| Forfatter |
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
hej Lars og Mikp
Jeg synes I har ret begge.
En lille højttaler skrues fast på en væg bliver aldrig high end. Omvendt kan man godt kalde den smukke guarneri high end, selvom den aldrig kommer under de 40 hz. dvs du er afskåret fra at høre en masse musik - men det er dog stadig high end! Hvis du kun hører sang og akustisk musik, så bliver det ikke meget bedre end guarneri.
For mig er det ret simpelt - high end = det skal lyde godt, og gerne lidt bedre end det 
|
|
|
ja det er vel spørgsmålet hvad man skal betegne high end som.
for mig betyder det : det bedste af det bedste
og i den kategori er der ingen af de nævnte højttalere der befinder sig.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, hvad skal betegnelsen "ultra high end" så betyde?
Nu kan man vel heller ikke sætte lighedstegn mellem en mindre to-vejs højttaler og så en væg højttaler.
Dem du ser som min avatar (electa amator II) skal have min. 80 cm til bagvæggen og gerne 1 meter til sidevægge for at begynde at lyde af noget.
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i vil ha' high end, så kør i Bilka - de har "high-end" udstyr i deres katalog hver uge. 
I virkeligheden er det vel uinteressant for denne tråd hvad der er high-end - det går vel ud på at finde de kompakte højtalere, der passer bedst til musiksmag, forstærker og, nok så væsentligt, budget? __________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dansk Audio Tekniks Amadeus Icon er efter min opfattelse en rigtig god lille højttaler. I mine ører hamler den snildt op med B&W 705. __________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MIKP: Det var da vildt trættende at skulle læse en så ørkesløs udmelding om at high end er det ene eller det andet. Især når den følges op med en så luftig og ukonkret kommentar som at "det er det bedste af det bedste". Definer da god, bedre og bedst først
MVH - én der er BEDØVENDE hvorvidt han - eller andre - har high end derhjemme, men godt kan lide god lyd __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemming38 skrev:
| Dansk Audio Tekniks Amadeus Icon er efter min opfattelse en rigtig god lille højttaler. I mine ører hamler den snildt op med B&W 705. |
|
|
Jeg må med skam bekende at jeg aldrig har hørt DAT - Flemming: Ved du hvem der forhandler dem, så man måske ku' gi' det et lyt? __________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok give nogen her ret i at kalde små bog reol højttaler for high-end..! er at klemme den lidt
Men en ting jeg syntes!? jeg ville aldrig sætte noget der ligner en skotøjs æske op på min væg! hvis det var fordi jeg ville gøre det lidt diskret!?
her er mit forslag til hvad jeg ville kalde en VÆG HØJTTALER "hvor nogen har tænkt over, at de skulle op på en væg"
http://www.artcoustic.com/News2.htm
Peter
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Obii skrev:
flemming38 skrev:
| Dansk Audio Tekniks Amadeus Icon er efter min opfattelse en rigtig god lille højttaler. I mine ører hamler den snildt op med B&W 705. |
|
|
Jeg må med skam bekende at jeg aldrig har hørt DAT - Flemming: Ved du hvem der forhandler dem, så man måske ku' gi' det et lyt?
|
|
|
Dansk Audio Teknik på Vesterbrogade lige ved siden af KT Radio (Kbh). Prøv evt. at se deres hjemmeside www.danskaudioteknik.dk
Jeg har selv Icon'er derhjemme, og er i gang med at bygge yderligere et sæt + centerhøjttaler til min hjemmebio. De fås også samlede, men man sparer noget ved at samle dem selv. __________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
lars37 skrev:
mikp skrev:
| hvis man nu kigger lidt på trådens forslag b&w 705,
dm 602, cm2, va waltz, von schweikert vr1. dem kan du sq da ikke
kalde high end speakers. vågn dog op. det nærmeste du ville komme på
high end kompakt højttalere, lad os kalde dem nær high end
speakers, ville nok være micro utopia be, dynaudio special 25,
sonus faber guarneri homage. |
|
|
Det er vel op til den enkelte at afgøre det. Men at high end skulle
have noget at gøre med evnen til at række dybt i frekvensområdet - det
er vist en gang nonsens.
Lars
|
|
|
ja min gamle mormor syntes også hendes clockradio var high end. |
|
|
Tak fordi du vil ødelægge min tråd :)
Jeg tror mit valg må falde på Vienna Haydn.
Er der nogen der ved hvor disse kan købes billigst (i den nyeste model, hvis der er flere..) ?
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ødelægge din tråd ???
high end til 5000 pr. styk øhh
haydn fås hos vassago, han er altid til at handle med.
men prøv dog at låne et sæt af vassago og lån et sæt b&w 705, og hør hvad der falder i din smag.
måske du sq ha droppet high end overskriften, og spurgt efter bedste stander speaker til max 10k
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du må meget undskylde .. men for en person der sidder med Gale 3020
er noget til 5000 kr. high-end .. ligesom en Mercedes er high-end for
mig, hvor en Ferrari er det for Jason Watt. Men OKAY, så ved jeg da at
en kompakthøjttaler til 5000 ikke er noget særligt :)
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver høegh fuldstændig ret, for mig kan en high end højttaler
sagtens være en til 5000kr det er jo et spørgsmål om hvordan den lyder
i ens egne ører som gør den god eller ej.
Hørte feks de nye b&w til 70k på hifimessen men hørte også et sæt
monitor audio GR10 og der var det bestemt ikke b&w'erne jeg syntes
der lød bedst.
Det er alt sammen smag og behag og det kan man ikke lave om på lige meget hvor dyr en højttaler er.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror mit valg må falde på Vienna Haydn.
Er der nogen der ved hvor disse kan købes billigst (i den nyeste model, hvis der er flere..) ?
Hej
Prøv Vassago eller TC. Du kan også chekke Speakers Corner - De har nogle gange fine tilbud på VA
Go' fornøjelse __________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har du måske valgt Vienna'en, men ellers vil jeg lige give lidt indspark om Dansk Audio Tekniks lille Icon, som blev nævnt længere oppe. Jeg har en god ven, som har sådan et sæt, og jeg har osse lånt dem en måneds tid. De er altså rigtig, rigtig gode. Der er den (efter min mening) særdeles vellykkede Vifa XT-25 ringdome i dem, samt en af de der ScanSpeak bas-mellemtoner med papirmembran, hvori der er skåret spalter på skrå, som så er limet bagefter. Det er gode enheder, og højttaleren er da også særdeles fornøjelig at lytte til. Transparent, højt detaljeret, slet ikke lyttetrættende og slet ikke aggressiv. Fin, hurtig bund er der osse. Min ven supplerer med en subwoofer, og det går fint. Klart en vellykket konstruktion. Om den kan tåle at stå helt op ad en væg (eller hænge der) er jeg ikke klar over. Selv meget små højttalere vil svulme for meget op i den position, med mindre de er bygget til det. Som eftertanke: du kunne osse prøve et par Dali Royal Menuet eller Royal Scepter. De er meget vellykkede, yderst kompakte og musikalske.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Obii skrev:
Jeg tror mit valg må falde på Vienna Haydn.Er der nogen der ved hvor disse kan købes billigst (i den nyeste model, hvis der er flere..) ?
Hej
Prøv Vassago eller TC. Du kan også chekke Speakers Corner - De har nogle gange fine tilbud på VA
Go' fornøjelse |
|
|
Speakers Corner sælger ikke VA fra mig , og der ydes ikke noget på dem fra vassagohifi og VA .
Audio-Art , men der jobbers på at få en shop mere derover .
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| Om den (Icon'en) kan tåle at stå helt op ad en væg (eller hænge der) er jeg ikke klar over. Selv meget små højttalere vil svulme for meget op i den position, med mindre de er bygget til det. |
|
|
Jeg tror, at det kommer an på, hvor tæt på væggen vi taler om. Basporten er bagpå, men de gode mennesker i DAT siger, at den uden problemer kan stå ned til ca. halvdelen af basportens diameter, d.v.s. 4-5 cm. Mine egne Icon'er er placeret ca. 10 cm fra væggen, jeg har endnu ikke konstateret opsvulmet bas.
Mht. ophæng på væggen kan man jo fx overveje et af Vogels ophæng (VLB200: http://www.vogels.com/en/evolution/frameset.asp?pg=8). Så kommer den ca. 10-15 cm ud fra væggen. __________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |