Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvad er for langsomt?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

SÅ FANDT JEG EN LØSNING PÅ PROBLEMET.

Jeg prøvede at køre samme film (der gav problemer i ASUS-DVDXP) i Mediaplayer. Her gav den ingen problemer. Jeg har derfor slettet min ASUS-version og hentet en 30-dages trial version af den nyeste POWER-DVD. Alt virker nu som det skal. Det ser hammer-flot ud, ingen uro i billedet, ingen slør, faktisk lige så flot som at se filmen fra DVD-afspiller tilsluttet via Component.  Og så slipper man for at bladre menuer igennem osv.

Et lille tillægsspørgsmål: Er det forventeligt, at man kan få et lige så godt videosignal via computer tilsluttet via VGA som fra DVD tilsluttet Component. Begge signaler er analoge, hvilket er bedst??

Skærmen kan køre progressive scan fra begge indgange vil jeg mene, eller hva???

 

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Et lille tillægsspørgsmål: Er det forventeligt, at man kan få et lige så godt videosignal via computer tilsluttet via VGA som fra DVD tilsluttet Component. Begge signaler er analoge, hvilket er bedst??

 

Det kommer vel an på hvillke skærm du har! Principielt kan du lave et bedre billede med din computer og vga. Det kan du fordi du kan lave 1:1 pixel mapping(hvis du bruger LCD eller Plasma) samt en meget flot post processering.   

Graa skrev:

Skærmen kan køre progressive scan fra begge indgange vil jeg mene, eller hva???

Igen: det kommer an på hvilken skærm du har, men VGA(RGBHV) er et progressive signal i natur...

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange og hurtige svar JLH.

Jeg kan godt se på det hele, at jeg skal have købt en 250 gb mere og lagt alle mine film ukomprimeret ned på den. Det er bare for smart at have dem liggende der i stedet for at de skal fylde op i reolen. Nu kan de komme i kælderen...

 

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes