Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er du tilfreds med dine ASP1000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Spørgsmålet: Er du tilfreds med dine ASP1000?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
339 [37,54%]
64 [7,09%]
58 [6,42%]
73 [8,08%]
369 [40,86%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
forstår ikke hvorfor der ik er en fra redaktionen der hiver fat i jazz, bertram, eller peter (eller alle tre) og får dem hjem til test..
Kunne være fristende - men jeg forstår godt redaktionen: de "vover" ikke at stikke hånden i en hvepserede - det er der ingen der får noget ud af (bortset fra "fabrikanter" af ASP1000)
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Hmmm - nu har jeg holdt øje med brugtmarkedet, og jeg har ikke set ét (1) par ASP1000 til salg endnu. Hvad med de 81 der skal af med dem i en fart... 

He he - at der er kommet 15 ekstra "skal sælges her og nu" - gør kun "modstanderene" af ASP1000 endnu mere useriøse - janteloven lever og har det godt...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

undskyld men har lidt svært ved at tage de udmeldinger seriøst.. cool nok du er glad for dem, og skriver det i alle dine indlæg  men det lader ik ligefrem til der er mange herinde der skifter til dem ? og det jeg har hørt har bestemt ik været imponerende, men har aldrig hørt dem hjemme. og heller ik deres monoblokke, kun trekanten..

men leder stadig med lys og lygte for at få et sæt hjem

det er lidt lettere at blive "overbevist" hvis man ku få dem hjem, men det er jo så den lidt kedelige side af deres koncept med direkte salg, at det ik er til at få en demomodel på prøve

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

undskyld men har lidt svært ved at tage de udmeldinger seriøst.. cool nok du er glad for dem, og skriver det i alle dine indlæg  men det lader ik ligefrem til der er mange herinde der skifter til dem ? og det jeg har hørt har bestemt ik været imponerende, men har aldrig hørt dem hjemme. og heller ik deres monoblokke, kun trekanten..  He he - jeg tænker bare på de få der tager min poll seriøst!   Der burde ud fra "modstanden" af ASP være et "hav" af udbydere af brugte ASP...

men leder stadig med lys og lygte for at få et sæt hjem   He he - jeg vil da ikke undvære mine bare fordi der er en "hedning" der ikke tror på ICE...

det er lidt lettere at blive "overbevist" hvis man ku få dem hjem, men det er jo så den lidt kedelige side af deres koncept med direkte salg, at det ik er til at få en demomodel på prøve

Ok havde vi boet i nærheden - var jeg kommet forbi med 2 kasser...

Morat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

undskyld men har lidt svært ved at tage de udmeldinger seriøst.. cool nok du er glad for dem, og skriver det i alle dine indlæg  men det lader ik ligefrem til der er mange herinde der skifter til dem ? og det jeg har hørt har bestemt ik været imponerende, men har aldrig hørt dem hjemme. og heller ik deres monoblokke, kun trekanten..

men leder stadig med lys og lygte for at få et sæt hjem

Enig! jeg har selv gået med tanken om at få nogle asp'er, men hvis de ikke engang tør sende dem til test her hvor man må formode en stor del af deres danske kunder befinder sig, så er jeg urolig! Kom nu! Der er masser af gratis reklame at hente i en test, og seriøse problemer med troværdigheden uden.
Til top Vis Morat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morat

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Morat skrev:

Enig! jeg har selv gået med tanken om at få nogle asp'er, men hvis de ikke engang tør sende dem til test her hvor man må formode en stor del af deres danske kunder befinder sig, så er jeg urolig! Kom nu! Der er masser af gratis reklame at hente i en test, og seriøse problemer med troværdigheden uden.

På den anden side, kan man også vende den om. Der er 96 her der "skal af med deres hurtigst muligt" uden der dog er en eneste til salg. Kan det ikke være forudindtagethed, som man måske også kan forvente ved en evt. test? Og nej jeg siger ikke at det ér sådan, man det kán det være.

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 06:06 | IP-adresse registreret  

Lyt til dem, lyt til dem. Alle disse holdninger til ting man ikke har hørt og ikke kender til er jo grundlæggende ret ligegyldige. Når du har hørt dem, så ved du jo også med digselv om du kan lide dem eller ej. Længere er den ikke

Bare man på forhånd ikke forventer sig en traditionel forstærker, der hælder en masse forvrængning og betoning ned over kildematerialet. For så bliver man skuffet. Det samme gælder rørfans, som må gøre op med sigselv hvorvidt man er interesseret i at høre musikken eller rørene.

Personligt finder jeg det lidt tankevækkende, at der er så mange brugere der ikke er gamle nok til at bruge en poll. Hold snitterne væk fra den afstemning, hvis man ikke har en af de pågældende produkter. Mere vanskeligt er det vel ikke.

Men en test ville da være ganske interessant for alle parter.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Lyt til dem, lyt til dem. Alle disse holdninger til ting man ikke har hørt og ikke kender til er jo grundlæggende ret ligegyldige. Når du har hørt dem, så ved du jo også med digselv om du kan lide dem eller ej. Længere er den ikke

Bare man på forhånd ikke forventer sig en traditionel forstærker, der hælder en masse forvrængning og betoning ned over kildematerialet. For så bliver man skuffet. Det samme gælder rørfans, som må gøre op med sigselv hvorvidt man er interesseret i at høre musikken eller rørene.

Personligt finder jeg det lidt tankevækkende, at der er så mange brugere der ikke er gamle nok til at bruge en poll. Hold snitterne væk fra den afstemning, hvis man ikke har en af de pågældende produkter. Mere vanskeligt er det vel ikke.

Men en test ville da være ganske interessant for alle parter.

Hvad er det for en masse forstærker der hælder forvrængning og betoning ned over kildematerialet ?

De APS lukker jo af i toppen og bunden .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er en glad ejer af asp 500:  Er det ikke sådan, at når der
kommer nye modeller, vil man heller have dem, og kan det
tænkes at denne tråd er oprettet, for at overbevise sig selv om at
de gamle A trin er gode nok, når man nu har betalt rimeligt
mange penge for dem. Det vil være smadder synd, hvis een
går og drømmer om ICEpover trin, men får et negativ indtryk
af de negative indlæg.
Bare en tanke. Mvh. Peter Pan.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
blackhawk skrev:

Men en test ville da være ganske interessant for alle parter. Ja det ville være kanon med en "objektiv" test

Hvad er det for en masse forstærker der hælder forvrængning og betoning ned over kildematerialet ?

De APS lukker jo af i toppen og bunden .
Jeg har al den bund og top på mine ASP1000 som der skal være - jeg savner intet. Men det kan måske for nogen opleves som "manglende bund & top" at ASP er så suveræn med kontrol, dynamik og ultra lav forvrængning - at det kan lyde som en "tynd kop the" hvis man er vant til det modsatte  

Anyway så glæder jeg mig til at prøve en SUPER klasse A/B forstærker op imod mine ASP - for én ting er at jeg stoler på mine øre - en anden ting er at psyken kan spille selv de bedste øre et pus...

Men jeg vender med glæde tilbage, når jeg har lyttet - om det så bliver skidt for ASP - det rører mig ikke, men det kan så gå hen og blive den første ASP1000 der bliver sat til salg...  

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hej Go4it

Hvad har du af højtalere og cd/dvd m.m?? (ved ikke om du har skrevet det et andet sted i tråden)

og hvad havde du før dine icepower???

for man kan sige meget om de ice. Men trær vokser altså ikke ind i himlen. (ikke ondt ment bare min erfaring)

power

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

jeg får snart mulighed for at lytte til en del forskelligt op mod noget ice, så må vi se om det er så meget high end som ice tilhængerne siger...

jeg håber det i mit stille sind, for så er der mange penge at spare.....

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

pt 285 der er nærmest lykkelig og 289 der vil af med dem, har go4it stemt mere end 1 gang  har ikke stemt synd at afstemningen er ødelagt, os der ingen har aner hvad vi går glip af(eller ik' går glip af) uno testos redaktionos por favor
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
pt 285 der er nærmest lykkelig og 289 der vil af med dem, har go4it stemt mere end 1 gang  har ikke stemt synd at afstemningen er ødelagt, os der ingen har aner hvad vi går glip af(eller ik' går glip af) uno testos redaktionos por favor
Nej M.4.A. dét har jeg ikke - det har noget med selvrespekt at gøre...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

er det ik muligt at se hvem der har stemt alle de gange ? hehe ku være lidt sjovt
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Ja det må moderatorerne kunne? Se hvilke IP'er der går igen.. og frem med navnene.. LOL
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej Alle tvivler og tilhænger...

En lille fortælling fra det midtjyske  Jeg har fuldt med i alle debatter ang. Ice ASP 1000 og besluttede mig for at prøve dem(ear 1001)...

Jeg besluttede at lave en test lige fra kassen, for at se hvad de kunne uden tilspilling og blev straks imponeret. Der var noget jeg godt kunne lide ved spille stilen. Jeg satte anlægget til at kører uafbrudt i 2.5 uge for at få den tilspillet og ventede på det ultimativ kick, hvilket viste sig at blive lidt af en skuffelse.

Dagen var kommet til at lave de sidste test, inden jeg skulle beslutte om jeg skulle have Ice eller beholde min Classe CAV 180. Jeg havde fået besøg af Power for at hører hans mening.

Jeg var på det tidpunkt ret sikker på at Ice`en ville løbe med sejren, indtil Power skulle lytte. Det første han sagde var, kalder du det her musik og jeg var helt uforstående over hans udmelding. Vi satte classe`en til og jeg var paff. Nu hørte vi musik igen og rummet åbnede sig meget mere, tingene lød mere rigtigt og i det hele taget, MUSIK Jeg havde lyttet mig blind i nogle de ting som Ice  en gjorde, meget fokuseret på det midterste af lyd billedet, lidt på bekostning af rum omkring sangeren. Bassen er ok men ikke med nok dybde og attack, mellemtone lidt mager og toppen god luft men lidt lys. Dette indtryk kan måske skyldes en varmere spillestil fra Classe´en

Det er min vurdering af Ice´en og så håber jeg det er forklaring nok, da det var det nogle efterlyste...

Til sidst en stor tak til Peter fra AR for en RIGTIG god behandling og til jer der ikke ved hvor i står PRØV DET, for vi har trods alt ikke samme mening ang. hvad der kan kaldes MUSIK

Anlægget bestod af: Dali MS5, Classe cav 180, Tara Labs The One hele vejen, Shynayta Python strømkabel og Onkyo for og dvd afspiller

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Hej minime; endelig en sober "ikke-hyldende" ICE anmeldelse - tak for det.

( - er jo lidt en sjældenhed at "modstandere" af ICE her på sitet rent faktisk har lyttet til dem, før at de udtaler sig  )

'Er selv ( den lykkelige  ) ejer af ICE /eAR 1001 ), men kan sagtrens genkende dine anker imod ICE' måde at gengive musik på..............Jeg havde for et par uger siden fornøjelsen af at besøge Henrik300, hvor vi bla. lyttede til ICE og hans H/K Sig. 2.1 ( tror jeg nok de hedder, de monster-store monoblokke ) og der var oplevelsen på samme måde; umiddelbart lyder ICE "kedelig" og mindre "musikalsk" end f. eks. netop H/K..........der var også mere punch/volume i bassen ( hvilket overraskede mig mest ) end ICE.

Men når det er sagt, synes jeg stadig at ICE spiller fremragende, og med en forrygende "ro" i lydbilledet. Samtidig har lyden en sådan karakter at man kan lytte i timevis uden at man bliver lyttetræt.

Noget andet er så at vi heldigvis har hvor vores lytte-preferancer, hvorfor ICE ikke repræsenteret den "endegyldige sandhed" indenfor lydgengivelse - men JEG synes stadigvæk at den til prisen er en formidabel grundsten i et "semi-seriøst" anlæg, da den - efter min mening - hverken "ligger til" eller "trækker fra" i lyden.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

minime.

Tak for det store arbejde du har gjort med at teste, dejligt at se du har grebet det flot an og genneført det seriøst. Længere tilspilning ville ikke ændre på den lyttemæssige oplevelse du / I har haft, det er prøvet. Jeg også selv testet ICEpower i omkring et år, og i et meget stort antal varianter og opstillinger.

Jeg er af samme opfattelse og erfaring som dig - at det lyder egentlig meget godt og der er et eller andet der rykker - syntes man umiddelbart.
Men så får man chokket, når man skifter om til anden opsætning, udskifter ICErne med et sæt andre forstærkere.
Det er lige netop som du beskriver det og din kammerat Powers oplevelse - og hans udbryder med sin første kommentar - kalder du det her musik. 
Det er netop den måde et stort antal mennesker har beskrevet det på hos mig, når vi har sammenlignet forstærkere.
Når man skifter til andet forstærker setup, så får man pludselig åbenhed og musikaliteten tilbage, endda selv ved mindre og ikke dyre forstærkere.
Det kræver naturligvis at man anvender noget af det vi normalt kender for at være okay og som spiller musik. 
Ingen tvivl om at ICEpower har et problem med musikalitet og musikalsk lytteglæde - desværre. 
Vi må nok se i øjnene, at vi må tilbage til de andre og kendte mærker, som har mange års erfaring i udvikling og produktion, men det koster hver gang man skal den slags igennem.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

minime.

Tak for det store arbejde du har gjort med at teste, dejligt at se du har grebet det flot an og genneført det seriøst. Længere tilspilning ville ikke ændre på den lyttemæssige oplevelse du / I har haft, det er prøvet. Jeg også selv testet ICEpower i omkring et år, og i et meget stort antal varianter og opstillinger.

Jeg er af samme opfattelse og erfaring som dig - at det lyder egentlig meget godt og der er et eller andet der rykker - syntes man umiddelbart.
Men så får man chokket, når man skifter om til anden opsætning, udskifter ICErne med et sæt andre forstærkere.
Det er lige netop som du beskriver det og din kammerat Powers oplevelse - og hans udbryder med sin første kommentar - kalder du det her musik. 
Det er netop den måde et stort antal mennesker har beskrevet det på hos mig, når vi har sammenlignet forstærkere.
Når man skifter til andet forstærker setup, så får man pludselig åbenhed og musikaliteten tilbage, endda selv ved mindre og ikke dyre forstærkere.
Det kræver naturligvis at man anvender noget af det vi normalt kender for at være okay og som spiller musik. 
Ingen tvivl om at ICEpower har et problem med musikalitet og musikalsk lytteglæde - desværre. 
Vi må nok se i øjnene, at vi må tilbage til de andre og kendte mærker, som har mange års erfaring i udvikling og produktion, men det koster hver gang man skal den slags igennem.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Det var da en melding Hr. Toftdahl.. har du ikke tidligere været en stor fortaler for ispindene?

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes