| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper: hvis afstemningen nu ik havde været indrettet så man ku stemme flere gange havde det nok set anderledes ud.. der er vel ik engang 50 der har ice herinde..
mon ik os der er et par stykker der har stemt flere gange på de er lykkelige alle afstemninger hvor man kan stemme flere gange er ubrugelige
og nej har stadig ik stemt
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21; Enig..............men sidder blot så og funderer over hvorfor personer som ikke ejer - endsige har hørt - ASP 1000, i det hele taget stemmer........medmindre de har en skjult dagsorden............
mvh
Jesper/Oldhifinut - som HAR et sæt ASP 1000 - og som har stemt een gang "ja, de er rigtig gode"
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg er lidt skuffet over dem. Synes ikke mine Cerwin Vega'er får nok power med min Yamaha RXV640.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjelm skrev:
|
Jeg må sige at jeg er lidt skuffet over dem. Synes ikke mine Cerwin Vega'er får nok power med min Yamaha RXV640.
|
|
|
den skal jeg lige have forklaret?? går tråden ikke på icepower moduler?
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Hjelm skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har icepower på som effekttrin til front fra preout.
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Hjelm skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Forresten Witzel, kom til at kigge på din hjemmeside, (fin side btw) men jeg faldt over billederne. Du har System Audio 3070, men du har 2 højre højttalere! Kommer du ikke til at mangle noget centrering uden den rigtige venstre højttaler?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg ikke hørt ice (nogle i odense der er friske?), og dermed ejer jeg heller ikke et par.
personligt tror jeg at der er nogle der gerne vil købe billig ice power ved at gøre det "upopulært"/umoderne.
det er bare en ret luset måde at gøre det på....
det med et horn i siden på peter ar... tjah.. det vil jo gå ud over bl.a. jjaz og bertram, hvilket vil ikke er hensigtsmæssigt hvis det er AR man vil ramme?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjelm: Hvilke ASP moduler bruger du og fra hvem ?
Og ja, det ser sgu da ud til at du har ret mht. Witzel's 3070. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg bruger i øjeblikket er B&O's Icepower 1000W som jeg har lånt midlertidigt. Jeg mener ikke det er noget jeg vil investere i.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjelm; er du sikker på at din Yamaha's linieudgang/pre-out passer til linieindgangen til dine B&O ICE moduler ?...tænker på om liniesignalet er højt nok ?
'Spørger fordi jeg tidl. har modtaget en mail fra en herre, som havde netop det problem - kan blot ikke huske hvilken yamaha receiver han havde......ej heller hans navn.....
Og for en god ordens skyld; skriver ikke dette fordi at JEG vil have at DU skal kunne lide ASP ( - fornemmer også at det er selve LYDEN du ikke er begejstret for - respekt for det ), MEN det virker lidt underligt at et par CV med et par ASP spændt foran ikke kan spille højt nok )
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror aldrig denne poll blir helt retfærdig. Jeg tror der er masser der ikke selv har hørt noget Ice, men har hørt andre (som heller ikke selv har hørt det) snakke dårligt om det, og derfor også selv "mener" det er noget l*rt. Jeg tror mange er lidt trætte af at de har givet en herregård i sydsverige, for deres "traditionelle" forstærkere, og så kan Ice måske en masse, som deres eget ikke er i stand til, og derfor hader de det bare. Jeg VED ikke om det forholder sig sådan, og jeg skal skynde mig at sige, at jeg heller ikke selv har hørt noget med ASP1000 moduler i. Faktisk er de eneste "digitale" forstærkere jeg hr hørt, en Tact Millennium (den første) og en af de første fra B&O med A250 moduler. Sidstnævnte havde jeg selv på et tidspunkt, og allerede den, var jeg imponeret over, så jeg har store forventninger til de nyere. Jeg står selv og skal ha ny forstærker, og Ice er afgjort med i overvejelserne, men jeg ville sq gerne høre det inden. Jeg hælder meget til eAR1001'ere eller Bertram's Beast, men mangler som sagt lige en detalje - at lytte til dem.
Jeg har IKKE stemt, da jeg ikke "har noget at ha det i".
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
|
Jeg tror aldrig denne poll blir helt retfærdig. Jeg tror der er masser der ikke selv har hørt noget Ice, men har hørt andre (som heller ikke selv har hørt det) snakke dårligt om det, og derfor også selv "mener" det er noget l*rt. Jeg tror mange er lidt trætte af at de har givet en herregård i sydsverige, for deres "traditionelle" forstærkere, og så kan Ice måske en masse, som deres eget ikke er i stand til, og derfor hader de det bare. Jeg VED ikke om det forholder sig sådan, og jeg skal skynde mig at sige, at jeg heller ikke selv har hørt noget med ASP1000 moduler i. Faktisk er de eneste "digitale" forstærkere jeg hr hørt, en Tact Millennium (den første) og en af de første fra B&O med A250 moduler. Sidstnævnte havde jeg selv på et tidspunkt, og allerede den, var jeg imponeret over, så jeg har store forventninger til de nyere. Jeg står selv og skal ha ny forstærker, og Ice er afgjort med i overvejelserne, men jeg ville sq gerne høre det inden. Jeg hælder meget til eAR1001'ere eller Bertram's Beast, men mangler som sagt lige en detalje - at lytte til dem.
Jeg har IKKE stemt, da jeg ikke "har noget at ha det i".
|
|
|
Du har noget til gode
Ang. det andet du er inde på, så kan jeg følge dig - men jeg vil ikke undervudere folk: hvis der kommer noget der er bedre el. lige så godt, til det halve el. mindre, må folk da reagere positivt... 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - nu har jeg holdt øje med brugtmarkedet, og jeg har ikke set ét (1) par ASP1000 til salg endnu. Hvad med de 81 der skal af med dem i en fart...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjelm skrev:
|
Jeg må sige at jeg er lidt skuffet over dem. Synes ikke mine Cerwin Vega'er får nok power med min Yamaha RXV640. |
|
|
Det eneste der kan tage luften ud af et par ASP1000 eller forgængerne, er et indgangsignal der er for lavt. Hvis de ikke får fuld udstyring, vistnok 2v så spiller de lavt og uimponerende.
Havde selv samme problem  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Hjelm skrev:
|
Jeg må sige at jeg er lidt skuffet over dem. Synes ikke mine Cerwin Vega'er får nok power med min Yamaha RXV640. |
|
|
Det eneste der kan tage luften ud af et par ASP1000 eller forgængerne, er et indgangsignal der er for lavt. Hvis de ikke får fuld udstyring, vistnok 2v så spiller de lavt og uimponerende.
Havde selv samme problem  |
|
|
He he - dét fandt jeg også ud af! Med min NLE som ren buffer (uden forstærkning) opførte mine eAR 1001 sig som en 100W forstærker... Nu har jeg ændret min NLE til + 12db - og det hjalp. Så det er et spørgsmål om niveau... og glæde
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASP er "født" med en indgangsimpedans på 8kOhm - og dét er meget lavt.
Derfor alle de "skuffede" ejere, der tror de kan "vælte" en elefant...
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Hmmm - nu har jeg holdt øje med brugtmarkedet, og jeg har ikke set ét (1) par ASP1000 til salg endnu. Hvad med de 81 der skal af med dem i en fart...  |
|
|
Dem vil jeg også godt se.. så er jeg den glade køber til et sæt! 
Go4it skrev:
|
|
|
Det indebærer helt præcist hvad? Hvad er "normalt"?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
forstår ikke hvorfor der ik er en fra redaktionen der hiver fat i jazz, bertram, eller peter (eller alle tre) og får dem hjem til test..
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| forstår ikke hvorfor der ik er en fra redaktionen der hiver fat i jazz, bertram, eller peter (eller alle tre) og får dem hjem til test.. |
|
|
ja det kunne være spændende, så os hedninge kunne få en vurdering der ikke afspejler glæde ved nyindkøb.går selv med en lille digital amp i maven
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
Go4it skrev:
Hmmm - nu har jeg holdt øje med brugtmarkedet, og jeg har ikke set ét (1) par ASP1000 til salg endnu. Hvad med de 81 der skal af med dem i en fart...  |
|
|
Dem vil jeg også godt se.. så er jeg den glade køber til et sæt! 
Go4it skrev:
|
|
|
Det indebærer helt præcist hvad? Hvad er "normalt"? |
|
|
Hmmm - "normalt"? jeg skyder på ca. 50/100kOhm Og dét har noget med forstærkning at gøre - eller mangel på samme...
|
| Til top |
|
| |