Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej Jannik. Tak jeg håber også at du har haft en god jul.

Jannik jeg tror at dette kan være løsningen.

På toppen af Xmod enheden finder vi et stort sølvfarvet drejehjul der fungerer som tænd/sluk knap
ved at trykke på det, men ellers er det selvfølgelig volumenkontrol for tilsluttet højttalere m.m.

Man skal som tilbehør erhverve sig en løs strømforsyning så Xmod kan arbejde 100 % selvstændigt
som forstærker enhed til din medie afspiller uanset hvilken slags eller kvalitet der tilbydes. 
Line Out: - 3.5mm Stereo jack. Tilslutning: - Tilslut dine hovedtelefoner, dit headset eller dine aktive højttalere.  

Tryk her. Dansk tekst.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 December 2008 kl. 05:04 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:
Hej Peter

God jul. Imponerende tråd. Kan huske at have skrevet et indlæg på side 5 eller deromkring.

Jeg har netop anskaffet mig et par Beolab 4000 og ønsker i den forbindelse at tilslutte det til min computer via Airport Express og deraf benytte
AirTunes til trådløs musik (mini-jack). Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg skal forbinde højttalerne. Jeg ved at det kan lade sig gøre,
men jeg vil nødigt ud i noget fiks faks med loddekolbe osv. Der må da være en "officiel" forbindelse i og med at højttalerne er aktive og dermed
ikke skal have effekt.

Er der ikke en smart måde hvorpå man kan forbinde sine Beolab 4000 med en alm minijack port? Alternativt kunne jeg tilslutte dem via pre-out
på min eksisterende receiver, men den sgu for stor og klodset.

Jeg vil nødig ud i den situation hvor jeg skal have fat i en Beosound 3XXX eller Beosound 4 alene for at kunne afspille musik fra computeren.

Er det ikke sådan et du mangler.

http://av-connection.com/?PGr=845&PNo=AV-D5G-XXX&Pic Gr=1395&ML=1040

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 December 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Poul-erik

Den adapter du linker til kan bruges mellem F.eks en iPod og AUX IN på en BeoSound 3000/3200.

AirPort Express . Læst her.

Michael.102
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:
Hej Peter

God jul. Imponerende tråd. Kan huske at have skrevet et indlæg på side 5 eller deromkring.

Jeg har netop anskaffet mig et par Beolab 4000 og ønsker i den forbindelse at tilslutte det til min computer via Airport Express og deraf benytte
AirTunes til trådløs musik (mini-jack). Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg skal forbinde højttalerne. Jeg ved at det kan lade sig gøre,
men jeg vil nødigt ud i noget fiks faks med loddekolbe osv. Der må da være en "officiel" forbindelse i og med at højttalerne er aktive og dermed
ikke skal have effekt.

Er der ikke en smart måde hvorpå man kan forbinde sine Beolab 4000 med en alm minijack port? Alternativt kunne jeg tilslutte dem via pre-out

Jeg vil nødig ud i den situation hvor jeg skal have fat i en Beosound 3XXX eller Beosound 4 alene for at kunne afspille musik fra
computeren.

Der er et kabel som jeg ikke kan huske, hvad hedder, men det kan du tilslutte fra fx. ipod til beolab 3 det er 2 powerlink stik/kabler som går ud i
et mini jack stik. Du kan se det i B&O på falkoner allé på Frederiksberg, der ligger det i vinduet når butikken er åben, men det kan en lokal B&O
butik sikkert også vise dig. Men det kan du garanteret også bruge på dine 4000. Men mht. lydjusterings delen så skal jeg ikke kloge mig.
Til top Vis Michael.102's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael.102

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Michael.102 skrev:
Jannik skrev:
Hej Peter

ikke skal have effekt.

Jeg vil nødig ud i den situation hvor jeg skal have fat i en Beosound 3XXX eller Beosound 4 alene for at kunne afspille musik fra
computeren.

Der er et kabel som jeg ikke kan huske, hvad hedder, men det kan du tilslutte fra fx. ipod til beolab 3 det er 2 powerlink stik/kabler som går ud i
et mini jack stik. Du kan se det i B&O på falkoner allé på Frederiksberg, der ligger det i vinduet når butikken er åben, men det kan en lokal B&O
butik sikkert også vise dig. Men det kan du garanteret også bruge på dine 4000. Men mht. lydjusterings delen så skal jeg ikke kloge
mig.

Interessant!

Det kan være jeg smutter forbi i morgen, men som Peter selv er inde på, så er det måske lidt farligt ikke at have styr på hvilke apparater, der får
lov at tilgå højttalerne. I princippet ville en person være i stand til at tilgå højttalerne med hans/hendes bærbar med volumen sat helt op og så
ville det gå galt.

Peter: Det er jo en sand jungle at købe kabler til de højttalere. Jeg har fundet min receiver frem og kan se at der er 7-8 pre-out udgange (2 x
front, center, sub, 2 x rear, 2 x rear).

Kan jeg købe dette kabel (http://www.av-connection.dk/?PGr=961&ML=306) og tilslutte det til 2 x front (receiver) ---> den ene beolab for så at
forbinde beolab ---> beolab og så hhv sætte dem til left og right.

eller

skal jeg købe et DIN - Phono kabel x 2 og så forbinde hver højttaler til receiveren?
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 December 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jannik både fra preout på din receiver, og fra din PC kan du hente lydsignaler og styre lydstyrken.

En "officiel" forbindelse til NON B&O er Phono tilslutningen. Ved den tilslutning vil du kunne opleve dine Beolab 4000 slukker ved lave lyd passager, og med et tydeligt relæ klik tænder igen, når musikken når en vis volume.

Hvis du benytter den adapter som du ser på min tegningen, vil Beolab 4000 opføre sig, som var de tilsluttet PowerLink på et Beomaster produkt. 

To aktive Beloab 4000 kan så tilsluttet lydkortet på en computer. 

At lodde i et 8 polet DIN stik er noget besværligt, så man køber bare et PowerLink MK III kabel i den lægte der er ud til de to Beolab højttalere og klipper det over. Nu står du med to kabler hvor DIN stikkene er loddet på, og du kan så bare følge farverne og lodde mini Jack og et USB stik på. USB stikket klipper du bare af, fra et kabel du ikke bruger, og lader et par centimeter ledning sidde på stikket som du så lodder videre på. 

Jannik, beslutningen er din, nu har du fået oplysninger om tilslutning mellem aktive BeoLab højttaler og en computer.

Råd hvis du vil behold dine aktive BeoLab
højttaler, men har solgt dit B&O TV.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 December 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Fik du en PlayStation 3 i julegave, så få mest muligt ud af den.
Sørge for de rigtige indstillinger og kabler, som passer til netop dit TV.

Kan købes her  til ok priser.

Her får du nogle gode råd om tilslutning til tv.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Gennem tiden har jeg lavet en del adapter tegninger
til brug for jer der kan bruge en loddekolbe, og vil
tilslutte div. apparater til B&O produkter.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 December 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Skal du bruge loddetegninger kan du se om der er noget du kan bruge her: 

Finder du ikke hvad du søger, må du skrive. Ps- Ikke på privat post, brug trådene,  tak.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Rengøring af kontrast glasskærm på BeoVision MX modellerne.

noll skrev:

Hej

Jeg vil høre om her er hjælp at hente, jeg har et b&o fjernsyn MX 7000, hvor
skærmen trænger til at blive renset. Mit problem er at få fjernet kontrastglasset så
jeg kan komme til selve skærmen. 

Hilsen Kai

F.Christians skrev:

Det er også lidt "tricky", men de 2 sorte lodrette lister ude i siderne af skærmen,
kan med neglene (ikke ridsende værktøj) trækkes lidt ud fra kabinettet og vupti,
så kan kontrastskærmen pilles af.

Når den skal på igen, sættes den først på i den ene side, derefter bøjes den ganske
lidt, og føres ind i slidsen i modstatte side.

NB: Brug kun vand med en dråbe sulfo på kontrastskærmen, og polér efter med lidt
skyllemiddel på en blød klud. Selve billedrøret kan godt tåle lidt vinduespuds.

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=642

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsens lydanlæg i Aston Martins, se video her

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Her en pris oversigt hvor du kan se hvad de forskellige dele koster, hvis
du vil købe et BeoVision 7-40" MkIII, LCD TV (som på billedet) lige nu.

Priser 2008

Hvad får man så for de 59.755 kr. som en BeoVision 7-40 Full HD, mk III fladskærm koster.

En LCD skærm hvor du kan opleve super flot billeder i 1920x1080 High Definition kvalitet. BV7 mk III ligger kvalitetsmæssigt blandt de bedste fladskærme du kan købe lige nu. Fuld integration af lyd og billede. DVD/ CD afspiller indbygget. - Dolby digital 7.1 surround dekoder/processer. -Tyveri sikring ( = kode indtastning ). - Automatic Picture Control (= måler indvirkningen fra rummets lysforhold og justerer kontrasten). - Set-Top-Box Controller (= tilsluttede produkter fjernbetjenes via BeoVision 7 mk III). - Det indbyggede Home Cinema Control Modul, giver dig mulighed for at dreje lydbilledet mellem et TV, og et Projektor setup, hvor også belysning og gardiner kan fjernbetjenes. - Verdens bedste fjernbetjenings system. - Opsætning og tilpasning hjemme hos dig selv, af en uddannet B&O tekniker, samt efterfølgende fuld support. Alt dette er med i prisen. De fleste af disse avancerede muligheder findes ikke i konkurrerende produkter.

BeoVision 7 mk III's stikpanel giver mulighed for ca. 70 tilslutninger. Jeg vil fremhæve 4 x HDMI version 1.2, og 5 x digital S/Pdif koaksial, samt et antal IR stikdåser, som bl.a giver tilslutnings muligheder af satellit receiver, harddiskoptagere, surround sound forstærkere, spillekonsoller, digitalkameraer, hvor fra lyden kan leveres i Dolby Digital (AC3)/5.1/6.1/7.1 Ex, DTS 5.1, DTS ES Matrix/Discrete 6.1 eller Dolby Pro Logic IIx.

Uanset kilden du vælger at tilslutte til BeoVision 7 mk III's stikpanel, så analyseres og optimeres alle indgående signaler, og der leverer den bedst mulige lyd- og meget præcise billeder.

Kabinet finish: Er i sort stød absorberende specialplast og børstet aluminium. Du kan her vælge mellem flere farver. Kontrastskærmen er af 3 mm. tonet glas.

Efter denne gennemgang skal oplyses, at afspilning af Blue-ray vil blive muligt i dette år, da B&O har valgt at producere et Blue-ray / DVD indbygnings drev til BV7. Full HD TV'et.

Man kan lige nu købe en DVB-T tuner i MPEG2/ MPEG4 samt SD og HD modtagelse/ gengivelse, for indbygning. Senere i dette år kommer en software opdatering til modulet, så det også kan kører DVB-C (kabel TV) MPEG2/ MPEG4 SD/ HD. Modulet vil samtidigt danner basis for videre udbygning af nye mulighederne i dette TV.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Januar 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Gældende fra 01.01.09.  -Download- 

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg undre mig over at Beolink 1000 ikke er på listen...

Jeg gik ind til Expert sidste år og sagde jeg gerne ville købe en Beolink 1000, jeg regnede dog ikke med at jeg kunne få en længere, og hvis jeg var heldig kunne jeg måske få en brugt; men mod al forventning kunne jeg købe en spritny.

Laver B&O stadig disse, eller ...?
Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej Jaco89

Så vidt jeg husker er de ikke i produktion mere. Jeg mener Beo4 og Beo5 er de eneste der i produktion lige nu.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

M.v.h. Loudspeaker, den ny prisliste beskriver
kun Beo4 og Beo5, så det har du ret i. 

http://www.beocentral.com/families/bl1000

Her findes en liste over udgåede B&O produkter, frem til
Maj 2008, men her er sjovt nok ingen fjernbetjeninger med.

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg synes der hersker en vis mystik omkring dette. Tag nu eksempelvis 'Radio- & TV-eksperten', han sælger nye Beolink 1000: http://radioogtveksperten.dk/tilbehoer-44/fjernbetjeninger-4 6/beolink-1000-ny-66.html

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Ja, men han kan jo stadig have nogle på lager selvom de ikke bliver produceret mere. 

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Ja, det er selvfølgelig rigtigt nok. Men i henhold til Beocentral udgik de for 12 år siden. Og han er i så fald ikke den eneste der har dem på lager, min lokale Expert havde jo også.

Jeg vil ha en afgørelse på det, jeg sender lige en mail til Radio & TV Eksperten; når jeg får svar poster jeg lige en update på sagen.

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

*UPDATE*

Jeg sendte en mail til Radio & TV Eksperten og spurgte om han kunne be- eller afkræfte hvorvidt Beolink 1000 stadig er i produktion.

Her er hvad jeg fik tilbage af svar.

"Hvis de er stoppet med at lave dem er det inden for det sidste år."

Efter alt at dømme er den stadig i produktion. Genialt!

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes