| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PDA1 skrev:
|
Spørgsmål angående Beocenter 8500
Jeg har sat mine aflagte Beolab Penta MK 3 op på min far´s Beocenter 8500, men der er ikke lys i højtalernes display, jeg bruger samme kabler som på min Beocenter 2500 og der virker de perfekt.
Nogen forslag?
|
|
|
Hej PDA1

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Valnurat Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PDA1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter.
Tak for info, faktisk var det et link til Penta manualen som hjalp mig, omskifteren Video/Audio skulle blot flyttes.
Mvh Per Damgaard.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valnurat
BeoSound Ouverture og Avant TV tilsluttes hinanden med MasterLink kabel. Avant har jo indbygget center højttaler når speaker 5 = surround aktiveres.
Surround modulet i Avant giver front og baghøjttaler (rear) output for aktive højttaler via PowerLink kabel. Du føder altså MCL 2P effektforstærkeren med et PowerLink kabel, og herefter efter tilsluttes passive højttaler. Volumen styres via Avant.
Jeg ville nok have valgt to stk. MCL 2P og tilsluttet den ene til en PowerLink front udgangen, og den anden MCL 2P til en PowerLink baghøjttaler udgangen, og hermed have MasterLink bøsningen på Avant fri til BeoSound Ouverture.
ML (nyt system) / MCL (gammelt system) Converter tilsluttes normalt med MasterLink til Avant, for linkrums tilslutning af passive højttaler, men kan måske også tilsluttes med PowerLink som MCL 2P, og er ellers ca. det samme. Du må prøve dig frem.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Valnurat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhm, Hvad gør masterlink og powerlink kabelt?
Hvis nu man liige nu ikke har Avanten, hvad gør man så? Jeg kan se at i ML/MCL converteren er der et masterlink stik. Kobler man så BeoSound Ouverture og den sammen? Og bruger man MCL2P overhovedet?
Undskyld, mine måske åndsvage spørgsmål, men jeg aner ikke hvordan B&O fungere.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad gør masterlink og powerlink kabelt?
Sender lyd og fjernbetjeningssignaler mellem B&O produkter.
Hvis nu man liige nu ikke har Avanten, hvad gør man så?
Kobler man så BeoSound Ouverture og den sammen?
Ja.
Du kan også prøv at besøge en B&O butik. og få en snak og syn for sagen.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|

På dette link præsentere Bang & Olufsen en del af deres produkter i farven hvid.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få 10.000 radiostationer i bilen 
Sig farvel til irriterende udfald på FM-båndet og goddag til en myriade af radiostationer fra hele verden.
Gear tv guider dig gennem installationen af internetradio til din bil. Vel at mærke med et noget kompliceret set-up. Efter installationer er der så også hul igennem til Radio Congo, som dog mest minder om P1. Heldigvis er der mindst 9999 andre kanaler at vælge imelem.
Se TV Indslag fra Gadget: http://pleasure.dk/gadget/artikel/134205/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilslutter du et digital produkt til dit fladskærms TV via HDMI eller DVI kabel, og oplever et kortvarigt farvet billede på skærmen når du tænder, som straks efter slukker igen, så har dit TV og det tilsluttede digital produkt nok ikke HDCP-kompatibel forbindelse.
Læs mere her.
Næsten en hver enhed, der er konstrueret til at sende eller modtage beskyttet indhold såsom film har indarbejdet HDCP (f.eks TV'er, STBs, A / V-modtagere). Det eneste udstyr, der ikke regelmæssigt omfatter HDCP er dem, der ikke er konstrueret til at sende eller modtage beskyttet indhold, såsom videokameraer og digitalt still-kameraer.
Er HDMI kabler en sikker grænseflade? HDMI, når det bruges i kombination med HDCP, giver en audio / video interface, der opfylder sikkerhedskravene fra indholdsudbydere og-systemer operatører.
Spørgsmål: Hvad er HDCP? Høj båndbredde Digital Content Protection (HDCP) er en teknologi udviklet af Digital Content Protection, LLC (et datterselskab af Intel) for at beskytte digital underholdning indhold. HDCP er blevet gennemført på tværs af både DVI og HDMI-grænseflader. Den HDCP-specifikationen giver en omkostningseffektiv og gennemsigtig metode til at overføre og modtage den højeste kvalitet digital underholdning indhold til DVI / HDMI-kompatible digitale skærme.
Hvis min digitale overvågning ikke har en HDCP-kompatibel forbindelse (såsom en HDMI forbindelse med HDCP), vil jeg kunne se HD DVD og Blu-ray-indhold i high definition? Ejere af indhold (dvs. en film studio frigive en DVD) bestemme, hvilke teknologier de vil bruge til at beskytte deres indhold mod uautoriseret kopiering. Film Studios, at frygten for, at HD-udgaver af deres film vil blive piratkopieret, der forventes at anvende HDCP når slippe højopløsnings-udgaver af deres film, men nogle kan vælge at frigive nogle titler uden HDCP. For at være sikker, forbrugere, der ønsker at være i stand til at spille high-definition indhold bør sikre, at deres HDTV og andre HD-enheder er i stand til at afkode HDCP-krypteret indhold.
Der er også særlige krav om HDCP brug mandat fra US Federal Communications Commission og af industrien i Europa og Asien. Se nedenfor for mere information.
Med visse undtagelser, næsten alle HDMI-enheder på markedet omfatter HDCP support. DVI-enheder, især tidligere versioner af DVI, er det mere sandsynligt, at manglende HDCP support.
Spørgsmål: Jeg har læst, at Hollywood-studierne bruger Advanced Access Content System (AACS) til at beskytte deres high-definition indhold. Er AACS et alternativ til HDCP? Nej, de to supplerer hinanden. AACS er indholdet beskyttelse for video på dvd'er og HDCP er beskyttelse af indholdet på HDMI forbindelsen mellem DVD-afspiller og TV. AACS er en stærkere erstatning for den nuværende beskyttelse af indholdet på dagens standard-definition DVD'er (som er blevet brudt). DVD-afspilleren vil dekryptere AACS-krypteret indhold kommer ud for HD-DVD eller Blu-ray-disk og derefter sende det indhold via den beskyttede HDMI link (ved hjælp af HDCP) til HDTV. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke lige meget om dine HDMI stikdåser er version 1.2 eller 1.3, hvis du vil overføre de nye HD lyd formater.
Hvad er nyt i HDMI 1.3-specifikationen?
Højere hastighed: Selv om alle tidligere versioner af HDMI har haft mere end rigelig båndbredde til at støtte alle nuværende HDTV formater, herunder fuld, ukomprimeret 1080p signaler, HDMI 1.3 øger sin single-link båndbredden til 340 MHz (10.2 Gbps) til at støtte de krav, som fremtiden HD Display udstyr, såsom højere opløsninger, Deep Color og høj frame rates. Desuden er indbygget i HDMI 1.3 specifikation er det tekniske fundament, der vil lade fremtidige versioner af HDMI nå væsentligt højere hastigheder.
Deep Color: HDMI 1.3 understøtter 10-bit, 12-bit og 16-bit (RGB eller YCbCr) farvedybder, op fra 8-bit dybder i tidligere versioner af HDMI-specifikationen, for bedøvelse afsmeltning på over en milliard farver i hidtil uset detalje.
Bredere farverum: HDMI 1.3 tilføjer understøttelse for "xvColor ™" (som er forbrugerens navn beskriver IEC 61966-2-4 xvYCC color standard), som fjerner nuværende farverum begrænsninger og giver mulighed for visning af enhver farve ses af det menneskelige øjet.
Ny mini-stik: Med små bærbare enheder såsom HD videokameraer og still-kameraer krævende sømløse tilslutning til HDTV, HDMI 1.3 byder på en ny, mindre form faktor stik valgmulighed.
Lip Sync: Da forbrugerelektronik udstyr bruger stadig mere kompleks digital signalbehandling til at forbedre klarhed og detaljer om indholdet, synkronisering af video og audio i brugerens udstyr er blevet en større udfordring og vil kunne kræve komplekse slutbrugeren justeringer. HDMI 1.3 medtager automatisk audio synkroniseringen kapaciteter, der gør det muligt udstyr til at udføre denne synkronisering automatisk med samlede nøjagtighed.
Ny HD Lossless lydformater: I tillæg til HDMI's nuværende evne til at støtte høj båndbredde ukomprimeret digital lyd og alle i øjeblikket tilgængeligt komprimerede formater (såsom Dolby ® Digital og DTS ®), HDMI 1.3 tilføjer yderligere støtte til nye tabsfri komprimerede digitale lydformater Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio ™. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Valnurat Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hvad gør masterlink og powerlink kabelt?
Sender lyd og fjernbetjeningssignaler mellem B&O produkter.
Hvis nu man liige nu ikke har Avanten, hvad gør man så?
Kobler man så BeoSound Ouverture og den sammen?
Ja.
Du kan også prøv at besøge en B&O butik. og få en snak og syn for sagen. 
|
|
|

Jo, men jeg tror nu bare det svar du gav mig forklarede det jeg havde brug for.
Jeg håber da så trods alt at du kunne hjælpe mig med en forklaring på hvordan man skulle tilslutte en subwoofer når man på converteren kun har, hvad jeg kan se, udgang til venstre og højre højttallere.
En anden ting, kender du nogen Non B&O aktiv højttallere som kan bruges med BeoSound Ouverture?
På forhånd mange tak.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Valnurat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Det var dit spørgsmål, og det svare jeg på på følgende måde
Peter Pan skrev:
Valnurat BeoSound Ouverture og Avant TV tilsluttes hinanden med MasterLink kabel. Avant har jo indbygget center højttaler når speaker 5 = surround aktiveres. Surround modulet i Avant giver front og baghøjttaler (rear) output for aktive højttaler via PowerLink kabel. Du føder altså MCL 2P effektforstærkeren med et PowerLink kabel, og herefter efter tilsluttes passive højttaler. Volumen styres via Avant. Jeg ville nok have valgt to stk. MCL 2P og tilsluttet den ene til en PowerLink front udgangen, og den anden MCL 2P til en PowerLink baghøjttaler udgangen, og hermed have MasterLink bøsningen på Avant fri til BeoSound Ouverture. ML (nyt system) / MCL (gammelt system) Converter tilsluttes normalt med MasterLink til Avant, for linkrums tilslutning af passive højttaler, men kan måske også tilsluttes med PowerLink som MCL 2P, og er ellers ca. det samme. Du må prøve dig frem.
|
|
|
Valnurat skrev:
Jo, men jeg tror nu bare det svar du gav mig forklarede det jeg havde brug for.
|
|
|
Ja men det gør det også, i den udstrækning jeg har kunne svare, og du er istand til at forstå.
|
|
|
Jeg forstår ikke helt dit svar. Måske er jeg blød i bolden. 
Jeg spørger nu bare til råds på dette spørgsmål:
Jeg håber da så trods alt at du kunne hjælpe mig med en forklaring på hvordan man skulle tilslutte en subwoofer når man på converteren kun har, hvad jeg kan se, udgang til venstre og højre højttallere.
En anden ting, kender du nogen Non B&O aktiv højttallere som kan bruges med BeoSound Ouverture?
På forhånd mange tak.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valnurat, du glemmer at beskrive hvad det er for en af de to convertere du vil benytte, dernæst at fortælle om den subwoofer du vil benytte er passiv eller aktiv.
Indgangene på en subwoofer kan være forskellige. Har den højre og venstre signal indgang laver du to x kabel med phono og DIN 2 polede højttalerstik, hvis den skal mono forbindes kan du nøjes med et kabel, som tilsluttes converterens venstre udgang. Man behøver ikke IR link øje når converteren står i samme rum som BeoSound Ouverture.
Ved at gennem gå denne tråd finder du flere oplysninger om Non B&O aktiv højttallere som kan bruges med BeoSound Ouverture, der skal dog i nogen tilfælde købes 8 polet DIN adapter for at kunne tilslutte en BeoSound Ouverture. Priserne ligger heller ikke så langt fra B&O's priser. Men her er et link hvor prisen er overkommelig :
|
| Til top |
|
| |
Valnurat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Valnurat, du glemmer at beskrive hvad det er for en af de to convertere du vil benytte, dernæst at fortælle om den subwoofer du vil benytte er passiv eller aktiv.
|
|
|
Lidt tidligere i denne tråd på side 95 har jeg nævnt hvilken converter jeg taler om, for vi har kun 1 med et masterlink. Og den der er taget som udgangspunkt på billedet er den korrekte. Udfra den tegning bruger man kun masterlink kablet, hvad med powerlink dem bruger man slet ikke?
Valnurat skrev:
|
Øhm, Hvad gør masterlink og powerlink kabelt?
Hvis nu man liige nu ikke har Avanten, hvad gør man så? Jeg kan se at i ML/MCL converteren er der et masterlink stik. Kobler man så BeoSound Ouverture og den sammen? Og bruger man MCL2P overhovedet?
Undskyld, mine måske åndsvage spørgsmål, men jeg aner ikke hvordan B&O fungere.
|
|
|
Mht. subwoofer, var tanken at det skulle være en aktiv, jeg var ikke klar over at man osse kunne få den passiv. Jeg kan forstå at tegningen viser en opsætning hvor det er en passiv subwoofer. Ved du hvordan man skulle tilslutte en aktiv subwoofer?
Jeg er meget for at du har lyst til at hjælpe.

|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo an på hvad for linie indgange der er på den subwoofer du vælger. Under alle mine indlæg ligger dette link: DIN kabler der finder du de tegninger du kan få brug for, ved tilslutning af en aktiv sub til B&O's 8 polet PowerLink stikdåse. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Valnurat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak.

|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O skriver på deres hjemmeside:
Den første hvide BeoSound 9000 nogensinde - sat på auktion. Vi er glade for at kunne annoncere lanceringen af en eksklusiv, begrænset udgave af BeoSound 9000 i hvid. Kun 1.500 stykker vil blive produceret. Antal 0001/1500 i serien vil være tilgængelig på auktion online. Alle pengene fra auktionen, går til UNICEF.
For at fejre en af de mest ikoniske produkter i historien for Bang & Olufsen, vil der blive produceret et begrænset antal Beosound 9000 i hvid. Hver af de 1500 vil være individuelt nummereret via en lasergravering på cd klemmen. Den første hvide BeoSound 9000 vil være på auktion online, på det danske auktions hus Bruun Rasmussen. Det er en del af en pakke, som omfatter, et par BeoLab 8000 højtalere i hvid og mulighed for at besøge Bang & Olufsen's hovedkvarter i Struer, hvor vores administrerende direktør Karl Kristian Hvidt Nielsen vil overrække BeoSound 9000-pakken til heldige vinder af auktionen.
Auktionen vil løbe fra den 10 december kl.10.00, og vil ende på den 15 januar 2009 kl.20.00.
Resten af de nummererede BeoSounds i hvide, vil være til salg fra udvalgte Bang & Olufsen showrooms rundt om i verden.
Gå ikke glip af din chance for at eje det eneste nummer 0001/1500 i denne serie - i verden. En opkøber's konto, der er et stadigt skiftende kunstværk, hvor dine egne cd'er bliver en del af designet i sig selv.
Auktionen kan findes HER.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |