Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Skal man vente lidt ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. HDTV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 04 April 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at de opgivne specifikationer er svære at forholde sig til. Kontrasten på 1000:1 lyder ikke af meget, men i aktion gør den det godt.

Panasonic's og Samsungs høje kontraster skal man passe på med. Panasonic fylder mere blå i deres pixels for at holde den høje kontrast, hvilket betyder at deres sorte områder er mere blåsorte end sorte.

LG og Samsung er meget offensive med deres udmeldinger i spec, hvor andre er mere realistiske(Pioneer, Hitachi).

Jeg har ikke nogen testresultater på 42PD7200, men de kommer helt sikkert snart.

Vh

Mr. HD

Til top Vis Mr. HDTV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. HDTV

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 April 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

JackDSølbeck skrev:

Nogle siger at den nye fra Samsung kører 1:10000, lyder lidt vildt.

Men jeg ved at Pioneer stinker til sort og derfor satser på de nye fra panasonic, vil bare gerne snart se test af dem.

"Stinker til sort" .. ? ... sludder ... Pioneer'en viser et fantastisk flot billede.. Tror at mange falder i fordi man sammenligner med sen ultrasorte og højglans'ede ramme rundt om skærmen...

tnaa 

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 April 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Stort set alle test jeg har læst af den skriver at den ikke er god til at vise sort, desuden har jeg selv set den flere steder, men tror at dagslys er med til at ødelægge indtrykket. Jeg har også set den køre HDTV i et mørkt rum og det var sku flot, helt vildt.

Men ulemper jeg har hørt er den summer, lakken bliver nemt ridset selv ved foreskreven rengøring, dårlig til alm. antenne signal iforhold til andre plasmaskærme, ringe sort sammenlignet med bl.a. Panasonic. Men den har det fedeste design og kanon billede i HDTV.

Tror nu at Panasonics nye bliver bedre og billigere, designet kommer også til at ligne, se evt. mine tidligere links til den.

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

ulempe 1: den summer ... tjooo måske en lille smule

ulempe2 lakken bliver ridset ... måske en grund til ikke at købe den ... hvis altså man lader katten (eller alle andre mulige andre med lange skarpe negle) tæt på

ulempe 3.: dårlig til alm antennesignal.: Har stofanet og er OVERHOVEDET ikke utilfreds ...måske lige med tv3+ men de sender også møgsignaler..

Ulempe 3 : Sort ...Kan overhovedet ikke genkende kritikken.. har også været inde over dette i i mit valg af plasma men kan SLET ikke se at panasonic skulle være bare lidt bedre..

Panasonic blive billigere (25k for th-50) men så er den heller ikke hd-ready eller kan vise høj opløsning hvor godt end den så viser lav opløsnig.

-men ikke alle kan jo være enige...

tnaa

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke th-50 jeg snakker om men PV-500, se nu lige de links der er tidligere i tråden.

Jeg kan også godt finde flere tests af Pioneer der nævner det med at den ikke er god til gengivelse af sort.

Med hensyn til det med lakken har jeg læst i et tysk forum at flere har haft problemer med alm. rengøring som der er foreskrevet, der nævnes ikke katte eller lange negle !!

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Se evt. disse:

Læs mere her: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=4362

Og her en anmeldelse fra det engelske blad What hifi: http://www.pioneer.dk/files/no/pdp435_whathifi_jan.pdf

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Der er den pana jeg snakker om

http://www.panasonic-europe.com/home.aspx?id=228

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 April 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

JackDSølbeck skrev:

Der er den pana jeg snakker om

http://www.panasonic-europe.com/home.aspx?id=228

Den har jeg set i aktion. Jeg må indrømme at billedet er super godt. Men er opløsningen ikke ret lav på 42" modellen?

Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Overvejer også at få 50" udgaven :)

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Her fortæller de lidt om at den ikke har for god kontrast

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=5194

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

jeg synes sgu det er svært at finde ud af hvor god en plasma er ud fra diverse reviews... det kan self være en guideline men at sige at pioneer stinker til sort er totalt forkert - det bør ihvertfald ikke være det argument der skal afholde folk fra at købe den... det må i andre som også har sådan en fætter hængende derhjemme da gi' mig ret i (?)... Kiggede selv på panasonic og synes at billedet er RIGTIGT flot men en af de grunde jeg valgte det fra var at jeg syntes at deres zoom funktion får folk til at virke tykhovede i forhold til at Pio. giver en ret god zoom/beskæring... Dét synes jeg vil være møgirriterende at skulle se på dag ud og dag ind..

tnaa  

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Den er da helt sikkert ikke den værste til sort men når man tager prisen i betragtning er jeg ikke tilfreds med det ! Jeg vil nu også gerne have et plasma tv der er perfekt, og sådan et kommer nok aldrig.

Jeg syntes bare at give så mange penge for et tv og det så ikke kan hamle op på nogle punkter med langt billigere tv er lidt træls. Da jeg så hdtv på et Pio i et mørkt rum var jeg vildt begejstret. Senere samme uge så jeg det i Vejle ved en tv-forhandler kl. 11 om formiddagen med antennesignal på så røg kurven i bund igen. Jeg er sikker på at når der kommer HDTV (mere udbredt) er Pio et af de bedste valg.

Det kan ende med at jeg køber et sådant men vil lige give Panasonics nye en chance, så kan det også være at Pio får deres priser lidt ned i mellemtiden :)

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

ov .. for øvrigt var en anden grund til at vælge plasma at jeg , når jeg nu skulle ud og give en uhyrlig masse penge for noget som fylder under en kvadratmeter , så vil jeg også prøve om jeg kan opnå den bedste billedkvalitet.. derfor er jeg også i færd med at finde en rigtig god dvd afspiller så de to høj-kvalitets produkter kan gå hånd i hånd.. Er klar over at man vil kunne få et fint billede ud af pana'en og det med en billigere dvd afspiller, men igen (min mening) skal man investere så mange penge som det er tilfældet kan man ligesågodt tage det hele med..

Håber at du bliver rigtigt godt tilfreds med DIT valgWink

tnaa

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Gør jeg da også for jeg får ikke lov (konen) til at bruge omkring kr. 60.000 på homecinema før om 10 år vel, så er det sku skidt at vælge forkert.

Mine 2 valg indtil videre er ret ok. Yamaha RX-V2500 reciever samt Infinity Kappa Sub subwoofer, kanon lyd :) Nu mangler jeg bare kanon billede !!

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 05 April 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hvis man er nogenlunde velbevandret i tysk,og kan afsætte et halvt liv,så er der en virkelig dybdegående test af Pioneer 505 ,på www.areadvd.de .(Spritny)
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

jan21004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Sendt: 05 April 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Er det ikke samme opløsning på pan 42 og pio 435?
Til top Vis jan21004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan21004

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Hvis man er nogenlunde velbevandret i tysk,og kan afsætte et halvt liv,så er der en virkelig dybdegående test af Pioneer 505 ,på www.areadvd.de .(Spritny)

Godt site i øvrigt. Har fulgt det gennem flere år. 

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Skulle 50" være bedre til sort end 43" ?

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Kan ikke stikkes eller ?

http://www.panasonic-europe.com/news_read.aspx?id=2094

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Pas på med at købe efter specifikationer. Det er en gammel japser-teknik, som tidligere fik rigtigt mange til at købe forstærkere med flot udseende, perfekte data og dårlig lyd.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes