Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Nyt jazz musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

...
Prøv evt. at se på de forskellige besætninger fra det nu hedengangne GRP Music's udgivelser. De enkelte musikere har nemlig udgivet skiver i deres egne navne, og der er flere guldkorn imellem. GRP blev opkøbt af Verve, og du finder det hele her.
...

GRP er på tilbud her:

http://jazzmusic.dk/adv_search.php?searchlabel=grp&tilbu d=on&search=S%F8g

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Davgodaften hr. zaka!

Du har lige kostet mig næste måneds pladebudget + min polske butlers næste løn

GRP har jeg en del af i forvejen, men der var så meget andet guf på udsalg, at det var umuligt at sige nej.

Kendte ikke til bixen i forvejen, så der bukkes og takkes herfra.

Med musikhilsner
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

ja uha uha - håber også I lagde mærke til de 2 Cassandra plader til 49kr. Iøvrigt en dejlig jazzkælder og da det nu er øst på - ligger den på 1 sal.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Godaften SES!

Der blev straks gaflet i omegnen af 30 stykker - inclusive de 2 med Cassandra Wilson

Har lige fundet 12 nye, jeg også må have.

Det er jo en farlig butik!

Med musikhilsner
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Godaften d'herrer ,

Jow jow det er en farlig butik (i gå-afstand fra min arbejdsplads - så gæt hvad frokost-penge + pause bruges til en gang imellem...tit ).

For nogle år tilbage var Jazzkælderen en lille kælderbutik på Gråbrødre Torv - nu er de flyttet til større lokaler på 1. sal ikke så langt fra den oprindelige butik.
De ved stort set alt om jazz og kan skaffe det meste, men det sjoveste er deres tilbudskampagner som kører jævnligt.

Var selv lige omkring i dag for at nappe Cassandra Wilson - Blue Light Till Dawn med hjem - den spiller i dette øjeblik .

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

The HUB

Uncle Moe's Space Ranch

Scott Henderson

Tribal Tech

The Bad Plus

Stacy kent

Herbie Hancock And The Headhunters

Chad Wackerman

Billy Cobham

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Har lige bladret 16 sider (mere end halvdelen af forums musikindlæg) igennem. Det er forstemmende lidt jazz der er interesse for.

Inspireret af denne tråd plus de jeg fandt er der sendt en ordre til Jazzkælderen på 1.sal.

Joey Defrancesco (Falling in love again) - Lee Ritenour, Captain fingers, Rio - (G/S ansvarlig) Muligan, Pleyel concerts I og II - Miles D,Milestones (Macwerk) og Jørgen Ryg (Zaka). 9 stk's ialt.

Kunne have været flere - men forventer jo at tråden fortsætter med god inspiration.

Måske vil højtærede medlem G/S lette låget for sin store indsigt og servere flere "must own" sjældenheder.

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Kan varmt anbefale det nye album med Medeski Martin & Wood.

super cool db bas og kontrol over b3 orgelet.

Blue note records står bag, så lyden er fremragende.....

( Og så er den os ude på vinyl )

Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Har lige bladret 16 sider (mere end halvdelen af forums musikindlæg) igennem. Det er forstemmende lidt jazz der er interesse for.

Inspireret af denne tråd plus de jeg fandt er der sendt en ordre til Jazzkælderen på 1.sal.

Joey Defrancesco (Falling in love again) - Lee Ritenour, Captain fingers, Rio - (G/S ansvarlig) Muligan, Pleyel concerts I og II - Miles D,Milestones (Macwerk) og Jørgen Ryg (Zaka). 9 stk's ialt.

Kunne have været flere - men forventer jo at tråden fortsætter med god inspiration.

Måske vil højtærede medlem G/S lette låget for sin store indsigt og servere flere "must own" sjældenheder.

G'aften SES!

Ja, det er ikke fordi vi ligefrem bliver begravet i jazz herinde. Hermed en slet skjult opfordring til jazz'erne om at komme ud af jazz-skabet!

Uha, SES, du har vidst langt mere indsigt i diverse udgivelser, end jeg. Min force er mere at lytte, dissekere og spille stadset, så det ligner et eller andet.

Se nu bare her: Du fandt Captain Fingers på CD, som jeg i sin tid brugte oceaner af tid på at finde på vinyl. Og så napper du den lige foran næsen på mig, tsk-tsk-tsk Jeg har siden også søgt den på CD, men da var den tilsyneladende endnu ikke udgivet. Den er så blevet halvglemt. Fandt i øvrigt lige "Captain's Journey" i gemmerne, men den er kun halvt så god.

Joey DeFrancesco er et godt valg, synes jeg. Orgler eller trutter han på skiven?
Du må heller ikke snyde dig selv for "Live at the 5spot". Her orgler han på livet løs, og trutteriet varetages af blandt andre Houston Person og Illinois Jaquet. Herresax, så det driver ned ad væggene! Deres version af "Embraceable You" er næsten hele skiven værd.

Captain Fingers og Rio er to af de bedste, Ritenour har lavet. Den tredje hedder "Feel the Night". Harvey Mason og Marcus Miller er her afløst af Steve Gadd og Abraham Laboriel. Ellers er det stort set samme hold. "Feel the Night" er en blanding af elektrisk og akustisk guitar. Han blev jo oprindeligt uddannet på akustisk, ham Lee. Men sjovt nok er det den elektriske, han blev kendt på. Altså sådan noget elektrisk jazz/fusion med forringet (eller hedder det forvrænget?) guitar

En lidt mere svært tilgængelig (musikalsk) er band'et Friendship, som stort set består af holdet fra "Feel the Night". Dog var der oprindeligt tale om en Direkte Skåret fra JVC. Altså spillede man live i studiet direkte ned i matricen. Den er lydmæssigt klart at foretrække på vinyl, men findes også i en CD re-issue. Der findes flere Friendship udgivelser. Den nævnte har et hvidt cover i begge udgaver.

Milestones er en anden klassiker. Du har bestemt øje for dem !

Pleyel kendes ikke her, er det en brist? Og hvem er Jørgen Ryg??? Og taler vi her trut eller snak? Han var jo en glimragende jazzmand, ham Ryg.

Af sublime instrumentalister og vocalister udi jazzens ædle kunst, kan jeg nævne en mindre flok af mine egne favoritter:

Oscar Peterson, Charlie Shavers, Benny Goodman, Earl Hines, Teddy Wilson, Ben Webster, Count Basie, Ray Brown, Joe Williams, Tony Bennet, Lionel Hampton, Art Tatum, Mugsy Spanier, Chet Baker (kører lige nu), Nancy Wilson, Erroll Garner (æææh...æhh.... Bent Schærf tog altid p*s på ham i Holdningsløse Tidende), Frank Sinatra, Mills Brothers, Nat "King" Cole, Sarah Vaughan, Fats Waller, Milt Jackson, Django Reinhardt... uah, der er mange, mange flere, men nu har du måske en idé om, hvad der blandt andet lyttes til her på slottet, når det kommer til den lidt ældre jazz.

Her er nogle af de yngre løver, igen af egne favoritter:

Harry Connick Junior, Bobby Darin, Wynton Marsalis, Bucky Pizzarelli, John Pizzarelli, Ernestine Anderson, Stacey Kent's ægtemand Jim Tomlinson, Gary Burton, Houston Person, Joey DeFrancesco når han orgler, Kevin Mahogany, Arturo Sandoval, Abdullah Ibrahim (også kendt som Dollar Brand)... og igen mange, mange flere.

En del er fra samlingen, andre er hørt rundt omkring i den store verden og står stadig på den meterlange ønskeseddel, der sjovt nok har det med ikke at blive kortere med tiden. Nå, men forventningens glæde er også den største, er der jo nogen, der mener

Men sig endelig frem omkring, hvad der lyttes til på Castillo de SES - og andre steder. En sjælden jazz tråd må vi klamre os til!

Med jazzhilsner
G&S

PS: Der findes en Schweizisk jazz-radio, der hedder Radio Swiss Jazz. Visse antenneforeninger har den, og hvis ikke, bør man kontakte dem for at få den. Årsagen findes lige her

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Efter inspirationerne i tråden hvor der blev gaflet hos jazzkælderen på 1 sal – måtte jeg forbi den gode GP i Nedergade.

Så der blev der vinylet disse: Så medens resten af DK så TV stjerner, lyttede SES til disse:

Lee Ritenour – Captain Fingers på ORIGINAL MASTERS RECORDINGS (Mofi)

Lee Ritenour – Friendship JVC Direct to Disc

Marc Johnsson – Bill Frisell – John Scofirld – Peter Erskine: ECM

Cannonball-Evans-Heath-Kay: Do You Know what I mean, original Riverside.

Cannonball-Mitchell-Evans-Sam Jones, P Joe  Jones, Nardis på riverside

The Trio: Peterson, Brown, Thigpen live en Chicago – tuuuung original Verve

Buddy Tate (My secret Love) swinging på en fin engelsk genoptryk.

Og uden for jazz – smuttede Tina og Ike med ”Nuff Said” – pyh hah hvor kunne hun synge DENGANG.

Tak for tippende G/S – vil bruge lidt tid på en lazy sunday afternoon, til at gøre gengæld, du har dog nævnt mange af mine favoer.

Jørgen Ryg er udgivelsen på Music Mecca så jeg forventer ikke platte jokes men fed jazz. I Schweiz står en EP med Ryg til 75 euro, så hellere en cd med en masse musik på til en hund med hale 130kr.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Du kan også gøre det slå over på en af de mange jazz progammer der køre på online radio

En her jeg selv bruger http://www.bbc.co.uk/radio/

Der høre man meget nyt og godt .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Glæd dig til "Milestones" - den rykker for vildt

Prøv om du/i kan finde udgivelser af The Garry Mulligan Quartet fra
"3me Salon du Jazz, Salle Pleyel, Juin 1954".

Se side 50 og frem:
http://lcweb2.loc.gov/natlib/ihas/warehouse/mulligan/2000037 21/0001.pdf

Min egen er en Vogue-single (ELP 807).

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hey jubii, mere jazz, her stemmer jeg gladeligt i.

Der er ikke så mange der nævner Bill Evans - undtagen hvis man samtidigt siger Miles Davis. Her er der faktisk en del gode sager at gå efter. Milepælen "Sunday at the village Vanguard" er faktisk ude på en JVC XRCD superskive, her lægges kimen til 20 års bas inspiration af Scott LaFaro. Damn det rykker. The Tony Bennett, Bill Evans album er også værd at lytte til.

Noget andet som alle sikkert kender og ingen nævner er Jan Johanson. Som Pianist og kompositør i københavnske miljø i guld-tiden er han vist heller ikke til at komme forbi. Specielt kendt er Jazz på svenska som er ude på cd i ok kvalitet med ryska viser som bonus. Ikke så ringe, og der er følelse i den musik. CD'en har hifi kvaliteter og vinyl er flere 1000 kr værd i topstand.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej Macwerk -købt på din anbefaling fra en gammel tråd - hvor du også nævner Mulligan Gerry / Vol. 1 og vol2 Pleyel Concert på Voque - håber det er den rigtige jeg har bestilt.

Hej Troels: Efter næsten 2 timer med Bill Evans i Paris er det nu Ralph Towner på 12 strenget der rykker.

Den svenske Jan er højt skattet, har lidt vinyl og CD. Der er også den ungarske med Sven Asmussen - herligt jjazz  Zigane.

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg godt at vi ikke helt kan være med herhjemme.

Men alligevel har Trine-Lise Væring en sær men varm plads i mit hjerte, lige nu spiller "Trespassing".

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har sakset lidt af det bedste fra min samlig – alle som en kan stærkt anbefales:

- Armstrong, Louis - And His Hot Seven

Armstrong er kanon. Han blev kritiseret for at være for meget showman og for lidt seriøs – jeg synes det er befriende. Der findes og noget med His Hot Five som er guld.

- Ayler, Albert - New Grass

Free Jazz, men her provokerer Ayler ved tilsyneladende at lave let tilgænglig pop – men det er kun det første nummer ;o). Den blev meget udskældt da den kom ud, men har senere vundet i status. EDIT 01-02-2005: Halløjsa for en forkert beskrivelse af New Grass.  Jeg huskede den helt forkert. Genlytter den ligenu. Det er ikke Free Jazz, men en svedig r'n'b/soul ting med  stor blæsersektion og kor. Aylers sax-spil er dog ikke for folk med  svage nerver . Den vagte stor opstandelse hos puristerne, der var fornærmede over  det på overfladen poppede indhold.

- Babs, Alice/Duke Ellington - Serenade To Sweden

The Duke var vild med Alice Babs og ringede og inviterede hende til en session i Paris. Der er et helt fantastisk nummer hvor mesteren har overladt pianoet til Fru Babs.

- Basie, Count & The Mills Brothers - The Board Of Directors

Mageløse vokaler og så svinger det.

- Bechet, Sidney - The Fabulous Sidney Bechet w. S. de Paris & J. Jones
- Bechet, Sidney - Jazz Classics Vol. 1
- Bechet, Sidney - Jazz Classics Vol. 2

Mesteren på clarinet. Helt uimodståelig swing/Dixieland/New Orleans Jazz

- Bennett, Tony - I Left My Heart In San Francisco

Jeg lytter hellere til Bennett, end Sinatra.

- Blade, Brian Fellowship - Brian Blade Fellowship

Ung talentfuld trommeslager som også spiller som studiemusikker for Dylan, Emmylou Harris, Daniel Lanois, osv.

- Blakey, Art - Moanin'

Gammel super-trommeslager. Ren rytmehans…

- Coleman, Ornette - Change of the Century
- Coleman, Ornette - The Art of the Improvisers
- Coleman, Ornette - The Shape Of Jazz To Come
- Coleman, Ornette - Free Jazz

4 free jazz mesterværker. Lidt svært at komme ind på, men nøj hvor er det godt. Charlie Haden på bas er i særklasse her.

- Coleman, Steve - Lucidarium

Ude på Label Bleu, et meget spændende fransk selskab der også udgiver Bojan Z, nævnt andet sted i denne tråd. Meget eksperimenterende.

- Coltrane, John - Blue Train
- Coltrane, John - Ballads
- Coltrane, John - A Love Supreme
- Coltrane, John - Giant Steps
- Coltrane, John - My Favorite Things
- Coltrane, John - "Live" at the Village Vanguard
- Coltrane, John - Impressions

Must have, alle 7.

- Davison, Wild Bill/Fessors Big City Band – Birthday

Et orgie I swing. Nulle er med på clarinet. Super lyd.

- Ellington, Duke - Black Brown & Beige
- Ellington, Duke - Recording Together for the First Time  -  Duke Ellington & Louis Armstrong
- Ellington, Duke - The Great
Reunion  -  Duke Ellington & Louis Armstrong
- Ellington, Duke/John Coltrane - Duke Ellington & John Coltrane
- Ellington, Duke/Ray Brown - This One's For Blanton

Jeg kan ikke få nok af Ellington. De to med Armstrong + Black Brown & Beige med Mahalia Jackson er specielt fremragende.

- Evans, Bill - New Jazz Conceptions
- Evans, Bill/Jim Hall - Undercurrent
- Evans, Bill - Sunday at the Village Vanguard
- Evans, Bill Trio - Crosscurrents

Evans er min yndlingspianist. Ikke alt han har lavet er lige godt, men når det lykkedes for ham spiller han som ingen anden.

- Evans, Gil – Gil Evans & Ten

Gil Evans var med-arrangør og orkesterleder på Miles Davis’ Sketches Of Spain, Miles Ahead og Porgy and Bess. Hans egen lever fuldt op til Davis samarbejdet.

- Gillespie, Dizzy - Have Trunpet, Will Excite
- Gillespie, Dizzy - An Electrifying Evening With The Dizzy Gillespie Quintet

Endnu en showman af karat. Fantastisk trompetist.

- Gordon, Dexter - Go

Mesterværk af de store. Let tilgængelig, men mesterligt spillet. Ham vil jeg gerne have noget mere med.

- Grauer, Joanne - Introducing Lorraine Feather

Super pianist. Feather synger fantastisk. Er ude på Speakers Corner.

- Gustavsen, Tord - Changing Places

Stille og meget stemningsfuldt norsk jazz.

- Hancock, Herbie - Takin Off
- Hancock, Herbie - Empyrian Isles
- Hancock, Herbie - Maiden Voyage

Herbie kan jeg heller ikke få nok af. Disse tre bør være i enhver jazzsamling.

- Hipp, Jutta - With Zoot Sims

Tysk pianist med et lidt mærkeligt karriereforløb. Studerede maleri i østtyskland samtidig med hun spillede jazz. Flyttede til US og indspillede et par skiver for Blue Note og forsvandt derefter totalt fra musikscenen. Først i 2000 fandt Blue Note ud af hvor de skulle sende royalty checken hen.. Lige-ud-af-landevejen jazz. Vistnok genudgivet på Classic Records.

- Holiday, Billie - Lady In Satin
- Holiday, Billie - Stay With Me

Behøves vist ingen intro. Lady In Satin er fra slutningen af karrieren, hun drak gin og var beruset under optagelserne og hendes stemme var stort set ødelagt af hendes misbrug. Alligevel er det den Holliday skive der kommer mest på spilleren her. Sangteknik og indlevelse er i særklasse.

- Horace Silver Quintet, The - Song For My Father

Pianist. Usædvanlig varm og behagelig skive. Der er en smule latinamerikanske rytmer inde over. Han har lavet rigtig meget andet godt, men start her.

- Humphrey, Bobbi - Blacks and Blues

Jazz-funk på fløjte og en kæmpe bad afro 

- Krog, Karin - Some Other Spring

Fantastisk norsk sangerinde. Køb hende på cd, de gode på vinyl er ikke til at betale.

- Mingus, Charles - Tijuana Moods
- Mingus, Charles - The Black Saint and the Sinner Lady
- Mingus, Charles - Mingus Ah Um
- Mingus, Charles - Mingus Mingus Mingus Mingus Mingus

Inovativ og eksperimenterende. En mester efter min mening. Alle 4 er ”must have”.

- Mobley, Hank - Soul Station

Saxofonist hos Miles Davis, men kan bestemt også selv.

- Modern Jazz Sextet, The - The Modern Jazz Sextet

Ikke at forveksle med Modern Jazz Quartet. Dizzy er med på trumpet. Hard bop der svinger.

- Monk, Thelonious - Brilliant Corners

Er næsten lige så stor hos mig som Bill Evans. Mad-man on the piano, temmelig kontroversiel pga. sine musikalske ideer. Dette er et godt sted at starte

- Parker, Charlie - Charlie Parker On Dial Vol 2
- Parker, Charlie - Charlie Parker On Dial Vol 6
- Parker, Charlie - Jazz At Massey Hall

Der findes ufattelig meget med Parker i betragtning af han korte levetid. Jazz At Massey Hall er udnævnt som den bedste koncert ever. Med Dizzy, Mingus, Bud Powell og Max Roach – nøj! Dizzy fræser rundt på scenen og leger showman, til Parkers store irritation. Guld guld guld.

- Pass, Joe - Virtuoso

Super guitarist. Her er han solo.

.- Redd, Freddie - The Music From 'The Connection'

Et meget overset album, er vistnok ikke engang ude på cd. EDIT: Jo den er så 

- Shorter, Wayne - Etcetera
- Shorter,
Wayne – JuJu

Endnu en mester på saxofon. 2 “must have”

- Smith, Jimmy - Back at the Chicken Shack

En funky fætter på orgel.

- Stanko, Tomasz Quartet - Suspended Night

Polsk trumpetist. Fremragende album.

- Vaughan, Sarah - Sassy Swings the Tivoli

Med ung Quincy Jones som orkesterleder og arrangør. Fed koncert.

- Young, Lester/Harry Edison - Pres & Sweets

Min første med Lester Young. Mmmmmhh må have mere.

- Zetterlund, Monica - Monica Zetterlund med Carl - Axel Dominiques Orkester

Måske ikke så teknisk dygtig, men hun har en meget speciel blå kold nordisk tone.

Jeg er helt skudt med Miles Davis, så alt med ham…;o)

Er der nogen som kan anbefale noget med Django Reinhardt, så skriv skriv

EDIT: Bør nok lige indskyde at jeg ikke vægter lydkvalitet særlig højt...musikken styrer, så der er alt fra no-fi til hi-fi i ovenstående liste

- Frank Zappa

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

<QUOTE Zaka>

Big list

</QUOTE>

Uha du har en god smag, mange man ikke kender godt nok, denne tråd bliver nok årets dyreste

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Hold da op det bliver vist en dyr tråd jeg fik startet der... der er nok at gå i gang med.... fedt at så mange gider give deres besyv med...

ZAKA : tord gustavsen trio er lige kommet med en ny cd "the ground" som holder stilen fra den første.... meget stemningsfuldt og fantastisk....

Hvis jeg skal komme med nogen anbefalinger som ikke allerede er givet bliver jeg nødt til at nævne disse :

John Abercrombie : Class trip.  

Fantastisk dygtig guitarist udgivet på ECM

Gary Burton : Like minds.     Helt utrolig plade med Pat methey og dave holland

Gary Burton : For Hamp, Red, Bags and Cal.    Burtons hyldest til de gamle vibes giganter

Chick Corea : Rendezvous in New York (2CD).    Live plade med chick og forskellige besætninger.... hu hej hvor det går

Dave Holland quintet : Points of view.    Genialt.... intet mindre

Dave Holland quintet : Prime directive.   se ovenstående

Dave Holland quintet : Not for nothin’.    se ovenstående

Keith Jarrett : Standards, vol. 1.    hov ham havde vi da vist lige glemt.... gudsbenådet pianist.....

Keith Jarrett : Standards, vol. 2.    se ovenstående

Keith Jarrett/Gary Peacock/Jack Dejohnette : Up for it.    fantastisk live plade med den kendte trio

Charles Mingus : Mingus ah um.     galskabens mester med en af hans bedste og vel nok også nemmest tilgængelige

Charles Mingus : The Black saint and the sinner lady.    genialt... intet mindre

The Oscar Peterson trio : Night train.    hold da op hvor det svinger med denne fantastiske pianist

Jimmy Smith : Root down – live.      funk jazz af den bedste skuffe..... genial mand på et hammond orgel

Bobo Stenson trio : War orphans.     stemningsfuld pianojazz fra genial svensker

Esbjörn Svensson trio : Viavictum.    nyest plade fra esbjörn.... han kan et eller andet på et klaver...

dette var et lille udpluk af mine favoritter....

Hilsen Hajen71

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Godaften Haj og i andre,

Jo den kunne godt gå hen at blive dyr. Der er i alfald kommet flere på min wanted-liste .

Tak for tippet om Tord Gustavsen. Hvis den er ligeså god som Changing Places, så er det et must.

Og ja Jarrett skal man have. Jeg har ikke så meget endnu.

I øvrigt kan det stærkt anbefales at man læser om kunstnerne på allmusic.com inden man farer ud i butikkerne. Er man i tvivl kan man måske også prøve først på www.bibliotek.dk.  Sådan har jeg lige gjort med Dave Holland - det ser rigtig spændende ud, og så er Steve Coleman med på Points of View .

Ligenu spinner Wynton Marsalis - Black Codes (From the Underground). Det er guf.

- Frank Zappa

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

ja de er fede og nup dem du på XRCD find dem på E-bay

Coltrane, John - Blue Train
Coltrane, John - Ballads
Coltrane, John - A Love Supreme
Coltrane, John - Giant Steps
Coltrane, John - My Favorite Things
Coltrane, John - "Live" at the Village Vanguard
Coltrane, John - Impressions
Ellington, Duke - Black Brown & Beige
Ellington, Duke - Recording Together for the First Time - Duke Ellington & Louis Armstrong
Ellington, Duke - The Great Reunion - Duke Ellington & Louis Armstrong
Ellington, Duke/John Coltrane - Duke Ellington & John Coltrane
Ellington, Duke/Ray Brown - This One's For Blanton
Evans, Bill - New Jazz Conceptions
Evans, Bill/Jim Hall - Undercurrent
Evans, Bill - Sunday at the Village Vanguard
Evans, Bill Trio - Crosscurrents
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum