Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Endnu en tråd om hvilken pladespiller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Kristjan skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

min gæt er at Kurt har navnet Søren N  Det var sørens, og som sagt..."Kurt...." 

Åh åh!
Desværre!
Det er bare et gammelt Alias!

men snakker vi om den samme mand?

Kun hvis du skylder mig penge

det håber jeg da ikke, men måske en kop kaffe én dag.

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Jeg havde i lang tid en PD 300.
Den var med sug, men jeg holdt hurtigt op med at bruge det, idet det ødelægger pladerne. De hørte heldigvis en rigtig god måtte med også, så den kunne sagtens køre uden sug. Jeg har nu eksperimenteret med andre måtter også og har fået bedre resultater med platter pad (Den er lavet af Monster, og er ikke den sammer som platter mat)
Hele serien af topmodeller, som blev lavet på den tid, var usædvanligt velbyggede. PD300 var dog vist den eneste med et "flydende" ophæng.
PD555 var den første med sug, senere kom den i en aniversary udgave i guld finish. Jeg ved hvor der står sådan én. Meget interessant, ved du om den er til salg?
Og det var vist DEN der blev solgt i DK.
Mange Lux spiller fra den tid, blev monteret med FR64 i forskellige varianter.
Men nu snakken går om arme til disse lux spillere, så vil jeg da lige bidrage med et par erfaringer.
MHT armvægt, så kan lux spillerene acceptere hvad som helst (PD300 har tilmed kontravægte i subchassiet, der kan ændres). Dem har jeg nu aldrig fundet, og de er heller ikke nævnt i manualen, du tænker vel ikke bare på justeringen af fjedrene i ophænget?
MHT bevægelige masser, så bør man have i hovedet, at den laveste masse altid ender med at være den mest universelle, ligesom 99% af alle PUér typisk arbejder bedst med lave masser. Her må jeg sige at jeg ikke er enig. Har du nogensinde prøvet en Ortofon MC3000 eller Audio note IO i en SME S3?. Det lyder ikke godt, antageligvis på grund af fleksninger i armrøret
Helius armene som blev solgt for rimeligt store penge den gang, har hverken finish eller lydgengivelsen med sig. De er heller ikke særligt universelle og justeringsvenligheden, kan man bare helt glemme.
Det sidste er ufatteligt vigtigt. En arm skal være nemt justerbar i alle planer. Du har ret i at en arm skal kunne justeres korrekt, men ar det nu også så vigtigt at det er let at gøre?
Helius Aurum og Orion er meget simple arme. De er bygget med ret tykke aluarmrør, som jeg ike har særligt gode erfaringer med. De er slaskede.
Orion er en 10" arm, hvor Aurum er en alm. 9". Begge bruger SME udskæring. Jeg har ingen erfaringer med Aurum, men jeg er helt uening mht Orion. Jeg har ikke selv haft en Orion, men een af mine venner har een, og jeg kan ikke genkende din beskrivelse. min Orion II (Der er faktisk flere ting som er forskellige her) lyder bestemt ikke som det du beskriver. Her kan det imidlertid spille ind at min arm har AN sølvkabler. Det er iøvrigt ikke korrekt at den oprindelig Orion passer i en SMe udskæring. Udskæringen skal helst være parallel med siden af plinten, hvorimod en SME typisk sidder skråt. Dette er vigtigt da den oprindelig Orion ikke kan drejes i basen.
Der er en række andre arme, der er kogt på nogenlunde samme ben.

Her kan nævnes.
Linn
Rega
Helius
Syrinx
Og der er sikkert endnu flere.

Både Syrinx og Helius har problemet med at være udæmpede og har tilmed tyngdepunkterne placeret forkert. Linn og Rega har det samme, men dem har jeg aldrig rigtigt eksperimenteret med. Her mener jeg at du simplificerer problemstillingen noget. Helius armene har ikke alle det samme tyngdepunkt. På Aureus II, Orion (Både I og II), og Cyalene (Så vidt jeg ved i det mindste) har tyngdepunktet placeret i højde med pladen. Det har Mørch iøvrigt også, og dette er så vidt jeg ved det korrekte. Endvidere mener jeg at du bør skalne mellem arme med statisk kontra dynamisk afbalancering. Rega RB 200 og RB 250 er statiske, hvorimod resten er dynamiske. Linn har også levet både statisk og dynamisk afbalancerede arme. Alle Helius armene er statisk afbalancerede (Jeg synes nu at de er ok på trods af dette. Syrinx PU har lejerne for vandret og lodret plan placeret forskudt, hvilket ifølge Syrinx skulle medføre at armen er i ligegyldig ligevægt (Jeg ved dog ikke om det er korrekt), og det er da heller i uvæsentligt.
Mørch derimod kender jeg rigtig godt, det er en fremragende arm.
Den kan tilpasses hvad som helst, og så er den stabiliteten selv. Ulempen er, at den har silicone i tårnet, som har den uskik at vandre. Før eller siden havner det på stangen til kontravægten, og så begynder vægten at dreje stile og roligt. Det betyder justering af armen i horisontalplanet igen og igen.^Jeg har haft adskillige UP4 arme, og jeg har aldrig oplevet a siliconen ar kommet ud af tårnet, så det problem kender jeg ikke, men jeg er inig i at det er en rigtig god arm.
Derfor ville jeg gå efter DP6, den er fri for problemet, men lige knap så let som UP4.
SMEIII er også et fremragende valg. Vær dog opmærksom på, at der blev lavet 2 udgaver af armrør. Den første var deminutiv, derefter blev de lidt mere voldsomme. De senere SME III har andre kabler, og sort armrør, samt revideret geometri. Denne udgave er efter min mening langt bedre end den oprindelige. SME har rigtig mange justeringsmuligheder. Kan du byde den vilkår, hvor den er i water, så kører den uproblematisk med alt. Jeg har nu ringe erfaringer med stive MC pickups i denne model. Med en blød pu er den ok, men efter min mening stadig ringere end en Mørch.
SMEV er også en mulighed, den er knap så "versatile" , men helt ustyrligt lækker.

Et rigtig godt eksperiment er, at prøve en Mørch op imod f.eks. en Linn, Syrinx eller Helius arm. Lyt så lige til tempoet og ikke mindst dynamikken.
Så er den sag vist klar.
Det har du helt ret i. For et par uger siden sammenlignede jeg Mørch UP 4, Fr64fx og Helius Orion II. Jeg endte med at sælge Mørchen.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Jeg står nu og overvejer 2 billige tilbud, som jeg har "på hånden"

1. Rega P3 med Mørch UP-4 arm, grønt armrør (armen mangler lidt stumper)
  2. PD310 u/sug og u/arm, som er transportskadet (låg defekt + lidt ridser, samt kører ustabilt på 45 o/min) Jeg ville droppe den 310 hvis den ikke er rigtig billig. Du finder aldrig et nyt låg til den, og 310 er stadig til at finde til fornuftige priser. Hastighedsproblemt er ikke slemt. Jeg har aldrig set en 300 eller 310 som ikke trængte til lidt kontaktspray i enten kontakten eller hastighedspotmetret. Når den har fået det, så er det meget lidt sandsynligt at der vil være problemer.

Kunne godt finde på at købe dem begge og så sætte UP-4 armen på PD310'eren.

Gad vide om det er til at få fixet det 45 o/min problem?

Alternativt kunne en SME serie III jo passende komme på PD310'eren...

Og så lade Regaen spille 45 o/min

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
ppp_dk skrev:

2. PD310 u/sug og u/arm, som er transportskadet (låg defekt + lidt ridser, samt kører ustabilt på 45 o/min) Jeg ville droppe den 310 hvis den ikke er rigtig billig. Du finder aldrig et nyt låg til den, og 310 er stadig til at finde til fornuftige priser. Hastighedsproblemt er ikke slemt. Jeg har aldrig set en 300 eller 310 som ikke trængte til lidt kontaktspray i enten kontakten eller hastighedspotmetret. Når den har fået det, så er det meget lidt sandsynligt at der vil være problemer. Hvad er rigtig billig nu om dage?
    Det er klart at jeg må gøre op med mig selv om jeg kan leve med ridserne på den bagerste 1/4-del af plinten og undvære låget. Sug'et tror jeg ikke at jeg ville savne, idet en monster aluklump på 1 kg's penge, som fylder hele "ediketten" må gøre det samme uden af suge støvet op i "bagsiden" ...

Måske skulle jeg gå efter en mere "færdig" løsning med et værk og arm, der virkelig passer sammen - jeg tror ikke at jeg kan falde i svime over at justere ditten eller datten - "Plug ´n Play"...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Highmass skrev:
ppp_dk skrev:

2. PD310 u/sug og u/arm, som er transportskadet (låg defekt + lidt ridser, samt kører ustabilt på 45 o/min) Jeg ville droppe den 310 hvis den ikke er rigtig billig. Du finder aldrig et nyt låg til den, og 310 er stadig til at finde til fornuftige priser. Hastighedsproblemt er ikke slemt. Jeg har aldrig set en 300 eller 310 som ikke trængte til lidt kontaktspray i enten kontakten eller hastighedspotmetret. Når den har fået det, så er det meget lidt sandsynligt at der vil være problemer. Hvad er rigtig billig nu om dage?
    Det er klart at jeg må gøre op med mig selv om jeg kan leve med ridserne på den bagerste 1/4-del af plinten og undvære låget. Sug'et tror jeg ikke at jeg ville savne, idet en monster aluklump på 1 kg's penge, som fylder hele "ediketten" må gøre det samme uden af suge støvet op i "bagsiden" ...
    Hvad er rigtigt billig???. Ja det er jo ikke sådan lige til at sige. Jeg havde selv problemer med at få solgt et nydeligt eksemplar for 2000 for et års tid siden. Selv ville jeg nok byde 1000 (Og forvente at få et afslag ). Der var en 310 med sug og SME3009R på DBA for et par uger siden til 4500 så vidt jeg husker. En 3009R er ca 2000 værd på ebay, så i min bog betyder det at en pæn 310 med sug er ca 2500 værd. Selvom suget muligvis ikke er specielt godt, så påvirker det jo alligevel prisen. Jeg har iøvrigt en mistanke om at det kun er suget på 300 som beskadiger pladerne. Mit gæt er at 300  skal have sug nok til en halv times spil i et forsøg, hvilket jo nok betyder at der er tale om et heftigt sug. 310, 350 og 555 har alle et andet sug, som suger efterhånden som trykket falder. Jeg vil derfor gætte på at det er mindre hårdt ved pladerne end det som findes på 300. Mit bedste gæt er at du skal byde mellem 1000 og 2000 for den. Hvis de har en af de sjældne armbaser (Der var 4 eller 5 forskellige), så kan det godt være at den er lidt mere værd.

Måske skulle jeg gå efter en mere "færdig" løsning med et værk og arm, der virkelig passer sammen - jeg tror ikke at jeg kan falde i svime over at justere ditten eller datten - "Plug ´n Play"...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
ppp_dk skrev:
Highmass skrev:
ppp_dk skrev:

Hvad er rigtigt billig???. Ja det er jo ikke sådan lige til at sige. Jeg havde selv problemer med at få solgt et nydeligt eksemplar for 2000 for et års tid siden. Ærgeligt at jeg ikke var "klar" dengang...Selv ville jeg nok byde 1000 (Og forvente at få et afslag ). Der var en 310 med sug og SME3009R på DBA for et par uger siden til 4500 så vidt jeg husker. Det var en ok pris... En 3009R er ca 2000 værd på ebay, så i min bog betyder det at en pæn 310 med sug er ca 2500 værd. Selvom suget muligvis ikke er specielt godt, så påvirker det jo alligevel prisen. Jeg har iøvrigt en mistanke om at det kun er suget på 300 som beskadiger pladerne. Mit gæt er at 300  skal have sug nok til en halv times spil i et forsøg, hvilket jo nok betyder at der er tale om et heftigt sug. 310, 350 og 555 har alle et andet sug, som suger efterhånden som trykket falder. Jeg vil derfor gætte på at det er mindre hårdt ved pladerne end det som findes på 300. Mit bedste gæt er at du skal byde mellem 1000 og 2000 for den. Hvis de har en af de sjældne armbaser (Der var 4 eller 5 forskellige), så kan det godt være at den er lidt mere værd. Ja, så bliver denne nok for dyr - ca 2K...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Jeg havde i lang tid en PD 300.
Den var med sug, men jeg holdt hurtigt op med at bruge det, idet det ødelægger pladerne. De hørte heldigvis en rigtig god måtte med også, så den kunne sagtens køre uden sug. Jeg har nu eksperimenteret med andre måtter også og har fået bedre resultater med platter pad (Den er lavet af Monster, og er ikke den sammer som platter mat)
Hele serien af topmodeller, som blev lavet på den tid, var usædvanligt velbyggede. PD300 var dog vist den eneste med et "flydende" ophæng.
PD555 var den første med sug, senere kom den i en aniversary udgave i guld finish. Jeg ved hvor der står sådan én. Meget interessant, ved du om den er til salg?
Og det var vist DEN der blev solgt i DK.

Der er en til salg på Ebay - desværre i Californien
Her skal vel betales ekstra afgifter, fordi det er udenfor EU...

LUXMAN PD555 Turntable Belt Drive Xln't No Reserve Rare

http://audiotools.com/lp/alx.jpg
Men nu snakken går om arme til disse lux spillere, så vil jeg da lige bidrage med et par erfaringer.
MHT armvægt, så kan lux spillerene acceptere hvad som helst (PD300 har tilmed kontravægte i subchassiet, der kan ændres). Dem har jeg nu aldrig fundet, og de er heller ikke nævnt i manualen, du tænker vel ikke bare på justeringen af fjedrene i ophænget?
MHT bevægelige masser, så bør man have i hovedet, at den laveste masse altid ender med at være den mest universelle, ligesom 99% af alle PUér typisk arbejder bedst med lave masser. Her må jeg sige at jeg ikke er enig. Har du nogensinde prøvet en Ortofon MC3000 eller Audio note IO i en SME S3?. Det lyder ikke godt, antageligvis på grund af fleksninger i armrøret
Helius armene som blev solgt for rimeligt store penge den gang, har hverken finish eller lydgengivelsen med sig. De er heller ikke særligt universelle og justeringsvenligheden, kan man bare helt glemme.
Det sidste er ufatteligt vigtigt. En arm skal være nemt justerbar i alle planer. Du har ret i at en arm skal kunne justeres korrekt, men ar det nu også så vigtigt at det er let at gøre?
Helius Aurum og Orion er meget simple arme. De er bygget med ret tykke aluarmrør, som jeg ike har særligt gode erfaringer med. De er slaskede.
Orion er en 10" arm, hvor Aurum er en alm. 9". Begge bruger SME udskæring. Jeg har ingen erfaringer med Aurum, men jeg er helt uening mht Orion. Jeg har ikke selv haft en Orion, men een af mine venner har een, og jeg kan ikke genkende din beskrivelse. min Orion II (Der er faktisk flere ting som er forskellige her) lyder bestemt ikke som det du beskriver. Her kan det imidlertid spille ind at min arm har AN sølvkabler. Det er iøvrigt ikke korrekt at den oprindelig Orion passer i en SMe udskæring. Udskæringen skal helst være parallel med siden af plinten, hvorimod en SME typisk sidder skråt. Dette er vigtigt da den oprindelig Orion ikke kan drejes i basen.
Der er en række andre arme, der er kogt på nogenlunde samme ben.

Her kan nævnes.
Linn
Rega
Helius
Syrinx
Og der er sikkert endnu flere.

Både Syrinx og Helius har problemet med at være udæmpede og har tilmed tyngdepunkterne placeret forkert. Linn og Rega har det samme, men dem har jeg aldrig rigtigt eksperimenteret med. Her mener jeg at du simplificerer problemstillingen noget. Helius armene har ikke alle det samme tyngdepunkt. På Aureus II, Orion (Både I og II), og Cyalene (Så vidt jeg ved i det mindste) har tyngdepunktet placeret i højde med pladen. Det har Mørch iøvrigt også, og dette er så vidt jeg ved det korrekte. Endvidere mener jeg at du bør skalne mellem arme med statisk kontra dynamisk afbalancering. Rega RB 200 og RB 250 er statiske, hvorimod resten er dynamiske. Linn har også levet både statisk og dynamisk afbalancerede arme. Alle Helius armene er statisk afbalancerede (Jeg synes nu at de er ok på trods af dette. Syrinx PU har lejerne for vandret og lodret plan placeret forskudt, hvilket ifølge Syrinx skulle medføre at armen er i ligegyldig ligevægt (Jeg ved dog ikke om det er korrekt), og det er da heller i uvæsentligt.
Mørch derimod kender jeg rigtig godt, det er en fremragende arm.
Den kan tilpasses hvad som helst, og så er den stabiliteten selv. Ulempen er, at den har silicone i tårnet, som har den uskik at vandre. Før eller siden havner det på stangen til kontravægten, og så begynder vægten at dreje stile og roligt. Det betyder justering af armen i horisontalplanet igen og igen.^Jeg har haft adskillige UP4 arme, og jeg har aldrig oplevet a siliconen ar kommet ud af tårnet, så det problem kender jeg ikke, men jeg er inig i at det er en rigtig god arm.
Derfor ville jeg gå efter DP6, den er fri for problemet, men lige knap så let som UP4.
SMEIII er også et fremragende valg. Vær dog opmærksom på, at der blev lavet 2 udgaver af armrør. Den første var deminutiv, derefter blev de lidt mere voldsomme. De senere SME III har andre kabler, og sort armrør, samt revideret geometri. Denne udgave er efter min mening langt bedre end den oprindelige. Hvad må en SME III koste idag?

SME har rigtig mange justeringsmuligheder. Kan du byde den vilkår, hvor den er i water, så kører den uproblematisk med alt. Jeg har nu ringe erfaringer med stive MC pickups i denne model. Med en blød pu er den ok, men efter min mening stadig ringere end en Mørch.
SMEV er også en mulighed, den er knap så "versatile" , men helt ustyrligt lækker.

Et rigtig godt eksperiment er, at prøve en Mørch op imod f.eks. en Linn, Syrinx eller Helius arm. Lyt så lige til tempoet og ikke mindst dynamikken.
Så er den sag vist klar.

Det har du helt ret i. For et par uger siden sammenlignede jeg Mørch UP 4, Fr64fx og Helius Orion II. Jeg endte med at sælge Mørchen.
ppp_dk

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
[QUOTE=Kurt von Kubik]Hejsa!
MHT armvægt, så kan lux spillerene acceptere hvad som helst (PD300 har tilmed kontravægte i subchassiet, der kan ændres). Dem har jeg nu aldrig fundet, og de er heller ikke nævnt i manualen, du tænker vel ikke bare på justeringen af fjedrene i ophænget?Du har helt ret, PD300 har ingen kontravægte i subchassiet (har selv haft en, der har kørt med Fidelity Research 64 / SME III og SME 3009R arm) foretrækker klart FR64, det er rigtigt at det kun er fjedrene i ophænget der kan justeres, men jeg vil da klart anbefale Kaptajnen en PD300 det er en fremragende plov (ved måske ved jeg hvor der står en til rimelige penge) ) (Hvis du da ikke vil have en LP12)

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:

Highmass skrev:
MHT armvægt, så kan lux spillerene acceptere hvad som helst (PD300 har tilmed kontravægte i subchassiet, der kan ændres). Dem har jeg nu aldrig fundet, og de er heller ikke nævnt i manualen, du tænker vel ikke bare på justeringen af fjedrene i ophænget?Du har helt ret, PD300 har ingen kontravægte i subchassiet (har selv haft en, der har kørt med Fidelity Research 64 / SME III og SME 3009R arm) foretrækker klart FR64, det er rigtigt at det kun er fjedrene i ophænget der kan justeres, men jeg vil da klart anbefale Kaptajnen en PD300 det er en fremragende plov (ved måske ved jeg hvor der står en til rimelige penge) ) (Hvis du da ikke vil have en LP12)

Der er aftagelige kontravægte i subchassiet.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:

Highmass skrev:
MHT armvægt, så kan lux spillerene acceptere hvad som helst (PD300 har tilmed kontravægte i subchassiet, der kan ændres). Dem har jeg nu aldrig fundet, og de er heller ikke nævnt i manualen, du tænker vel ikke bare på justeringen af fjedrene i ophænget?Du har helt ret, PD300 har ingen kontravægte i subchassiet (har selv haft en, der har kørt med Fidelity Research 64 / SME III og SME 3009R arm) foretrækker klart FR64, det er rigtigt at det kun er fjedrene i ophænget der kan justeres, men jeg vil da klart anbefale Kaptajnen en PD300 det er en fremragende plov (ved måske ved jeg hvor der står en til rimelige penge) ) Bare send en PB med pris, alder og stand - jeg har efterhånden 5-10 forskellige plove i tankerne... (Hvis du da ikke vil have en LP12) LP12 står for mig som noget helt specielt, men det er ligesom H.C.Andersen i gymnasiet - at drømmene/fantasien brister når man kommer ned i materien og analyserer indholdet - ikke at det er en udmærket spille, men jeg er målløs over den prissætning især de sidste spillere har - og jeg synes nok også at brugtprisen er for høj - forresten hvad må en LP12 koste idag og hvilken model skal man gå efter?

PD300, hvor gammel er den? Har kigget i flere HIFI revyer fra 80'erne...Er den ældre end PD310 og hvad er forskellen...

Er egentlig ret ligeglad med "Sue Ellen" (hvis der er nogen der er gamle nok til at huske "Dollars")...

Jeg synes også at det er træls at man ikke kan spille den vilde samling (på 3) af mine maxisingler - nej dette overlevede jeg nok, men alligevel... 

Kaptajnen skriver i fislilla

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Highmass skrev:
MHT armvægt, så kan lux spillerene acceptere hvad som helst (PD300 har tilmed kontravægte i subchassiet, der kan ændres). Dem har jeg nu aldrig fundet, og de er heller ikke nævnt i manualen, du tænker vel ikke bare på justeringen af fjedrene i ophænget?Du har helt ret, PD300 har ingen kontravægte i subchassiet (har selv haft en, der har kørt med Fidelity Research 64 / SME III og SME 3009R arm) foretrækker klart FR64, det er rigtigt at det kun er fjedrene i ophænget der kan justeres, men jeg vil da klart anbefale Kaptajnen en PD300 det er en fremragende plov (ved måske ved jeg hvor der står en til rimelige penge) ) Bare send en PB med pris, alder og stand - jeg har efterhånden 5-10 forskellige plove i tankerne... Jeg vil lige undersøge det......(Hvis du da ikke vil have en LP12) LP12 står for mig som noget helt specielt, men det er ligesom H.C.Andersen i gymnasiet - at drømmene/fantasien brister når man kommer ned i materien og analyserer indholdet - ikke at det er en udmærket spille, men jeg er målløs over den prissætning især de sidste spillere har - og jeg synes nok også at brugtprisen er for høj - forresten hvad må en LP12 koste idag og hvilken model skal man gå efter?

PD300, hvor gammel er den? Har kigget i flere HIFI revyer fra 80'erne...Er den ældre end PD310 og hvad er forskellen...Ja den er ældre end PD310, mener at forskellen er at PD310 er med seperat suge-enhed.Men hvis du alligevel ikke vil bruge suget er det jo ligemeget.

Er egentlig ret ligeglad med "Sue Ellen" (hvis der er nogen der er gamle nok til at huske "Dollars")...Var det ikke "Dallas" eller tager jeg fejl, og jeg er gammel nok til at huske det.

Jeg synes også at det er træls at man ikke kan spille den vilde samling (på 3) af mine maxisingler - nej dette overlevede jeg nok, men alligevel... Kan du godt med en PD300, du skal bare flytte remmen

Jeg skal nok undersøge hva´  han skal have for den PD300, vender tilbage i morgen.

Allan skriver med GRØNT

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Highmass skrev:
MHT armvægt, så kan lux spillerene acceptere hvad som helst (PD300 har tilmed kontravægte i subchassiet, der kan ændres). Dem har jeg nu aldrig fundet, og de er heller ikke nævnt i manualen, du tænker vel ikke bare på justeringen af fjedrene i ophænget?Du har helt ret, PD300 har ingen kontravægte i subchassiet (har selv haft en, der har kørt med Fidelity Research 64 / SME III og SME 3009R arm) foretrækker klart FR64, det er rigtigt at det kun er fjedrene i ophænget der kan justeres, men jeg vil da klart anbefale Kaptajnen en PD300 det er en fremragende plov (ved måske ved jeg hvor der står en til rimelige penge) ) Bare send en PB med pris, alder og stand - jeg har efterhånden 5-10 forskellige plove i tankerne... Jeg vil lige undersøge det......(Hvis du da ikke vil have en LP12) LP12 står for mig som noget helt specielt, men det er ligesom H.C.Andersen i gymnasiet - at drømmene/fantasien brister når man kommer ned i materien og analyserer indholdet - ikke at det er en udmærket spille, men jeg er målløs over den prissætning især de sidste spillere har - og jeg synes nok også at brugtprisen er for høj - forresten hvad må en LP12 koste idag og hvilken model skal man gå efter?

PD300, hvor gammel er den? Har kigget i flere HIFI revyer fra 80'erne...Er den ældre end PD310 og hvad er forskellen...Ja den er ældre end PD310, mener at forskellen er at PD310 er med seperat suge-enhed.Men hvis du alligevel ikke vil bruge suget er det jo ligemeget.

Er egentlig ret ligeglad med "Sue Ellen" (hvis der er nogen der er gamle nok til at huske "Dollars")...Var det ikke "Dallas" eller tager jeg fejl, og jeg er gammel nok til at huske det.  Jo, "Dallas" og det var selvfølgelig KUN for at checke om folk var vågen...

Jeg synes også at det er træls at man ikke kan spille den vilde samling (på 3) af mine maxisingler - nej dette overlevede jeg nok, men alligevel... Kan du godt med en PD300, du skal bare flytte remmen

Jeg skal nok undersøge hva´  han skal have for den PD300, vender tilbage i morgen.

Allan skriver med GRØNT

Kaptajnen skriver stadig i fislilla

Fandt lige et billede af Luxman PD300 (ligner slet ikke PD310 og PD350, nærmest PD370/375 serien "with a twist")

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Highmass skrev:

Er egentlig ret ligeglad med "Sue Ellen" (hvis der er nogen der er gamle nok til at huske "Dollars")...Var det ikke "Dallas" eller tager jeg fejl, og jeg er gammel nok til at huske det.  Jo, "Dallas" og det var selvfølgelig KUN for at checke om folk var vågen...

Allan skriver med GRØNT

Fandt lige et billede af Luxman PD300 (ligner slet ikke PD310 og PD350, nærmest PD370/375 serien "with a twist")

Ligner en glas-tallerken der er lagt ovenpå, vil nok anbefale en god plademåtte i stedet.

Har ikke kunnet træffe manden med den PD300 hjemme i dag, prøver her i weekenden Hr. Kaptajn.

Allan skriver stadig i GRØNT

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Highmass skrev:

PD300, hvor gammel er den? Har kigget i flere HIFI revyer fra 80'erne...Er den ældre end PD310 og hvad er forskellen...Ja den er ældre end PD310, mener at forskellen er at PD310 er med seperat suge-enhed.Men hvis du alligevel ikke vil bruge suget er det jo ligemeget. 300 er ganske rigtigt ældre end 310. 300 var på markedet i 81-82, hvorefter den blev afløst af 310. Det er rigtigt at 310 har et elektrisk sug i en separat enhed, hvorimod det er indbygget i 300 (Det er håndtaget i højre side af fronten. Derudover er 300 den eneste i serien som har flydende ophæng.

Allan skriver med GRØNT

Ligner en glas-tallerken der er lagt ovenpå, vil nok anbefale en god plademåtte i stedet. Det har du helt ret i. Jeg kan varmt anbefale en akryl måtte, sammen med en ordentlig strammer. 300 har iøvrigt ikke noget somhelst med 370/375 at gøre. Disse to modeller var direkte drevne værker med en lettere tallerken, og en samlet vægt på ca. 10 kg. De havde en aldeles ligegyldig tonearm, og de kostede med arm, ca. det halve af hvad en 300 kostede uden arm. 300 er et seriøst værk på 18kg.

Har ikke kunnet træffe manden med den PD300 hjemme i dag, prøver her i weekenden Hr. Kaptajn.

Allan skriver stadig i GRØNT

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden skåret favotitterne ned til disse jeg overvejer nu:

• Thorens TD 126 (gerne med Mørch UP4)
  • Luxman TD 300
  • Luxman TD 310

Hvad med disse (bare for at komme med flere forslag)?

• Maplenoll Athena (med luftbåren tallerken/tangential arm)
  • Micro Seiki BL 77
  • Micro BL 111 (har desværre aldrig set en til salg)

Jeg kan godt se ud af mine forslag at jeg tænder på pladespillere, som vejer en hel del og de fleste her er med tunge remtrukne pladetallerkner og ikke helst ikke plastik/acryl...

Fordelen ved disse er jo at de kan bære TUNGE arme, hvis det skulle ende med dette...

Undtagelser fra dette er naturligvis disse skønheder:

• Oracle Delphi
  • Michell Gyrodec

Armvalg er jeg mere usikker på og flere af indlægene har modsagt hinanden...

Foreløbige favoritter:

• Mørch UP4 (selvom den virker lidt dingeldangel agtig, skulle det eftersigende være en herlig arm - og jeg har en på hånden og køber den sandsynligvis uanset hvad jeg ellers finder på)...
  • SME 3009 (R, II eller III) - her er det lidt svært at blive klog på hvilken, som er den bedste...
  • Helius Orion (tilføjet 2005-03-06)

Som man sikkert har regnet ud er jeg til BANG for BUCKS - så kommenter gerne hvad de enkelte ting må koste og hvordan de performer indbyrdes...

Derefter går jagten ind på PU (MC?) og RIIA...

To be continued (i en uendelighed)...

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Mørch UP4 går du ikke galt i byen med, men ellers kan jeg også stærkt anbefale Helius Orion armen. Den er særdeles vellydende, og at den skulle være slasket, og mangle dynamik kan jeg slet ikke genkende. Orion armen har endvidere alle de justerings muligheder der er brug for. Vi er som mennesker forskellige, og det er vores holdninger til tonearme selvfølgelig også.

Kaptajn rigtig god vinyljagt

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:
ppp_dk skrev:

Mørch UP4 går du ikke galt i byen med, men ellers kan jeg også stærkt anbefale Helius Orion armen. Den er særdeles vellydende, og at den skulle være slasket, og mangle dynamik kan jeg slet ikke genkende. Orion armen har endvidere alle de justerings muligheder der er brug for. Vi er som mennesker forskellige, og det er vores holdninger til tonearme selvfølgelig også.

Kaptajn rigtig god vinyljagt  Kaptajnen takker. Dette er en spændende rejse!

Mørch UP4 køber jeg for starters...

Denne arm burde jo kunne placeres på alle værk, eller hvad?

Jeg har bestemt mig for en MC PU, og vil da helst finde en som passer til det grønne armrør...

En ortofon MC200 integreret i armrøret er en flot løsning, men holder denne PU idag og kan dette armrør stadig skaffes?

Ok, 2 mod 1 mht Helius Orion

Den er nu på listen (i tilfælde af at jeg får et uimodståeligt tilbud), Highmass foretrækker mk II versionen - har du samme præference?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Er den ikke smuk?

Michell Gyro SE med SME 3009

http://www.walrus.co.uk/vinyl/gyro_in_bits/gyro_in_bits.htm

Men dutter den også?

Er den simpelt hen pengene værd, og hvad må den koste idag?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Har jeg overset denne (PINK ville nok mene JA!)?

Pink Triangle med Helius Orion (hvad er den lille runde knap på forsiden - hastighedsvælger eller afbryder?)

Her er en anden variant af denne skønhed:

Det klæder Pink Triangle at kroppen er i træfinish istedet for den sorte udgave...

Jeg ELSKER træ...

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Er den ikke smuk?

Michell Gyro SE med SME 3009

http://www.walrus.co.uk/vinyl/gyro_in_bits/gyro_in_bits.htm

Men dutter den også?

Er den simpelt hen pengene værd, og hvad må den koste idag?

Kun den gamle med alu talerken dur !! Tro mig  

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum