Emne: Er du tilfreds med dine ASP1000? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Birger skrev:
|
Jeg har personlig aldrig ejet en Icepower forstærker men har da hørt en enkelt og lød dælme godt - så er nok ikke den rette til at blande mig i ovenstående. Jeg ejer dog en modificeret T-amp som spiller glimrende sammen med min rør pre.
Jeg lægger lige et link som måske kan puste lidt til gløderne i diskussionsbålet her testes Krell mod Icepower - jeg siger ikke hvem der vinder!!
http://hello.to/hifi |
|
|
For dem der ikke gider at linke så er konklusionen her:
Uppföljning
Nu I februari 2004 kan jag meddela att vår värd gjort en massa ändingar I sin anläggning. Tex så är KRELL slutsteget är sålt och ersatt med ICE Power baserade monoblock från Norska EMBLA Audio.
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
jold skrev:
|
Ja og hvilke højtalere er der lyttet på? Éltax til 500 kr. Fra bilka?
Eller plejer du at lytte musik fra en klokradio, for du må være døv
Det kan ikke være svær drivende højtalere du har benyttet da ice´en ikke
er specielt strømstærk. For at kunne flytte med en stor bass skal den bruge strøm(masser) som kræver en stor ringkerne samt transitore (og lytter)
Men det kan være det er derfor du oplever den som stram m.m. Der er nemmlig ingen strøm til dem.
|
|
|
Du skriver som du har forstand - find et andet sted til dine "guldkorn"
Det var over et par ht. til 100.000
|
|
|
I lige måde.
Men det er da utrolig at der ikke kun findes ice da der jo ikke er andet der dur.
Så hifi4all Det kan ikke betale sig at i tester flere forstærkere, da der ikke er nogle der kan hamle op, med ice til 5000kr.
Nej. Alt respekt her fra,Du kan lide dem, og da det er dine øre der skal høre på dem, og ikke mine.
Men jeg tror også du er den type om så du hørte noget der var bedre så ville du ikke sige det. for du er bare så forelsket i dem.(og kærlighed gør blind )
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
Go4it skrev:
jold skrev:
|
Ja og hvilke højtalere er der lyttet på? Éltax til 500 kr. Fra bilka?
Eller plejer du at lytte musik fra en klokradio, for du må være døv
Det kan ikke være svær drivende højtalere du har benyttet da ice´en ikke
er specielt strømstærk. For at kunne flytte med en stor bass skal den bruge strøm(masser) som kræver en stor ringkerne samt transitore (og lytter)
Men det kan være det er derfor du oplever den som stram m.m. Der er nemmlig ingen strøm til dem.
|
|
|
Du skriver som du har forstand - find et andet sted til dine "guldkorn"
Det var over et par ht. til 100.000
|
|
|
I lige måde.
Men det er da utrolig at der ikke kun findes ice da der jo ikke er andet der dur.
Så hifi4all Det kan ikke betale sig at i tester flere forstærkere, da der ikke er nogle der kan hamle op, med ice til 5000kr.
Nej. Alt respekt her fra,Du kan lide dem, og da det er dine øre der skal høre på dem, og ikke mine.
Men jeg tror også du er den type om så du hørte noget der var bedre så ville du ikke sige det. for du er bare så forelsket i dem.(og kærlighed gør blind )
|
|
|
Gab Som jeg har skrevet 100x, så er jeg bedøvende ligeglad med hvilken teknologi og navn min Amp er af - bare jeg er glad for lyden. Jeg har også nævnt at jeg håbede at denne 65Kg "monster" Amp (smuk som en i helvede ) var bedre end mine ASP, så ville jeg nemlig (selvfølgelig) købe den..... MEN det var den bestemt ikke. Der er nok dem der køber den for udsenet - ikke mig
Og ja, jeg er glad for mine ASP/Dynaudio/Accuphase - forelsket det bliver jeg i kvinder 
Og der findes en masse fede Amps. derude. jeg har pt. valgt ASP - indtil næste gang. Længere er dén ikke, modsat de nærmest religiøse modstandere af den nye teknologi: dét fatter jeg sku ikke, hvorfor dette "korstogt"? 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der andre der snakker om ice end dig ?
5 ud af 6 der hørte ice i og turen går til: 2 tråden ku ik lide dem.. men de er selvfølgelig sikkert os på korstog..
men det er jo glædeligt der findes så mange produkter derude, og både holfi og ice har mange glade ejere..
konklusionen kan vel kun være, prøv så meget man kan derhjemme og køb det man synes er bedst.. langt bedre end at få trukket produkter ned over ørerne, fordi nogen udråber dem til det ottende vidunder..
men jeg er jo dybt ramt af jantelov, sikkert derfor jeg ik kan lide ice
ærgeligt med sådan en "test" ik meget læserne herinde kan bruge den til 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah, det kommer vel til en hvis grad an på referencer.
det ice jeg har hørt var ikke "den nye sandhed", på nogen måde, men fik tæv af en pa amp til samme pris, især hvad angår dynamik, perspektiv og bas kontrol.
enten har du været uheldig med den klasse A fætter, eller også mangler der i den grad ordentlige analoge forstærkere i København. (hvilket jeg ved ikke er tilfældet..)
men ice er ikke dårligt som sådan, det vil være forkert at konkludere. det har bare sine fejl, lige som alt andet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it.
Tag den nu lidt med ro, du vælter dig dæleme rundt i nogle mærkelig påstande og noget værre bøvl. Alle dine udtalelser - GAB og bedøvende ligeglad, hvorfor skrive sådan, det er da for bøvlet og helt uden relevans - du har da været helt umulig det sidste stykke tid - nyd musikken og respekter at der findes andet end ICEpower til 5.000 kroner, ganske som den forrige var inde på. Vi respekterer dig og dine ting.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi ikke prøve at komme videre?
Jeg har en ICE amp, som jeg er glad for. Men ved at der findes lige så mange lydidealer og gode Hifi ting, som der findes stjerner i universet. Jeg har ikke haft et ordentligt anlæg før, og derfor er ICE en fin måde for mig med få penge at komme langt til det jeg synes er fedt.
Jeg har dog forgæves forsøgt at komme med på nogle af disse hyggeaftener som der tit og ofte afholdes her på sitet. Så jeg skal ikke kunne sige hvor gode eller dårlige mine amps er.
Det der forkludrer diskussionen i denne tråd er at man på den ene eller anden måde ender med at diskutere enten eller. Personligt kunne jeg aldrig finde på at købe en røramp eller en plov, grundet de ting som jeg anser som værende forvrængning, men som andre anser for at være en del af kernelyden i et godt anlæg. Diskussionen omkring overtoner kontra fnidder er jo også endeløs, og kan næppe løses på et BB board. Og så er det ikke mærkeligt, at man ikke kommer nogle vegne med en ICE/Klasse A diskussion.
Lad os vidensdele fremfor at skændes! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
At man kan købe et 1000W forstærkermodul med fremragende spec's der ikke kræver store traffos o.l. til en meget billig penge, er da ret enestående. I den korte tid ICE modulerne (og anden klasse D teknologi) har været på markedet er det bare blevet bedre og billigere - og 1000ASP er vel ikke det sidste modul vi har set.
At man så i nogles ører kan opnå bedre lyd fra eksotiske kæmpe forstærkere til 50kkr, der vejer 100 kg og trækker for 1000kr strøm om måneden er vel ok. De lyder sikkert også bedst i månelys og med den rigtige polaritet på netstikket etc. Til alm. folk (læs knapt så hifi nørdede) er ICE power lidt af en gave - rigtig meget lyd for pengene.
Det siger dog meget om folk i dette forums forhold til vellyd at man den ene måned er totalt oppe og køre over et helt bestem ICEpower forstærker modul (men selvsagt kun hvis de rigtige stik er monteret- get a life) og den næste måned er det ikke til at lytte på - useriøst - Ergo, lyt selv og døm selv.
Jeg er sikker på at krell og ML stadig vil have kunder til 200k kr forstærkere - nogle folk ser stort på eller fatter ikke "the point of diminishing returns".
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det betyder da også rigtigt meget hvad for en forforstærker der bliver
spændt for, Go4it skriver han nu har en Accuphase og det er jo sagen.
Er det C-2000 eller C-2400 eller C-2800, som du køre med ??
Og hvad bruger i andre ??
Mvh. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det lyder spændende med de der digital forstærkere, er lidt svært og blive klog på så jeg vil selv prøve en eAR 202 på 2*290w 4-ohm på mine AL-1000, Min PROTON D1200 på 2*160w 4ohm er meget kraftig og rigeligt til mine AL-1000 men kan man få 2*290w 4ohm for 2999,-, den burde jo have flere muskler end min D1200 men jeg tvivler, men det skal prøves da jeg er meget nysgerrig.
Jeg er ikke så god til at lytte, jeg er mere til kraftigt musik, det er sikkert ikke nok med eAR 202 på AL-1000 men jeg får jo lidt viden om de små kasser.
Poul-erik.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|