| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cabal skrev:
Toftdahl skrev:
|
minime.
Tak for det store arbejde du har gjort med at teste, dejligt at se du har grebet det flot an og genneført det seriøst. Længere tilspilning ville ikke ændre på den lyttemæssige oplevelse du / I har haft, det er prøvet. Jeg også selv testet ICEpower i omkring et år, og i et meget stort antal varianter og opstillinger.
Jeg er af samme opfattelse og erfaring som dig - at det lyder egentlig meget godt og der er et eller andet der rykker - syntes man umiddelbart. Men så får man chokket, når man skifter om til anden opsætning, udskifter ICErne med et sæt andre forstærkere. Det er lige netop som du beskriver det og din kammerat Powers oplevelse - og hans udbryder med sin første kommentar - kalder du det her musik. Det er netop den måde et stort antal mennesker har beskrevet det på hos mig, når vi har sammenlignet forstærkere. Når man skifter til andet forstærker setup, så får man pludselig åbenhed og musikaliteten tilbage, endda selv ved mindre og ikke dyre forstærkere. Det kræver naturligvis at man anvender noget af det vi normalt kender for at være okay og som spiller musik. Ingen tvivl om at ICEpower har et problem med musikalitet og musikalsk lytteglæde - desværre. Vi må nok se i øjnene, at vi må tilbage til de andre og kendte mærker, som har mange års erfaring i udvikling og produktion, men det koster hver gang man skal den slags igennem.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Det var da en melding Hr. Toftdahl.. har du ikke tidligere været en stor fortaler for ispindene?
|
|
|
Jo - men det var for 2 måneder siden...
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes stadigvæk man får chokerende meget for pengene, når man køber Ice Power. At der findes bedre forstærkere til 50-100.000 kr. gør jo ikke ASP´erne ringere. Træerne vokser trods alt ikke ind i himlen. Ser ud til at man mener noget at det samme i Sverige.
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =1376
God Påske
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Hej minime; endelig en sober "ikke-hyldende" ICE anmeldelse - tak for det.
( - er jo lidt en sjældenhed at "modstandere" af ICE her på sitet rent faktisk har lyttet til dem, før at de udtaler sig )
'Er selv ( den lykkelige ) ejer af ICE /eAR 1001 ), men kan sagtrens genkende dine anker imod ICE' måde at gengive musik på..............Jeg havde for et par uger siden fornøjelsen af at besøge Henrik300, hvor vi bla. lyttede til ICE og hans H/K Sig. 2.1 ( tror jeg nok de hedder, de monster-store monoblokke ) og der var oplevelsen på samme måde; umiddelbart lyder ICE "kedelig" og mindre "musikalsk" end f. eks. netop H/K..........der var også mere punch/volume i bassen ( hvilket overraskede mig mest ) end ICE.
Men når det er sagt, synes jeg stadig at ICE spiller fremragende, og med en forrygende "ro" i lydbilledet. Samtidig har lyden en sådan karakter at man kan lytte i timevis uden at man bliver lyttetræt.
Noget andet er så at vi heldigvis har hvor vores lytte-preferancer, hvorfor ICE ikke repræsenteret den "endegyldige sandhed" indenfor lydgengivelse - men JEG synes stadigvæk at den til prisen er en formidabel grundsten i et "semi-seriøst" anlæg, da den - efter min mening - hverken "ligger til" eller "trækker fra" i lyden.
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Jeg forventer også snart at komme til at lytte til noget kl. a/b - så jeg kan få vished om det ene eller andet. Jeg tror også at lyden vi snakker om, hænger nøje sammen med vores lydpreferencer, som jo bekendt er subjektive. Altså hvis man er glad for en "sound", ja så er andre "sounds" uinterssante.
Jeg er bedøvende ligeglad om min forstærker hedder ASP, eller SKODA for den sags skyld, bare jeg er lykkelig over lyden fra ampen...
Sandheden ligger derude 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - nu er der gået 7 uger siden jeg startede denne poll, og jeg har endnu ikke set én eneste ASP1000 til salg
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Jesper Andersen skrev:
|
Hej minime; endelig en sober "ikke-hyldende" ICE anmeldelse - tak for det.
( - er jo lidt en sjældenhed at "modstandere" af ICE her på sitet rent faktisk har lyttet til dem, før at de udtaler sig )
'Er selv ( den lykkelige ) ejer af ICE /eAR 1001 ), men kan sagtrens genkende dine anker imod ICE' måde at gengive musik på..............Jeg havde for et par uger siden fornøjelsen af at besøge Henrik300, hvor vi bla. lyttede til ICE og hans H/K Sig. 2.1 ( tror jeg nok de hedder, de monster-store monoblokke ) og der var oplevelsen på samme måde; umiddelbart lyder ICE "kedelig" og mindre "musikalsk" end f. eks. netop H/K..........der var også mere punch/volume i bassen ( hvilket overraskede mig mest ) end ICE.
Men når det er sagt, synes jeg stadig at ICE spiller fremragende, og med en forrygende "ro" i lydbilledet. Samtidig har lyden en sådan karakter at man kan lytte i timevis uden at man bliver lyttetræt.
Noget andet er så at vi heldigvis har hvor vores lytte-preferancer, hvorfor ICE ikke repræsenteret den "endegyldige sandhed" indenfor lydgengivelse - men JEG synes stadigvæk at den til prisen er en formidabel grundsten i et "semi-seriøst" anlæg, da den - efter min mening - hverken "ligger til" eller "trækker fra" i lyden.
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Jeg forventer også snart at komme til at lytte til noget kl. a/b - så jeg kan få vished om det ene eller andet. Jeg tror også at lyden vi snakker om, hænger nøje sammen med vores lydpreferencer, som jo bekendt er subjektive. Altså hvis man er glad for en "sound", ja så er andre "sounds" uinterssante.
Jeg er bedøvende ligeglad om min forstærker hedder ASP, eller SKODA for den sags skyld, bare jeg er lykkelig over lyden fra ampen...
Sandheden ligger derude 
|
|
|
Forøvrigt havde jeg den store fornøjelse at teste mine ASP1000 op imod en 65 kg klasse A af nyere dato. Og det var uhyggeligt så stor forskel der var. Rent fysisk er der enorm forskel: 2 små blikkasser og så en ordentlig krabat på størelse med en øl kasse Og lyden, den var klasser bedre i ASPs favør:bas, mellemtone & diskanten var af en helt anden kaliber... Dybde/bredde perspektivet havde et mere præcist 3D panorama, omend en lille smule mindre end det "rodede" lydbillede fra Kl. A. Dynamikken var også klasser bedre - og i forhold til Kl. A var ASP stille som graven: det var næsten som at gå fra en pladespiller med den støj vi alle kender, over til cd...
Anyway det var en hyggelig aften, men jeg blev godt nok overrasket over den store forskel (jeg havde faktisk regnet med at ASP ville få bank)  
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne vi ikke lige få at vide hvilket effektfætter du testede op imod ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og hvilke højtalere er der lyttet på? Éltax til 500 kr. Fra bilka?
Eller plejer du at lytte musik fra en klokradio, for du må være døv
Det kan ikke være svær drivende højtalere du har benyttet da ice´en ikke
er specielt strømstærk. For at kunne flytte med en stor bass skal den bruge strøm(masser) som kræver en stor ringkerne samt transitore (og lytter)
Men det kan være det er derfor du oplever den som stram m.m. Der er nemmlig ingen strøm til dem.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi ikke prøve at holde kammertonen, Jold...
Fint nok at være uenig, men der er ingen grund til at gøre nar. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
|
Ja og hvilke højtalere er der lyttet på? Éltax til 500 kr. Fra bilka?
Eller plejer du at lytte musik fra en klokradio, for du må være døv
Det kan ikke være svær drivende højtalere du har benyttet da ice´en ikke
er specielt strømstærk. For at kunne flytte med en stor bass skal den bruge strøm(masser) som kræver en stor ringkerne samt transitore (og lytter)
Men det kan være det er derfor du oplever den som stram m.m. Der er nemmlig ingen strøm til dem.
|
|
|
Du skriver som du har forstand - find et andet sted til dine "guldkorn"
Det var over et par ht. til 100.000
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICE test
Ja man må nok sige det var en ordentlig gang vrøvl af en test, som Go4it der fik hældt ud, og helt ubrugeligt. Men vi ved da at data på den klasse A var - stor som en kasse øl og spillede som en pladespiller. Det minder dæleme mere som om han har testet en kasse øl. Den slags kan jo ikke bruges til noget som helst - og er helt ud i hampen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
ICE test
Ja man må nok sige det var en ordentlig gang vrøvl af en test, som Go4it der fik hældt ud, og helt ubrugeligt. Men vi ved da at data på den klasse A var - stor som en kasse øl og spillede som en pladespiller. Det minder dæleme mere som om han har testet en kasse øl. Den slags kan jo ikke bruges til noget som helst - og er helt ud i hampen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Du snakker som du har forstand Jørgen - mine ører fejler ikke noget, og det tog ikke mange minutter at høre forskel....
Dét kræver ikke mange dages lytning for at kunne høre forskel Jørgen 
Sender dig en PM
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har vi det ikke hyggeligt, utroligt at hifi kan få folk op af stolen, inklusive migselv. På den anden side, havde vi ikke stærke følelser for vores grej, så har vi sgu spildt alle vores skillinger 
ICE, Klasse A eller ej.. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Har vi det ikke hyggeligt, utroligt at hifi kan få folk op af stolen, inklusive migselv. På den anden side, havde vi ikke stærke følelser for vores grej, så har vi sgu spildt alle vores skillinger 
ICE, Klasse A eller ej.. |
|
|
kunne ikke dy mig at skrive om mit møde med "P" - kan du huske min PM?: Nu ærger jeg mig, at jeg alligevel skrev
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu er det jo nok for sent, desværre. På den anden side, det er jo et religiøst spørgsmål, som næppe står til at redde alligevel - så tag det som en udfordring  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
Stor respekt for dig og dine egne ting - ingen kritik af det. Men helt ærligt - hvem tester og beskriver alting seriøst på få minutter, som du beskriver det. Se så at komme til hægterne igen, den kasse øl har da taget hårdt på dig. Lidt mere seriøst med næste test. Men det skal siges - jeg har også hørt mange af de megastore forstærkere der spiller som L... og det bliver ikke bedre af at det er klasse A.
Smil Emil.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Ja nu er det jo nok for sent, desværre. På den anden side, det er jo et religiøst spørgsmål, som næppe står til at redde alligevel - så tag det som en udfordring  |
|
|
Ja - det minder om rør kontra A/B, og det er useriøst. Eller lige så seriøst som at holde på at blå er bedre end rød
|
| Til top |
|
| |
Birger Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har personlig aldrig ejet en Icepower forstærker men har da hørt en enkelt og lød dælme godt - så er nok ikke den rette til at blande mig i ovenstående. Jeg ejer dog en modificeret T-amp som spiller glimrende sammen med min rør pre.
Jeg lægger lige et link som måske kan puste lidt til gløderne i diskussionsbålet her testes Krell mod Icepower - jeg siger ikke hvem der vinder!!
http://hello.to/hifi __________________ Birger
Mitonord m. ScanSpeak
Ear202
Classic cd
Xindak tube preamp
Bertram
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Birger skrev:
|
Jeg har personlig aldrig ejet en Icepower forstærker men har da hørt en enkelt og lød dælme godt - så er nok ikke den rette til at blande mig i ovenstående. Jeg ejer dog en modificeret T-amp som spiller glimrende sammen med min rør pre.
Jeg lægger lige et link som måske kan puste lidt til gløderne i diskussionsbålet her testes Krell mod Icepower - jeg siger ikke hvem der vinder!!
http://hello.to/hifi |
|
|
Hmmmm - egentlig er jeg ligeglad med hvad andre synes (i forhold til mine egne referencer), men det er meget rart, at ikke føle sig helt allene - så tak Birger
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken klasse A amp var det der blev sammenlignet med i din "test"?, bare for nysgerighedens skyld, har aldrig hør ice power så man er da lidt nysgerig
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
hvilken klasse A amp var det der blev sammenlignet med i din "test"?, bare for nysgerighedens skyld, har aldrig hør ice power så man er da lidt nysgerig |
|
|
For at ikke "hænge" nogen mærker ud får du en PM
|
| Til top |
|
| |