Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: For Satan Da !!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

jeg vil gerne tilslutte mig PLOVFOLKET.

sådan er det bare.

enten er du til plov eller også er du IKKE !!!!!!

ligesom rør og ikke rør.

men hyg jer med jeres udstyr.imens.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hehe, det er måske rigtigt.

Den eneste undskyldning jeg kan finde for ikke at høre plov, er at man er doven.
Det er fordi man ikke gider vende Pladen, og bruge tid på at få den indstillet.

Glæden, charmen, sjælen, alt det en cd mangler, ligger i den store plade .

Men, der ligger jo lidt arbejde i det.

Men... Som en forhandler i Aabenraa (og så mange andre siger), propper du en cd i maskinen, så kører den og musikken spiller.

Men ligger du en plade på, så er der musik i rummet, og så lytter man først rigtigt til musikken.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:

Men ligger du en plade på, så er der musik i rummet, og så lytter man først rigtigt til musikken.

Ku ikke være mere enig.

Har altid været meget glad for plader og selv efter cd´en fik sit indtog fortsatte jeg med at købe plader, selvom alle vennerne købte cd´er. Det stoppede først da pladerne blev meget svære at få fat på, så måtte jeg jo krybe til korset og begynde at købe cd´er

Har en del af mine LP´er på cd også, men det er sku ikke det samme, syntes faktisk at de gamle plader har meget mer rum/luft & dynamik i indspillingen.

Det lyder faktisk som om cd´erne er presset for meget sammen i lydbilledet, hvor LP´erne mer lyder som om der er højt til loftet(masser af luft omkring instrumenterne)<-- Ga det nogen mening??

Og nej hvis man har passet ordentligt på sine plader er det der scratch, scratch, krads, krads meget svært at høre.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Som uvidende har jeg bildt mig ind at hovedproblemet med vinyl (forudsat at man kan lide lyden selvfølgelig) er at det er svært at skaffe plader til netop de bands som er ens favoritter! Hvor meget kan egentlig skaffes på vinyl??

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Ja - pladespilleren er blevet moderne igen. Jeg har også selv en af slagsen, af gennemsnitlig karakter tror jeg - og den lyder rigtig godt. Der er mere charme og ro end der er på cd'erne. Ingen tvivl om det.

Jeg kommer dog også til at tænke på at i nogen tilfælde må dårlige cdafspillere bare en del af skylden. Min pladespiller lyder anderledes og på en række punkter bedre end min cdafspiller, men det er for mig ikke et entydigt billede der altid hælder til pladespillerens fordel.

Jeg tror dog det drejer sig om at få købt de rigtige egenskaber. Et synonym med cdmaskinerne er blevet den kedelige og stringente lyd som de fleste besidder. Illusionen om en cdafspiller der lyder som en plademaskine har jeg aldrig set i virkeligheden. Mit udvalg har da også været begrænset, men når folk mener at en cdafspiller skal lyde af pladespiller bliver jeg forvirret - for det gør de ikke. Jeg mener man kan bestræbe sig på at finde en cd som spiller med samme spilleglæde, og som har samme styr på de bærende elementer i musikken som en pladespiller.

Hvad er det egenteligt jeg vil sige..... Pladespillere er ualmindeligt gode, men min fornemmelse er også at vi skal passe på at vi ikke bliver fanatiske, for cd'er kan også spille rigtig godt efter min mening........ maskinenerne har desværre bare en tendens til at blive rigtigt dyre.......

MVH P

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Som uvidende har jeg bildt mig ind at hovedproblemet med vinyl (forudsat at man kan lide lyden selvfølgelig) er at det er svært at skaffe plader til netop de bands som er ens favoritter! Hvor meget kan egentlig skaffes på vinyl??

Det meste kan skaffes på Vinyl,

check hifi4you.dk
han sælger utrolig mange nye LPér. Prisen er bare en del højere end CD.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Jamen, jeg ved ikke hvor eller hvordan jeg ellers skal udtrykke mig...

Men, Sådan en LP, det lyder FANDME GODT!!!!!

Har lige fået pillet lidt ved min Rega P3, og ligner du drøner "Grace
Jones - Slave to the rhythm" ud af mine små B&W, og ..... Det lyder
fantastisk.
Musikken er der, Musikerne er der, de står i RUMMET, lige overfor den grimme grønne sofa jeg har. Det lyder bare så perfekt.

Så har jeg vist udbredt min glæde

Til jer der ikke har prøvet, i skal have jer en plov. Det er først der at musikken bliver levende.

Kunne være jeg skulle til og i seng, er måske overtræt

Ja jeg sidder også selv og græder snot over jeg solgte alle mine lper og især når en mr.high-end mand lige poster et foto af sine lper , øv og værre endnu når man besøger en af alle dem jeg kender der ikke har dummet sig som mig .

Og tro mig det er dyrt og købe lper op igen

Men har da små 300 nu og har kun gået efter de rigtig denne gang .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

p_porskjær skrev:

Ja - pladespilleren er blevet moderne igen. Jeg har også selv en af slagsen, af gennemsnitlig karakter tror jeg - og den lyder rigtig godt. Der er mere charme og ro end der er på cd'erne. Ingen tvivl om det.

Jeg kommer dog også til at tænke på at i nogen tilfælde må dårlige cdafspillere bare en del af skylden. Min pladespiller lyder anderledes og på en række punkter bedre end min cdafspiller, men det er for mig ikke et entydigt billede der altid hælder til pladespillerens fordel.

Jeg tror dog det drejer sig om at få købt de rigtige egenskaber. Et synonym med cdmaskinerne er blevet den kedelige og stringente lyd som de fleste besidder. Illusionen om en cdafspiller der lyder som en plademaskine har jeg aldrig set i virkeligheden. Mit udvalg har da også været begrænset, men når folk mener at en cdafspiller skal lyde af pladespiller bliver jeg forvirret - for det gør de ikke. Jeg mener man kan bestræbe sig på at finde en cd som spiller med samme spilleglæde, og som har samme styr på de bærende elementer i musikken som en pladespiller.

Hvad er det egenteligt jeg vil sige..... Pladespillere er ualmindeligt gode, men min fornemmelse er også at vi skal passe på at vi ikke bliver fanatiske, for cd'er kan også spille rigtig godt efter min mening........ maskinenerne har desværre bare en tendens til at blive rigtigt dyre.......Det er sjovt at det nævner det - jeg har nærmest hørt det lige omvendt - at en pladespiller, for at være RIGTIG god skal koste kassen 30kkr++. Jeg kan i disse dage ikke tænke på andet end at anskaffe en pladespiller (en hifinørd i løbetid på 33/45 o/min GGG), men vil da heller ikke bruge kassen på den første pladespiller i 10år++ på mine 2-300 LP'er, idet jeg jo har besvoret i 10år++ at jeg ikke ville have pladespiller igen - kamelslugning in progress

MVH P

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

har et anlæg til hvad de fleste nok vil mene en god sum penge.. til cd har jeg en united dvd til 250 kr (anbefalet af hr duelund) og så min elskede plov.. jeg hører vel musik fra cd en gang om måneden maks..

vinyl er er vejen frem !!!

Det kræver da lige lidt flere ord. Er årsagen at du ikke prioriterer CD, eller at du mener at den United er det bedste du kan få? Eller begge dele?

Hvad ligger til grund til anbefalingen?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Live21 skrev:

har et anlæg til hvad de fleste nok vil mene en god sum penge.. til cd har jeg en united dvd til 250 kr (anbefalet af hr duelund) og så min elskede plov.. jeg hører vel musik fra cd en gang om måneden maks..

Det kræver da lige lidt flere ord. Er årsagen at du ikke prioriterer CD, eller at du mener at den United er det bedste du kan få? Eller begge dele?

Maskinen gør grundigt grin med borgermusikken, og til den pris ka' man næsten ikke lade være. Jeg har dog brugt pengene til noget andet - min micromega er kun lige fyldt 11. 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej !

Ja en cd maskine til 250kr kan man også høre musik på men lyden  er vis ikke på højde med et godt løbeværk og konverter til 20 til 50000kr.

De komponender der bliver brugt i dag er så små at det lyder dårligt der for kan de fleste nye cd´er ikke være med de fine plove der er i dag, går man 10 år til bage så blev der brugt komponeder der var en del støre, jeg syntes der en logisk sammen heng her, når jeg har været ude og høre de nye maskiner fornemmer jeg at den gode lyd ikke forlov at pasere i genem de lyder tynde i lyden og mangler den varme fylle som for ti år siden, men det kan jo også være mine øre der trætte  den cd jeg har er jeg godt tilfres med men en Audio Note konverter 3.1 af de nye  uha uha det kunne jeg godt bruge har hørt den kort det var GODT men prisen så er jeg glad for det jeg har

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

De komponender der bliver brugt i dag er så små at det lyder dårligt der for kan de fleste nye cd´er ikke være med de fine plove der er i dag, går man 10 år til bage så blev der brugt komponeder der var en del støre, jeg syntes der en logisk sammen heng her, når jeg har været ude og høre de nye maskiner fornemmer jeg at den gode lyd ikke forlov at pasere i genem de lyder tynde i lyden og mangler den varme fylle som for ti år siden, men det kan jo også være mine øre der trætte  

Hvis det er rigtigt, skulle afspillere med SMD komponenter i analogdelen generelt være en forringelse? Altså efter din erfaring.....har du også hørt på eks. Densens afspillere?

Jeg er ikke helt uenig med dig, har bare aldrig tænkt det som du skriver...

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hej Groove !

Nej Jeg har ikke hørt Densen det har jeg til gode men lidt ældre udgaver har jeg hørt den var da ok til prisen, smd modstande i analo delen er jeg ikke glad for heller store og gerne to ved siden af hinanden vis man skal bruge en på 1kom så vil jeg bruge to på 2kom der er mere hul igennem bruger det selv også i delefildter der er det simentmodstande og det virker

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Live21 skrev:

Groove, hehe som waal siger så gør den grundigt grin med mange afspillere.. men ligemeget hvad man siger er der jo ingen der vil tro på en dvd maskine kan spille cd, og slet ik en til 250 kr. og så united  jeg købte den selv kun for at kunne grine af herlevdrengene !! og var sikker på jeg ville komme til at grine meget højt.. grinede en smule i starten og drillede duelund lidt med at den sku var lidt klemt og kedelig.. så bad han mig om at vende fasen.. og så var det ik sjovt mere.

dens force er at den ik gør noget helt forkert.. det er der ik mange cd spillere jeg kan sige det samme om..

selvfølgelig kan man få nogle der er bedre. har os hørt en del der er det. orpheus med dac til lidt over 60 k feks eller capitole..

men kan let finde cd spillere den er langt overlegen.. kan da nævne nogle få opera audio consonance, gryphon tabu, rega planet som jeg alle har haft hjemme..

der smed jeg vist lige hovedet på blokken og venter på øksen.

men somsagt. hvis man er på markedet efter en cd spiller som ik skal ligne noget, og man er heldig hvis den holder i over en uge (hvis den klare den, så holder den os) så prøv..

vædemål er åbne for i morgen når der kommer en denon S10 på besøg fra fynsland

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Tak Live....befriende med indlæg der er barberet for fordomme og udenomssnak, flere af dem!

Bliver spændende med den duel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes