| Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
DLS R55 er svær at slå i lejet omkring 10K sættet. Det er simpelthen
fornuftige højttalere til en fornuftig pris. Der er et komplet sæt R55
med center og baghøjttalere brugt til 11K og det er virkeligt billigt.
Ellers imponere de nye R5/R7 fra rega. Men dem finder du ikke brugt.
Det er meget andet på brugtmarkedet f.eks. audiovector 5x til 10,5K
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man tænker på ydelsen synes jeg stadig det er en god pris.
De skulle måske være 500-1000kr billigere hvis man kigger på vores
nabolande. Mon ikke man kunne handle sig til et sæt fornuftige kabler
med i prisen.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh, R7 & R9 fra Rega ser rigtig lækker ud. Hvad ligger prisen på en R7?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
R7 findes ikke på den aktuelle prisliste (Regas), men R9 koster 27.500,- / sæt.
Det er jo en helt anden pris end de andre der har været nævnt!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsken: Jeg skal være enig med deg at R55 er et fornuftig kjøp hvis man sammenligner med feks SA1750 som vel er en naturlig konkurrent? For kuriositetens skyld vil jeg nevne at 1750 faller 10-11% i pris etter en tur med fergen
http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?path=7,22,70&id =642
Selv etter at den er fraktet hele veien opp til Tromsø i Nord Norge er den billigere enn hos enn internetbiks her i Danmark, men det er en helt annen diskusjon.
Til temaet vil jeg si at hvis det er til ren stereo så vil det være bedre med et par store høytalere og en god forsterker fremfor å bruke pengene på en løsning med mindre høytalere/forsterker også en subwoofer. Det er hva mine ører forteller meg, det er ikke sikkert at alle er enige i det.
En modell jeg selv er nyskjerrig på er denne:
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4146
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Glady Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg ville foreslå at du prøvede at lytte til Dali Evidence 470 evt. S.E udgaven.
Det syntes jeg er en god højttaler, DLS R55 er dog også en meget god højttaler.
Kunne se du har B&W, så kunne det være at du også skal lytte mere til dem også. Det er jo smag og behag der afgører det men 20.000 skulle kunne række fint. Det er der mange der ikke engang har 5,1 surround for
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Tak for Jeres bidrag. Det har været en fornøjelse at læse alle de gode råd og eksempler.
Jeg har besluttet mig for at beholde mine 601s3'ere i første omgang.
Dem er jeg nemlig tilfredse med. I mit tilfælde tror jeg, at det er min
receiver + dvd der er flaskehalsen. Receiveren er god til film, men
elendig til musik (efter min mening). Derfor vil jeg først og fremmest
fokusere på forstærker + cd/dvd delen...
Ps. er det stadigvæk ikke muligt at få en god dvd afspiller, som også
er i stand til gengive ens musik cd'er på fornem vis? Prislejet skal
helst ligge under 5-6k...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe dig en Denon DVD5000. Den skulle være rigtig god til cd.
Hvorvidt der er noget den ikke kan mht. nye formater ved jeg ikke.
Den er forresten omkring 5 år gammel og har kosten omkring 16.000,- fra ny!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |