Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Endnu en tråd om hvilken pladespiller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Et eksempel på en relativt højcompliant og varmt spillende MC er VdH MCONE super hed den, nu hedder den vist TWO.
En high output fidus, me det rimeligt output og en særdeles forførende klang. Tilmed er den ligeså velopløst som hans PUér er flest.
Men regn med 8-9K for et nyt eksemplar, han har vist en sugested retail pricelist på hjemmesiden.
8-9K glem det...Jeg ender nok med noget lettere brugt - selv om det er lidt risky mht til antal spillede timer og behandlingen af ophænget...

Hvad kan få for max 2K?

Jeg kan godt mærke at dette er en mission impossible (eller blot gøre et kup ), idet det skal være så godt at jeg gider at høre på det og SAMTIDIG være billigt...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Et eksempel på en relativt højcompliant og varmt spillende MC er VdH MCONE super hed den, nu hedder den vist TWO.
En high output fidus, me det rimeligt output og en særdeles forførende klang. Tilmed er den ligeså velopløst som hans PUér er flest.
Men regn med 8-9K for et nyt eksemplar, han har vist en sugested retail pricelist på hjemmesiden.
8-9K glem det...Jeg ender nok med noget lettere brugt - selv om det er lidt risky mht til antal spillede timer og behandlingen af ophænget...

Hvad kan få for max 2K?

Denon 103 kan fås ny for mindre end 2K, det ligge lige på varme.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

VdH MCONE

Hvad kan få for max 2K?

[/QUOTE]

En Dynavector 10X5

Citér:

Jeg kan godt mærke at dette er en mission impossible (eller blot gøre et kup ), idet det skal være så godt at jeg gider at høre på det og SAMTIDIG være billigt...

Smid Dyna'en på en Rega arm og det spiller. Godt endda. Smid den på en bedre arm og den lyder bedre.

Min bor på en Micro Seiki MA 505III lige pt. Det er væsentlig bedre end Rega RB300.
Næste projekt er at finde en let arm til den. Gerne noget Mørch/Hadcock eller deromkring. Måske endda en Nottingham.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

PPP skrev: Er lidt i tvivl om hvor mange penge jeg vil lægge i det her, for jeg har jo blot 2-300 plader fra 80'erne, som jeg gerne vil genhøre og indtil videre har jeg ingen planer om at købe vildt ind af plader.

Jeg vil nok sige det på denne måde - det skal være godt til en fornuftig pris. Bliver jeg bidt, ja så kan jeg jo investere noget mere i sagen...

Jamen, hvis du selv mener det er lidt af en satsning, og du allerede har købt en god Riaa (dali), hvorfor så ikke bare som en start købe en god brugt Rega Planar 3? Det er ikke det ypperste highend, men det er da en spiller der kan fås for omkring en 1200 kr, og til den pris er der ikke meget der er bedre. Hvis du kan lide det, så er det bare videre derfra.

Pengene kan du altid have hjemme igen på en planar 3, og den er altså ikke så ringe. ingen tvivl om at de andre du nævner er en anden klasse, men det er nok nemmere at få en rega til at spille fremfor at få fat i en flydende ophængt der ikke er optimalt justeret, hvis du ikke har mod på det selv.

MHT pickuper, vil jeg give Kristjan og Vilmann ret, en denon 103 som kristjan nævner kan købes ny på ebay.de for omkring 120 euro, og den er varmt lydende (jeg har selv en) og Dynavector 10x5 kan fås for 2000. Alternativt hvis det må være MM er der jo ret mange herinde der er ret glade for Tekni fi K1, og jeg selv er gået tilbage til MM, Shure v15VxMR super track, og jeg kom fra en MC30 supreme.

tubeman

Til top Vis Tubeman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubeman

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Tubeman skrev:
PPP skrev: Er lidt i tvivl om hvor mange penge jeg vil lægge i det her, for jeg har jo blot 2-300 plader fra 80'erne, som jeg gerne vil genhøre og indtil videre har jeg ingen planer om at købe vildt ind af plader.

Jeg vil nok sige det på denne måde - det skal være godt til en fornuftig pris. Bliver jeg bidt, ja så kan jeg jo investere noget mere i sagen...

Jamen, hvis du selv mener det er lidt af en satsning, og du allerede har købt en god Riaa (dali), hvorfor så ikke bare som en start købe en god brugt Rega Planar 3? Det er ikke det ypperste highend, men det er da en spiller der kan fås for omkring en 1200 kr, og til den pris er der ikke meget der er bedre. Hvis du kan lide det, så er det bare videre derfra. Havde også planer om at købe den Rega R3 Mørch UP4 (grønt armrør) kombi på søndag...

Pengene kan du altid have hjemme igen på en planar 3, og den er altså ikke så ringe. ingen tvivl om at de andre du nævner er en anden klasse, men det er nok nemmere at få en rega til at spille fremfor at få fat i en flydende ophængt der ikke er optimalt justeret, hvis du ikke har mod på det selv.

MHT pickuper, vil jeg give Kristjan og Vilmann ret, en denon 103 som kristjan nævner kan købes ny på ebay.de for omkring 120 euro, og den er varmt lydende (jeg har selv en) og Dynavector 10x5 kan fås for 2000. Alternativt hvis det må være MM er der jo ret mange herinde der er ret glade for Tekni fi K1, og jeg selv er gået tilbage til MM, Shure v15VxMR super track, og jeg kom fra en MC30 supreme.

tubeman

Vil Denon DL103, Dynavector 10x5, Teknifi K1 eller Shure v15VxMR super track kunne køre i det "grønne" armrør?

Det kunne godt ende med en sådan en begynder kombi:

• DALI RIAA + Mørch UP4 + Rega P3 + Teknifi K1
  •                                      eller
  • DALI RIAA + Mørch UP4 + Thorens TD 126 II + Teknifi K1

Forhandles Teknifi K1 stadig af www.lydbutikken.dk?

Kan nemlig ikke se den af www.tekni-fi.dk side længere...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Så er vi ved at være der....

Det endte faktisk med 2 pladespillere, som bliver afhentet i løbet af de næste par dage og skal eksperimenteres med:

• DALI RIAA (12 år gammel)
  • Rega P3 m/Mørch UP4 (grønt armrør, mangler stik og plade t/PU fastsættelse)
  • Thorens TD 126 II m/SME (defekt ved lift)

Min plan er først at prøve dem hver for sig og så prøve at sætte Mørch'en på Thorens pladespilleren...

Det store åbne spørgsmål er nu hvilken PU der ville passe på disse...

Som tidligere nævnt vil jeg helst ikke investere hele formuen før jeg er lidt mere sikker på hvor meget energi jeg vil lægge i dette, max 2K på en PU....

Søm før nævnt:

• Denon DL103
  • Dynavector 10x5
  • Teknifi K1
  • Shure v15VxMR super track

Hvilken ville være det bedste bud, når fodtramp god bund og varme er i højsædet...

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

hvad hedder Denon's største model indenfor pladespillere?

Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Af de Denon der er importeret til DK er der to muligheder der med rette kan kaldes den største:

DP 67 L og DP 59 L, hvor den sidste er den nye model af den anden. Der fandtes også en lillebror til &/ der hedder 57 og som ligner og lyder til forveksling som sin storebror.

mvh

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Denon DP-80

Here you see one in a custom-made mahagony-plinth with SME and SAEC tonearms. The DP-80 is quite easy to find and works with a quatz-locked pll-regulation. Platter and chassis had a tendency to ring like a bell, so this is a candidate for stripping of the chassis. Even without that it's a very good deck in one range with the Technics SP-10. Its build-quality is stunning and most of these machines will last a lifetime. On the 2nd-hand market a good one might sell for around 500,- Dollars. Factory-plinth was the same as for the DP-75 it had the name DK-110 but as with all Denons there are better ways to mount your deck. This one really deserves this... As you see the tape-head with later Denons is located at the right side of the deck.

Har den to arme???

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Denon DP-6000

Pictured is a Denon DP-6000 with SME 3009/S2 arm in the original plinth. The DP-6000 is definitely a top-deck, but it's rarely seen on the 2nd-hand market today. This deck inspired M.A.Cotter for his famous Cotter B-1 turntable. A magnetic head reads a signal imprinted in a tape under the platter. This signal was then feeded in a Quartz-controlled PLL-circuit. Take care that the magnetic-ring inside the platter is in good condition. You can check this quite easily by watching the strobe. On a good one it virtually stands still- if not - hands off!. Apart of this the DP-6000 is build like a tank and virtually undestroyable. Today its price goes from 500,- bucks up to heaven. A very good player if mounted in a decent plinth. A near relative of the DP-6000 is the DP-7000:

Fandt mere

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Som tidligere nævnt vil jeg helst ikke investere hele formuen før jeg er lidt mere sikker på hvor meget energi jeg vil lægge i dette, max 2K på en PU....

Søm før nævnt:

• Denon DL103
  • Dynavector 10x5
  • Teknifi K1
  • Shure v15VxMR super track

Hvilken ville være det bedste bud, når fodtramp god bund og varme er i højsædet...

Start med K1. Den koster 495 kr. Det er en ganske fortræffelig PU. Lidt rå i det måske, men den spiller i den grad musik. Til prisen tror jeg ikke du får noget bedre.

Bliver du bidt af projektet kan du altid finde noget andet - om det er bedre kan man altid diskutere. Lydbutikken udstyrer maskinerne fra Nottingham Analogue med K1......

tekni-fi.dk svarer fint, men siden du nu er i det jydske, kunne du prøve Tape Connection. De har den vist også.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hallo da!

Denneher tror jeg er Denons vildeste projekt nogensinde:

uDENONƒvƒŒ[ƒ„[‹Zp‚ÌW‘å¬v
uŽŠ‚‚̉¹ŠyĶ‚ðŽÀŒ»IIv

’´‚‹‰ƒvƒŒ[ƒ„[iƒA[ƒ€ƒŒƒXj
DP-100iŽó’¶ŽYj

DP100 - en rigtig bastard.

Check også denneher side ud http://www.xs4all.nl/~rabruil/sp10page.html

Og her er så et af verdens 8 undere http://www.l-07d.com/tonearm.htm

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Vilmann, start med K1, og hvis du bliver bidt af det kan du altid gå videre derfra.

Egentlig sjovt, her de sidste par uger har jeg hørt meget om Rega Planar 3 med Mørch UP4, først at du (PPP) nævnte den her i den her tråd, så så jeg en på Lauritz.com, og her i dag så jeg en nævnt i en anden tråd her på siden. Er det den samme i alle snakker om, eller er der bare mange der smider en UP4 på en Rega?

Tubeman

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Som tidligere nævnt vil jeg helst ikke investere hele formuen før jeg er lidt mere sikker på hvor meget energi jeg vil lægge i dette, max 2K på en PU.....

Ud fra den beskrivelse du stiller op, mener jeg en Goldring 1006 vil være det perfekte bud på en pickup.

Og synes du 1.000 er for meget, så køb k1'eren som Vilmann anbefaler. Eller 2, så har du en til hver pladespiller ;-)

Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

becker

Ud fra den beskrivelse du stiller op, mener jeg en Goldring 1006 vil være det perfekte bud på en pickup.

er en 1006 oppe i den pris nu? For et par år tilbage købte jeg en 1042 i audio consult, jeg mener kun den kostede 1300 og umiddelbart efter blev den sat op til 1500. Det er ellers også en fantastisk pickup, men til 1500 (hvis det stadig er prisen?)så er der kun 500 op til Dynavector 10X5, så er det lidt af et valg. jeg mener iøvrigt at 1042 bliver lavet som OEM pickup til både Roksan, Linn og Audio Note.

Tubeman

Og synes du 1.000 er for meget, så køb k1'eren som Vilmann anbefaler. Eller 2, så har du en til hver pladespiller ;-)

[/QUOTE skrev:

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Her er et link til min lille baby.

http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_page.php?pic_id=2206

Da jeg tog billedet sad der en supex på den. Nu sidder der en empire mc-5 på den, som jeg købte billigt på ebay for noget tid siden. jeg var noget skeptisk til at begynde med, men nu! Magen til lækker mellemtone, detaljeret top og musikalitet skal man lede længe efter.

Jeg har ikke deltaget i debatten her før, men jeg har set jeres billeder af, hvad I mener er de flotteste og bedst spillende pladespillere der findes. Og jeg må sige, at den Mørch pladespiller, som jeg anskaffede mig for noget tid siden er min drøm. det er langt den smukkeste plov jeg nogensinde har set. Og så spiller den forygende. Der er nu noget med de der gamle mellemhjulsdrevne værk...

Jeg ærger mig stadig over den Lenco som jeg smed ud for nogle år siden...

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

De Denonprodukter du henviser til er i princippet det samme som DP 57/67/59.

Forskellen er at de blev solgt som rå drev, hvorefter man hver især kunne forsyne drevet med den base og den arm man fandt passende jvf. egne præferencer.

Du kan gøre det samme med de tre der er importeret til DK. Bare pil drevet ud af den originale kasse og lav din egen base og monter den arm du gerne vil. Du kan altid genetablere den igen som original.

Jeg ved at der solgt rigtig mange af dem her i DK, så det skulle være muligt at finde en af dem, og det til an overkommelig pris. Det får du svært ved med de andre, der er ikke laver ret mangeog de fleste endte i professionelle funktioner i studier og på radiostationer.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Tubeman skrev:
[QUOTE=becker

er en 1006 oppe i den pris nu? For et par år tilbage købte jeg en 1042 i audio consult, jeg mener kun den kostede 1300 og umiddelbart efter blev den sat op til 1500. Det er ellers også en fantastisk pickup, men til 1500 (hvis det stadig er prisen?)så er der kun 500 op til Dynavector 10X5, så er det lidt af et valg. jeg mener iøvrigt at 1042 bliver lavet som OEM pickup til både Roksan, Linn og Audio Note.

Tubeman

Denon 103 fra www.phonophono.de koster 122 Euro, og det giver på min lommeregner 922 dkr. + fragt. Den bør også liiige overvejes i farten.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:
Tubeman skrev:
[QUOTE=becker

Tubeman

Denon 103 fra www.phonophono.de koster 122 Euro, og det giver på min lommeregner 922 dkr. + fragt. Den bør også liiige overvejes i farten. DL 103 fandtes vist i 2 udgaver en DL 103 og DL 103D - findes begge idag?

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Denon 103 er lavet i mange forskellige versionen, og blev lanceret til radiofonien omkring 1963. Denon 103D laves ikke mere.... .

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes