| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her en meget positiv beskrivelse af den nye BeoSound 5.
Bang & Olufsen lancerer BeoSound 5
Bang & Olufsens nyeste skud på den musikalske stamme er et spirende ikon, der giver digitale musikoplevelser i topklasse.
Vi lever i en digital verden, hvor vores oplevelse af lyd hastigt forsvinder i musikafspillere, der er lige så små som den lyd, de leverer. Det vil vi ændre på. BeoSound 5 fra B&O er skabt til at gøre musik til en synlig oplevelse, der kan deles med andre – og det med en lyd, der er intet mindre end fantastisk.
Perfekt harmoni BeoSound 5 symboliserer det elegante og intelligente, og den giver dig lynhurtig adgang til din musik. Navigationshjulets samhørighed med skærmen forener den analoge og den digitale verden og gør dette musiksystem til en grænseflade mellem det fysiske og det digitale. I forlængelse af den perfekte harmoni mellem de fysiske og virtuelle bevægelser i brugerfladen er aluminiumshjulet og markøren monteret på siden af BeoSound 5, hvilket giver brugeren komplet kontrol over sin digitale musik og alle skærmfunktionerne. Dette gør det muligt at navigere med én hånd og giver samtidig en utrolig brugervenlighed og en overraskende sanselig oplevelse.
Aluminiumshjulet giver dig mulighed for at bladre gennem din musiksamling og utallige netradiostationer, og den grafiske brugerflade er både intuitiv og inspirerende. Fusionen af grafik og mekanik gør BeoSound 5 perfekt til at få overblik og navigere i store musiksamlinger med. Hver gang du vælger et menupunkt, bliver den fysiske bevægelse spejlet på skærmen i en flot blanding af farver, skrifttyper og nøje overvejede grafiske visninger. På den måde bliver du kun præsenteret for nødvendige elementer med en elegant fremtoning på skærmen, hvilket får brugervenligheden og sanseligheden til at harmonere perfekt.
Mere i samme stil, tak!
BeoSound 5 appellerer til dine instinkter og ønsker med et design, der giver dig lyst til at bladre igennem din musiksamling. Derudover har afspilleren nogle særlige metoder til at sikre, at du får meget mere ud af din musik end normalt – tag f.eks. algoritmen ‘MOTS’, som står for More Of The Same.
Det prisvindende koncept med to patenter i vente flytter brugervenligheden op på et niveau for sig. Den intelligente afspilningsliste MOTS gør, at det at afspille et nummer bliver ligesom at så et frø – når du begynder at afspille din yndlingsmusik på BeoSound 5, scanner MOTS automatisk din musiksamling og finder lignende numre ud fra kriterier som rytme, synkopering, tonalitet og vokalharmonier. MOTS nøjes ikke kun med at bruge et givet nummers egenskaber som f.eks. genre eller stemning til at finde lignende numre, den bruger også nummeret som udgangspunkt for at genfinde ’skjulte perler’ i din musiksamling.
Hver gang du ’sår et frø’, kvitterer MOTS med at afspille en række numre, der minder om det første nummer, du valgte. Resultatet er, at du bliver taget med på en musikalsk rejse, som du vil nyde og overraskes af. Du vil altså ikke alene genfinde numre, som du for længst havde glemt, men også opdage små overraskelser og uventede musikvalg, som vil give dig en langt mere interessant oplevelse. Og det er netop denne variation inden for de grænser, som dit valg af musik har fastsat, der vil puste nyt liv i din musiksamling.
Ukomprimeret lyd er optimal lyd BeoSound 5 er den intelligente musikafspiller. Alle de digitale musikfiler, cd-omslag og netradiostationer, som du får adgang til via BeoSound 5, gemmes faktisk på BeoMaster 5 – en sort boks, der kan placeres diskret ude af syne. Den gemmer på alle kredsløbene, internetforbindelserne og en harddisk med helt op til 500 GB.
BeoMaster 5 og BeoSound 5 kombinationen udgør et musiksystem med en lydkvalitet og masser af lagerplads, som er perfekt til afspilning af ukomprimerede musikfiler, der giver dig den optimale oplevelse med den oprindelige optagelse.
BeoSound 5 indeholder desuden en af verdens bedste signalbehandlere, og den understøtter ikke kun afspilning af ukomprimerede musikfiler, men bringer dig samtidig endnu tættere på den originale indspilning. Tilslut et par af Bang & Olufsens BeoLab højttalere, og nyd den uovertrufne lyd, der taler for sig selv. Bang & Olufsen har formået at forvandle den digitale musik til en fantastisk oplevelse – visuelt såvel som lydmæssigt. Kort sagt: Det hele handler om musikken.
Af Karsten Jensen.dk __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu er tiden da gået, men har haft travlt med lidt af hvert skal nok gøre det her i weekende håber jeg, men nu går der jo lige aftenen imorgen med den fremvisning så tror ikke jeg når det der, men skal gøre noget for det.
MVH Mads __________________ Det er godt nok godt.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 06:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen klar til den digitale tidsalder.
Topdirektør for Bang & Olufsen, Kalle Hvidt Nielsen, har store forventninger til det seneste nye produkt fra Struer, Beosound 5. For første gang har den danske designvirksomhed lanceret et fuldt ud digitalt anlæg, der udelukkende trækker på musikfiler fra en harddisk eller lyd fra internettet. Beosound 5 er et nyt flagskibs - produkt fra Bang & Olufsen. Hør Kalle Hvidt Nielsens forventninger til anlægget i tv-interviewet. Besound 5 får en vejledende butikspris på 37.000 kr., erfarer borsen.dk. Af Casper Fruergaard Schrøder __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medens vi venter med spændingen på THXII's projekt, så er her en lidt negativ beskrivelse af BeoSound 5 fra Ingeniøren.
Bang & Olufsen vil gerne være verdensberømt og kendt for gennemtænkte løsninger. Beosound 5 har været forsinket i over 1 år, og mens vi har ventet, har teknologien og konkurrenterne endnu engang flyttet sig.
Musikken henter man fra sin computer og lægger ind på enhedens medfølgende server, BeoMaster 5, eller man vælger en af de 8.000 digitale radiokanaler, som man kan flippe sig igennem i menuen.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja har læst det,,,, ham Christian M. Andersen har vist ik B&O der hjemme, men så er det jo godt han har han´s ipod loool
Det er jo logisk at B&O vælger og køre med XP på beosound 5, havde den kørt med vista skulle jeg nødig have det anlæg. det vil simpel hen blive for ustabilt.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b
Christian M. Andersen alias Ctacta hvis konto er lukket her på hifi4all, har engang arbejdet
for Bang & Olufsen, men hvorfor han nu er så kritisk over for deres produkt ved jeg ikke.
Jeg hopper også Vista over, og kæmper for at bevare XP på min computer. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes jo alternativer, men virker de ordentligt 

MediaStation Pro Trådløst Netværk Multimedieharddisk. Kapacitet: 500GB
Opbevar og afspil multimediefiler af alle typer, herunder musik, video og fotos, på dit tv eller i din hjemmebiograf.
Stream internetradio via Shoutcast eller Icecast og/eller multimedieindhold fra din pc direkte via dit trådløse hjemmenetværk.
Trådløs forbindelse: Understøtter IEEE 892.11g (54Mbps) med 5dBi-antenne, der giver trådløse forbindelse af høj kvalitet.
Internetradio: Kompatibel med Shoutcast & Icecast. Få let adgang til radioservere via internettet og hundredvis af online radiostationer i digitalkvalitet.
HDMI - High Definition Multimedia Interface (multimediegrænseflade i høj definition) Digital forbindelse af video og lyd 1080p.
Fungerer som ftp-filserver: Giver adgang til lagring via netværk. Du kan oprette forbindelse til andre computere online eller direkte afspille multimedieindhold.
USB 2.0 Host-funktion: Forbinder flashdrev, kortlæsere og bærbare harddiske.
Digital Audio 5.1: For at oprette forbindelse til hjemmebiografudstyr, der understøtter Dolby Digital eller DTS surround sound-system
MediaStation Pro Brugergrænseflade: Let navigation i fil/mappe. Beskyttelse af privatlivet: Beskyt bestemt indhold med password.
Video-support: MPEG 1,2,4 / MP4 / divx 3,4,5,6 (AVI) / HD-MPEG2 / SD-MPEG2 / XviD (bortset fra GMC, Qpel-indstilling gælder) / WMV9 (WMV) / TS/TP/TRP / ISO / IFO / VOB
Musik-support: MP3 / WMA / WAV / OGG Vorbis / AAC. Foto-support: JPG / JPEG / PNG / BMP
Pakkens indhold: MediaStation Pro Trådløst Netværk Multimediedrev Fjernbetjening (samt batteri) HDMI-kabel Sammensat video-/stereolydkabel Component-videokabel USB-kabel Ekstern strømadapter Holder Hurtig startvejledning.
To års begrænset Verbatim garanti Produktnummer: 47531 Pris: ca. 1.700 Dkr.
http://translate.google.dk/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.comp uterbild.de%2Fartikel%2Favf-Test-Video-Verbatim-Media-Statio n-Pro-Wireless-Network-HD-500-GB_3385630.html&hl=da& ie=UTF-8&sl=de&tl=da
http://www.verbatim.dk/dk_24/product_mediastation-pro-wirele ss-network-multimedia-hard-drive_13342.html
Test:
http://cobi.media.boreus.de/downloads/1962489/Verbatim_Media Station_TAB.png
Overførsler
Se også: http://www.business.dk/article/20081114/techmobil/81114017/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ved snart heller ikke rigtig hvor jeg skal begynde, jeg kan starte med at sige det virker som om de har brugt et ordentlig materiale til at bygge den af....??? Betjening af den, er en smagssag, men jeg syntes nu den virkede dejlig nemt. MEN jeg tror nu ikke at denne vil kunne begå i sig i ret mange MP3 samlinger da den brugte en del visuelle visning af cover, kunster mm og jeg har måske 2% af de oplysniger liggende på mine mp3 sange men kan være den logge på en database og henter selv, jeg snakkede med B&O om hvad den sagde til eks "_" tegn det havde de ikke lige noget svar på.
Kom til at tænke på det med den kan køre ukromprimeret lyd det gik de meget op i. JA, det kan den, men hvordan søren skal man få det ind på anlægget? For når man ligger en cd i sin computer, hvis man har en original af disse, så vil programmerne som ligge på computeren forslå en afspilning eller en ripning. Og hvor mange ripper en cd til andet end mp3.
MVH Mads
__________________ Det er godt nok godt.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Off-topic: Bruger du Windows Media player og vil have musik til morgen kaffen fra Italy, er her to link. Vælg efter dit humør lige nu 
Fortsat god weekend. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før udvikling af BeoSystem 3, var BeoSystem 2 AV processor for BeoVision 4.
Nu kan BeoSystem 2 vel efterhånden findes brugt. Den indeholder ikke så lidt
Vær opmærksom på de mange type nr. for BeoSystem 2.
(2004-2006) TV-tuner til BeoVision 4 rækken
Type numre: 8491, 8492, 8493, 8494, 8495, 8496, 9411, 9412, 9413, 9414, 9415, 9416, 9417, 9421, 9422, 9423, 9424, 9425, 9426
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sgu for sløvt, men blev ALT for overrislet til den beosound 5 fremvisning, så lørdag var nede, skulle holde føsda idag søndag, og i morgen skal jeg til Vejle og Århus, hmmmm dårlig planlægning, men skal altså nok nå det håber på inorgen, men bliver vel først tirsdag.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår kommer billederne af Avant'en?
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja skal nok, ser lige om jeg har nogel på min anden computer.
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nuer billederne fundet, men det er så lang tid siden jeg sidst har uploadede billeder at jeg lige skal finde ud af hvoedan man gør....
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe jeg ikke kan upload billeder?
Mads __________________ Det er godt nok godt.
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå har åbnet min server for jer, prøv se om i kan se billederne, der er ikke billeder af funktion, da den virker som et ganske alm mediacenter, bare styret med B&O fjernbetjening. Spørg endelig hvis i er i tvivl, eller vil se flere billeder, så kå jeg jo tage nogle fler.
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet __________________ Det er godt nok godt.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm prøv den nedeunder
Mads
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HER er der en guide, til upload af billeder.
|
| Til top |
|
| |