Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Kan rock lyde godt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ahramina
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

YEAR!!! NIGHTWISH!!!

de er sq de bedste, elsker deres musik, og får endelige deres nye udgave af Once om et par dage...

Til top Vis Ahramina's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahramina

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Ahramina skrev:

YEAR!!! NIGHTWISH!!!

de er sq de bedste, elsker deres musik, og får endelige deres nye udgave af Once om et par dage...

-Er det DVD-Audio udgaven, eller bare en af de mange udgaver med ekstramateriale? DVD-Audio udgaven har jo været udsat en del gange efterhånden, men jeg kan se på deres hjemmeside at den skulle være kommet i mandags.

-Og iøvrigt helt enig i at det er fantastisk musik. Kombinationen af symfonisk/gotisk hævirock og opera kunne meget nemt være endt i den musikalske ækvivalent til at æde et kilo budding, men de får det til at gå op i en højere enhed, så det bare virker.

mvh Klaus
Til top Vis Klaus Kokholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klaus Kokholm

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 03:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er så enig. Selv er jeg ejer af "Over The Hills And Far Away" albummet og "Once" (i en limited og-alt-muligt-fornemt-udgave-med-deres-autograf-og-mere-på) de er jo for fede. Man kan høre at en spade er en spade og at tønder er tønder, og ikke bare et keyboard.

Nogen ville måske sige Evanscene, og måske er det lidt i samme stil - Nightwish er bare langt bedre!

Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Det eneste jeg ville var faktisk at lige fortælle om dem. Vil klart anbefale dem!
Adressen til deres hjemmeside: http://www.nightwish.com

Ghost Love Score (her ser vi for alvor symfoniorkesteret og nummerets længde vil selv "Meat Loaf" lægge mærke til.

Wish I Had An Angel << lidt vildere, men et virkeligt fedt nummer, med et fedt omkvæd.
Michael J.

Ku ikke være mere enig "Ghost Love Score" er det surverænt bedste og mest gennemførte nummer Nightwish har lavet, magen til episk mesterværk skal man lede længe efter.

Sku da lige være "Dimmu Borgir" med "Kings of the Carnival Creation"

"Wish i had an Angel" har et fedt drive der er lidt mer råt end hvad Nightwish normalt står for, men jeg syntes faktisk det klær dem, så mer af det i fremtiden, Nightwish, Please.

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Jeg er så enig. Selv er jeg ejer af "Over The Hills And Far Away" albummet og "Once" (i en limited og-alt-muligt-fornemt-udgave-med-deres-autograf-og-mere-på) de er jo for fede. Man kan høre at en spade er en spade og at tønder er tønder, og ikke bare et keyboard.

Nogen ville måske sige Evanscene, og måske er det lidt i samme stil - Nightwish er bare langt bedre!

Til jer Nightwish fans ville jeg lige give et lille råd...

Hvis i ikke er alt for poppede og vil have noget der totalt trækker bukserne ned på Nightwish så prøv at give After Forever en lytter...deres bedste cd hedder Prison og Desire. De giver simpelhen Nightwish så meget baghjul man skulle tro det var løgn! Og det er både teknisk dygtighed og mere goth metal!

Nightwish er i forhold til After forever som Norah Jones er forhold til Eva Cassidy  Boooooring !

Hvis i ikke er alt for poppede ville det være en god idé at droppe den ny cd med Within Temptation, som var et kanon band før de gik ind i mainstream poppen . En af deres første cd'er Enter er vild fed (Specielt titelnummeret), med lidt growl. Hvis man overhovedet ikke kan tåle at høre growl er deres Mother Earth cd også vild god!

Hård metal... Danske Mercenary fra Ålborg... KEWL!

Dog skal man for at kunne lide ovenstående bands ikke være bange for at bevæge sig væk fra al den mainstream-pop til det hårde stuff...

Goth metal og ikke pop-hilsener fra Kajkagen

Og forresten: JA!, rock kan sagtens lyde godt...det er bare et spørgsmål om at have et godt anlæg...der er mange glimrende producerede rock-albums out there... Rammstein - Reise, reise og alt med Dream theater f.eks...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes