Emne: Panasonic TX-36PD30 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg købte hos en dansk forhandler (www.lyd-billed.dk). Jeg var simpelthen for stor en tøsedreng til at købe i Tyskland. Jeg ville nok købe mange ting i Tyskland, men med lige præcis fjernsyn er jeg lidt tilbageholdende, bla. pga. de sarte billedrør etc.
Efter længere tids (hårde forhandlinger) kom vi ned på en fornuftig pris og jeg må sige, at servicen har været i top!
Mht. til europagaranti skal man lige være opmærksom på, at selvom produktet kan repareres i Danmark skal der anvendes "tyske" panasonicdele (såfremt det er købt i Tyskland).
Dvs at reparatøren skal bestille de relevante dele hjem fra panasonics tyske lager og ikke det danske. Man kan altså komme til at vente i laaaang tid hvis uheldet skulle være ude!
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ny i forummet, men har de sidste timer læst en del indlæg ang. TV.
Jeg har de sidste måneder været meget interesseret i et Panasonic PD32 eller PD36, men har endnu ikke set det i aktion.
Jeg har lige et par spørgsmål til jdg1, som jo ejer dette TV, og alle andre der har lyst til at bidrage:)
Du skriver at TV'et kører 50 Hz ved progressivt mode. Er det når TV'et selv omdanner inputtet til progressivt, eller gælder det også hvis det bliver fodret fra en progressiv DVD-afspiller?
Jeg har en Denon DVD-3800 som er istand til at afspille både NTSC og Pal progressivt, så det vil jo bare være lækkert med Panasonic TV'et. Men så læser jeg i testen på www.whatvideotv.com at "prog scan mode is for PAL 60 or NTSC". Vil det sige at den ikke godtager et progressivt Pal output fra min DVD afspiller?
Jeg ved ikke om jeg har rodet lidt rundt i det, men jeg håber at der er nogle der kan svare. Hvad bruger man Pal60 til udover PC-input?
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Jeg er ny i forummet, men har de sidste timer læst en del indlæg ang. TV.
Jeg har de sidste måneder været meget interesseret i et Panasonic PD32 eller PD36, men har endnu ikke set det i aktion.
Jeg har lige et par spørgsmål til jdg1, som jo ejer dette TV, og alle andre der har lyst til at bidrage:)
Du skriver at TV'et kører 50 Hz ved progressivt mode. Er det når TV'et selv omdanner inputtet til progressivt, eller gælder det også hvis det bliver fodret fra en progressiv DVD-afspiller?
Det er både ved intern og ekstern de-interlacing.
Jeg har en Denon DVD-3800 som er istand til at afspille både NTSC og Pal progressivt, så det vil jo bare være lækkert med Panasonic TV'et. Men så læser jeg i testen på www.whatvideotv.com at "prog scan mode is for PAL 60 or NTSC". Vil det sige at den ikke godtager et progressivt Pal output fra min DVD afspiller?
Jo, den kan sagtens køre pal progressive, men det vil nok komme til at flimre!
Jeg har kun prøvet fjernsynets interne de-interlacing, da min dvd afspiller ikke understøtter pal progressive (ntsc progressive er dog rigtigt lækkert og det er uden flimren!).
Her flimrer det dog en del! På den anden side er en dvd's progressive kredsløb som oftest af bedre kvalitet end det, der sidder i fjernsynet.
Dog har jeg enkelte steder (forskellige blade og www.avforums.com) læst, at pal progressive flimrer selvom det er dvd'ens progressive kredsløb der anvendes. Hertil skal det dog tilføjes, at det i alle tilfældende (af de jeg har læst) har været tale om denon afspillere med Sil504 kredsløbet (bl.a. 2900 og din 3800).
Men husk på, at flimren er en subjektiv ting. Nogen har intet i mod det (eller kan ligefrem ikke set det), mens andre næsten får migræne-anfald (hvis man skal tro på hvad de siger).
Jeg venter selv på denons av-11, der har et Faroudja kredsløb i stedet for Sil504 kredsløbet. Om dette er med til reducere noget af flimmeret vil tiden jo vise.
Ellers må jeg sige, at Panasonics "Acuity" billedfunktion, der forøger opløsningen og kører i 75 Hz, fungerer suverænt!!! |
|
|
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret.
Og øv... Nu troede jeg lige at jeg med min nye DVD-afspiller skulle til at se nogle kanon billeder, men der er altid en hage ikke . Hvis billedet flimrer er der jo ikke meget ved det.
Kan det være fordi den ved Progressiv scan, bare viser hver frame 2 gange, således at man får (25*2) 50 billedopdateringer ved Pal. Men ved Pal 60 og NTSC kan den ved speciel interpolering nå op på flere billedopdateringer? Nå, så enkelt er det nok ikke .
Jeg må desværre sige at jeg er blevet skræmt en del af www.avforums.com, med hensyn til køb af et PD30 TV.
Jeg gider ikke have et TV, der skal optimeres, hver gang man skifter kilde (DVD-NTSC, DVD-PAL, SAT, Analog(TV2)), eller i det hele taget er besværligt, ved at man det ene øjeblik får bedst billede i Acuity mode, og det næste i Progressivt eller 100Hz eller 100Hz Fine.
Jeg har idag et Panasonic 28" 50Hz 4:3 TV med Quintrix billedrør. Og jeg må sige at jeg er udemærket tilfreds med billedet på dette TV. Jeg har set bedre, men det er dog ok. Det fede ved sådan et TV, er at man bare tænder og ser hvad man vil, uden at 100 faktorer(indstillingsmuligeder), spiller ind på om man nu får optimalt billede. Og forøvrigt synes jeg ikke at flimmeriet generer særligt meget ved dette 50 Hz TV, men jeg formoder at det vil det gøre hvis jeg vælger et større TV med 50Hz.
Jeg vil gerne have et 32" eller 36" 16:9 TV, med kanon billede især ved DVD-afspilning, men også ved SAT. Jeg kan leve med at analog TV2 ikke er perfekt. Hvilket TV skal man vælge (Det store spørgsmål). Jeg har hørt nogle nævne Panasonics TX-32PS10 eller TX-32PL10. Det er forholdsvise billige TV, så det vil jo være ok, hvis de er iorden . Jeg skal dog sige at jeg hader det der digitale fnidderværk, der er på mange TV, ihverfald når man går en tur rundt i diverse TV-forretninger. Jeg vil hellere have at de lader en smule analog støj være. Jeg har feks. aldrig brugt støjreduktionsfilteret på mit nuværende TV, da jeg syntes at billederne bliver værre.
Er der nogle der har nogle forslag til et TV der kan leve op til mine forventninger, som jeg forøvrigt ikke synes er så høje .
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg læste lige at billedet blev meget bedre da du satte din selector til... jeg har også selv lige købt et nyt tv (faktisk igår - JUBII), billedet er fabelagtigt ved DVD, men ikke særligt godt ved kabeltv.
Så var det bare at jeg lige ville spørge - hvordan hænger det sammen? Kan jeg også bare købe en selctor, sætte den til tv-et og plugge kabeltv-signalet ind i selectoreren? Eller skal jeg ud og bruge en masse penge på abonnementer og selectorkort, eller er det nok at have kabeltv og en selector?... hmmm
Håber I kan hjælpe mig!
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
Munse Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sætter antennestik direkte i Selector derefter evt. Video og til sidst Tv'et, der er der såmen ikke så meget hokus pokus i. Bare sørg for at have et godt Scartstik som du tilslutter direkte til Tv.
En Selector koster 1295,- med Abonnement, og 1595 uden, og så med et fast kortafgift på 199,- om året.
Så når du først har købt Selector, er de 199,- de eneste udgifter du har, hvis du da ingen programpakker ønsker
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Tak for svaret.
Og øv... Nu troede jeg lige at jeg med min nye DVD-afspiller skulle til at se nogle kanon billeder, men der er altid en hage ikke . Hvis billedet flimrer er der jo ikke meget ved det.
Altså ro på nu! Billedet er stadigvæk aldeles suverænt uden pal progressive scan! Og ntsc progressive er fantastisk...intet mindre! Jeg vil godt lægge hovedet på blokken og garantere, at du ikke får et lige så flot billede på et andet fjernsyn!
Kan det være fordi den ved Progressiv scan, bare viser hver frame 2 gange, således at man får (25*2) 50 billedopdateringer ved Pal. Men ved Pal 60 og NTSC kan den ved speciel interpolering nå op på flere billedopdateringer? Nå, så enkelt er det nok ikke .
Nu flimrer 50 Hz jo generelt! Og når man så kommer op på en 36" skærm (flimrer ikke så meget på en 32" skærm), ja så bliver det værre. Ntsc kører på flere Hz end pal (kan ikke huske hvor meget). Så vidt jeg ved er pal 60 noget værre hø! Søg selv efter den tekniske forklaring
Jeg må desværre sige at jeg er blevet skræmt en del af www.avforums.com, med hensyn til køb af et PD30 TV.
Det skal du aboslut ikke! Der vil jo altid være nogle eksemplarer af et bestemt fjernsyn der er defekte, og der vil jo altid være nogen, der aldrig bliver tilfredse!
Hvis du kigger www.avforums.com igennem vil du se, at alle modeller af alle mærker har været igennem maskinen. Se blot f.eks. "the never ending story" omkring phillips og pixel plus! 
PD30 er bestemt den model der har fået den blideste medfart!
En anden ting du skal være opmærksom på når du læser www.avforums.com er, at de fleste læsere er engelske. Man kan sige meget godt om dem, men meget af deres digitale tv er noget være skrald! Simpelthen ringe kvalitet! Efter min mening er dansk sattelit og tdc foran på dette punkt! Disse englændere kan derfor ikke forstå, hvorfor deres fjernsyn viser et så dårligt "alm." tv billede og skyder selvfølgelig skylden på tv'et .
Kort sagt;de mangler ved digitale tv udsendelser som englænderne piver, vil du ikke opleve med sattelit/selector!
Og husk nu på, at dette tv er blevet rost til skyerne i mangle blade/websteder! Der må altså være noget om snakken 
Jeg gider ikke have et TV, der skal optimeres, hver gang man skifter kilde (DVD-NTSC, DVD-PAL, SAT, Analog(TV2)), eller i det hele taget er besværligt, ved at man det ene øjeblik får bedst billede i Acuity mode, og det næste i Progressivt eller 100Hz eller 100Hz Fine.
Der tror jeg nok du er blevet en anelse misinformeret. Acuity fungerer perfekt med alle de kilder jeg har prøvet. Der bliver altså kun tale om at skifte mellem Acuity og progressive.
Jeg har idag et Panasonic 28" 50Hz 4:3 TV med Quintrix billedrør. Og jeg må sige at jeg er udemærket tilfreds med billedet på dette TV. Jeg har set bedre, men det er dog ok. Det fede ved sådan et TV, er at man bare tænder og ser hvad man vil, uden at 100 faktorer(indstillingsmuligeder), spiller ind på om man nu får optimalt billede. Og forøvrigt synes jeg ikke at flimmeriet generer særligt meget ved dette 50 Hz TV, men jeg formoder at det vil det gøre hvis jeg vælger et større TV med 50Hz.
Det er klart at du i starten skal indstille en del, f.eks. med hjælp fra en kalibrerings dvd. Men når du er færdig med dette, burde det hele være ret lige til!
Jeg vil gerne have et 32" eller 36" 16:9 TV, med kanon billede især ved DVD-afspilning, men også ved SAT. Jeg kan leve med at analog TV2 ikke er perfekt. Hvilket TV skal man vælge (Det store spørgsmål). Jeg har hørt nogle nævne Panasonics TX-32PS10 eller TX-32PL10. Det er forholdsvise billige TV, så det vil jo være ok, hvis de er iorden . Jeg skal dog sige at jeg hader det der digitale fnidderværk, der er på mange TV, ihverfald når man går en tur rundt i diverse TV-forretninger. Jeg vil hellere have at de lader en smule analog støj være. Jeg har feks. aldrig brugt støjreduktionsfilteret på mit nuværende TV, da jeg syntes at billederne bliver værre.
Det er præcis det digitale "fnidderværk" du slipper for med dette tv! Jeg har aldrig set et tv der kan matche PD30
Er der nogle der har nogle forslag til et TV der kan leve op til mine forventninger, som jeg forøvrigt ikke synes er så høje .
Hvis du virkelig er blevet skrømt væk fra PD30 kan jeg ellers anbefale Loewe articos! Dette tv er dog dyrere og har flere problemer end PD30, men der er stadigvæk et rigtigt lækkert tv.
Men hvad venter du på? Gå dog ud og prøvekig de forskellige modeller! Valget er jo i sidste ende dit! 
|
|
|
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe. Jeg kan høre på dig at du virkeligt mener det, når du siger at det er et kanont TV. Jeg skal helt sikkert ud og kigge mig omkring.
Jeg vil se om jeg kan finde et sted hvor de har denne PD30 eller 36, de må vel efterhånden have fået dem rundt omkring. Jeg var ude at kigge engang i juli, men der var jeg for tidligt ude .
Jeg har Avia dvd'en, og det gør mig intet at jeg skal optimere en gang for alle. Det er jo sjovt nok at pille ved dets features, så man lærer TV'et at kende.
Det var mest den med at billedet vil flimre ved progressivt Pal, jeg blev ked af, da jeg havde set frem til at se mine Pal film progressivt . Man skal selvfølgelig ikke hænge sig i detaljer, men teoretisk set burde progressiv afspilning fra DVD'en jo være suverænt. Jeg ejer kun ca. 20 NTSC DVD-titler, og jeg køber kun Pal fremover, så at NTSC-progressivt er perfekt er ikke så meget værd for mig. Men du skriver at billedet nok vil flimre ved Pal-progressivt pga. 50Hz opdateringshastigheden. Vil det sige at det vil flimre som et traditionelt 50Hz TV eller værre?? Hvis det blot er som ved et traditionelt 50Hz TV, tror jeg sagtens jeg kan leve med det, ihvertfald hvis jeg vælger 32" udgaven. Men du skriver at du håber at denons av-11, der har et Faroudja kredsløb, måske kan udbedre denne flimren, men hvordan skulle den kunne det? DVD'en kan vel ikke ændre på at TV'et kører 50Hz ved Pal Progressivt.
Hvilken opdateringshastighed kører TV'et ved NTSC-Progressivt? Er det også 50Hz? Isåfald forstår jeg ikke hvorfor Pal flimrer men NTSC ikke gør.
Ellers vil jeg sige mange tak for svarerne. Jeg synes det er kanont at høre om dine og andres erfaringer med dette TV, da det gør det noget nemmere at fokusere på nogle problemstillinger, når man står og skal teste sit kommende vidunder i butikken. F.eks. skal jeg helt sikkert have min DVD-afspiller med under armen så jeg kan teste Pal-progressivt .
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
hehe. Jeg kan høre på dig at du virkeligt mener det, når du siger at det er et kanont TV. Jeg skal helt sikkert ud og kigge mig omkring.
Jeg vil se om jeg kan finde et sted hvor de har denne PD30 eller 36, de må vel efterhånden have fået dem rundt omkring. Jeg var ude at kigge engang i juli, men der var jeg for tidligt ude .
Jeg har Avia dvd'en, og det gør mig intet at jeg skal optimere en gang for alle. Det er jo sjovt nok at pille ved dets features, så man lærer TV'et at kende.
Det var mest den med at billedet vil flimre ved progressivt Pal, jeg blev ked af, da jeg havde set frem til at se mine Pal film progressivt . Man skal selvfølgelig ikke hænge sig i detaljer, men teoretisk set burde progressiv afspilning fra DVD'en jo være suverænt. Jeg ejer kun ca. 20 NTSC DVD-titler, og jeg køber kun Pal fremover, så at NTSC-progressivt er perfekt er ikke så meget værd for mig. Men du skriver at billedet nok vil flimre ved Pal-progressivt pga. 50Hz opdateringshastigheden. Vil det sige at det vil flimre som et traditionelt 50Hz TV eller værre??
Som sagt har jeg ikke prøvet med pal progressive fra en dvd (eksternt). Jeg har kun læst om andre der har prøvet.
Hvis det blot er som ved et traditionelt 50Hz TV, tror jeg sagtens jeg kan leve med det, ihvertfald hvis jeg vælger 32" udgaven. Men du skriver at du håber at denons av-11, der har et Faroudja kredsløb, måske kan udbedre denne flimren, men hvordan skulle den kunne det? DVD'en kan vel ikke ændre på at TV'et kører 50Hz ved Pal Progressivt.
Som ligedes sagt, så har alle de folk der har klaget over flimren ved pal progressive testet med enten denon 2800 mkII, 2900 eller 3800 (alle med Sil504 kredsløbet). Dette betyder selvfølgelig ikke endegyldigt, at det er Sil504 kredsløbet der er synderen, men det peger da unægteligt i den retning!?
Faroudja kredsløbet skulle efter sigende være virkeligt lækkert! Så nu må tiden (og en del tests) vise, om det udbedrer flimren.
Hvilken opdateringshastighed kører TV'et ved NTSC-Progressivt? Er det også 50Hz? Isåfald forstår jeg ikke hvorfor Pal flimrer men NTSC ikke gør.
Som tidligere skrevet (igen...måske du skulle læse mine indlæg ordentligt igennem? ) kører ntsc på flere Hz end pal. Det oræcise antal kan jeg ikke huske, men burde være til at slå op.
Ellers vil jeg sige mange tak for svarerne. Jeg synes det er kanont at høre om dine og andres erfaringer med dette TV, da det gør det noget nemmere at fokusere på nogle problemstillinger, når man står og skal teste sit kommende vidunder i butikken. F.eks. skal jeg helt sikkert have min DVD-afspiller med under armen så jeg kan teste Pal-progressivt .
Husk nu, når du tester i butikken, at de fleste forhandlerer ofte fodrer deres tv med et latterligt dårligt signal (fællesantenne?). Endvidere er de fleste fjenrsyns "default settings" helt hen i vejret. Brug lige 2 min på at reducere kontrast, skarphed, noise-reduction inden du nær-kigger!
Held og lykke...og god fornøjelse!
|
|
|
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt et Soundstyle AV-rack og skal derfor af med det originale tv-bord til TX36PD30. Gør et kup! Sælges billigt!
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1: Har du et link til det nye bord? Jeg har netop efter 2 ugers venten (TC fik 2 fjernsyn hjem i stedet for de borde de havde bestilt til mig, så det tog lige yderligere en uge) fået mit TV bord, og jeg synes faktisk det passer kanon godt til fjernsynet. Jeg kunne godt tænke mig at se hvad du har erstattet det med. :)
L.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det passer fint. Jeg skulle bare bruge et bord, hvor der også er plads til forstærker, dvd-afspiller, selector og x-box!
http://www.soundstyle.net/statbrc3.pdf
Du kan se bordet der (der er det første billede, hvor der står et Loewe fjernsyn på)
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jdg1
Har du et link til en dansk forhandler så man evt kan se hvad det koster? i øvrigt et ret fedt bord
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan købes i hifiklubben! Men det er lidt dyrt! Dog er der tale om virkeligt lækkert design i en rigtig god kvalitet!
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|