Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 07:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Endnu en tråd om hvilken pladespiller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
torben kbh. skrev:

jeg ville vælge Voyd´en, efter sigende spiller de rigtig godt, og så er den meget flot (efter min mening). Jeg har dog hørt at Audio Note - som har overtaget rettighederne til Voyd - ikke sælger reservedele til Voyd pladespillere. Jeg ved ikke om det i givet fald er et problem, for det er vel ikke Audio Note der producerer dem, og så kan man vel få dem andet steds.

VH Torben

Ja, har godt set at de seneste Voyd pladespillere hedder Audio Note...

Selvfølgelig lidt kedeligt, hvis man ender med at Audio Note ikke vil sælge stumper - men det er jo Audio Consult, som både har solgt Voyd og Audio Note. Og hvis de stiller sig på bagbenene, må de da have en lidt mærkelig smag i munden ved at afvise folk, men måske er det jo slet ikke et problem...

Det er sjovt at de sætter sig på nogle mærker og fortsætter i eget navn:

• Snell E II
  • Systemdek
  • Voyd
  • ...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

hej ppp_dk.

du skriver at du nu skal ud og have en riaa. Jeg har hørt en 7-8 forskellige dengang jeg bestemte mig hvad jeg skulle have, og der var aldrig tvivl om at Audio Note (oto) var den suværent bedste løsning for mig. Nu er det ikke sikkert det er det i dit tilfælde, men prøv at gi´ en AN riaa - eller endnu bedre - en AN forstærker chancen, jeg blev i hvertfald meget overrasket over hvad der gemte sig i pladerne.

VH Torben

Til top Vis torben kbh.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torben kbh.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

torben kbh. skrev:

hej ppp_dk.

du skriver at du nu skal ud og have en riaa. Jeg har hørt en 7-8 forskellige dengang jeg bestemte mig hvad jeg skulle have, og der var aldrig tvivl om at Audio Note (oto) var den suværent bedste løsning for mig. Nu er det ikke sikkert det er det i dit tilfælde, men prøv at gi´ en AN riaa - eller endnu bedre - en AN forstærker chancen, jeg blev i hvertfald meget overrasket over hvad der gemte sig i pladerne.

VH Torben

Åh, nej jeg har lige solgt min AN M1'er...

Spøg til side...jeg er faktisk ret glad for min S.A.T. Amplifixen, idet den har fint greb om Snell A3i'erne...

Jeg tror det er fordi at Audio Note rør amps går fint i spænd med dine AN højtalere. Snell E ville også synes om kuren - det er som om de er skabt til rør (jeg nåede dog ikke selv at prøve på mine daværende E2'ere)...

En varm rør riia kunne være en mulighed på den "kølige" svensker...

AV-AV-AV, jeg kan mærke dette bliver dyrere end jeg havde regnet med - farvel nye racercykel

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

jeg har faktisk haft den til Snell E2 også, og ja, de syntes om kuren! Det er både billigt og godt for ørene at gå en tur
Til top Vis torben kbh.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torben kbh.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

torben kbh. skrev:
jeg har faktisk haft den til Snell E2 også, og ja, de syntes om kuren! Det er både billigt og godt for ørene at gå en tur
Gå og ikke cykle?

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Er blevet tilbudt en Voyd til 5000,- og ekstra 3500,- oveni for en Helios Orion, altså 8500,- ca årgang 1990...

Jeg synes det er lidt i overkanten, idet værket kostede 14000,- i 1989 og armen 7000,-

Måske var det bedst at gå efter værket alene, men er den merprisen værd i forhold til en evt 126 mk III - til lad os sige mellem 2500,- og 3000,-?

Jeg kender ikke lige Voyd - og det er ca. en mulliard år siden jar har hørt en Thorens. Men hvis du er oppe i 14K så er der meget andet, der nemt kan følge med.

Lydbutikken havde fx. en Nottingham Horizon med Space arm og pick up for 10K for ganske kort tid siden.

/vilmann

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

ppp-dk.. du kunne jo evt tage med ud til vitus (herning) den 5 hvis du kan.. der kommer meget spændende vinyl grej plus div.. 
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
ppp-dk.. du kunne jo evt tage med ud til vitus (herning) den 5 hvis du kan.. der kommer meget spændende vinyl grej plus div.. 
Har tænkt på det - nu får vi se...

Har slet ikke RÅD til at komme hos Vitus - tænk hvis han har noget jeg IKKE kan undvære - AV-AV-AV min tegnebog... 

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
ppp_dk skrev:

Er blevet tilbudt en Voyd til 5000,- og ekstra 3500,- oveni for en Helios Orion, altså 8500,- ca årgang 1990...

Jeg synes det er lidt i overkanten, idet værket kostede 14000,- i 1989 og armen 7000,-

Måske var det bedst at gå efter værket alene, men er den merprisen værd i forhold til en evt 126 mk III - til lad os sige mellem 2500,- og 3000,-?

Jeg kender ikke lige Voyd - og det er ca. en mulliard år siden jar har hørt en Thorens. Men hvis du er oppe i 14K så er der meget andet, der nemt kan følge med.

Lydbutikken havde fx. en Nottingham Horizon med Space arm og pick up for 10K for ganske kort tid siden. Ikke lige min stil... Fås den ikke også i en Flintstone udgave med en "træstamme" som plint?

/vilmann
Nu var de 14K, jo nypris for udelukkende værket i 1989 og jeg HÅBER da ikke på at jeg ender med at bruge 10K på sagen...

Nej det er nok bedst at købe brugt 5-10K med noget, som man kan komme af med igen, HVIS jeg alligevel ikke gider have bøvlet med de sorte tingester...

Dette er mit indlæg nr 888, vi når vist de 1000 i nat...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Måske var det bedst at gå efter værket alene, men er den merprisen værd i forhold til en evt 126 mk III - til lad os sige mellem 2500,- og 3000,-?

Helius duer ikke!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Måske var det bedst at gå efter værket alene, men er den merprisen værd i forhold til en evt 126 mk III - til lad os sige mellem 2500,- og 3000,-?

Helius duer ikke!
Hej Kurt,

Hvad er der galt med Helius?

Den virker også for dyr i forhold til værket og nyprisen...

Det ender jo nok med en Thorens 126 mk3 og måske SME eller Mørch (hvis jeg kan opdrive dem brugt)...

En af Jan Nielsens "aflagte" DIY projekter kunne jeg også godt "nøjes" med...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Helius duer ikke!
Hej Kurt,

Hvad er der galt med Helius?

Den virker også for dyr i forhold til værket og nyprisen...

Det ender jo nok med en Thorens 126 mk3 og måske SME eller Mørch (hvis jeg kan opdrive dem brugt)...

En af Jan Nielsens "aflagte" DIY projekter kunne jeg også godt "nøjes" med...

Helius armene . Orion og Aurum - er ikke særligt kløgtigt konstruerdet for det første. For det andet "slower" Orion armen lyden ned på det voldsomste.
Det bliver simpelthen dræbende kedsommeligt, udynamisk og langsomt.
Yænk mere på en arm, som et instrument der skal tilpasses PU så præcist det er muligt. Armrør med forskellige masser, variabel kontravægt, nem og præcis justering af VTA og HTA, mulighed for dæmpning, helst vertikalt og horisontalt for sig.
I mine øjne og ører tror jeg, at du vil få den mest universelt anvendelige og bedst lydende arm hos SME eller evt. Mørch DP6.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hej Tubeman,

Du har da godt nok check på Thorens!

Du vil altså anbefale 160 Super, 125, 126 eller måske en 2001 og gerne sætte noget SME på - kan du sætte prioritet på, i hvilken rækkefølge du ville foretrække dem - er pt lidt lun på den "grimme" 126'er (mk III?) - er det et godt valg?

Ja, jeg ville nok sige 125 eller 126, de er noget bedre end 160 Super. Jeg mener bare at hvis du er på udkig efter en 160 model, kan det svare sig at kigge efter super udgaven.

Forskellen på de forskellige 125 udgaver er så vidt jeg husker kun kosmetisk, ligesom på næsten alle andre thorens, der kan være ændret på armtypen, ellers ikke noget drastisk. Den sidste udgave af 126 havde DC motor, men ifølge ´Rolf et eller andet fra den gamle thorens fabrik er de gamle med AC motor at foretrække.

125/126 kan stadig fås til rimelige priser, men de er på vej op, så det skal nok være nu hvis du bestemmer dig for en af dem.

320/321 er som sagt også gode valg som du stadig kan finde til rigtig billig penge, inden du kyler 10000vis af kroner efter en anden.

der burde være et par timers læsning på www.analogdept.com

der er beskrevet masser om de forskellige modeller.

Var det ikke noget med at Linn Sondek LP12 mindede om Thorens TD 160?

Jo, LP12 er udviklet på basis af TD150/TD160, hvilket er nemt at se når man ser hvordan de er lavet.

Har du forresten fået Edison one+12 sættet til at spille?

Jeps, 12erne har jeg bygget en helt ny kreds til, den anden oscillerede helt vildt.

Mangler jo en RIIA nu - lad os se hvor jeg havner i alt det her...

Hey, jeg har en edison one, hehehe

Tubeman

[/QUOTE]
Til top Vis Tubeman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubeman

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Fiksede lige din QUOTE...

Tubeman skrev:

ppp_dk skrev:

Hej Tubeman,

Du har da godt nok check på Thorens!

Du vil altså anbefale 160 Super, 125, 126 eller måske en 2001 og gerne sætte noget SME på - kan du sætte prioritet på, i hvilken rækkefølge du ville foretrække dem - er pt lidt lun på den "grimme" 126'er (mk III?) - er det et godt valg?

Ja, jeg ville nok sige 125 eller 126, de er noget bedre end 160 Super. Jeg mener bare at hvis du er på udkig efter en 160 model, kan det svare sig at kigge efter super udgaven. Forskellen mellem 125 og en 126 er måske ikke helt vild, selvom jeg synes at 125'eren ser noget gammeldags ud. Derfor bliver det nok en 126'er (hvis jeg kan få fat i den).

Hvad må værket max koste for en 125'er eller 126'er (mk II eller III)?

Er priserne for mk I, II eller III nogenlunde ens?

Forskellen på de forskellige 125 udgaver er så vidt jeg husker kun kosmetisk, ligesom på næsten alle andre thorens, der kan være ændret på armtypen, ellers ikke noget drastisk. Den sidste udgave af 126 havde DC motor, men ifølge ´Rolf et eller andet fra den gamle thorens fabrik er de gamle med AC motor at foretrække.

125/126 kan stadig fås til rimelige priser, men de er på vej op, så det skal nok være nu hvis du bestemmer dig for en af dem.

320/321 er som sagt også gode valg som du stadig kan finde til rigtig billig penge, inden du kyler 10000vis af kroner efter en anden.

der burde være et par timers læsning på www.analogdept.com Forvirrende side, kunne ikke lige finde Thorens, selv om jeg søgte...

der er beskrevet masser om de forskellige modeller.

Var det ikke noget med at Linn Sondek LP12 mindede om Thorens TD 160?

Jo, LP12 er udviklet på basis af TD150/TD160, hvilket er nemt at se når man ser hvordan de er lavet.

Har du forresten fået Edison one+12 sættet til at spille?

Jeps, 12erne har jeg bygget en helt ny kreds til, den anden oscillerede helt vildt.

Mangler jo en RIIA nu - lad os se hvor jeg havner i alt det her...

Hey, jeg har en edison one, hehehe hehe, nej den vil jeg ikke have igen...

Tubeman Kaptajnen

Hvilken SME arm (som jeg pt nok er mest lun på) og er der noget jeg skal være opmærksom på (slør osv) - og hvad må skidtet koste?

• SME 3009
  • SME 3009 mk II
  • SME 3009 mk III
  • SME 3012 virker lidt pebrede, hvad skulle fordelen være ved denne lange udgave?

Kan lejer skiftes (om nødvendigt)?

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Ifølge mine oplysninger, skulle der være 3 konstruktionsmæssige forskelle på 125 mk I og 125 mkII.

1. 125 mk. II kom med en TP 16 tonearm
  2. Forbedringer på oscillator kredsløbet
  3. Centerlejet er helt redesignet på 125 mk.II modellen

Centerlejet på 125 mk.II'erne skulle være fineste centerleje der nogensinde er lavet. På grund af ekstrem høje produktionsomkostninger til dette overdimensionerede leje, udgik det med 125 mk.II modellen.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Ifølge mine oplysninger, skulle der være 3 konstruktionsmæssige forskelle på 125 mk I og 125 mkII.

1. 125 mk. II kom med en TP 16 tonearm
  2. Forbedringer på oscillator kredsløbet
  3. Centerlejet er helt redesignet på mk.II modellen

Centerlejet på mk.II'erne skulle være fineste centerleje der nogensinde er lavet. På grund af ekstrem høje produktionsomkostninger til dette overdimensionerede leje, udgik det med mk II modellen. 126 mkIII har derfor et andet centerleje.

Lidt i tvivl om hvornår du mener 125 og 126...

Kan du ikke opdatere dit indlæg med 125 eller 126 foran alle udsagn?

Eller er 126 mk III en tastefejl?

Hvilken model er den bedste blandt varianterne af 125 eller 126?

Det lader til at være mk II, men af hvilken model?

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
torben kbh. skrev:

hej ppp_dk.

VH Torben

Åh, nej jeg har lige solgt min AN M1'er...AN M1.75 mener jeg det var

Spøg til side...jeg er faktisk ret glad for min S.A.T. Amplifixen, idet den har fint greb om Snell A3i'erne...

Jeg tror det er fordi at Audio Note rør amps går fint i spænd med dine AN højtalere. Snell E ville også synes om kuren - det er som om de er skabt til rør (jeg nåede dog ikke selv at prøve på mine daværende E2'ere)...

En varm rør riia kunne være en mulighed på den "kølige" svensker...Hva´ med en Tiny Tube

AV-AV-AV, jeg kan mærke dette bliver dyrere end jeg havde regnet med - farvel nye racercykel Jeg vil stadig anbefale en LP12 selv om jeg nok får nogle drøje hug fra Herr Von Kubik

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Der var ingen fejl i mine versionsangivelser ovenfor. Men jeg har lige redigeret teksten lidt for at fjerne al tvivl.

125 findes kun i mk.I+mkII. Så vidt jeg ved (men jeg kan altså have misforstået det) blev den afløst af 126 mk.III, så jeg tror ikke der er lavet en 126 mk.I eller mk.II.

Men det kan være Tubeman kan be- eller afkræfte dette?

Jeg tror nok, at mk.II er den bedste af 125'erne, jf. forbedringerne ovenfor. Med hensyn til 126 er det en helt anden konstruktion, så hvordan den er i forhold til 125 modellerne ved jeg ikke. Og jeg har desuden endnu ikke haft fornøjelsen af at høre 126'eren endnu.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

der findes 126 MKII jeg sidder og lytter på en nu

lyden fra 125 til 126 skulle være næsten den samme, da de opgraderinger der er lavet ik har udmøntet sig i bedre lyd.. (kun hvad jeg har læst, aldrig hørt en 125 MK noget som helst

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

becker skrev:
ppp_dk skrev:

Der var ingen fejl i mine versionsangivelser ovenfor. Men jeg har lige redigeret teksten lidt for at fjerne al tvivl.

125 findes kun i mk.I+mkII. Så vidt jeg ved (men jeg kan altså have misforstået det) blev den afløst af 126 mk.III, så jeg tror ikke der er lavet en 126 mk.I eller mk.II. Det lyder ikke rigtigt og desuden er Live21 126 mk II et levende bevis herpå...

Men det kan være Tubeman kan be- eller afkræfte dette?

Jeg tror nok, at mk.II er den bedste af 125'erne, jf. forbedringerne ovenfor. Med hensyn til 126 er det en helt anden konstruktion, så hvordan den er i forhold til 125 modellerne ved jeg ikke. Og jeg har desuden endnu ikke haft fornøjelsen af at høre 126'eren endnu.

Ok en 125 mk II har et dejligt leje - altså vinderen af 125'er serien.

Men hvordan skal det ikke gå i dysten opimod 126'er serien...

Dette i næste afsnit af....

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum