Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Gamle Denon CD - afspiller de alt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

OK - skal ikke gøre mig til ekspert, men har da fundet lidt facts frem.

Først og fremmest har der været ca 14 udgaver af 7000. Også flere forskellige med switch. De fordeler sig på 3 hovedmodeller med forskellige processor typer. Af dem er der så flere versioner af firmware.

Mht til plastik, så er her da et bildede af optikken - http://home.online.no/~espen-b/dvd/sony.html og den er da af metal..

Mere komplet beskrivelse af de forskellige versioner kan findes her: http://www.brouhaha.com/~eric/video/dvd/sony_dvp_s7000/

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Cool Blade skrev:
Først og fremmest har der været ca 14 udgaver af 7000. Også flere forskellige med switch. De fordeler sig på 3 hovedmodeller med forskellige processor typer. Af dem er der så flere versioner af firmware.

Mht til plastik, så er her da et bildede af optikken - http://home.online.no/~espen-b/dvd/sony.html og den er da af metal..

Mere komplet beskrivelse af de forskellige versioner kan findes her: http://www.brouhaha.com/~eric/video/dvd/sony_dvp_s7000/ 

Det lader da til at man skal holde øjnene endog meget åbne ved køb af sådan en

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Nu bliver vi lige lidt konkrete: Jeg er blevet tilbudt et bytte med en Denon 3560 - nyprisen dengang var vist omkring 10.000 kr.? Min afspiller er som nævnt en CD17MK2KI, der kostede 14.500 kr. dengang den kunne fås. Jeg har så købt den som en demo model for ca. 1,5 år siden.

Hvad vil mon være en fair byttepris? Og er jeg dum hvis jeg gør det?

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

klogesen skrev:
Min Denon 2560 er ved at være lidt mat i koderne

Det du mener er at konverterne er utidssvarende?  

Nej, der var jeg vist ikke klar nok. Det er selve aflæsningen, som er lidt træt. Før i tiden spillede den bare brændte cd'er uden videre, nu skal de tit loades ind og ud flere gange før den vil registrere dem. Jeg har ikke rigtig sammenlignet dens lyd med mere moderne afspillere, men mon ikke den er rigeligt gammel til at være blandt de "gode" i dag? Jeg har da overvejet modifikation i stil med det, der her i forummet er foreslået for 3560. Jeg har talt med en tekniker, som siger at ny clock er vigtigst. Derefter nye konvertere og til sidst nye analogchips eller en helt ny, separat analog udgang.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:
Nej, der var jeg vist ikke klar nok. Det er selve aflæsningen, som er lidt træt. Før i tiden spillede den bare brændte cd'er uden videre, nu skal de tit loades ind og ud flere gange før den vil registrere dem.

Hmm, det er ikke første gang man hører om at de ældrer Denon'er er ved at være trætte. Er det mon optikken der er ved at give op? Har du prøvet at rense laser'en? Jeg vil da ikke bryde mig om at købe en afspiller for så at skulle have laser'en skiftet efter et par måneder

Hvis det kun er mekanisk skulle man kunne afhjælpe det ved at smøre m.m., men det skal man jo også lige være helt sikker på hvordan man gør.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Cool Blade skrev:

OK - skal ikke gøre mig til ekspert, men har da fundet lidt facts frem.

Yes, der er mange versioner af 7000´eren, og det er rigtigt at optikken, eller rettere huset til optikken, er af metal, nøjagtigt som jeg har beskrevet. Huset er støbt i zink, et princip de begyndte at bruge for alvor i CDP-XA50ES og denne optik. Netop denne løsning var det, der kostede kassen i 7000´eren, og med det faktum at en udskiftning i tilfælde af nedbrud var dyr, vejede tungest i beslutningen om at konstruere noget billigere som samtidig havde en bedre levedygtighed!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Nu bliver vi lige lidt konkrete: Jeg er blevet tilbudt et bytte med en Denon 3560 - nyprisen dengang var vist omkring 10.000 kr.? Min afspiller er som nævnt en CD17MK2KI, der kostede 14.500 kr. dengang den kunne fås. Jeg har så købt den som en demo model for ca. 1,5 år siden.

Hvad vil mon være en fair byttepris? Og er jeg dum hvis jeg gør det?

3560 kostede 8995 i 1989 - en fair byttepris vil være 4-5000 kr. såfremt din KI´er er i superstand osv. og ikke mindst såfremt at 3560´eren er i orden. Hvis laseren er træt, så drop det. Og hvis først man skal til at "ommodernisere" hele maskinen og bruge oceaner af timer på det, så ret opmærksomheden et andet sted hen - er det for at få noget der spiller godt, så køb det med samme. Inden du er færdig har du brugt mange penge på komponenter og ikke mindst mange timer, og de penge kommer aldrig hjem igen - det kan godt ske at enkelte mener at den udretter mirakler når den er moddet, men det bliver den ikke nyere af. Det er smag og behag, og der er stadig kun enkelte der mener at 3560 i modificeret stand er en supermaskine der kan smadre alt på den anden side af 50.000 kr., men ved nærlæsning er der mange flere der er knap så imponerede - disses meninger druknes bare i volapyk, ørl, åndssvage smilies, indirekte "du-kan-da-overhovedet-ikke-høre"-meninger og knallertsnak, og er derfor svære at få 100% frem da ingen gider bruge tid på at diskutere med et underholdningspanel fra den lokale børnehave!

Jeg ville beholde KI´eren og kigge på noget andet og nyere - der er mange lækre maskiner derude som giver smæk for skillingen.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

3560 kostede 8995 i 1989 - en fair byttepris vil være 4-5000 kr. såfremt din KI´er er i superstand osv. og ikke mindst såfremt at 3560´eren er i orden. Hvis laseren er træt, så drop det. Og hvis først man skal til at "ommodernisere" hele maskinen og bruge oceaner af timer på det, så ret opmærksomheden et andet sted hen - er det for at få noget der spiller godt, så køb det med samme. Inden du er færdig har du brugt mange penge på komponenter og ikke mindst mange timer, og de penge kommer aldrig hjem igen - det kan godt ske at enkelte mener at den udretter mirakler når den er moddet, men det bliver den ikke nyere af. Det er smag og behag, og der er stadig kun enkelte der mener at 3560 i modificeret stand er en supermaskine der kan smadre alt på den anden side af 50.000 kr., men ved nærlæsning er der mange flere der er knap så imponerede - disses meninger druknes bare i volapyk, ørl, åndssvage smilies, indirekte "du-kan-da-overhovedet-ikke-høre-meninger og knallertsnak, og er derfor svære at få 100% frem da ingen gider bruge tid på at diskutere med et underholdningspanel fra den lokale børnehave!

Meningen er ikke at modernisere den i lyddelen, men udelukkende at anvende den som drev til min DAC.

Ronin skrev:
Jeg ville beholde KI´eren og kigge på noget andet og nyere - der er mange lækre maskiner derude som giver smæk for skillingen.

Meningen er også at kunne slå nogle penge løs til andet sjov, for jeg ser ingen grund til at min Marantz står og taber værdi uden egentlig at lave alt det den - så godt - kan. Men selvfølgelig ville et bytte til et superdrev i samme prisregion da også være en mulighed.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Ronin skrev:

3560 kostede 8995 i 1989 - en fair byttepris vil være 4-5000 kr. såfremt din KI´er er i superstand osv. og ikke mindst såfremt at 3560´eren er i orden. Hvis laseren er træt, så drop det. Og hvis først man skal til at "ommodernisere" hele maskinen og bruge oceaner af timer på det, så ret opmærksomheden et andet sted hen - er det for at få noget der spiller godt, så køb det med samme. Inden du er færdig har du brugt mange penge på komponenter og ikke mindst mange timer, og de penge kommer aldrig hjem igen - det kan godt ske at enkelte mener at den udretter mirakler når den er moddet, men det bliver den ikke nyere af. Det er smag og behag, og der er stadig kun enkelte der mener at 3560 i modificeret stand er en supermaskine der kan smadre alt på den anden side af 50.000 kr., men ved nærlæsning er der mange flere der er knap så imponerede - disses meninger druknes bare i volapyk, ørl, åndssvage smilies, indirekte "du-kan-da-overhovedet-ikke-høre"-meninger og knallertsnak, og er derfor svære at få 100% frem da ingen gider bruge tid på at diskutere med et underholdningspanel fra den lokale børnehave!

Meningen er ikke at modernisere den i lyddelen, men udelukkende at anvende den som drev til min DAC.

Ronin skrev:

Meningen er også at kunne slå nogle penge løs til andet sjov, for jeg ser ingen grund til at min Marantz står og taber værdi uden egentlig at lave alt det den - så godt - kan. Men selvfølgelig ville et bytte til et superdrev i samme prisregion da også være en mulighed.

Som drev er 3560 glimrende, men ikke unik som nogle ynder at gøre den til. Men sørg for at sikre dig at laseren er iorden.

Overall vil jeg dog sige at 3560 er et mønstereksempel på hvor meget man kunne få til relativt få penge - den satte en skræk i livet på mange konkurrenter i sin tid, fordi de stort set alle var dyrere med tilsvarende maskiner!

De penge du får fri, skal vel bruges på en DAC? Har du kigget på noget specielt?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
De penge du får fri, skal vel bruges på en DAC? Har du kigget på noget specielt?

Som skrevet tidligere ("min DAC" ) har jeg allerede en DAC som er spændt bagefter Marantz'en. Det er en ONtech et-eller-andet, vist nok en tidligere udviklingsmodel som er nogenlunde tæt på de nuværende.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Min Denon DCD3560 spiller næsten ALT!.. (lige undtagen cd-rw. og DVD-A)

Men alt hjemme brændt, HDCD, SACD skiver ( afspller selvfølgelig ikke SACD lyden/formatet!! men 16/44 lyden der også ligger)

Og ingen copy protection typer har givet den problemer af nogen art!

Så altså pånær RW skiver æder den næsten alt pånær en beagle med ost!!.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

3560 kostede Som drev er 3560 glimrende, men ikke unik som nogle ynder at gøre den til. Men sørg for at sikre dig at laseren er iorden.

Overall vil jeg dog sige at 3560 er et mønstereksempel på hvor meget man kunne få til relativt få penge - den satte en skræk i livet på mange konkurrenter i sin tid, fordi de stort set alle var dyrere med tilsvarende maskiner!

Jo!
Den er helt unik.
Og 3560 er slet ikke et mønster eksempel på, hvad man får til få penge.
Den er bygget ganske ultimativt.
Fejlen er så blot, at de ikke tog nok for den.
Elektrisk set er den endda særdeles tillidsvækkende, men desværre med komponenter anno 1989.
Heldigvis er digitalteknikken jo kommet en kende videre siden da.
Blot få år senere, og vi vile have haft en vaskeægte evergreen.
Som løbeværk kan du godt glemme at slå den.
Hvad det er som Ronin har i tankerne, som blot skinner igennem tågen op mod 3560, kan jeg ikke forestille mig. Og da slet ikke Accuphase, Sony, ML, Teac, Pioneer eller et Phillips løbeværk af en slags - glem det.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

En bekendt med en S10 oplever at når man tænder på power går den automatisk igang med at spille uden at man behøver at trykke play, er det en fejl eller en feature???

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

En bekendt med en S10 oplever at når man tænder på power går den automatisk igang med at spille uden at man behøver at trykke play, er det en fejl eller en feature???

Feature
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Zanetti skrev:

Feature

Meget smart!!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes