Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 12:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Endnu en tråd om hvilken pladespiller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hvad må en luxman pd441 (u/arm) koste idag i velholdt tilstand?

Og hvad med støvsugermodellen pd350 - holder det og hvad må et flot eksemplar koste?

Hvilke arme passer til de gamle luxman - og en PU til do?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

En rigtig pæn PD441 må efter min mening koste omkring 2500. Min PD350 (Uden sug og arm) er jeg blevet tilbudt 6000 for, og jeg valgte at beholde den. For et par måneder siden købte jeg en Voyd med den tanke at den måske skulle afløse 350. efter 14 dage valgte jeg at sælge Voyd´en igen. Hvis det er den 350 som er til salg på ebay for tiden du tænker på,  vil mit gæt være at den ender med at blive rigtig dyr.

Arme: Jeg har på de to omtalte modeller brugt FR14 med rimeligt held. FR64fx passer rigtig godt på begge, og Helius Aureus II og Orion II er også gode valg. Jeg har også prøvet med Dynavector DV505, Micro seiki Ma 505/III og Mørch UP4, alle med glimrende resultater.

Generelt vil jeg sige at begge Luxman spiller er meget fleksible. Den kendsgerning at de ikke er med flydende ophæng, gør at armens vægt (i modsætning til effektiv masse) ikke er kritisk. Eftersom PD350 har en ret høj tallerken, vil det nok være svært at få en rega til at fungere på denne model, men en 350 fortjener også efter min mening noget af bedre kvalitet.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:

En rigtig pæn PD441 må efter min mening koste omkring 2500. Ja, den er også lækker...Min PD350 (Uden sug og arm) er jeg blevet tilbudt 6000 for, og jeg valgte at beholde den. For et par måneder siden købte jeg en Voyd med den tanke at den måske skulle afløse 350. efter 14 dage valgte jeg at sælge Voyd´en igen. Jeg havde NÆSTEN en Voyd på hånden med extern power supply til 5 kkr, men den blev solgt...Hvis det er den 350 som er til salg på ebay for tiden du tænker på,  vil mit gæt være at den ender med at blive rigtig dyr. Har set den , men prisen er jeg også bange for...

Arme: Jeg har på de to omtalte modeller brugt FR14 med rimeligt held. Har fundet én , men prisen AV-AV - lækker er den og lidt billigere end en FR64...FR64fx passer rigtig godt på begge En FR64 er den merprisen værd i forhold til FR14 (brugt måske 2kkr dyrere)?, og Helius Aureus II og Orion II er også gode valg. Jeg har også prøvet med Dynavector DV505 Savle-savle. Hvad må denne arm koste idag?
Denne arm har altid stået for noget helt specielt, kan ikke huske om det var den jeg hørte på en Rega Planar 3 i Audioscan for 20++ år siden på et par IMF Reference-et-eller-andet og Dave Grusin, Mountain Dance og en anden plade som jeg også købte , Micro seiki Ma 505/III og Mørch UP4 UP-4 er en virkelig smuk klassiker, men husker den som værende noget dingle-dangle når man tager fat i den..., alle med glimrende resultater. På både PD 441 og 350?

Generelt vil jeg sige at begge Luxman spiller er meget fleksible. Den kendsgerning at de ikke er med flydende ophæng, gør at armens vægt (i modsætning til effektiv masse) ikke er kritisk. Eftersom PD350 har en ret høj tallerken, vil det nok være svært at få en rega til at fungere på denne model, men en 350 fortjener også efter min mening noget af bedre kvalitet. Hvad med en PD 310 uden Su' (Ellen)

Det er sjovt, som du rammer mine nostaltiske gamle valg...

Holder Luxman PD441, PD310 idag i forhold til Thorens 125/126/321/2001?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hvilket værk er bedst af disse?

• Luxman PD 441
  • Thorens TD 2001
  • Thorens TD 126

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hej kaptajn.

Du skal ikke være ked af du ikke fik den Voyd. Det er mit indtryk at 5000 er en fair pris for sådan een. så du kan sikkert finde en anden hvis det skal være Voyd. Den voyd jeg havde var en tidlig model, og den var ikke velegnet til at køre med pladestrammer, hvilket jeg tror er en væsentlig årsag til at min PD350 var langt bedre. Jeg ved ikke om de senere modeller kan køre med strammer, men hvis de kan, så vil jeg mene at de bestemt kan være et interessant bud.

Jeg har bemærket at hvor jeg skriver Fr64fx skriver du blot Fr64. Det er vigtigt at være opmærksom på at Fr64, Fr64S og Fr64fx er tre vidt forskellige arme.

Fr64 er den ældste, og efter min mening den ringeste af dem (Men stadig bedre end Fr14). Fr64S er en fr64 med armrør i stål, og oftest med sølvkabler. Fr64s er en meget tung arm, så den er besdst til pickups med meget lav compliance, eksempelvis Audio note og Denon DL103. En fremragende arm hvis mán er til den slags pickups, men efter min mening oftest alt for dyr. Fr64fx er den sorte udgave, og det er den seneste version. armrøret er i aluminium, hvilket medfører at den effektive masse er en del mindre end Fr64s. dette må dog ikke forlede dig til at tro at det er en let arm, for det er IKKE tilfældet. fr64fx er oftest billigere end Fr64s, og ifølge high fidelity er den også bedre. Jeg har kørt med både Audio Note IO II (Lav compliance) og Ortofon Mc2000 (Medium compliance) i min Fr64fx med gode resultater. Jeg mener klart at du får mest for dine penge med en Fr64fx (Men 64 og 64s er naturligvis smukkere).

Du skal dog være opmærksom på at selv den ringste 64 vil koste mere end en Helius Orion (både den oprindelige og II). Jeg bruger selv Orion II på min PD350, og fr64fx på min PD300, idet jeg ganske enkelt mener at Helius´en er en bedre arm.

Dynavector DV505: Hvad må den koste spørger du!. Godt spørgsmål, de går tilsyneladende for alt mellem 500$ og 1200$ på ebay. Hvis jeg blev tilbudt et godt eksemplar for 500$ ville jeg købe den, men jeg kunne aldrig finde på at betale 900$ eller derover. bassen er forrygende, men resten er ikke noget specielt. jeg har dog hørt folk sige at de kan blive meget bedre med noget ordentligt sølvkabel. Du skal dog være opmærksom på at det er en meget stor arm, så der er menge pladespillere der ikke har plads til den hvis du skal bruge støvlåg. den er også ret tung, omkring 1,5 kg (I lighed med Fr64fx og micro seiki Ma505/III), hvilket kan give problemer på nogle flydende ophængte pladespillere.

Du har helt ret i at en mørch UP4 kan virke lidt dinglende i det. I mit tilfælde var det dog et spørgsmål om tilvænning, men jeg kender flere som ikke kan (Eller vil) vænne sig til det. Jeg vil dog hævde at det er en fremragende arm, særligt hvis udgangskablet skiftes til et bedre et. At den så er ekstremt fleksibel på grund af de udskiftelige armrør, passer på de fleste værker, da den ikke er så tung, og er relativt billig brugt gør jo ikke sagen værre.

Jeg vil mene at Mørch UP4, Micro seiki Ma 505/III (Samt 505/II hvis det skal være rigtig tungt) samt Helius Orion og Helius Aureus er best buys på brugtmarkedet for tiden.

Du har i et tidligere indlæg spurgt hvilke pickups som passer på de forskellige kombinationer. Eftersom alle de omtalte arme er halvtunge, vil jeg sige pickups med medium til lav compliance. Mørch er dog undtagelsen, eftersom den kan få meget lav effektiv masse med det grønne armrør.

Hvilket værk er bedst?. Jeg har ingen erfaringer med Thorens TD2001, så den kan jeg ikke kommentere på. Min rating er som følger (Da jeg ELSKER Luxman er der kommet et par modeller mere med), med de ringeste først:

Thorens TD 321 Luxman PD131

Thorens 125/126 (Alle varianter) Luxman PD121

Luxman PD441 Luxman PD444

Luxman PD300 Luxman PD310

Luxman PD350

Udfra mine meget begrænsede erfaringer med thorens TD 3001, vil jeg gætte på at en TD2001 er sådan ca. på niveau med PD 441/444. du skal dog være opmærksom på at jeg generelt foretrækker tunge arme, og at det ikke kan udelukkes at en arm med en vægt på 1,5 kg generer ophængene på Thorens spillerne. Jeg mener ikke at du skal være bange for at købe en luxman uden sug. jeg spiller selv med en akrylmåtte og SME pladestrammer på min PD350, og det virker rigtig godt. Du må dog ikke spille på en Luxman uden sug uden en ordentlig måtte. Hvis pladen kun ligger ovenpå pakningerne til suget, vil lyden blive voldsomt forrringet.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg havde i lang tid en PD 300.
Den var med sug, men jeg holdt hurtigt op med at bruge det, idet det ødelægger pladerne. De hørte heldigvis en rigtig god måtte med også, så den kunne sagtens køre uden sug.
Hele serien af topmodeller, som blev lavet på den tid, var usædvanligt velbyggede. PD300 var dog vist den eneste med et "flydende" ophæng.
PD555 var den første med sug, senere kom den i en aniversary udgave i guld finish. Jeg ved hvor der står sådan én.
Og det var vist DEN der blev solgt i DK.
Mange Lux spiller fra den tid, blev monteret med FR64 i forskellige varianter.
Men nu snakken går om arme til disse lux spillere, så vil jeg da lige bidrage med et par erfaringer.
MHT armvægt, så kan lux spillerene acceptere hvad som helst (PD300 har tilmed kontravægte i subchassiet, der kan ændres).
MHT bevægelige masser, så bør man have i hovedet, at den laveste masse altid ender med at være den mest universelle, ligesom 99% af alle PUér typisk arbejder bedst med lave masser.
Helius armene som blev solgt for rimeligt store penge den gang, har hverken finish eller lydgengivelsen med sig. De er heller ikke særligt universelle og justeringsvenligheden, kan man bare helt glemme.
Det sidste er ufatteligt vigtigt. En arm skal være nemt justerbar i alle planer.
Helius Aurum og Orion er meget simple arme. De er bygget med ret tykke aluarmrør, som jeg ike har særligt gode erfaringer med. De er slaskede.
Orion er en 10" arm, hvor Aurum er en alm. 9". Begge bruger SME udskæring.
Der er en række andre arme, der er kogt på nogenlunde samme ben.

Her kan nævnes.
Linn
Rega
Helius
Syrinx
Og der er sikkert endnu flere.

Både Syrinx og Helius har problemet med at være udæmpede og har tilmed tyngdepunkterne placeret forkert. Linn og Rega har det samme, men dem har jeg aldrig rigtigt eksperimenteret med.
Mørch derimod kender jeg rigtig godt, det er en fremragende arm.
Den kan tilpasses hvad som helst, og så er den stabiliteten selv. Ulempen er, at den har silicone i tårnet, som har den uskik at vandre. Før eller siden havner det på stangen til kontravægten, og så begynder vægten at dreje stile og roligt. Det betyder justering af armen i horisontalplanet igen og igen.^
Derfor ville jeg gå efter DP6, den er fri for problemet, men lige knap så let som UP4.
SMEIII er også et fremragende valg. Vær dog opmærksom på, at der blev lavet 2 udgaver af armrør. Den første var deminutiv, derefter blev de lidt mere voldsomme. SME har rigtig mange justeringsmuligheder. Kan du byde den vilkår, hvor den er i water, så kører den uproblematisk med alt.
SMEV er også en mulighed, den er knap så "versatile" , men helt ustyrligt lækker.

Et rigtig godt eksperiment er, at prøve en Mørch op imod f.eks. en Linn, Syrinx eller Helius arm. Lyt så lige til tempoet og ikke mindst dynamikken.
Så er den sag vist klar.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:

Hej kaptajn.

Du skal ikke være ked af du ikke fik den Voyd. Det er mit indtryk at 5000 er en fair pris for sådan een. så du kan sikkert finde en anden hvis det skal være Voyd. Den voyd jeg havde var en tidlig model, og den var ikke velegnet til at køre med pladestrammer, hvilket jeg tror er en væsentlig årsag til at min PD350 var langt bedre. Jeg ved ikke om de senere modeller kan køre med strammer, men hvis de kan, så vil jeg mene at de bestemt kan være et interessant bud.

Jeg har bemærket at hvor jeg skriver Fr64fx skriver du blot Fr64. Det er vigtigt at være opmærksom på at Fr64, Fr64S og Fr64fx er tre vidt forskellige arme. Det var den sorte FR64fx, men prisen er lidt bebret for mig...

Fr64 er den ældste, og efter min mening den ringeste af dem (Men stadig bedre end Fr14). Fr64S er en fr64 med armrør i stål, og oftest med sølvkabler. Fr64s er en meget tung arm, så den er besdst til pickups med meget lav compliance, eksempelvis Audio note og Denon DL103. En fremragende arm hvis mán er til den slags pickups, men efter min mening oftest alt for dyr. Fr64fx er den sorte udgave, og det er den seneste version. armrøret er i aluminium, hvilket medfører at den effektive masse er en del mindre end Fr64s. dette må dog ikke forlede dig til at tro at det er en let arm, for det er IKKE tilfældet. fr64fx er oftest billigere end Fr64s, og ifølge high fidelity er den også bedre. Jeg har kørt med både Audio Note IO II (Lav compliance) og Ortofon Mc2000 (Medium compliance) i min Fr64fx med gode resultater. Jeg mener klart at du får mest for dine penge med en Fr64fx (Men 64 og 64s er naturligvis smukkere).

Du skal dog være opmærksom på at selv den ringste 64 vil koste mere end en Helius Orion (både den oprindelige og II). Jeg bruger selv Orion II på min PD350, og fr64fx på min PD300, idet jeg ganske enkelt mener at Helius´en er en bedre arm.

Dynavector DV505: Hvad må den koste spørger du!. Godt spørgsmål, de går tilsyneladende for alt mellem 500$ og 1200$ på ebay. Hvis jeg blev tilbudt et godt eksemplar for 500$ ville jeg købe den, men jeg kunne aldrig finde på at betale 900$ eller derover. bassen er forrygende, men resten er ikke noget specielt. jeg har dog hørt folk sige at de kan blive meget bedre med noget ordentligt sølvkabel. Du skal dog være opmærksom på at det er en meget stor arm, så der er menge pladespillere der ikke har plads til den hvis du skal bruge støvlåg. den er også ret tung, omkring 1,5 kg (I lighed med Fr64fx og micro seiki Ma505/III), hvilket kan give problemer på nogle flydende ophængte pladespillere.

Du har helt ret i at en mørch UP4 kan virke lidt dinglende i det. I mit tilfælde var det dog et spørgsmål om tilvænning, men jeg kender flere som ikke kan (Eller vil) vænne sig til det. Jeg vil dog hævde at det er en fremragende arm, særligt hvis udgangskablet skiftes til et bedre et. At den så er ekstremt fleksibel på grund af de udskiftelige armrør, passer på de fleste værker, da den ikke er så tung, og er relativt billig brugt gør jo ikke sagen værre.

Jeg vil mene at Mørch UP4, Micro seiki Ma 505/III (Samt 505/II hvis det skal være rigtig tungt) samt Helius Orion og Helius Aureus er best buys på brugtmarkedet for tiden.

Du har i et tidligere indlæg spurgt hvilke pickups som passer på de forskellige kombinationer. Eftersom alle de omtalte arme er halvtunge, vil jeg sige pickups med medium til lav compliance. Mørch er dog undtagelsen, eftersom den kan få meget lav effektiv masse med det grønne armrør.

Hvilket værk er bedst?. Jeg har ingen erfaringer med Thorens TD2001, så den kan jeg ikke kommentere på. Min rating er som følger (Da jeg ELSKER Luxman er der kommet et par modeller mere med), med de ringeste først:

Thorens TD 321 Luxman PD131

Thorens 125/126 (Alle varianter) Luxman PD121

Luxman PD441 Luxman PD444

Luxman PD300 Luxman PD310

Luxman PD350

Udfra mine meget begrænsede erfaringer med thorens TD 3001, vil jeg gætte på at en TD2001 er sådan ca. på niveau med PD 441/444. du skal dog være opmærksom på at jeg generelt foretrækker tunge arme, og at det ikke kan udelukkes at en arm med en vægt på 1,5 kg generer ophængene på Thorens spillerne. Jeg mener ikke at du skal være bange for at købe en luxman uden sug. jeg spiller selv med en akrylmåtte og SME pladestrammer på min PD350, og det virker rigtig godt. Du må dog ikke spille på en Luxman uden sug uden en ordentlig måtte. Hvis pladen kun ligger ovenpå pakningerne til suget, vil lyden blive voldsomt forrringet.

Overrasker mig lidt med performance vurdering på 126'eren værende dårligere end både 2001 og PD441, men du er jo også VILD med Luxman og er til de tunge arme (som stiller store krav til flydende ophæng) - fair nok...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg står nu og overvejer 2 billige tilbud, som jeg har "på hånden"

1. Rega P3 med Mørch UP-4 arm, grønt armrør (armen mangler lidt stumper)
  2. PD310 u/sug og u/arm, som er transportskadet (låg defekt + lidt ridser, samt kører ustabilt på 45 o/min)

Kunne godt finde på at købe dem begge og så sætte UP-4 armen på PD310'eren.

Gad vide om det er til at få fixet det 45 o/min problem?

Alternativt kunne en SME serie III jo passende komme på PD310'eren...

Og så lade Regaen spille 45 o/min

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

2. PD310 u/sug og u/arm, som er transportskadet (låg defekt + lidt ridser, samt kører ustabilt på 45 o/min)

UP4 stumper burde kunne fås.
45 omdr./min. problemet skyldes typisk selve kontakten, og intet andet.
Regaén gad jeg ikke bruge tid på, men 310 lyder rimeligt fornuftig.
Sørg dog for at få den originale plademåtte med.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

UP4 stumper burde kunne fås. Selvfølgelig, og jeg køber dælme den kombi...
45 omdr./min. problemet skyldes typisk selve kontakten, og intet andet. Lyder ukompliceret, kan de fås idag eller er der en "standard" kontakt nedenunder?
Sørg dog for at få den originale plademåtte med. Javel, lyder fornuftigt...
Tak for lektionen...

Troede ellers at jeg havde spottet dig i Viborg, lørdag, idet din navne broder "Kurt...." var at finde - men jeres Klub-Kaptajn DillerMand, benægtede at det var dig - ærgeligt, ville ellers gerne have snakket Tomos pigdæk/snekæde problematik med dig

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

45 omdr./min. problemet skyldes typisk selve kontakten, og intet andet. Lyder ukompliceret, kan de fås idag eller er der en "standard" kontakt nedenunder?
Tak for lektionen...

Troede ellers at jeg havde spottet dig i Viborg, lørdag, idet din navne broder "Kurt...." var at finde - men jeres Klub-Kaptajn DillerMand, benægtede at det var dig - ærgeligt, ville ellers gerne have snakket Tomos pigdæk/snekæde problematik med dig

min gæt er at Kurt har navnet Søren N

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Kristjan skrev:
ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Tak for lektionen...

min gæt er at Kurt har navnet Søren N  Det var sørens, og som sagt..."Kurt...." 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Åh åh!
Desværre!
Det er bare et gammelt Alias!

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Åh åh!
Desværre!

men snakker vi om den samme mand?

Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

PPP: fik du købt en?

Tubeman

Til top Vis Tubeman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubeman

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Tubeman skrev:

PPP: fik du købt en?

Tubeman

Går faktisk og over at købe både R3 m/Mørch UP-4 og PD310'eren og endten sætte Mørch'en på Lux'en eller få fat i en SME 3009 III...

PU er endnu ukendt og RIIA ligeså - måske ender det med noget helt andet...

Hvad med denne:

Thorens TD 126 MkIII Electronic Plattenspieler

Det er tilsyneladende EMT arm (nævner han ikke!) og i hvert fald PU...

kein Versand

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Kristjan skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Åh åh!
Desværre!

men snakker vi om den samme mand?

Kun hvis du skylder mig penge

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:

En rigtig pæn PD441 må efter min mening koste omkring 2500.

Den på eBay gik så til lidt over 500 USD. Det er nok lidt i overkanten. Jeg nåede end ikke at byde før den var over mit max.

/vilmann

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Highmass skrev:

En rigtig pæn PD441 må efter min mening koste omkring 2500.

Den på eBay gik så til lidt over 500 USD. Det er nok lidt i overkanten. Jeg nåede end ikke at byde før den var over mit max.

/vilmann
Erfolgreiches Gebot: EUR 518,00 (ca dkr 3833,-)

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hov. Det var EUR. Så er det jo endnu værre

/vilmann

<< Forrige Side af 11 Næste >>