Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er du tilfreds med dine ASP1000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Spørgsmålet: Er du tilfreds med dine ASP1000?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
339 [37,54%]
64 [7,09%]
58 [6,42%]
73 [8,08%]
369 [40,86%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

jesper: hvis afstemningen nu ik havde været indrettet så man ku stemme flere gange havde det nok set anderledes ud.. der er vel ik engang 50 der har ice herinde..

mon ik os der er et par stykker der har stemt flere gange på de er lykkelige  alle afstemninger hvor man kan stemme flere gange er ubrugelige

og nej har stadig ik stemt

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Live21; Enig..............men sidder blot så og funderer over hvorfor personer som ikke ejer - endsige har hørt - ASP 1000, i det hele taget stemmer........medmindre de har en skjult dagsorden............

mvh

Jesper/Oldhifinut - som HAR et sæt ASP 1000 - og som har stemt een gang "ja, de er rigtig gode"

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at jeg er lidt skuffet over dem. Synes ikke mine Cerwin Vega'er får nok power med min Yamaha RXV640.

Til top Vis Hjelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hjelm

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hjelm skrev:

Jeg må sige at jeg er lidt skuffet over dem. Synes ikke mine Cerwin Vega'er får nok power med min Yamaha RXV640.

den skal jeg lige have forklaret?? går tråden ikke på icepower moduler?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Hjelm skrev:

Jeg har icepower på som effekttrin til front fra preout.

Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Hjelm skrev:

Forresten Witzel, kom til at kigge på din hjemmeside, (fin side btw) men jeg faldt over billederne. Du har System Audio 3070, men du har 2 højre højttalere! Kommer du ikke til at mangle noget centrering uden den rigtige venstre højttaler?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

nu har jeg ikke hørt ice (nogle i odense der er friske?), og dermed ejer jeg heller ikke et par.

personligt tror jeg at der er nogle der gerne vil købe billig ice power ved at gøre det "upopulært"/umoderne.

det er bare en ret luset måde at gøre det på....

det med et horn i siden på peter ar... tjah.. det vil jo gå ud over bl.a. jjaz og bertram, hvilket vil ikke er hensigtsmæssigt hvis det er AR man vil ramme?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hjelm: Hvilke ASP moduler bruger du og fra hvem ?

Og ja, det ser sgu da ud til at du har ret mht. Witzel's 3070.

Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Det jeg bruger i øjeblikket er B&O's Icepower 1000W som jeg har lånt midlertidigt. Jeg mener ikke det er noget jeg vil investere i.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hjelm; er du sikker på at din Yamaha's linieudgang/pre-out passer til linieindgangen til dine B&O ICE moduler ?...tænker på om liniesignalet er højt nok ?

'Spørger fordi jeg tidl. har modtaget en mail fra en herre, som havde netop det problem - kan blot ikke huske hvilken yamaha receiver han havde......ej heller hans navn.....

Og for en god ordens skyld; skriver ikke dette fordi at JEG vil have at DU skal kunne lide ASP  ( - fornemmer også at det er selve LYDEN du ikke er begejstret for - respekt for det ), MEN det virker lidt underligt at et par CV med et par ASP spændt foran ikke kan spille højt nok )

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jeg tror aldrig denne poll blir helt retfærdig. Jeg tror der er masser der ikke selv har hørt noget Ice, men har hørt andre (som heller ikke selv har hørt det) snakke dårligt om det, og derfor også selv "mener" det er noget l*rt. Jeg tror mange er lidt trætte af at de har givet en herregård i sydsverige, for deres "traditionelle" forstærkere, og så kan Ice måske en masse, som deres eget ikke er i stand til, og derfor hader de det bare. Jeg VED ikke om det forholder sig sådan, og jeg skal skynde mig at sige, at jeg heller ikke selv har hørt noget med ASP1000 moduler i. Faktisk er de eneste "digitale" forstærkere jeg hr hørt, en Tact Millennium (den første) og en af de første fra B&O med A250 moduler. Sidstnævnte havde jeg selv på et tidspunkt, og allerede den, var jeg imponeret over, så jeg har store forventninger til de nyere. Jeg står selv og skal ha ny forstærker, og Ice er afgjort med i overvejelserne, men jeg ville sq gerne høre det inden. Jeg hælder meget til eAR1001'ere eller Bertram's Beast, men mangler som sagt lige en detalje - at lytte til dem.

Jeg har IKKE stemt, da jeg ikke "har noget at ha det i".

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Jeg tror aldrig denne poll blir helt retfærdig. Jeg tror der er masser der ikke selv har hørt noget Ice, men har hørt andre (som heller ikke selv har hørt det) snakke dårligt om det, og derfor også selv "mener" det er noget l*rt. Jeg tror mange er lidt trætte af at de har givet en herregård i sydsverige, for deres "traditionelle" forstærkere, og så kan Ice måske en masse, som deres eget ikke er i stand til, og derfor hader de det bare. Jeg VED ikke om det forholder sig sådan, og jeg skal skynde mig at sige, at jeg heller ikke selv har hørt noget med ASP1000 moduler i. Faktisk er de eneste "digitale" forstærkere jeg hr hørt, en Tact Millennium (den første) og en af de første fra B&O med A250 moduler. Sidstnævnte havde jeg selv på et tidspunkt, og allerede den, var jeg imponeret over, så jeg har store forventninger til de nyere. Jeg står selv og skal ha ny forstærker, og Ice er afgjort med i overvejelserne, men jeg ville sq gerne høre det inden. Jeg hælder meget til eAR1001'ere eller Bertram's Beast, men mangler som sagt lige en detalje - at lytte til dem.

Jeg har IKKE stemt, da jeg ikke "har noget at ha det i".

Du har noget til gode

Ang. det andet du er inde på, så kan jeg følge dig - men jeg vil ikke undervudere folk: hvis der kommer noget der er bedre el. lige så godt, til det halve el. mindre, må folk da reagere positivt...

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hmmm - nu har jeg holdt øje med brugtmarkedet, og jeg har ikke set ét (1) par ASP1000 til salg endnu. Hvad med de 81 der skal af med dem i en fart... 

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hjelm skrev:

Det eneste der kan tage luften ud af et par ASP1000 eller forgængerne, er et indgangsignal der er for lavt. Hvis de ikke får fuld udstyring, vistnok 2v så spiller de lavt og uimponerende.

Havde selv samme problem

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Hjelm skrev:

Det eneste der kan tage luften ud af et par ASP1000 eller forgængerne, er et indgangsignal der er for lavt. Hvis de ikke får fuld udstyring, vistnok 2v så spiller de lavt og uimponerende.

Havde selv samme problem

He he - dét fandt jeg også ud af! Med min NLE som ren buffer (uden forstærkning) opførte mine eAR 1001 sig som en 100W forstærker... Nu har jeg ændret min NLE til + 12db - og det hjalp. Så det er et spørgsmål om niveau... og glæde

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

ASP er "født" med en indgangsimpedans på 8kOhm - og dét er meget lavt.

Derfor alle de "skuffede" ejere, der tror de kan "vælte" en elefant...

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Hmmm - nu har jeg holdt øje med brugtmarkedet, og jeg har ikke set ét (1) par ASP1000 til salg endnu. Hvad med de 81 der skal af med dem i en fart... 

Dem vil jeg også godt se.. så er jeg den glade køber til et sæt!

Go4it skrev:

Det indebærer helt præcist hvad? Hvad er "normalt"?

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

forstår ikke hvorfor der ik er en fra redaktionen der hiver fat i jazz, bertram, eller peter (eller alle tre) og får dem hjem til test..
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
forstår ikke hvorfor der ik er en fra redaktionen der hiver fat i jazz, bertram, eller peter (eller alle tre) og får dem hjem til test..

ja det kunne være spændende, så os hedninge kunne få en vurdering der ikke afspejler glæde ved nyindkøb.går selv med en lille digital amp i maven

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Go4it skrev:

Dem vil jeg også godt se.. så er jeg den glade køber til et sæt!

Go4it skrev:

Det indebærer helt præcist hvad? Hvad er "normalt"?

Hmmm - "normalt"? jeg skyder på ca. 50/100kOhm   Og dét har noget med forstærkning at gøre - eller mangel på samme...

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes