeg vil da gerne lægge ud med at anbefale dig at læse:  Mit set-up.

Her finder du svar på alle dine spørgsmål i teksten, og pdf filer hvor du kan se data på
BeoVision 7- 32 / 7-40 Mk II/ 7-40 MkIII hvor sort i billedet virkeligt er sort.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

BEOMASTER 8000.

Gode billeder Her.

Tryk selv billerdene frem med markøren når du kommer ind.

Dansk tekst: Tryk her.

_____

Husk! hvis alle spørgsmål og svar bliver sendt på "Privat post"
var her ikke noget forum at læse i, og søge på.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

PDA1 skrev:

Hej Peter og i andre.

Jeg skal i den kommende tid have købt mig et Beovision 7- 40".

Jeg kan se de kan købes brugt ned til 45.000.-kr, men er der stor forskel på modellerne og fra hvornår (fabrikationsnr) er det en god ide at købe. Er de alle med Beosystem 3. jeg ved at den nyeste er FullHD, men er der ret stor forskel i det daglige?

Er der andet en software i forskel på MK1 og MK2

Hvad med dig Peter, syntes du der er bedre billede på den nye du har i forhold til den forige du havde?

Mvh PerD

Ser meget her - jeg har selv haft en MKII før jeg fik en MKIII (den nyeste med full HD).

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58117&K W=BeoFantast&TPN=1

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Puha jeg må indrømme jeg har svært ved at forstå man gider at bruge så mange penge på et tv.

I "gamle" dage de der ikke var fladskræme, syntes jeg også B&O lavet nogle flot designet tvér, men nu synes overhoved ikke de har kunne præstere noget af fortidens gamle design kundskaber, faktisk synes der er mange andre tv der overgår B&O design.

Fladskærme er naturligvis meget svære at sætte et personligt præ på, pga deres i forvejen simple design, der skal virkeligt tænkes ud af boksen, hvilken jeg ikke synes B&O har formået endnu.

Derudover kan man få tvér til 1/10 af prisen der formår at ha bedre billedekvalitet end B&O.   Den eneste logik jeg kan se i af folk gider at købe deres tv, er at man er gider ikke at bruge tid på at sætte sig ind i det, man vil bare ha det dyreste i håb om det også er det bedste, eller man vil købe sig en snobvare som man kan prale og vise sig frem med, det man også kalder en potensforlænger. Der er også den sidste kategori som Peter pan fx, hvor det bare er en hobby, hvilket jo er fair nok, men jeg tror det er de færreste der falder i den kategori.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej ikeaboy

Ja men det er da en holdning du har lov at have. Hvis du har lyst til at sætter dig mere ind i tingene, B&O's tv er jo ikke kun design. Det vil du kunne læse meget mere om her.

Og ja for mig er det en hobby, men bilen er nu den dyreste 

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej Peter pan

Jeg har også fuld respekt og forståelse for en type som dig, hvor det er en hobby/interesse. Men ja jeg synes nu ikke pris og kvalitet går helt hånd i hånd, når vi snakker B&O, og det er bare det der kan undre mig nogle gange, at folk vil betale så meget for det. Og ja det kan da godt tænkes der sidder noget lækker teknik i sådan et B&O tv, men der sidder jo næppe for 100.000 kr print ;) en meget stor bid af prisen går til et design, hvor jeg personligt synes, at B&O overhoved ikke er nået op på fortidens CFT skærm design højder.

Men det er jo også en diskution der har stået på ligeså længe jeg kan huske mht B&O

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Ja ikeaboy (fedt navn) det er det nemlig, enten er man til B&O eller også er man ikke.

Men det ændre ikke ved at deres produkter, specielt deres tv, ligger i den bedre ende hvad angår kvalitet uanset prisen på varen.

Men hvorfor kigger du i en B&O tråd for at fortælle om at du ikke forstår at nogle folk køber B&O?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Peter Pan - B&O Connection Adapters.
    Tryk På billedet.

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

BeoFantast skrev:

Ja ikeaboy (fedt navn) det er det nemlig, enten er man til B&O eller også er man ikke.

Men det ændre ikke ved at deres produkter, specielt deres tv, ligger i den bedre ende hvad angår kvalitet uanset prisen på varen.

Men hvorfor kigger du i en B&O tråd for at fortælle om at du ikke forstår at nogle folk køber B&O?

Jeg var da bare nysgenærig, det kunne jo være jeg blev klogere

telfordpub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har valgt å beholde mine B&O høyttalere fra en tidliger ungkarstilværelse - selvom både TV og CD spiller er byttet ut - eller på vei ut...

I den sammenheng bruker jeg mine Beolab 8000 som fronthøyttalere, Beolab 4000 som bakhøyttalere, og ønsker å kjøre Beolab 3500 som center. Problemet mitt er at denne ikke har "line in", slik at den kan kjøres direkte fra "pre-out" på min Yamaha RX-V750 receiver.

Til dette trenger jeg en "overgang" som slår den på, og gir samme signal i begge høyttaler sider (stereo til mono?) med en linjeutgang....

Sikkert litt rart forklart - men jeg håper noen av dere har et godt forslag til løsning.

Har forsøkt å surfte rundt på forument, men finner liksom ikke akkurat det jeg er ute etter....

mvh,

Til top Vis telfordpub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af telfordpub

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Hej telfordpub, og velkommen til hifi4all

Det eneste  forslag jeg har til at integrer Beolab 3500 som centerhøjttaler ----

Er denne lille boks til 1483 Dkr.

telfordpub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hei Peter Pan.

Takk for hurtig tilbakemelding.

Mit serienummer på høyttaleren er 14261837.
Det ligger etter hva jeg kan se utenfor de serier der er beskrevet.

Løsningen ser ut til å bli å la denne høyttaleren gå.... og investere i noe som ligner - og kan brukes.
Litt leit, da jeg liker designet svært godt.

Eller er det noen som har eventuelle andre forslag

/Telford

Til top Vis telfordpub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af telfordpub

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Tryk på billedet.

Froggen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

telfordpub skrev:

Hei Peter Pan.

Takk for hurtig tilbakemelding.

Mit serienummer på høyttaleren er 14261837.
Det ligger etter hva jeg kan se utenfor de serier der er beskrevet.

Løsningen ser ut til å bli å la denne høyttaleren gå.... og investere i noe som ligner - og kan brukes.
Litt leit, da jeg liker designet svært godt.

Eller er det noen som har eventuelle andre forslag

/Telford

Hej Telford

Det skulle ikke kræve det helt store at opgradere din BeoLab3500...
Se http://www.beoworld.org/faq_view.asp?id=81

Mvh
Rasmus

Til top Vis Froggen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Froggen

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum