| Forfatter |
|
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er klar over at moms og større handel kan give lavere priser, men jeg er stadig overbevist om at Frk. NIelsen sagtens kan få prisen lidt lavere hvis hun spørger, eller får et kabel med i prisen.
Jeg er af princip bare modstander af at prisen er sat højere så kan folk der er frække nok eller er en af de der tusindvis rabatkunder der får 10% rabat eller mere afhængig af hvor dygtig/fræk man er. Så hellere sætte det 10% ned for alle, så ligner det jo også de tyske priser noget mere, så var der sq ingen der handlede sådan nogle steder mere.
Skal da lige sige jeg godt kender den med at finde en pris på nettet, for derefter at gå ned i forretningen og presse prisen, med sit udprint i hånden, et godt pressions middel.
APB1
APB1
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget tror folk at butikkerne tjener på fx. Pana projektoren??? Nu ved jeg at den koster ca 9500,- netto som plus moms er ca. 11.xxx,- . Det er ca. 2-3xxx,- der er at hente på den. Og mange forhandlere er villige til at forhandle lidt så den kommer længere ned end de 13.999,-
Så lad nu vær' med at bebrejde butikkerne, de skal jo også ha til huslejen ikk??? __________________ If the world didn't suck, we would all fall off...?
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også lige blande mig lidt. Det med "vejl. priser" er ganske morsomt. Jeg har lige invisteret i nye blandingsbatterier mm (jeps en helt anden branche end hifi, men det er mere forklaringen jeg vil beskrive). Et eks. 1 håndvaske blandings.bat. koster 2795.- ved Grohes listepris. billigvvs tager 20% mindre for det.. Fint nok. Jeg talte så med Grohe og de sagde simpelthen at de vejl. priser er MEGET højt sat. Så uden det mindste problem fik jeg 25 % i snit på det jeg købte... Og hvor vil jeg så hen med det...? Jo se, uden at vide det, tror jeg priserne er sat nogle gange meget højt, da man helt klart forventer at der skal "handles" på prisen. Tja ved det ikke men det kunne være sådan. I VVS branchen er priserne skyhøje uden grund... Men ja.... hej.. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjelm skrev:
|
Hvor meget tror folk at butikkerne tjener på fx. Pana projektoren??? Nu ved jeg at den koster ca 9500,- netto som plus moms er ca. 11.xxx,- . Det er ca. 2-3xxx,- der er at hente på den. Og mange forhandlere er villige til at forhandle lidt så den kommer længere ned end de 13.999,-
Så lad nu vær' med at bebrejde butikkerne, de skal jo også ha til huslejen ikk???
|
|
|
Jeg kan mere eller mindre bekræfte disse tal (kender en i branchen)... og ja du har ret, de bliver ikke tykke og fede af at sælge pana700.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren M skrev:
| En ting kunne jo være deres differentierede moms system. Og som privat køber skal du jo så kun betale de der max 17-18 % moms. En anden ting kunne være at tyskland jo er noget større end DK og derfor er partierne der købes hjem måske større, og dermed kan prisen presses længere ned hos grossisten. |
|
|
En meget vigtig ting at få med i de her diskussioner er at momsens indflydelse på prisen ikke er så enkel som de fleste tror, nemlig at danske varer burde være præcis 8% dyrere end i tyskland. Det er i princippet også rigtigt - problemet er bare at denne forskel (samt andre konkurrencemæssige forskelle landene imellem) afskærer danske butikker fra et forretningskoncept der svarer til de store tyske online-butikker. Butikker som os selv og Best-Seat er jo langtfra fokuseret udelukkende på lav pris, vi lægger også vægt på nogle service-mæssige ting. Den slags butikker findes også i Tyskland, og hos dem er priserne meget lig de danske (minus moms-forskel), men det er bare ikke dem man ser når man søger på nettet, det er ultra-lavpris butikkerne.
For at give et eksempel af lidt mere principiel karakter: DVD-R skiver koster i Danmark væsentligt mere end i Tyskland. Dette skyldes naturligvis blandt andet moms og afgifter (5-6 kroner per skive i alt), men hvis man trækker disse ud er prisen stadig væsentligt højere i gennemsnit end i Tyskland. Det skyldes ganske enkelt at butikker som www.billigmedien.de ikke kan eksistere i Danmark - selv om en dansk butik solgte skiverne til ren indkøbspris, så ville de stadig være 5-6 kroner dyrere end tyskland. De kunder der går efter prisen vil derfor _alligevel_ handle i tyskland, fordi besparelsen stadig er stor. Derfor er danske butikker ganske enkelt nødt til at gå efter et andet koncept, hvor salgstallene er lavere men avancen større. Det betyder samtidigt at indkøbsstørrelserne er mindre, og dette forøger igen prisen (volumen er en altafgørende faktor når indkøbspriser fastlægges - man skal ikke tro at alle butikker giver det samme for varerne). En ond cirkel, kunne man sige. De prisforskelle der ligger, kan altså godt dybest set _skyldes_ moms, afgifter osv, selv om prisforskellen reelt er større end moms og afgifter i sig selv.
En anden ting: Jeg fulgte en overgang meget med på www.avsforum.com, nok det største amerikanske forum for projektorer. På et tidspunkt hvor både jeg selv og Best-Seat kunne fremvise en direkte sammenligning mellem Sanyo Z2 og PTAE-500, plus et par andre modeller, blev der snakket ufatteligt meget om begge modeller på avsforum, reelt uden at nogen havde set de to i direkte sammenligning. Den første kommentar jeg så hvor én havde lavet en reel sammenligning kom på et tidspunkt hvor jeg selv havde haft de to i mindst en måned (og da havde de været på markedet et stykke tid i USA) - og interessen for dén sammenligning var enorm, ganske enkelt fordi ingen kunne finde en butik i USA der kunne fremvise begge apparater. Dét understreger netop min pointe om, at i Danmark satser butikkerne på seriøs fremvisning frem for ultra-lav pris - de har ganske enkelt ikke andre muligheder. I forhold til indbyggertal er danmark overbefolket med seriøse hifi/surround butikker sammenlignet med udlandet. Danske butikker tager IKKE overpriser for varerne (tværtimod, de fleste hænger med røven i vandskorpen fordi priserne er så pressede af de udenlandske online-butikker). De tager den pris der er nødvendig for at holde det eneste koncept der løber rundt i Danmark. Enten dét, eller slet ingen radioforretninger (eftersom vi lige har fastlagt at ultralavpris-konceptet ikke er konkurrencedygtigt). __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto.
Vi er ganske enige. Noget helt andet. Hvorfor fanden tog i MF hjem så sent. Nåede lige at sælge min XA200R da det var umuligt at opstøve en X-Ray til den... :-(
Ej spøg til side.
Men vi er enige om at det er det nemmeste i verden at bebrejde forhandlerne (altså dem med detailforretninger), for de høje priser (som i mine øjne ikke er for høje, bare netshops'ne der er billigere).
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren M skrev:
Vi er ganske enige. Noget helt andet. Hvorfor fanden tog i MF hjem så sent. |
|
|
Hehe, det var sandelig heller ikke vores beslutning at det skulle tage så lang tid... Et firma som Musical Fidelity får man ikke bare sådan lige i stald ved at gribe knoglen, det er noget vi har arbejdet på gennem længere tid.
Søren M skrev:
| Men vi er enige om at det er det nemmeste i verden at bebrejde forhandlerne (altså dem med detailforretninger), for de høje priser (som i mine øjne ikke er for høje, bare netshops'ne der er billigere). |
|
|
Det er i hvert fald nemmere end at få folketinget til at sænke momsen... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens krogsgaard skrev:
Hvor meget koster en PT-AE700 egentlig i Tyskland?
Jeg spørger fordi det er mit indtryk at den umiddelbare besparelse
ikke er så stor som de beskrevne 3-4 tusinde - med mindre
selvfølgelig du kan have den landet hos dig for et sted mellem 9
og 10 tusinde
Der er i øvrigt Hi-FI messe i næste weekend. Der vil den blive udstillet med billede på |
|
|
Ja, selvfølgelig .. der kigger jeg på den .. tak for hjælpen.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |