| Forfatter |
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon dl 103 er meget stiv i ophænget, så jeg ville ikke anbefale at bruge den sammen med en up-4 med grønt armrør. Jeg har ladet mig fortælle, at det er en fremragende pickup, men hvis du vil bruge den, så skal du også investere i et nyt armrør. Pris: 1700 kr.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tubeman skrev:
|
er en 1006 oppe i den pris nu? For et par år tilbage købte jeg en 1042 i audio consult, jeg mener kun den kostede 1300 og umiddelbart efter blev den sat op til 1500. Det er ellers også en fantastisk pickup, men til 1500 (hvis det stadig er prisen?)så er der kun 500 op til Dynavector 10X5, så er det lidt af et valg. jeg mener iøvrigt at 1042 bliver lavet som OEM pickup til både Roksan, Linn og Audio Note.
Tubeman
|
|
|
Ja, 1006'erne koster DKK 1.000 nu. Efter at Scandinavian Audio Systems har overtaget importen, er alle 1000' puerne steget. En 1042 til DKK 1.500 synes jeg er ´billigt nok, det er kun fordi 10X5'eren er så billig i DK, at de 2 pu'ere kommer til at konkurrere. TIl gengæld er 1042'eren steget til DKK 1.900 efter der er skiftet importør. Så den er i prisleje hvor den får det svært.
Ellers er der jo netop Audio Note IQ1 til 1.800,- som, hvad jeg også har hørt, er en modificeret Goldring. Den har jeg hørt, og synes den var fantastisk god!
Om der er nogen Linn pu'ere der er modificerede Goldring ved jeg ikke, men Roksan'erne er da i hvert fald.
__________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Tubeman Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
| becker
Ja, 1006'erne koster DKK 1.000 nu. Efter at Scandinavian Audio Systems har overtaget importen, er alle 1000' puerne steget. En 1042 til DKK 1.500 synes jeg er ´billigt nok, det er kun fordi 10X5'eren er så billig i DK, at de 2 pu'ere kommer til at konkurrere. TIl gengæld er 1042'eren steget til DKK 1.900 efter der er skiftet importør. Så den er i prisleje hvor den får det svært.
I Tyskland er den stadig dyrere end i DK, men det er stadig en af de pickups som mange mener er en af de bedste MM pickups overhovedet. Jeg var glad for min indtil jeg lavede en ekstrem dum bommert, der gjorde at nålen knækkede. Derefter købte jeg Denon DL103, derefter Ortofon MC30 supreme og til sidst er jeg tilbage ved MM igen nemlig Shure V15VxMR. Jeg har stadig mine 1042 (2 stk) men begge trænger til ny nål, den ene er helt færdig, den anden bare slidt.
Ellers er der jo netop Audio Note IQ1 til 1.800,- som, hvad jeg også har hørt, er en modificeret Goldring. Den har jeg hørt, og synes den var fantastisk god!
Jeg har ikke hørt den, men har læst i hifiworld at det drejer sig om en 1042. Det var iøvrigt også der der stod at Linn Adikt samt Roksan et-eller-andet også var af den type.
Tubeman [/QUOTE skrev:
|
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| Denon dl 103 er meget stiv i ophænget, så jeg ville ikke anbefale at bruge den sammen med en up-4 med grønt armrør. Jeg har ladet mig fortælle, at det er en fremragende pickup, men hvis du vil bruge den, så skal du også investere i et nyt armrør. Pris: 1700 kr. |
|
|
Selvfølgelig det grønne armrør er det helt lette, og til den Denon som ganske rigtigt har en meget lav compliance bør det være meget tungere, (gul/blå). Jeg havde fået byttet rundt på farverne, men så er det jo rart at andre er mere vågne, tak for vinket
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en mørch med et rødt og et blåt armrør, og jeg har haft meget glæde af Goldring´en. Jeg syntes dog, at den mangler noget dynamik i forhold til MC-pickupper, så jeg købte istedet en brugt Supex sd-900 på ebay. Det fortrød jeg bestemt ikke. Jeg har også prøvet en Audio Technica at 33e, meget detaljeret men lidt for kølig til min smag.
Min erfaring siger mig, at man godt kan gøre et kup, hvis man køber en brugt pickup. Lige nu er der f.eks. en empire mc-1000 til salg i den blå avis til 1500 kr., og det syntes jeg er værd at overveje. Vær og opmærksom på ophænget. Det vigtigste er ikke nødvendigvis hvor mange timer den har spillet, men istedet dens alder. Gummiophænget bliver nedbrudt med alderen.
Lige nu bruger jeg en Benz Micro Empire MC 5, som jeg købte fra ny på ebay. Den er fra midten af 80´erne, er aldrig blevet rigtigt markedsført, og er stort set ikke til at finde noget materiale om. Jeg betalte 1500 for den, og var egenlig lidt skeptisk til at begynde med. men efter 50 timers tilspilning må jeg sige, at det er den bedste pickup jeg har hørt.
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad må en DENON DP-59F koste?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den må koste det der gør begge parter i handelen glade og tilfredse.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, men hvilken pris klasse?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange parametre at tage hensyn til når en pris fastsættes/aftales.
Prøv at finde en tråd jeg har set om prisen på en sub.
Men det er i bund og grund at spørgsmål om hvor interesserede parterne er i at få handelen gennemført.
Hvis sælger mener at "den spiser jo ikke brød mens den står der" så er interessen til at overse (måske undtaget for pengene), mens det forholder sig omvendt hvis køber ikke vil betale for den oplevelse det kan være i at få fat i den, men ligeså meget vil sikre sig at kunne komme af med den i en fart (med fortjeneste) hvis det ikke er godt nok.
Og så til dit spørgsmål: Hvis den er pæn og velholdt og alt er i orden incl. pu. så burde i kunne komme overens på et sted mellem 1500.- og 3000.-
Stadig er det min opfattelse at den bedste pris er når begge er glade og tilfredse uanset hvad der så er handlet til i penge. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg handlet i weekenden - pyh sikken en omgang!
Det endte med:
- Rega Planar3 (=P3?) med Mørch UP-4 arm. Denne mangler stik/kabel og pladen, som både anvendes til at løfte armen i og spænde PU'en fast i...
- Thorens TD 126 mk II u/arm - føj den er grim - måske sælger jeg den igen
...
- Dali RIAA...
Har lånt noget Duelund RCA kabel og HT kabel. Har kun hørt på det i dag. Det er lovende og IKKE som ventet et lyst HT kabel - tværtimod bliver det "næsten" for meget af det gode i oppustet bas på Snellerne - men kablet har absolut nogle kvaliteter - eller så er jeg bare ikke kommet mig over Modifix herlige Duelund konstruktion her i weekenden... (hvor bassen IKKE er oppustet) - men hold da ferie en konstruktion - absolut verdensklasse ...
Ham Duelund kan altså nogle ting...
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver spændende at høre hvordan det lyder når du får fat i en pick up !
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
| Det bliver spændende at høre hvordan det lyder når du får fat i en pick up ! |
|
|
Ja, og besluttet mig for det endelige værk....
Hvordan vil en Mørch UP4 klare sig på en Luxman PD 310 og en Teknifi K1?
Bedre end Thorens TD 126 mk II eller Rega Planar3?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
den vil uden tvivl klare sig fint på en luxman, men personligt ville jeg foretrække en td 126. bevares, den er stor, men grim syntes jeg nu ikke at den er. Så vidt jeg husker er k1´eren rimeligt blød i ophænget, så den vil sikkert klare sig fint, men jeg ville dog nok investere lidt flere penge i en pick up til et sådant værk - og i en sådan arm.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med grim, menes også finish (dog lidt svært at se hakkerne på finéren) - se blot...

Nogen, som har en idé om hvad det DB9 hun-stik skal bruges til - ekstern strømforsyning - jeg skal alligevel have lavet en ny armbase (har vist lidt egetræ liggende) til Mørch UP4 og så frembringes sandheden måske...
Der er i hvert fald ført 5 ledninger frem til stikket (rød, blå, gul, brun og lilla)...
Nogen, som har et ekstra låg liggende?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Nogen, som har en idé om hvad det DB9 (eller DP9?) hun-stik skal bruges til - ekstern strømforsyning - jeg skal alligevel have lavet en ny armbase (har vist lidt egetræ liggende) til Mørch UP4 og så frembringes sandheden måske...
Der er i hvert fald ført 5 ledninger frem til stikket (rød, blå, gul, brun og lilla)...
|
|
|
Til firmwareopgradering?
Spøg til side - jeg har ikke tjekket det, men jeg tvivler på at det stik er originalt.
Der er to muligehder:
- Nogen har ført kablet fra armen ud gennem et DB9-stik.Det virker ikke særlig logisk....
- Strømforsyning.
Om ikke andet er det da noget alternativt.
Du må splitte den ad og se efter.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, okay, er set i pænere stand, men så slemt er det nu heller ikke. Er nysgerrig efter at høre om stikket.
PS: Vilmann, er du fra Birkerød?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki, here we go again!
Thorens 126II er solgt...
Rega Planar 3 med Mørch UP4 er solgt...
Dali RIAA er solgt...
Pink Triangle LPT er solgt...
Daner Expand Gold MC step up er købt som et perfekt match til Daner Detal'en med RIAA...
Luxman PD300 er købt med SME armbase. Derfor ville en SME arm ligge lige til højrebenet...
Alternativt kunne jeg selvfølgelig få lavet en anden armbase, men SME mulighederne skal først undersøges...
Desværre er SME V ret pebret, men nøøøøøøj, hvor er den lækker. SME IV og SME 309 ligeså, men desværre alle sjældne og pebrede...
En SME III kunne derfor være en mulighed. III eller IIIs. Hvilken skal man vælge?
Flere siger det ene, mens andre siger det andet...
PU er jeg stadig i tvivl om, men VDH har Kubisterne jo alle anbefalet. Dog bliver en ny nok i overkanten, idet entry level starter over 4-5k...
Dynavector 10x5 bliver også nævnt som et godt bud på under 2k. Denne prisklasse ville passe mig perfekt, idet jeg jo stadig "kun" har 70'er, især 80'er og lidt 90'er plader...
Kom endelig med nogle bud...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg forstår så er SME IIIs en lidt forenklet udgave af III, dvs. med færre justeringsmuligheder. Jeg tror såmænd de spiller lige godt.
Vær opmærksom på de forskellige armrør. Det senere CA-1 armrør benytter Baerwald geometri hvorimod det ældre benytter noget der minder om Stevenson. Forskellen kan ses på antallet af huller i mellem de 2 monteringshuller. CA-1 har kun ét hul mod to huller på det tidlige armrør. CA-1 har også et lidt større hoved der gør det nemmere at montere forskellige PU'er.
SME III er jo en meget let arm så bløde PU'er er dens livret - dvs. MM, hvorimod MC'ere nok er mere tvivlsomme...
Hvis du kan finde en med det tilhørende silikone dæmpekar er det også en fordel. Det vil hjælpe armen med at håndtere de mere krævende PU'er.
Serie III armene er meget svære at rewire så det er næsten udelukket. Dog er der en på eBay der udbyder den service men det koster...
Hvis du primært vil køre med MC og det stadig skal være en SME (uden at ruinere dig) så skal du nok kigge efter de tungere Series II (ikke improved) og "R" arme. De er også til at rewire.
SME 3009/3012 @ Analogue-Classics
Citat fra ovenstående link: "3009 Imp: fixed headshell. 3009 S2 Imp: detachable headshell. Aluminum arm tube, effective mass 9,5g (3009 Imp) or 12,5g (3009 S2 Imp)."
Jeg mener at de respektive tal for de 2 (improved) arme er henholdsvis 6.5g. og 9.5g. men det er jo heller ikke så vigtigt i denne sammenhæng...
SME @ Vinyl Engine - Tonearm Database
SME manuals @ Vinyl Engine
SME IIIs (CA-1) @ eBay
SME 3009 Series II @ eBay
SME 3009 Series II #2 @ eBay
SME 3009 Series II #3 @ eBay (Tjek sælgers andre auktioner for den seperate armlift).
Nu har du vel en eBay konto eller hvad?
Ellers er der vel mange der sidder inde med lignende arme til muligt salg her i landet?
|
| Til top |
|
| |