| Forfatter |
|
JackDSølbeck Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu ikke fordi det skal være specifikt til HD, men hvis jeg skal have et vil jeg da hellere have et der har mulighed for det end et der ikke har. Får ikke lov af konen til at bruge kr. 40.000 igen de næste par på et tv. Har lige købt Yamaha RX-V2500 Reciever og monster subben Infinity Kappa Sub, det koster sku også.
Da vores tv ikke har det for godt og vi har måttet smide det lille 28" fra soveværelset ind i stuen er jeg ret ivrig efter snart at få en god plasma.
Jeg har kigget i lang tid og var tæt på at købe Pioneer 43" XDE i Tyskland men har set så meget kritik af den efterhånden at jeg er mere hooked på Panasonics nye der ser rigtig lovende ud og designmæssigt nærmer sig Pioneers look.
Ville dog gerne have 50" der skulle komme i juni hvis prisen i tyskland kan holde sig på omkring 40 k.
Det er vel ikke for voldsomt når man sidder ca. 2,5 - 3 meter fra ??
__________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må man spørge om du har overvejet en projektor der kan vise hdtv? - som i øvrigt ikke behøver at komme op i nærheden af 40K
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville dog gerne have 50" der skulle komme i juni hvis prisen i tyskland kan holde sig på omkring 40 k.
Det er vel ikke for voldsomt når man sidder ca. 2,5 - 3 meter fra ??
............................................................ ....................................................
Tror du vil bliver meget ked af billedekvaliteten på et 50" plasma, hvis din sidde afstand kun er 2,5-3,0m. Det TV-signal du kan modtage i dag (og mange år frem ) er ganske enkelt ikke godt nok til at frembringe et tilfredsstillende billede på 50" skærmen , når du sidder så tæt på.
Ville mene at 42" er max til alm. TV, ved den sidde-afstand. __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i samme dilemma,ambitionerne er egentlig en 50´,men med dagens antennesignal er det desværre kun realistisk m 42 tommer(sh*t in-sh*t out).Er man mest til DVD er sagen en anden.Projektorer synes jeg dybest set ikke hører hjemme i en stue ?!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min stue passer ikke rigtigt til en projektor og jeg ved at Pioneer er ringe til at gengive alm. antennesignal men håber da at den nye Panasonic klarer det bedre, men vil lige se en test af det først samt evt. se den udstillet i DK.
__________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ergo, man skal vente.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Ergo, man skal vente. |
|
|
Jeps, det er vist mest fornuftigt at vente på næste generation. Og når den er kommet er der igen en ny generation på vej man nok hellere også må vente på O:S:V 
Jeg tror at man de næste 10 år vil se en ny og forbedret generation af fladskærme HVER eneste år.
Så mit råd vil være at købe en fladskærm når man selv er tilfreds med billede kvaliteten og så glemme hvad der evt. kommer næste gang. For en ting er sikker. Det der kommer bagefter vil ALTID være bedre __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en kendsgerning at hdtv kommer i 2006 (iflg. bl.a. Stofas nyhedsbrev), så hvorfor ikke gå efter en fladskærm der kan håndtere det perfekte billede som hdtv kan give? (Jeg vil dog stadigvæk gå efter en projektor og så bruge de ekstra tusinde kr. det måtte koste at integrere den i loftet så den automatisk kan køre ned/op når den er on/off - og det samme med lærredet der kunne være med motor. Fremtiden er givet = total nice)  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrikt skrev:
donkeyshark skrev:
Ergo, man skal vente. |
|
|
Jeps, det er vist mest fornuftigt at vente på næste generation. Og når den er kommet er der igen en ny generation på vej man nok hellere også må vente på O:S:V 
Jeg tror at man de næste 10 år vil se en ny og forbedret generation af fladskærme HVER eneste år.
Så mit råd vil være at købe en fladskærm når man selv er tilfreds med billede kvaliteten og så glemme hvad der evt. kommer næste gang. For en ting er sikker. Det der kommer bagefter vil ALTID være bedre
|
|
|
Du har fuldkommen ret. Problemet er jo bare, at folk tilsyneladende ikke er tilfredse med billedkvaliteten, når det ikke er DVD som er signalkilde. Og så er 30-40 Kilo da temmelig mange penge i en verden, hvor værdien forringes hurtigere end på brugte biler. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackDSølbeck skrev:
| Min stue passer ikke rigtigt til en projektor og jeg ved at Pioneer er ringe til at gengive alm. antennesignal men håber da at den nye Panasonic klarer det bedre, men vil lige se en test af det først samt evt. se den udstillet i DK. |
|
|
Jack..
Har lige anskaffet mig et pioneer plasma (FDE). Jeg har ikke haft et alm. tv til 10-12000 kr men "bare" et alm. godt sony triniton fjernsyn, og jeg må sige at jeg var en smule nervøs for det "elendige" stofa-signal som folk snakker om. Det har dog vist sig at være ubegrundet. Signalet og dermed billedet er ganske udmærket, de 43 tommer taget i betragtning og der er ingen visuel forskel fra mit gamle tv. Jeg ved ikke om jeg blot er heldig at bo nær en god antenne-kilde men det ser ihvertfald rigit godt ud. Har endnu ikke haft mulighed for at prøve dvd (fik det igår, og der var jo ishocky hele aftenen) men lur mig om ikke det kun bliver MEGET bedre
/tnaa
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt at billede kvaliteten ikke når op på samme nivau som alm TV. Men det skyldes i høj grad billede størrelsen. Hvis du tog et alm TV og blæste op i 42"/50" vi du opleve stort set samme forringelse af billedekvalitet, måske bortset fra contrast forhold som er et problem på fladskærme.
Man må så gøre op med sig selv om man kan leve med et lidt dårligere billede og tilgengæld så få "biograf-oplevelsen" i form af et stor billede format. Jeg har valgt fladskærm og har IKKE på noget tidpunkt fortrudt. Synes billedet står flot og skarpt også via analog tv-signal. Hvis man stillede et alm. tv ved siden af, vil man sikkert se forskel, men denne forskel lægger man ikke mærke til i praksis for hvem har et "lille 32 " stående ved siden af sin storskærm ??. For mit vedkommende opvejer fordele klart udlemper.
Tror mange af dem der kritisere fladskærme er folk der ikke selv har en . I mange tilfælde udtaler de sig udfra at have set på en skærm i Fona o.l. hvor indstillingerne er håbløse, eller de står 1/2 meter fra skærmen, hvorved billedet ER dårligt..
Som det sikkert "skinner igennem" er jeg begejstret plasma ejer, og synes nu at det er håbløst at en god film på "de små gamle 32tommer Tv " __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrikt skrev:
|
Det er rigtigt at billede kvaliteten ikke når op på samme nivau som alm TV. Men det skyldes i høj grad billede størrelsen. Hvis du tog et alm TV og blæste op i 42"/50" vi du opleve stort set samme forringelse af billedekvalitet, måske bortset fra contrast forhold som er et problem på fladskærme.
|
|
|
Det afhænger vel i ligeså høj grad af signalkilden, som sætter begrænsninger for hvor godt et billede man kan få. For med eksempelvis hdtv kan man jo sagtens skyde billede op i 50" og få et resultat der er bedre end alm. TV og også det man kan se via sin DVD afspiller. Selvfølgelig forudsat at din fladskærm kan klare hdtv - så hvis man skal ud og købe ny vil jeg til hver en tid anbefale at man køber en der kan klare dette signal, frem for at gå på krompomis. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrikt skrev:
|
Det er rigtigt at billede kvaliteten ikke når op på samme nivau som alm TV. Men det skyldes i høj grad billede størrelsen. Hvis du tog et alm TV og blæste op i 42"/50" vi du opleve stort set samme forringelse af billedekvalitet, måske bortset fra contrast forhold som er et problem på fladskærme. |
|
|
Fra et overordnet perspektiv: 
30"-32" plasma og LCD ser nu heller ikke altid for godt ud med et antennesignal, men din pointe er god nok - størrelsen gør det ikke bedre. 
Amerikanerne og japanerne har haft HDTV CRT tv i +10 år nu og kvaliteten fra disse 'gamle' tv er først nu blevet markant overgået af 1920*1080 DLP bagprojektionstv (ifølge de som har kendskab til begge teknologier).
Langt de fleste af de plasma tv der er blevet solgt indtil videre, har haft en opløsning på 480 linier til sammenligning (dvs. designet til brug med NTSC - ikke PAL)
Citér:
| Man må så gøre op med sig selv om man kan leve med et lidt dårligere billede og tilgengæld så få "biograf-oplevelsen" i form af et stor billede format. Jeg har valgt fladskærm og har IKKE på noget tidpunkt fortrudt. Synes billedet står flot og skarpt også via analog tv-signal. Hvis man stillede et alm. tv ved siden af, vil man sikkert se forskel, men denne forskel lægger man ikke mærke til i praksis for hvem har et "lille 32 " stående ved siden af sin storskærm ??. For mit vedkommende opvejer fordele klart udlemper. |
|
|
Helt enig - man ved selv bedst med hvilken teknologi man får det man helst vil have.
Men nu gik Jack's forespørgsel specifikt på plasma til fremtidig HDTV-brug og situationen i Euroland pt er:
- der er pt. ikke fastlagt en europæisk standard for HDTV (dvs. de standarder som kanaler som DR og TV2 vil følge, må vi formode)
- det vides ikke hvorvidt europæiske tvproducenter igennem lobbyarbejde vil gennemtrumfe krav om brug af specifik teknologi i forbindelse med HDTV standarden i Europa. Dvs. for at modtage Euro HDTV i fuld kvalitet skal tv'et være udstyret med en 'dingenot/teknologi' som kun europæiske tvproducenter leverer i opstartsfasen ('teknisk handelshindring' imod konkurrenter fra Asien). Det vil være langtfra første gang europæiske (og andre for den sags skyld) firmaer tyer til sådanne 'monopol'-tiltag. Med et sådant tiltag vil de fladskærme europæerne op til det punkt har købt, være ubrugelige til europæisk HDTV i en vis udstrækning.
Citér:
Tror mange af dem der kritisere fladskærme er folk der ikke selv har en . I mange tilfælde udtaler de sig udfra at have set på en skærm i Fona o.l. hvor indstillingerne er håbløse, eller de står 1/2 meter fra skærmen, hvorved billedet ER dårligt.. |
|
|
Vi har 1280*720 projektorer istedetfor! 
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
nse_55 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Panasonic TH-42PA50E har været til salg i et par uger i Tyskland, og prisen er under 2000EUR. Jf. Preissuchmaschine.de.
Jeg synes bestemt, at det er en fornuftig pris set i lyset af den er storebroren til den anmelderroste 42PA30.
Det skal selvfølgelig lige siges, at denne model ikke er med HDTV-opløsning.
|
| Til top |
|
| |
Mr. HDTV Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
No. 1 Plasma.
Har lige set Hitachi's helt nye 42" HD Plasma tv (42PD7200) sammenlignet med Pioneers PDP435 i Sverige. Designmæssigt minder den om Pioneer, billedkvaliteten er bedre og det er prisen også. Den har alt i tilslutningsmuligheder, HDMI, DVI, component, Scart. Har ikke set den i DK endnu, men den skulle komme i løbet af et par uger. Modsat Pioneer følger der også højtalere med i B&O kvali samt motordrejesokkel.
Vh
Mr. HD
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, 42" på drejesokkel. Så skal man have mere plads end til et 36" CRT i stuen.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spændende, har du noget link på det tv og evt. sammenligning med pioneer ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm kontrast ser da ikke for god ud
http://www.shootandshow.co.uk/hitachi-42pd7200.htm
Men ellers ser det da rigtig godt ud __________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |
nse_55 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 31 Marts 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke bruge de opgivede tal fra producenter til en skid.
Pioneers kontrast er heller ikke andet end 1:1000 eller 1:1200, kan ikke helt huske hvilken en, men summa summarum plasmaskærme skal ikke sammenlignes på papiret, men derimod visuelt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle siger at den nye fra Samsung kører 1:10000, lyder lidt vildt.
Men jeg ved at Pioneer stinker til sort og derfor satser på de nye fra panasonic, vil bare gerne snart se test af dem. __________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |