| Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio højtalere.
Som de fleste ved, er det jo ikke nødvendigvis kun højtalerne som er årsag til manglende bas. kabler, forstærkere og CDspilleren kan jo også være årsagen. Jeg har oplevet adskillige System Audio højtalere - de spiller fremragende bas. Men igen som nogle skriver, så er placering af højtalere vanskeligt og kræver enorm tålmodighed, med meget arbejde og prøveopstillinger. Endelig skal man jo være opmærksom på, at stort set alt det man hører i butikkerne ikke er spillet ordentligt til, det være sig højtalerne og de komplette setup man lytter på - et tilbagevendende problem at man aldrig ved hvad man køber. senest så vi redaktionen teste en CDspiller der krævede 300 timer tilspilning før den åbnede op for herlighederne.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har der jo været forskellige tråde om SA. de fleste om bas eller ej. Denne tråd var jo om deres topmodel (har aldrig hørt den) og jeg kan forstå den er ude af billedet igen. (man skal vel ikke afskrive noget uden at have hørt det selv) nå men, jeg har selv SA1280 og jeg mangler ikke bas. Musik skal jo ikke være pløret til i bas. Men til 6000 kr for et sæt tror jeg det bliver svært at finde noget bedre. Det er naturligvis en smagssag, hvad musik man spiller, kabler osv. Forøvrigt synes jeg også SA ser godt ud. Lyden først selvfølgelig, men de må da også gerne se godt ud. I en stue.
mvh. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
System audio 3070 som så fint er blevet rost på denne hjemmeside, og som jeg tidligere har haft fornøjelsen af.
Nu får jeg hug lol.
jeg må personligt konstatere markant mere af det hele incl bas-fundament i sa7k.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Nu har der jo været forskellige tråde om SA. de fleste om bas eller ej. Denne tråd var jo om deres topmodel (har aldrig hørt den) og jeg kan forstå den er ude af billedet igen. (man skal vel ikke afskrive noget uden at have hørt det selv) nå men, jeg har selv SA1280 og jeg mangler ikke bas. Musik skal jo ikke være pløret til i bas. Men til 6000 kr for et sæt tror jeg det bliver svært at finde noget bedre. Det er naturligvis en smagssag, hvad musik man spiller, kabler osv. Forøvrigt synes jeg også SA ser godt ud. Lyden først selvfølgelig, men de må da også gerne se godt ud. I en stue.
mvh.
|
|
|
Det er fuldstpændig rigtigt at det hele ikke skal være pløret til med bas, jeg tror også at tilhængere at SA højttaler misforstår det lidt.
Hvis vi lige holder os til SA7k som er den jeg har lyttet mest på, så er problemet at den dybe bas ikke er fysisk til stede, bas er der sådan nok af og lidt for meget over 100 hz syntes jeg.
Men dyb bas mærkes ikke , for de små enheder formår ikke at flytte den mængde luft der skal til for at give musikken den engeri der skal til i bunden. Jeg vil nok tro at det går bedre i mindre rum,men ikke i større rum.
Jeg har haft udvlagte cder med i kt radio,jeg kender dem ud og ind og der hvor jeg i følge min reference derhjemme (Tannoy D700) har en dyb bas (ikke engang kælder dyb) , jamen der sker intet på på en sa7k. Men stiller man sig helt oppe ved højttaleren kan man svagt høre de dybe bastoner, men ikke i 2 meters afstand.
Borset fra det er det faktisk en ganske udenmærket højttaler,men al for dyr til ydelsen stadigvæk.
En sa 3070 gør det efter min mening bedre der hvor sa7k gør det dårligt,til gengæld mangler en 3070 så noget andet, sådan er livet jo.
Det er så mine oplelvelser og de har ikke været under hjemmlige forhold skal så lige siges. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
viking Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg setter spørsmåltegn ved at noen her mener det ikke er bass i en Sa7k, jeg har levd med sa7kmaster i over et år. Før jeg kjøpte Sa7k hadde jeg Audiovector M3Avantgarde. Min konklusjon er at Sa7k har strammere og bedre definert bass + dypbass en det Avantgardene hadde.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg ikke hørt master versionen, men bortset fra de mangler slips udpeger så har den de fundamantale fejl at den ikke kan spille musik, og bassen forekommer mig svagere end i eks. 1280, og især 3070
som min signatur indikerer har jeg selv SA, men jeg må konstatere sa7k er en ren katastrofe.
køb heller en 3070'er eller vent til de (vist nok snart) kommer med noget nyt. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror den noget forskellige opfattelse af SA og bas skyldes forskellige opfattelse af hvad bund er !
SA kan ik spille bund og opgivelserne til 35 hz er helt hen i vejret..
selv har jeg haft et sæt sa 1750 og nej de kan ikke spille bund.. men de kan godt spille så man kan høre den! men absolut ikke mærke den..
med den rette opstilling vil de spille rigeligt hørbar bund til de flestes behov.. men som for en del alligevel ik er nok..
de kan spille en del musik, selv rock musik kan de spille rimeligt overbevisende, men stadig ik dybt, men nu er det heller ik specielt meget musik der går dybere end hvad de kan spille..
men som ikke slips siger, de spiller ikke fysisk bas, men hørbar.. og der er en verden til forskel
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
nu har jeg ikke hørt master versionen, men bortset fra de mangler slips udpeger så har den de fundamantale fejl at den ikke kan spille musik, og bassen forekommer mig svagere end i eks. 1280, og især 3070
som min signatur indikerer har jeg selv SA, men jeg må konstatere sa7k er en ren katastrofe.
køb heller en 3070'er eller vent til de (vist nok snart) kommer med noget nyt.
|
|
|
Rolig nu.
At sammenligne sa7k master med 1280,er sgu det samme som sa505 & sa2k
i mit lille univers fungere baade design & lyd unikt."glad dreng"
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor store krav stiller SA 7K'erne til forstærkeren? Jeg går nemlig selv om drømmer om pågældende højttaler når jeg engang i fremtiden kan få den til en fornuftig pris.
Min nuværende forstærker er en eAR LE2 med så vidt jeg husker: 2 x 250W / 4Ω, 2 x 120W / 8Ω.
Venlig hilsen Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
kaizerSoze Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
|
|
|
hvilke sa har du??
hva med en sub fra sa dur de, kan de flytte "luft" eller er det kun en hørbar bas? __________________ //kaizer
spiller du www.hattrick.org ? ellers er det bare at komme igang...
|
| Til top |
|
| |
viking Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil påstå at i et high-end oppsett, skal der ikke være mer bass en det som er i et instrument i utgangspunktet. Jeg vil ikke påstå at der er mye bass i en SA7k men korrekt mengde bass, slik at en bass-gitar eller kontrabass ikke oppleves som et udefinertbassmonster. Det skal sies at en SA7k krever litt omhu ved plasering og rikelig kraft. Med kraften kommer attak vilje og speed + at dypbassen kommer til sin rett!
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mullefar skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
Rolig nu.
At sammenligne sa7k master med 1280,er sgu det samme som sa505 & sa2k
i mit lille univers fungere baade design & lyd unikt."glad dreng"
|
|
|
Jeg gir dig fuldstændig ret. Men ingen af overstående nævnte højttalere når ikke mine JVC'ere.... Overhovedet!
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
hvilke sa har du??
hva med en sub fra sa dur de, kan de flytte "luft" eller er det kun en hørbar bas? [/QUOTE]
Hej jeg har selv en SA sub den med 8" enhed den spiller sammen med mine
1280mkII på min Harman kardon AVR 4500 og JA de kan flytte luft, der
både kan mærkes i gulv, møbler og en selv f.eks. Starwars episode 2 og
mange andre film gir en lækker sub med tryk på så man kan mærke det..
og der er ingen problemer med at den ikke kan følge med.... virkelig
god sub
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har 1750, jeg har kun hørt på se200, og den kan skam sagtens flytte luft/spille bulder bas hvis man vil.
jeg vil lige sige at min sammenligning gik på bassen i 1280 og sa7k.
men det ændre dog ikke på at jeg synes at sa7k er mislykket.
hvis der derimod er nogle der har fundet en kombination der virkelig kan sparke liv og dynamik i et sæt 7k, ja så hører jeg gerne nærmere. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |