Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Endnu en tråd om hvilken pladespiller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeps, endnu et alternativ er på banen, som før nævnt.

Jeg tror dælme det bliver en: Maplenoll Athena

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

I min jagt på en ældre pladespiller er jeg pt. faldet over Thorens (fx 126 mk II, 126 mk III, 147 Jubi, 320, 321).

Derfor melder spørgsmålet om det skal være med eller uden Thorens egen arm.

Hvor god er en Thorens tonearm (fx Isotrack-Tonarm TP 16 MK 3) sammenlignet med fx:

• Mørch UP-4
  • SME 3009
  • SME 3009 Mk 2
  • SME 3009 Mk 3
  • SME 3012
  • Rega RB300
  • Dynavector 505
  • ...

Hvad med en Alphason sonata sammen med HR100

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Kristjan, prøv at se indlæget lige ovenfor

Nej, lad os nu se om den er ok - i så fald har jeg den nok den 20/3...

I dette tilfælde mangler jeg nok kun MC PU og RIAA.

Måske en Dali RIAA (eller en rørdims).

PU skal levere en varm og halvmagelig lyd til mine Snell'er...

På ingen måde analytisk eller lystklingende!

Der skal altså gå lidt dampende Jazz og Blues livestemning i den...

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

>>PU skal levere en varm og halvmagelig lyd til mine Snell'er...<<

Måske en Shelter 501. http://www.highend-broker.com/cartridges.htm

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Jeps, endnu et alternativ er på banen, som før nævnt.

Jeg tror dælme det bliver en:

Kaptajn, Maplenoll løsningen ser spændende ud jeg har dog aldrig haft den selv, og kun hørt den en enkelt gang. Hvis det bliver dit valg håber jeg at sælgeren kan være dig behjælpelig med opjustering osv. Dette er ikke løsningen for nybegyndere, men for sande freaks som er klar til at gå planken ud på kaptajnens skib.

Testet i high fidelity nr. 1 årgang 88, som du bør læse før du beslutter dig

btw pink for Pink Triangle.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Ja, konen er IKKE glad ved tanken om kompressor og slange - så for husfredens skyld jagter jeg nu alligevel alternativer...

Skulle ALDRIG have fortalt hende om mine STORE planer med at trække kompressorslange op på loftet for derefter at trække den et par meter under fliserne og over i garagen!

Tænk på at det kommer fra en ellers tålmodig kone, der har givet opholdstilladelse til både TDL RSTL og nu Snell A3i. Sidstnævnte står ovenikøbet 50 cm (tidligere 60cm) fra bagvæggen - man må vælge sine kampe med omhu...

Jeg må nok ud og finde alternativer - det der Luxman trækker alligevel...

Beklager at jeg endnu en gang står i køen til en sådan, Highmass

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:
btw pink for Pink Triangle.
Ja, selvfølgelig har jeg spottet at du er til PINK Triangel. Derfor skrev jeg også tidligere i tråden ved billedet af de to smukke Pink Triangel: "Har jeg overset denne (PINK ville nok mene JA!)?"

Kunne selvfølgelig også være Pink Floyd, hvor du måske identificerede dig selv med personen "Pink" i filmen The Wall

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Pink Triangle var faktisk en avanceret spille, inverteret topleje af safir, og sub chassig lavet i arolam, men nu om dage skal man være varsom med at bekende sin kærlighed til værker hvor pladetallerkenen kun vejer 1,7 kg og så med flydende ophæng. Uha uha så hellere en malet mdf plade med en motor ophængt i en elastik og intet andet. Billigt ja, men godt tjaaa, måske?

Luxman PD300 eller 310 lyder som en god start. Med en sådan spille får du noget som er lavet med førsteklasses mekanik.

Glæder mig allerede til den laaange tråd som kommer omkring riaa mc mm osv.

btw, koner som lever med Snell A, kaldet Gram her i huset skal man behandle varsomt. Den med 20 stk. bil bly akku, masive kobber stænger og dansene luftslanger kan få glasset til at løbe over 

God vinyl jagt igen igen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:

Pink Triangle var faktisk en avanceret spille, inverteret topleje af safir, og sub chassig lavet i arolam, men nu om dage skal man være varsom med at bekende sin kærlighed til værker hvor pladetallerkenen kun vejer 1,7 kg og så med flydende ophæng. Uha uha så hellere en malet mdf plade med en motor ophængt i en elastik og intet andet. Billigt ja, men godt tjaaa, måske?

Luxman PD300 eller 310 lyder som en god start. Med en sådan spille får du noget som er lavet med førsteklasses mekanik. De vokser jo desværre ikke på træerne, så det kan være at jeg er nød til at tage en anden indtil en sådan dukker op - jeg ved hvor der er en 310 med ødelagt låg og ridset plint til ca 2K, men det ville ærgre mig at undvære låget og dette er nok umuligt at fremskaffe...

Glæder mig allerede til den laaange tråd som kommer omkring riaa mc mm osv.he-he, ja jeg har det med at koge suppen "tynd" og trække det i langdrag...

RIAA tror jeg i første omgang anskaffer mig en 12 år gammel Dali RIAA til en slik...

PU - det bliver en MC-et-eller-andet - måske Denon DL103 skulle være et røverkøb...

Hvad med Ortofon MC 20 Super-duper - skal vist til at høvle de gamle High Fidelity'er igennem...

btw, koner som lever med Snell A, kaldet Gram (GGG og hvordan kunne du vide at vores køleskab netop er et GRAM - centerkanal? ) her i huset skal man behandle varsomt. Den med 20 stk. bil bly akku, masive kobber stænger og dansene luftslanger kan få glasset til at løbe over Yessør!

God vinyl jagt igen igen Takker...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Dagens nye objekter :

• Har fået nogle tilbud på en Micro Seiki BL-77 - en enkelt er nydelig med en Mørch UP-4 - denne kunne godt være et bud indtil en MINT Luxman viser sig til en fornuftig penge, om det nogensinde måtte ske...
  • Derudover et enkelt tilbud om en Thorens TD 3001 BC med Mørch DP6 - er der nogen som kan fortælle om en sådan kombi kunne være vellydende og ville være pengene værd - hvad den så end ender med at skulle koste...

Ellers er dagens ønskeliste således:

Tung pladespiller, remtrukket gerne m/arm og MC PU

Foretrukne værk:

• Luxman PD 441/444/300/310/350
  • Micro Seiki BL 77/111
  • Thorens TD 125/126
  • Brugt DIY Scheu (tilføjet 2005-03-09)

Foretrukne arme:

• Helius: Aureus (I og II), Orion (I og II)
  • FR: 64, 64s, 64 fx
  • Linn: Ittok
  • Micro Seiki: 505, 505/II og 505/III
  • Mørch: UP-4, DP6 (tilføjet 2005-03-09 - vilmann )

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

hej ppp,

Spændende at følge med i overvejelserne.

Jeg hører til dem der altid har været fascineret af Micro Seiki. En BL 77 er garanteret ikke dårlig. men det er godt nok længe siden jag har hørt sådan en.
Hvad skal du give for den?

Jeg havde lejlighed til at høre Beckers TD 125/Hadcock/Benz setup forleden dag. Det var absolut godt. Og hvor er det dog en flot pladespiller. (indsæt misundelses-smiley her).
Men jeg er ret sikker på at 125'eren ikke vil bryde sig om min Micro Seiki arm, der vel vejer tæt på 1,5 kg. Jeg vil tro den er for tung. Det samme må gælde for 126'eren. Så hvis det er der du ender, så gå efter de lette arme.

Hvorfor er UP-4 ikke på din wishlist længere?

Selv går jeg og overvejer hvilken del af min sjæl jeg skal sælge for at få en ordentlig arm. Ikke at Rega eller Micro armene er dårlige. Jeg vil bare mere. Jeg er helt sikker på at en Nottingham Interspace ville klæde stuen

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
hej ppp,

Spændende at følge med i overvejelserne. Dejligt at høre...

Jeg hører til dem der altid har været fascineret af Micro Seiki. En BL 77 er garanteret ikke dårlig. men det er godt nok længe siden jag har hørt sådan en.
Hvad skal du give for den? Det er ikke forhandlet på plads endnu, men omkring 2K ville være på sin plads i min bog. Dertil kommer en arm+PU...

Jeg havde lejlighed til at høre Beckers TD 125/Hadcock/Benz setup forleden dag. Det var absolut godt. Og hvor er det dog en flot pladespiller. (indsæt misundelses-smiley her).
Men jeg er ret sikker på at 125'eren ikke vil bryde sig om min Micro Seiki arm, der vel vejer tæt på 1,5 kg. Jeg vil tro den er for tung. Det samme må gælde for 126'eren. Så hvis det er der du ender, så gå efter de lette arme. Ja, jeg har altså fået den "skøre" idé fra Highmass at det skal være en Luxman med tung arm, HVIS det er til at støve en velholdt op...

Hvorfor er UP-4 ikke på din wishlist længere? Jammen den er heller ikke udelukket endnu, og på en Thorens TD125/126 ville den være "perfekt" - tror jeg... Faktisk overvejer jeg pt et tilbud om en tilsyneladende MINT BL-77 med en UP-4 arm med rødt armrør...

Selv går jeg og overvejer hvilken del af min sjæl jeg skal sælge for at få en ordentlig arm. Ikke at Rega eller Micro armene er dårlige. Jeg vil bare mere. Jeg er helt sikker på at en Nottingham Interspace ville klæde stuen Nottingham laver nogle flotte drev!

/vilmann

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
vilmann skrev:
Selv går jeg og overvejer hvilken del af min sjæl jeg skal sælge for at få en ordentlig arm. Ikke at Rega eller Micro armene er dårlige. Jeg vil bare mere. Jeg er helt sikker på at en Nottingham Interspace ville klæde stuen Nottingham laver nogle flotte drev!/vilmann

Jeg var da vist lige lidt for træt da jeg skrev det. Det er bare Interspace armen jeg vil have. I første omgang, i hvert fald.

Jeg ville mægtig gerne have en Spacedeck, men det er nok lidt udenfor rækkevidde pt.

/vilmann

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
ppp_dk skrev:
vilmann skrev:
Selv går jeg og overvejer hvilken del af min sjæl jeg skal sælge for at få en ordentlig arm. Ikke at Rega eller Micro armene er dårlige. Jeg vil bare mere. Jeg er helt sikker på at en Nottingham Interspace ville klæde stuen Nottingham laver nogle flotte drev!/vilmann

Jeg var da vist lige lidt for træt da jeg skrev det. Det er bare Interspace armen jeg vil have. I første omgang, i hvert fald.

Jeg ville mægtig gerne have en Spacedeck, men det er nok lidt udenfor rækkevidde pt.

/vilmann
Forresten hvordan "kører" din DIY Scheu - har også overvejet en sådan, men det ryger vel op i 10kkr før man er færdig - og får nok aldrig gjort den færdig - såå jeg må endten lade være eller købe en "brugt", hvis der er nogen som vil sælge...

Der er nu noget ved den 80 mm pladetallerken der får noget til at røre sig indeni mig...

Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=ppp_dk]

Dagens nye objekter :

• Har fået nogle tilbud på en Micro Seiki BL-77 - en enkelt er nydelig med en Mørch UP-4 - denne kunne godt være et bud indtil en MINT Luxman viser sig til en fornuftig penge, om det nogensinde måtte ske...

Ja, jeg følger lidt med endnu, som passiv tilskuer, jeg kan desværre ikke bidrage med noget til Luxman snakken, jeg har aldrig selv ejet en.

• Derudover et enkelt tilbud om en Thorens TD 3001 BC med Mørch DP6 - er der nogen som kan fortælle om en sådan kombi kunne være vellydende og ville være pengene værd - hvad den så end ender med at skulle koste...

3001BC sådan en har jeg selv, det var Thorens topmodel i starten af 90erne, i 1992 kostede værket 10000 kr ifølge et gammelt hifi og elektronik jeg havde. BC står for "body complete" altså et værk der blev leveret uden arm, de fleste blev leveret med armboard udskåret til SME (min egen havde haft monteret SME IV da jeg købte den). Den gamle Thorens importør (husker ikke navnet) mente selv at Mørch DP6 var den ultimative arm til 3001 værket (husk på at 3001 er lavet som en direkte konkurrent til Linn LP12, og der er kræset noget mere om dem end bare 2001, 320, 321) Bl.a er talleren samt indertallerken drejet istedet for støbt, widia leje, andet armboard, og anden bundplade. hvis du kan finde sådan et sæt til omkring 5000 ville jeg da hoppe på den øjeblikkelig.

Ellers er dagens ønskeliste således:

Tung pladespiller, remtrukket gerne m/arm og MC PU

Foretrukne værk:

• Luxman PD 441/444/300/310/350
  • Micro Seiki BL 77/111
  • Thorens TD 125/126
  • Brugt DIY Scheu (tilføjet 2005-03-09)

Foretrukne arme:

• Helius: Aureus (I og II), Orion (I og II)
  • FR: 64, 64s, 64 fx
  • Linn: Ittok
  • Micro Seiki: 505, 505/II og 505/III
  • Mørch: UP-4, DP6 (tilføjet 2005-03-09 - vilmann )

Jeg har selv Helius Aureus II samt Aurum. Jeg har altid gerne ville prøve Mørch og Ittok. Hvad med at tage et kig på Bluenote arme? Dem har Vilmann erfaring med, og de får gode anmeldelser rundt omkring på nettet. Desuden er jensen begyndt at importere dem (no relation).

Tubeman

Til top Vis Tubeman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubeman

Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige en sidekommentar til ovenstående. 3001 er som sagt lavet som en seriøs konkurrent til LP12, og jeg mener så absolut at du kan få lige så god lyd ud af 3001. Der er den fordel for dig, som køber, at en 3001 holder ikke værdien så godt som LP12, samt at den er noget nemmere at sætte op og ikke skal justeres 2 gange om året.

Jeg har både LP12 og 3001 så det er rimelig ligetil at sammenligne. Min LP12 har Vlhalla forsyning ( og en hjemmelavet armageddon) men valhalla svarer teknisk set nogenlunde til den forsyning der er i 3001.

Tubeman

Til top Vis Tubeman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubeman

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Forresten hvordan "kører" din DIY Scheu - har også overvejet en sådan, men det ryger vel op i 10kkr før man er færdig

Måske. Min gør ikke. Medmindre jeg tæller armen med.

Men jeg fik også delene billigt.
Men for 6000 kan man komme langt hvis man er villig til at eksperimentere, og også er klar til at indse at konstruktionen er forkert.

Citér:

- og får nok aldrig gjort den færdig - såå jeg må endten lade være eller købe en "brugt", hvis der er nogen som vil sælge...

Min bliver nok aldrig færdig. Det har jeg indset for længst.
Men det gør mig ikke noget. Som regel står den nogle måneder eller mere ad gangen, og så får jeg en ny ide.
Og så har det en hvis terapeutisk effekt på mig at hive passer, lineal, overfæser og boremaskine frem

/vilmann

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Ligesom man tror at jeg ikke kan komme i tanker om flere pladespillere - så begynder kaptajnen at savle over en Linn Sondek LP 12 m/Linn Attok LVII tonearm

Hvad må en sådan spille koste?

Hvad er der ved denne spille, som rører sig inden i Kaptajnen?

Folk skriver at den skal justeres et par gange om året, hvad og hvorfor?

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Ikke for at starte noget - men en rigtig justeret LP12 spiller musik lige efter min smag !

Men jeg tør ikke købe en - da den er meget svær at justere rigtig  

Og hvis du finder en Micro Seiki - så kik lige på dette link - der er håb forude

http://www.my-micro.de/index.htm

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Ligesom man tror at jeg ikke kan komme i tanker om flere pladespillere - så begynder kaptajnen at savle over en Linn Sondek LP 12 m/Linn Attok LVII tonearm

Hvad må en sådan spille koste?

Hvad er der ved denne spille, som rører sig inden i Kaptajnen?

Folk skriver at den skal justeres et par gange om året, hvad og hvorfor?

Det må du jo selv om.
Så kan du jo passende sende alle de andre tilbud videre

Jeg har en kammerat med sådan en tingest. Han er vældig glad for den, men han slæber den også over til KT i tide og utide.Hvordan den lyder ved jeg ikke, for resten af hans anlæg er lidt underligt.....
Men jeg kan altså ikke forstå at en pladespiller skal justeres to gange om året.

/vilmann

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum